Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is verstandig?

+3
Lynn_
Susan
Try
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Wat is verstandig?

Bericht  Try vr 21 jan 2011 - 1:53

Hey,

Ik moet volgende week een eindopdracht inleveren die we samen mogen doen. Mijn samenwerkpartner is heel goed in dit vak (heeft een HBO gedaan en werkt nu freelance waarin dit veel naar voren komt) en werkt liever alleen. Hij zei gisteren dat hij het wel alleen wilde doen en dat hij het wel best vond omdat ik hem voor andere vakken samenvattingen ed heb toegestuurd. Ik heb 'm al een paar keer aangegeven dat ik graag wil helpen, en dat ie maar een gil moet geven met wat hij wilt dat ik doe. Ik ben ergens bang dat hij 'm in zal leveren zonder mijn naam erbij te zetten en dan hang ik echt (telt 30% mee), maar anderzijds geloof ik niet dat hij zo is, en heeft ie al gezegd dat het goed was zo..

Vanavond gaat hij op vakantie dus hij wilde het voor die tijd af hebben. Wat is nu verstandig? Hem een mailtje sturen of het lukt, of hij hulp nodig heeft, en met de vraag of hij me wilt CC'en als hij het inlevert? Of hem juist even met rust laten? Heb 'm gister namelijk ook al gemailt en vanochtend gesmst..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 1:56

Moet je het samen doen of mag je het samen doen? Als je het samen moet doen heeft hij niks te willen, dan moet hij gewoon met jou samenwerken, of hij dat nou wil of niet. Samenwerken is ook iets wat je moet leren en het kan niet zo zijn dat jij in de problemen komt omdat hij dat vertikt. Als je het samen mág doen zou ik de opdracht alleen maken. Ik zou er niet op vertrouwen dat hij het in zijn eentje doet en dan wel jouw naam erbij zet, bovendien leer je daar ook niks van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Try vr 21 jan 2011 - 1:59

Susan schreef:Moet je het samen doen of mag je het samen doen? Als je het samen moet doen heeft hij niks te willen, dan moet hij gewoon met jou samenwerken, of hij dat nou wil of niet. Samenwerken is ook iets wat je moet leren en het kan niet zo zijn dat jij in de problemen komt omdat hij dat vertikt. Als je het samen mág doen zou ik de opdracht alleen maken. Ik zou er niet op vertrouwen dat hij het in zijn eentje doet en dan wel jouw naam erbij zet, bovendien leer je daar ook niks van.

Je mag samenwerken maar hij gaf al aan het begin van dit blok aan dat hij het met mij samen wilde doen. Ik ben bang dat als ik het nu alleen ga doen dat ik het dan niet meer op tijd (en goed genoeg) afkrijg.. Ik hoef hier niet per se iets van te leren eerlijk gezegd omdat ik dit vak moet afronden maar er verder nooit meer iets mee doe..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 2:03

In dat geval denk ik dat je het wel gewoon kan laten rusten, je hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat je wil helpen en hij heeft daar geen gebruik van gemaakt. Het lijkt mij niet dat hij alleen zijn eigen naam eronder gaat zetten, dat zou wel een heel grote naaistreek zijn en ik neem aan dat er verder geen aanleiding is om te denken dat hij dat van plan is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Lynn_ vr 21 jan 2011 - 4:14

Moet hij er ook nog aan beginnen? Ik zou wel meehelpen en een gedeelte voor jouw rekening nemen. Je weet het nooit. Het gaat hier om iets dat voor 30% meetelt en je geeft zelf al aan dat je flink in de problemen zit als je het niet haalt. Ik zou er voor zorgen dat hij mij nooit iets kan verwijten en dus meehelpen. Al doe je maar iets van 'lay-out' of opzoekwerk ofzo (ik noem maar wat).
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Roxi3 vr 21 jan 2011 - 4:57

Wat iemand hierboven zei over de layout is wel een goed idee, dan kan je gelijk zien of jouw naam erop staat. Ik zou hem trouwens nog wel even mailen om te vragen of alles gelukt is, dat kan volgens mij geen kwaad.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Try vr 21 jan 2011 - 5:03

Ik heb nog wel een mailtje gestuurd of alles is gelukt, en of hij mij wilt CC'en enzo..

Het gaat trouwens om een programmeeropdracht dus dat kan je niet echt lay-outen, niet zoals bij een gewone opdracht zeg maar..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Jeanette vr 21 jan 2011 - 8:19

Susan schreef:Moet je het samen doen of mag je het samen doen? Als je het samen moet doen heeft hij niks te willen, dan moet hij gewoon met jou samenwerken, of hij dat nou wil of niet. Samenwerken is ook iets wat je moet leren en het kan niet zo zijn dat jij in de problemen komt omdat hij dat vertikt. Als je het samen mág doen zou ik de opdracht alleen maken. Ik zou er niet op vertrouwen dat hij het in zijn eentje doet en dan wel jouw naam erbij zet, bovendien leer je daar ook niks van.

+1

Rare opmerking van hem om het alleen te maken. Het gaat vaak juist om de samenwerking.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Rovine vr 21 jan 2011 - 9:17

Ik heb eens zo'n opdracht gedaan met een jongen die amper Nederlands kon. Dus hij ging programmeren, ik schreef het verslag. We kregen een goed cijfer, maar hoewel ik sindsdien nooit meer SQL gezien heb vind ik het best genant niet eens de basis te beheersen.

Is een beetje laat om nu nog te gaan samenwerken, dus kijk of je naam eronder staat en doe anders de opdracht zelf onder het mom van "hij wilde niet samenwerken". Want ik begrijp dat jij nog wel tijd hebt, maar hij niet meer?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Zora vr 21 jan 2011 - 10:00

Ik vind het eigenlijk een beetje gek dat je iets wat zo belangrijk is voor je opleiding, gewoon niet doet, en ervan uit gaat dat iemand anders het fixt. Ik zou het achteraf een heel vervelend idee vinden als ik weet dat ik een deel van mijn jaar/opleiding gewoon niet zelf gehaald heb.

Kijk, ik snap ook wel dat het heel fijn is als het zo geregeld kan worden, maar dan had je je er eigenlijk al wat eerder druk om moeten maken of het ook echt wel goed gaat zo.

Edit: is de opdracht pas sinds gisteren bekend, en moeten jullie die volgende week al inleveren? Hoe lang zou je er zelf mee bezig zijn?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is verstandig? Empty Re: Wat is verstandig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum