Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

+31
Mama_1987
Thunder
Paper Crown
koNijntje
Theezakje13
Monnie
Catwoman79
maiadebij
Roos
Stuiterbal
Twellie
Muus
Fiwen
Bloem86
Pussycat
kwak
Tania
Annemie
Linda
loesje
PapillonRose
Darius
Jasmine
Susan
Liadan
pindaatje
Annie24
Printje
Floor
Aimee
Flower_L
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 9:18

Printje schreef:
Muus schreef:Ik zou het gedrag van J willen afleren wanneer ze haar zin niet krijgt.. Daar word ik zo moe van.

En als je haar gedrag een keer precies nadoet? Ik zie dat ze al 7 jaar is, misschien werkt dat?

Dat werkt hier bij R al erg goed, al is hij vrijwel altijd snel tevreden als iets niet mag.

Oh dat heb ik al een geprobeerd, vindt ze al helemaal niet leuk. Wij konden er achteraf wel om lachen Laughing
En ik kan erover praten met haar wat ik wil, ik denk (hoop) echt dat het een fase is. Moeders van school herkennen het gelukkig ook allemaal. De ernstige driftbuien zijn niet meer.

Wat me eigenlijk vooral stoort is dat ze zo'n gedrag bij haar vader niet vertoont.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 9:19

Printje schreef:Ow ja Boots.. hoe kan ik die vergeten. Misschien moeten we ze allemaal vangen en ergens ver weg opsluiten haahhaha. Doooraaaa daar komt swieber AAAAAAAArg



mmm kom ik gefrustreerd over hahahahaa

Zwieber vind ik cool. Ze zouden een spin-off moeten maken met Zwieber in de hoofdrol.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Printje wo 20 jun 2012 - 9:20

Susan schreef:
Printje schreef:Ow ja Boots.. hoe kan ik die vergeten. Misschien moeten we ze allemaal vangen en ergens ver weg opsluiten haahhaha. Doooraaaa daar komt swieber AAAAAAAArg



mmm kom ik gefrustreerd over hahahahaa

Zwieber vind ik cool. Ze zouden een spin-off moeten maken met Zwieber in de hoofdrol.

whahaha ja idd dat ze Boots gaan gijzelen ofzo en dat hij dan noooit meer terugkomt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 9:25

Dora zelf vind ik ook wel tamelijk irritant. En die verhaaltjes slaan werkelijk waar nergens op. Ze hoeft nooit na te denken over een oplossing, want ze heeft altijd toevallig net een lasso in haar tas als ze die nodig heeft, of een bal die in een fiets verandert, of anders komt er wel toevallig net een boot aan die ze kan gebruiken. Ook die routes die ze altijd moeten nemen. Nooit gewoon bij het bospaadje links en bij de dikke eik rechts, nee, altijd voorbij het Niezende Slangenmeer, over de Gebakjesberg. Ga toch weg, denk ik dan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Printje wo 20 jun 2012 - 9:27

Susan schreef:Dora zelf vind ik ook wel tamelijk irritant. En die verhaaltjes slaan werkelijk waar nergens op. Ze hoeft nooit na te denken over een oplossing, want ze heeft altijd toevallig net een lasso in haar tas als ze die nodig heeft, of een bal die in een fiets verandert, of anders komt er wel toevallig net een boot aan die ze kan gebruiken. Ook die routes die ze altijd moeten nemen. Nooit gewoon bij het bospaadje links en bij de dikke eik rechts, nee, altijd voorbij het Niezende Slangenmeer, over de Gebakjesberg. Ga toch weg, denk ik dan.

lol! lol! lol!

Zie jij waar we heen moeten?????????? (er hangt altijd net iets voor) Very good...

Rugzak rugzak, mooie dingen gekke dingen rood of geel of blauw :cheering:

Ik wil ook zo'n handige rugzak.


Enne lieve dames; ik ga nu echt douchen en naar bed, moet morgen weer werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 10:03

Ik zou willen dat hij eens 1x normaal zijn kleren aan doet. Elke ochtend weer heeft hij zijn onderbroek binnenste buiten. Broek achterstevoren. En dan is ie nog stront eigenwijs ook want hij wil het perse zelf doen.

Ook zou ik willen dat hij spontaan vergeet wat dino's zijn. De hele dag is het T-rex,brachiosaurus blablabla.. En Ice age 3 wil ik nooit meer zien. (en toch heb ik gister een nieuwe gekocht omdat er op de oude een kras zat.Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 878948377 )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Twellie wo 20 jun 2012 - 10:07

Twee maand terug had ik niet eens geweten waar ik zou moeten beginnen met antwoorden. Maar nu... de peuterperikelen lijken hier eindelijk voorbij Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 281626781 Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 281626781 Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 281626781 . Niks te klagen dus.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Stuiterbal wo 20 jun 2012 - 10:14

Eerst was het nog "ben je aan het doen?"
Dat is nu uitgebreid naar " mama wat ben je aan het doen eigenlijk"
En dat 100x per dag.

En het zandkasteel is hier al verbannen god zij dank ! Maar Dora is het helemaal.
"mama ik wil d d d d d d Dora, Dora Dora dora Dora !!!!!!

Kan ik dat afleren ?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 19:50

Zoon zit nu in de "ik wil"fase, dat gaat de hele dag door.. ik wil drinken, ik wil koekje, ik wil snoepje, ik wil buiten spelen, ik wil ....
Wij proberen daar nu "mag ik" van te maken.. maar het is de me myself en I fase smile

Verder spuugt hij nu ook, geen idee waar hij dat heeft geleerd maar het is echt smerig :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 19:54

Stuiterbal schreef:Eerst was het nog "ben je aan het doen?"
Dat is nu uitgebreid naar " mama wat ben je aan het doen eigenlijk"
En dat 100x per dag.

En het zandkasteel is hier al verbannen god zij dank ! Maar Dora is het helemaal.
"mama ik wil d d d d d d Dora, Dora Dora dora Dora !!!!!!

Kan ik dat afleren ?

Oh ja, hier is het 'Mama, waar ga je nou naartoe?' Ook als ik gewoon op de bank ga zitten, vol in het zicht. Wat ze bedoelt is dat ze wil dat ik op de grond bij het poppenhuis kom zitten, wat ik op zich wel gezellig vind, maar soms krijg je er een houten kont van om steeds daar te zitten en wil je even lekker op de bank.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 19:58

Dat continue bewegen op het aankleedkussen zou ik ze graag afleren. Het is inmiddels een complete sport geworden om ze binnen normale tijd schoon en fris met schone luier en kleertjes te krijgen...

En dat poetsen met eten zou ik er heel graag uit krijgen. Alles zit er altijd onder. Huid, haar, kleertjes, sokken, de hond, de gordijnen, de luxaflex, er zit vla op de ramen, de vloer confused

En het vroege wakker zijn als ik thuis ben, om 8 uur (na de fles van 6 uur) zijn ze er meestal weer, en als mijn man alleen is het weekend omdat ik werk slapen ze gerust tot half 10 uit Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Roos wo 20 jun 2012 - 20:08

Mijn zoontje weigert om zelf te eten. Als ik hem niet voer eet hij niks...
En ook drinken uit een beker wil hij niet.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  maiadebij wo 20 jun 2012 - 20:13

Susan schreef:

Bij Yrsa dat ze soms met zo'n huilerig stemmetje gaat praten als je niet meteen doet wat ze wil. Of dit:

Yrsa: 'Mama?'
Ik: 'Ja?'
Yrsa: 'Mama?'
Ik: 'Ja, Yrsa, wat is er?'
Yrsa: 'Mama?'
Ik: 'Ja, mama hoort je wel, zeg maar wat er is.'
Yrsa: 'Mama?'

Enzovoort. Terwijl ze prima kan vragen wat ze wil.

Oh Susan, prècies N.adeem!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Catwoman79 wo 20 jun 2012 - 20:27

Ik wou dat ik het gillen kon afleren. Ruben gilt als hij zijn zin niet krijgt, of als hij heel enthousiast is over iets. En dan is het niet zachtjes gillen ofzo, hij is dan net een gillende keukenmeid.
Hij gilt hoger en harder dan menig meisje.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Monnie wo 20 jun 2012 - 20:40

Ik zou wel graag het constante roepen om mama 's morgens af willen leren. Als meneer wakker wordt blijft hij maar mama roepen, wat over gaat in schreeuwen tot ik bij hem ben. En als ik er dan ben, mag ik hem niet uit bed halen Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 394967 En een lol dat hij heeft... Voor ons niet meer rustig wakker worden dus...

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Bloem86 wo 20 jun 2012 - 20:59

Monnie schreef:Ik zou wel graag het constante roepen om mama 's morgens af willen leren. Als meneer wakker wordt blijft hij maar mama roepen, wat over gaat in schreeuwen tot ik bij hem ben. En als ik er dan ben, mag ik hem niet uit bed halen Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 394967 En een lol dat hij heeft... Voor ons niet meer rustig wakker worden dus...

Haha! Die kennen wij ook ja!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Theezakje13 wo 20 jun 2012 - 21:12

IK wil K afleren dat hijer niet zo'b ongelofelijke zooi van maakt met eten... Er belandt veel op de grond.
Meneer heeft de smakelijke gewoonte om alles wat in zijn mond gaat, er weer uit te halen...
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  koNijntje wo 20 jun 2012 - 23:44

bijten.. Sad
het begon met in mijn t-shirt bijten/erop sabbelen, maar sinds een aantal dagen bijt hij me steeds in mijn schouder en dan het liefst dat hij net een velletje tussen zijn (scherpe!) tandjes heeft. ook mijn vingers zijn favoriet, voor ik het door heb zitten ze tussen zijn kaakjes geklemd en als ik dan 'auw' zeg gaat hij lachen.. laughcry
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 0:10

Stofzuiger schreef:

Alles zit er altijd onder. Huid, haar, kleertjes, sokken, de hond, de gordijnen, de luxaflex, er zit vla op de ramen, de vloer confused

Ohh dat doet me denken aan een verhaal die een vriendin mij eens vertelde. Ze hadden vroeger een rottweiler, en 1 keer moest ze zo hard lachen dat ze de Fristi die ze in haar mond had over die hond uitspuugde....de hond helemaal roze lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 0:15

Dat ie alleen (met moeite!) in slaap valt als ik er naast zit en constant zing en pruttel... De naar bed-breng-marathons (met als toppunt laatst meer dan twee uur, normaal gezien heb ik dan al opgegeven en zit ie in de draagdoek, maar ik was twee jaar getrouwd en moest en zou rustig kaasfonduen met mijn man :P) beginnen me een beetje uit te putten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 0:35

Het jammeren, huilen om aandacht. Ze wil (heel lief, maar vaak onmogelijk) altijd bij je zijn, en de eenkennigheidsfase begint nu ook al geloof ik.

En het wegslaan van eten, uberhaupt haar drukke gebaren af en toe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  koNijntje do 21 jun 2012 - 0:39

Parel schreef:Het jammeren, huilen om aandacht. Ze wil (heel lief, maar vaak onmogelijk) altijd bij je zijn, en de eenkennigheidsfase begint nu ook al geloof ik.

En het wegslaan van eten, uberhaupt haar drukke gebaren af en toe!

heel herkenbaar!
t is niet echt eenkennig, heeft bijv nooit gehuild bij wegbrengen naar het kdv of bij anderen op schoot, maar wilde wel continue samen spelen. zo gauw ik weg liep was het huilen totdat ik weer bij hem was. lekker bij mij op schoot een boekje lezen vond hij bijv heerlijk!
uiteindelijk komt het goed! ik heb heel vaak gedacht 'pff.. vermaakt je eens 2 minuten zelf!' maar nu zit hij al een tijd in de box te spelen en sinds hij kan tijgeren en schuiven op zijn billen kan hij zichzelf een stuk beter vermaken!

ook dat drukke gebaren herken ik. als ik t op kom halen bij het kdv en ze zitten allemaal aan tafel kan ik vanaf buiten al zien waar t zit! laughcry
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Paper Crown do 21 jun 2012 - 0:55

koNijntje schreef:bijten.. Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 1371890812
het begon met in mijn t-shirt bijten/erop sabbelen, maar sinds een aantal dagen bijt hij me steeds in mijn schouder en dan het liefst dat hij net een velletje tussen zijn (scherpe!) tandjes heeft. ook mijn vingers zijn favoriet, voor ik het door heb zitten ze tussen zijn kaakjes geklemd en als ik dan 'auw' zeg gaat hij lachen.. Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 394967

Was dit niet iets met affiniteit laten zien? Apenliefde? Ze willen zich zo uiten dat ze je waarderen ofzo. Ik las het eens!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 1:33

Bij zoontje, neuspeuteren en opeten, jek! Heeft de oudste ook een tijdje gedaan, maar die is gestopt gelukkig. Bij hem krijgen we het nog niet aan het verstand helaas, en ik vind dat zo ontzettend goor!

Bij de jongste 2, werkelijk alles in de mond stoppen. En dan ook echt alles. Laatst zat er een draad in de ontlasting van de jongste, en ja, nog half uit haar poepgat, haha! En ik heb al meer gevonden in de ontlasting...En zand, takjes, alles eten ze op als ze de kans krijgen. Met mooi weer moet ik ze serieus binnen houden. Dat hebben de oudste 2 nooit gedaan, tenminste niet zo extreem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Thunder do 21 jun 2012 - 1:57

De grote/bijdehante mond van de oudste en het dramatisch slechte eten van de jongste.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je jouw kindje af willen leren..... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je jouw kindje af willen leren.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum