Alcohol op verjaardag kind
+23
Wennes
meisjesmama
_Lana_
M@niek
*Lookie*
Pandora
Susan
Slakje
Steep
Makamba
Sanne
Catwoman79
Annemie
Stuiterbal
Pien
Liadan
RYW
duckie
PapillonRose
norah
mauwmauw
Printje
Fearie
27 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Alcohol op verjaardag kind
Dropdraakje schreef:A zo, maat als zou je er voor kiezen om 2 flessen te halen dan lijkt het me wel zo netjes dat de gasten zit ook zullen respecteren, denk ook wel dat je met 2 flessen drank ook gastvrij kunt zijn. Met name op een kinderverjaardag staat toch het kindje centraal en niet de gasten dus of je er nu voor kiest 2 flessen te halen of een hele krat, soms is minder nemen met iets ook niet z'n ramp. Het is idd wat je aangaf net waarvoor je kiest.Elodie schreef:Dropdraakje schreef:dat snap ik dan even niet. Hoezo niet gastvrij? Is bier dan een moetje op een verjaardag? Met koffie, thee of een lekker stuk gebak kom je toch ook een heel eind. Ik zie geen alcohol schenken op een kinderverjaardag niks met gastvrijheid te maken?Elodie schreef:Susan, drinken jullie dan niet omdat jullie er toch al niet zoveel om geven of denk je dat je anders niet meer goed op de kinderen kan letten?
Iedereen moet het idd zelf weten of ze wel of niet drinken. Maar persoonlijk vind ik het niet zo gastvrij staan als je maar minimaal alcohol hebt en al snel moet zeggen dat het op is.
Als je maar één of twee flessen wijn hebt bijvoorbeeld, kun je misschien beter helemaal geen alcohol halen.. dat bedoelde ik. Te weinig van iets hebben vind ik gewoon niet leuk staan. Maar als je echt tegen alcohol bent, dan haal je dat toch gewoon niet
Het gaat erom dat als je maar 1 fles haalt en 5 mensen willen ( maar ) 1 glaasje wijn, dat je dan bij de 5e moet zeggen dat de wijn op is. Want er gaan geen 5 glazen uit 1 fles.
Dus ook al zouden mensen heel bescheiden drinken, dan moet je al heel snel zeggen dat je te kort hebt.
Dan kun je gewoon beter aangeven dat je het liever niet hebt, denk ik.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij schenken op iedere verjaardag gewoon alcohol, dus straks ook op die van D. Verjaardagen beginnen bij ons toch pas s 'middags of s' avonds, en onze vrienden en fam. Zijn oud en wijs genoeg om te bedenken dat ze zich niet zat gaan zuipen. Ik zie het probleem dan niet...
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij schenken gewoon alcohol op de kinderverjaardagen.
Ik zou niet weten waarom niet.
Wij hebben dan ook behoorlijk wat in huis met een verjaardag. Zo'n 2 kratten bier en een stijl of 8 flessen wijn.
Ik zou niet weten waarom niet.
Wij hebben dan ook behoorlijk wat in huis met een verjaardag. Zo'n 2 kratten bier en een stijl of 8 flessen wijn.
Gast- Gast
Hier wordt ook gewoon alcohol gedronken op kinderverjaardagen. Iedereen is er oud en wijs genoeg voor om daar verantwoord mee om te gaan, heb er dan ook nog geen nare ervaringen mee.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie nodig je uit op de verjaardag van je kind
» Hoe beleefde jij de eerste verjaardag van je kind!?
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Hoe hebben jullie de verjaardag van je kind(eren) gevierd?
» Hoe beleefde jij de eerste verjaardag van je kind!?
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Hoe hebben jullie de verjaardag van je kind(eren) gevierd?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: