Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol op verjaardag kind

+23
Wennes
meisjesmama
_Lana_
M@niek
*Lookie*
Pandora
Susan
Slakje
Steep
Makamba
Sanne
Catwoman79
Annemie
Stuiterbal
Pien
Liadan
RYW
duckie
PapillonRose
norah
mauwmauw
Printje
Fearie
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol op verjaardag kind - Pagina 2 Empty Re: Alcohol op verjaardag kind

Bericht  M@niek zo 17 jun 2012 - 0:49

Als f.elice 2 wordt dan geven we een 'kinderfeestje', ik haal geen bier of wijn. Ik vind dit niet nodig op een kinderfeestje. Er komen dan ook niet echte drinkers. Op een feestje van mij of mijn man wordt er wel gewoom gedronken ongeacht of er kinderen rondlopen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ zo 17 jun 2012 - 0:55

Steep schreef:Ik geloof dat wij in vergelijking met jullie een gall en gall hebben.. Er staat altijd minimaal 1 kratje bier, een doosje wijn en dan nog niet te spreken van de vooraadkast met speciale wijnen en sterke dranken. Voor 10 idd geen drank, maar 's middags zullen wij wel bier en wijn schenken, zou niet weten waarom niet. De mensen om ons heen drinken er een paar en dan is het ook klaar..

+1.

Wij hebben eigenlijk ook altijd wel alcohol in huis en ook zeker met een verjaardag.
Gelukkig hebben we ook geen mensen in de familie die zich op een kinderverjaardag zouden gaan zitten bezatten.
Om 10.00 gaat mij trouwens wel echt te ver.
Ik zou dan ook aangeven dat het wel een beetje te vroeg is om alcohol te schenken. Is die persoon ook snel dronken? Of gedraagt hij/zij zich wel netjes met alcohol op?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ zo 17 jun 2012 - 0:59

Snoepy87 schreef:Ja maar niet zoveel, meestal 1 fles wijn en 6 blikjes/flesjes bier. Op = op.

Maar stel nu dat meerdere mensen een glaasje wijn willen, dan moet je bij de laatste persoon zeggen: Sorry de wijn is op?
Persoonlijk vind ik dat niet zo gastvrij.
1 of 2 glaasjes wijn per persoon is toch niet zo schokkend?
En als je niet wil dat mensen alcohol drinken, dan zou ik dat gewoon aangeven en geen alcohol in huis halen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama zo 17 jun 2012 - 2:09

in de morgen zou ik ook geen drank schenken.
maar als de visite in de middag een biertje of wijntje wil vinden wij dat prima.
Ik ga daar echt geen max aan zetten de 1 kan er beter tegen dan de ander.
Er is hier nog nooit iemand aangeschoten van een kinderfeestje gegaan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 20:12

Stuiterbal schreef:Ik haal geen alcohol in huis. En niet omdat ik niet wil dat de mannen bv. geen biertje kunnen drinken maar meer om het feit dat ik alleen ben en als er bier over blijft ik ermee blijf zitten.
Ik weet nooit hoeveel ik dan moet halen enz. En gezien de verjaardag overdag is, houd ik het bij frisdrank.
Eens!
Ik vind het eigenlijk sowieso wel raar om op een kinderfeestje alcohol te drinken, eigenlijk. Maar goed dat is weer een andere discussie smile

Gast
Gast

Bericht  Wennes zo 17 jun 2012 - 20:16

'S ochtends zou ik geen alcohol schenken, maar de middag kan het wel vind ik. Zolang het wel met mate is. Als je iemand ziet die te ver gaat zou ik wel zeggen dat het om een kinderverjaardag gaat en dat je dan het laatste biertje geeft.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 20:31

_Lana_ schreef:
Snoepy87 schreef:Ja maar niet zoveel, meestal 1 fles wijn en 6 blikjes/flesjes bier. Op = op.

Maar stel nu dat meerdere mensen een glaasje wijn willen, dan moet je bij de laatste persoon zeggen: Sorry de wijn is op?
En als je niet wil dat mensen alcohol drinken, dan zou ik dat gewoon aangeven en geen alcohol in huis halen.

Nou hier drinken er niet zoveel wijn en bier, dus hoef dat niet te zeggen. En moet altijd wijn weggooien. Dus hier is op gewoon op.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje zo 17 jun 2012 - 22:28

Bij ons wordt er gewoon alcohol geschonken maar ik vind wel dat mijn vriend of ik nuchter moet blijven ivm T. (dan vind ik in alle gevallen, tenzij T. uit logeren is).

Als iemand om 10u smorgens een biertje wil zou ik hem raar aankijken en voor gek verklaren, maar als hij het echt wil ga ik het hem niet ontzeggen. Dat moet hij helemaal zelf weten. Het is zijn leven.

Verder hebben wij ook altijd genoeg alcohol in huis vooral met feestjes (dit klinkt misschien een beetje alcoholistisch maar met genoeg bedoel ik 1 of 2 kratten bier). Ik drink zelf amper tot niet meer ivm borstvoeding maar ga het anderen niet ontzeggen. Onze vrienden en familie zijn wel allemaal oud en wijs zat om zich niet helemaal laveloos te zuipen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:51

Snoepy87 schreef:
_Lana_ schreef:

Nou hier drinken er niet zoveel wijn en bier, dus hoef dat niet te zeggen. En moet altijd wijn weggooien. Dus hier is op gewoon op.
Ik zie dat niks met gastvrijheid te maken. Persoonlijk vind ik het onverantwoord als er veel alcohol wordt gedronken op eeen verjaardag van een kind (ons kind) puur om naar en loslippig gedrag te voorkomen, ik vind dat kinderen dat niet mee hoeven te krijgen. Bovendien als mensen willen drinken kan dat oom buiten verjaardagen om, een verjaarag wordt echt niet gezelliger met alcohol op. Hij een kleintje draait het om het kind zelf en dat is alcohol maar een bijzaak wat ik niet noodzakelijk vind. Misschien ben ik wel hier streng in maar ik zou het niet zo snel doen.

Gast
Gast

Bericht  Steep zo 17 jun 2012 - 23:57

Maar gaan jullie vrienden of kennissen dan zo slecht om met alcohol? Want hoewel wij flinke feestjes kunnen geven, is er nog nooit iets gebeurd of gedaan wat ongepast zou zijn, niemand gaat bij ons laveloos naar huis, ookal zou dat wel kunnen qua hoeveelheid alcohol Wink.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Rush ma 18 jun 2012 - 0:00

Steep schreef:Maar gaan jullie vrienden of kennissen dan zo slecht om met alcohol? Want hoewel wij flinke feestjes kunnen geven, is er nog nooit iets gebeurd of gedaan wat ongepast zou zijn, niemand gaat bij ons laveloos naar huis, ookal zou dat wel kunnen qua hoeveelheid alcohol Wink.
Dat vroeg ik me dus ook af.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:12

Niet dat ze daar slecht mee omgaan, ik zie daar de meerwaarde niet van in, als ze dat op hun eigen verjaardag willen doen, prima totaal geen moeite mee. Maar het feest anzich draait toch om de kleine niet om de alcohol. Misschien krom maar ik wil mijn kindje daar later niet zoveel mee beinvloeden, helemaal als ze wat ouder zijn. Kinderen krijgen sowieso snel dingen mee, en dan heb ik geen zin in gezeur van mensen die zo nodig alcohol moeten drinken, nogmaals zoiets kan ook buiten verjaardagen om. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:21

Wij hebben altijd alcohol in huis. Op elk feestje zal dit dan ook geschonken worden, vinden we zelf ook lekker. Een beetje aangeschoten kan best gezellig zijn ;-) en echt te veel drinken doet niemand die wij kennen bij zo'n gelegenheid.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:22

Ik heb wel eens mensen aangeschoten zien raken op kinderverjaardagen, maar ik vind dat persoonlijk niet zo schokkend. Kinderverjaardagen verschillen bij ons niet echt van andere familieverjaardagen, het kind dat jarig is heeft er ook zelf geen last van. Wij dragen zelf de verantwoordelijkheid voor onze eigen kinderen en wij blijven dus ook nuchter, wat anderen doen, daar heb ik niet zoveel mee te maken, zolang ze zich niet misdragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:27

Susan, drinken jullie dan niet omdat jullie er toch al niet zoveel om geven of denk je dat je anders niet meer goed op de kinderen kan letten?

Iedereen moet het idd zelf weten of ze wel of niet drinken. Maar persoonlijk vind ik het niet zo gastvrij staan als je maar minimaal alcohol hebt en al snel moet zeggen dat het op is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:32

Dat is hetzelfde dat heel veel meiden niet willen hebben dat kinderen in een rokerige omgeving is, zo zie ik dat ook wel met alcohol. Zelfs na 2 biertjes kan het verkeerd vallen, dat risico wil ik niet nemen. Ons kindje hoef van mij nog niet zo jong met alcohol in aanraking te komen. En als we een feest hebben of onze verjaardagen vieren kunnen we er ook voor kiezen om het kindje bij oma te laten logeren. Dan kunnen de gasten of mijn vriend een biertje drinken, maar dan heeft de kleine er later geen last van. Er zijn ook manieren waarbij een oplossing te vinden is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:34

Elodie schreef:Susan, drinken jullie dan niet omdat jullie er toch al niet zoveel om geven of denk je dat je anders niet meer goed op de kinderen kan letten?

Iedereen moet het idd zelf weten of ze wel of niet drinken. Maar persoonlijk vind ik het niet zo gastvrij staan als je maar minimaal alcohol hebt en al snel moet zeggen dat het op is.
dat snap ik dan even niet. Hoezo niet gastvrij? Is bier dan een moetje op een verjaardag? Met koffie, thee of een lekker stuk gebak kom je toch ook een heel eind. Ik zie geen alcohol schenken op een kinderverjaardag niks met gastvrijheid te maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:38

Dropdraakje schreef:
Elodie schreef:Susan, drinken jullie dan niet omdat jullie er toch al niet zoveel om geven of denk je dat je anders niet meer goed op de kinderen kan letten?

dat snap ik dan even niet. Hoezo niet gastvrij? Is bier dan een moetje op een verjaardag? Met koffie, thee of een lekker stuk gebak kom je toch ook een heel eind. Ik zie geen alcohol schenken op een kinderverjaardag niks met gastvrijheid te maken?

Als je maar één of twee flessen wijn hebt bijvoorbeeld, kun je misschien beter helemaal geen alcohol halen.. dat bedoelde ik. Te weinig van iets hebben vind ik gewoon niet leuk staan. Maar als je echt tegen alcohol bent, dan haal je dat toch gewoon niet smile

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:41

We geven er niet zo om. Dion drinkt wel eens een biertje of een wijntje, maar verder niet. Ja, heel soms na een bedrijfsfeestje, dan is hij wel eens wat aangeschoten, maar dan zijn de kinderen bij mijn ouders of dan ben ik samen met de kinderen bij mijn ouders, dus dan maakt het niet zo uit, en dan nog is hij niet stomdronken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:46

Elodie schreef:
Dropdraakje schreef:

Als je maar één of twee flessen wijn hebt bijvoorbeeld, kun je misschien beter helemaal geen alcohol halen.. dat bedoelde ik. Te weinig van iets hebben vind ik gewoon niet leuk staan. Maar als je echt tegen alcohol bent, dan haal je dat toch gewoon niet smile
A zo, maat als zou je er voor kiezen om 2 flessen te halen dan lijkt het me wel zo netjes dat de gasten zit ook zullen respecteren, denk ook wel dat je met 2 flessen drank ook gastvrij kunt zijn. Met name op een kinderverjaardag staat toch het kindje centraal en niet de gasten dus of je er nu voor kiest 2 flessen te halen of een hele krat, soms is minder nemen met iets ook niet z'n ramp. Het is idd wat je aangaf net waarvoor je kiest.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:47

Maar hoezo 'met name op een kinderverjaardag', ik bedoel, op een kinderverjaardag ben je toch niet minder gastvrij dan op een andere verjaardag? Ik doe eerder moeite voor hun verjaardagen dan die van ons, onze verjaardagen vieren we vaak niet eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:52

Meer in de zin wat het kind eraan heeft dat er alcohol geschonken wordt. Het is niet dat de overige verjaardagen geen moeite heeft. Ik zou ook meer moeite doen, zelf geef ik niks om mijn eigen verjaardag maar ik ik zal het wel krom zien maar alcohol op een kinderverjaardag vind ik persoonlijk niet fijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:55

Dropdraakje schreef:Meer in de zin wat het kind eraan heeft dat er alcohol geschonken wordt. Het is niet dat de overige verjaardagen geen moeite heeft. Ik zou ook meer moeite doen, zelf geef ik niks om mijn eigen verjaardag maar ik ik zal het wel krom zien maar alcohol op een kinderverjaardag vind ik persoonlijk niet fijn.

Nou, niks, maar het draait toch ook niet alleen maar om het kind, net zo min als dat het tijdens andere verjaardagen alleen maar om de jarige draait? Bij ons is een verjaardag gewoon een gelegenheid waarop we met z'n allen bij elkaar zitten, lekker eten en drinken en gezellig kletsen en de jarige krijgt cadeautjes en mag kaarsjes uitblazen (mits het een kind is), maar staat verder niet continu in het middelpunt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ ma 18 jun 2012 - 3:54

Dropdraakje schreef:
Snoepy87 schreef:
_Lana_ schreef:

Ik zie dat niks met gastvrijheid te maken. Persoonlijk vind ik het onverantwoord als er veel alcohol wordt gedronken op eeen verjaardag van een kind (ons kind) puur om naar en loslippig gedrag te voorkomen, ik vind dat kinderen dat niet mee hoeven te krijgen. Bovendien als mensen willen drinken kan dat oom buiten verjaardagen om, een verjaarag wordt echt niet gezelliger met alcohol op. Hij een kleintje draait het om het kind zelf en dat is alcohol maar een bijzaak wat ik niet noodzakelijk vind. Misschien ben ik wel hier streng in maar ik zou het niet zo snel doen.

Dat is toch prima. Als jij geen alcohol wil schenken op een kinderverjaardag, dan moet je dat niet doen. Maar dan zou ik gewoon liever helemaal geen alcohol schenken. Stel dat meerdere mensen wijn willen, dan is de fles leeg. Er gaan niet heel veel glaasjes uit namelijk.
Maar Snoepy heeft al uitgelegd dat bijna niemand drinkt, dus dan zal 1 fles wel genoeg zijn.

En verder ben ik het eens met Steep. Wij hebben er ook geen negatieve ervaringen mee, terwijl op bijna iedere kinderverjaardag waar ik ben geweest, wel een glaasje werd gedronken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 18 jun 2012 - 3:55

Elodie schreef:
Dropdraakje schreef:

Als je maar één of twee flessen wijn hebt bijvoorbeeld, kun je misschien beter helemaal geen alcohol halen.. dat bedoelde ik. Te weinig van iets hebben vind ik gewoon niet leuk staan. Maar als je echt tegen alcohol bent, dan haal je dat toch gewoon niet Alcohol op verjaardag kind - Pagina 2 561177

Haha, wij bedoelen hetzelfde dus Very Happy .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud