Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol op verjaardag kind

+23
Wennes
meisjesmama
_Lana_
M@niek
*Lookie*
Pandora
Susan
Slakje
Steep
Makamba
Sanne
Catwoman79
Annemie
Stuiterbal
Pien
Liadan
RYW
duckie
PapillonRose
norah
mauwmauw
Printje
Fearie
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol op verjaardag kind Empty Alcohol op verjaardag kind

Bericht  Fearie za 16 jun 2012 - 9:46

Schenken jullie alchohol (bier en wijn) op de verjaardagen van de kinderen? En dan heb ik het over de verjaardag overdag.

D wordt binnenkort 1 en in de ochtend krijgen we een drinkend familielid die gerust om 10 uur al een biertje pakt. En op een andere dag komen smiddags onze vrienden waar ook een aantal flinke bierdrinkers tussen zitten.
Een biertje op zich is geen probleem, maar zuipen vind ik niet kunnen.

Kun je iemand bier weigeren op een verjaardag en zou je het ook doen?
Er zijn allemaal kinderen tussen 0 en 3 jaar bij smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol op verjaardag kind Empty Re: Alcohol op verjaardag kind

Bericht  Printje za 16 jun 2012 - 9:47

Jawel maar nu drinkt hier niemand ook echt veel, wij hadden de verjaaradg ook van 14 tot 17 uur ofzo. Als het in de ochtend was geweest had ik ook geen alcohol geschonken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  mauwmauw za 16 jun 2012 - 9:49

Toen V jarig was hadden we wel bier in huis(een flesje of 6 geloof ik)Ik vond het niet nodig,maar mijn vriend wilde wel wat in huis halen.
Maar als jij/jullie het niet nodig vinden om tijdens een kinder verjaardag te drinken,haal je het toch niet in huis dan kan je het ook niet schenken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  norah za 16 jun 2012 - 9:53

ik heb dan wel geen kinderen maar smiddags zou ik wel een biertje of wijntje schenken als er mensen komen die dat drinken. 's ochtends sowieso niet. laatst was ik zelf jarig en ik drink zelf eigenlijk niet en ik had wel wat gehaald maar er werd eigenlijk niet gedronken :S hahaha zit je ermee Laughing
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  PapillonRose za 16 jun 2012 - 9:55

Ik heb meestal met een verjaardag wel iets van bier/wijn in huis. Maar nooit zoveel dat er echt 'gezopen' kan worden. Praktisch niemand die hier komt doet dit, en ik drink zelf niet dus dan zou ik met een enorme drankvoorraad zitten. Misschien dat je het wel kunt halen, maar gewoon een kleine hoeveelheid en dan is het op = op?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie za 16 jun 2012 - 9:59

wij hebben meestal wel iets van bier in huis maar ook niet mega veel dat ze echt kunnen zuipen zeg maar...

maar als hij op een van jullie eigen verjaardagen komt schenk je dan sochtends wel al drank?

hier zou ik sochtends geen alcohol schenken, smiddags zou ik het nog wel doen....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  RYW za 16 jun 2012 - 10:01

Een biertje of wijntje vind ik geen probleem, maar op geschikte tijden (10 uur vind ik dus niet ok) en ook niet heel veel, ik wil geen aangeschoten mensen op de kinderverjaardag.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Fearie za 16 jun 2012 - 10:03

Ik zat zelf ook maar te denken, 'sochtends wordt er gewoon niet gedronken. Das dan pech hebben.
En voor smiddags 1 kratje op 6 mannen lijkt me zat, 4 flessen is genoeg voor 3 uurtjes. Drinken ze thuis maar weer verder, wij drinken zelf ook niet namelijk.
Het staat me ook tegen om veel drank te schenken op een verjaardag smile

Wij vieren onze eigen verjaardagen niet 'sochtends, maar soms komt dat familielid wel eens langs en dan wil ie om 11 uur al een biertje. Mijn vriend geeft het dan (mits het er is) maar ik vind het gewoon not done zo vroeg al drank achter de kiezen.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 19:27

Mag ik vragen waarom je het bier wilt gaan 'verbieden'? Ivm de kleintjes zodat ze niet aan de alcohol komen of voor lastige 'dronken' mensen? Ikzelf zou het niet helemaal verbieden maar ik zou wel een grens aangeven. Ik vind 10 uur ook wel erg vroeg om bier te drinken dat kan ook best in de middag, als de visite er nog is. Maar als jij dat echt niet wilt hebben zullen mensen het moet respecteren, zelfde geval over roken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 20:04

Wij hebben het niet in huis, maar krijgen ook geen echo alcoholdrinkers.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 16 jun 2012 - 20:09

Wij hadden wel iets in huis, maar niet veel. In de ochtend zou ik sowieso geen alcohol schenken, ik vind het niet normaal om in de ochtend al te drinken dus vind ook dat dat niet hoeft op een verjaardag en zeker niet op een kinderverjaardag.
Aan het eind van de middag vind ik niet zo'n probleem, maar dan vind ik 1 of 2 glazen/flesjes wel genoeg.
Ik wil niet dat mijn kinderen op hun eigen verjaardag tussen aangeschoten/dronken mensen zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Pien za 16 jun 2012 - 20:18

Wij zullen zeker wel een biertje en wijntje schenken als mensen daar om vragen. Drinken zelf ook zeer regelmatig dus hebben het altijd in huis... Ik vind een kinderverjaardag daarin niet anders, het enige verschil is dat onze eigen verjaardag altijd op zaterdagavond is en mensen dan langer blijven zitten!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Stuiterbal za 16 jun 2012 - 20:53

Ik haal geen alcohol in huis. En niet omdat ik niet wil dat de mannen bv. geen biertje kunnen drinken maar meer om het feit dat ik alleen ben en als er bier over blijft ik ermee blijf zitten.
Ik weet nooit hoeveel ik dan moet halen enz. En gezien de verjaardag overdag is, houd ik het bij frisdrank.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Annemie za 16 jun 2012 - 21:06

Wij hebben op een verjaardag altijd wel bier/ wijn in huis, we drinken het zelf niet , maar als iemand een biertje wil, dan vind ik dat geen probleem.. meer als 2 a 3 flesjes bier drinken ze meestal toch niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Catwoman79 za 16 jun 2012 - 21:16

ik maak daar niet zo'n probleem van. Zolang ze het niet aan mijn zoon geven vindt ik het prima.
Ik sla geen kratten vol in ofzo. Maar ik heb sowieso altijd wel iets in huis.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Sanne za 16 jun 2012 - 21:17

Ik zou 's ochtends ook geen drank schenken. Ik zou 's ochtends vroeg gewoon vragen: 'heb je zin in koffie of thee?' Zou het erg vreemd vinden als iemand dan om 10 uur bij het gebak toch zegt 'doe mij maar een biertje'. Maar ja, misschien is het wel een hele aparte vogel.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Makamba za 16 jun 2012 - 21:23

Printje schreef:Jawel maar nu drinkt hier niemand ook echt veel, wij hadden de verjaaradg ook van 14 tot 17 uur ofzo. Als het in de ochtend was geweest had ik ook geen alcohol geschonken.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Steep za 16 jun 2012 - 21:34

Ik geloof dat wij in vergelijking met jullie een gall en gall hebben.. Er staat altijd minimaal 1 kratje bier, een doosje wijn en dan nog niet te spreken van de vooraadkast met speciale wijnen en sterke dranken. Voor 10 idd geen drank, maar 's middags zullen wij wel bier en wijn schenken, zou niet weten waarom niet. De mensen om ons heen drinken er een paar en dan is het ook klaar..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 22:20

Ja maar niet zoveel, meestal 1 fles wijn en 6 blikjes/flesjes bier. Op = op.

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 16 jun 2012 - 22:37

Liadan schreef:Aan het eind van de middag vind ik niet zo'n probleem, maar dan vind ik 1 of 2 glazen/flesjes wel genoeg. Ik wil niet dat mijn kinderen op hun eigen verjaardag tussen aangeschoten/dronken mensen zitten.

@ Dropdraakje, het is niet dat ik bier en andere dranken wil verbieden. Het is meer de bovenstaande reden van Liadan, in dit geval dan alleen mijn zoontje en de andere kindjes die ik niet tussen aangeschoten mensen wil hebben zitten.

Ik kan me een beetje irriteren aan het aangeschoten en dom lullen gedrag wat mensen dan gaan vertonen en dat op een verjaardag van een kind.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 22:59

Fearie schreef:
Liadan schreef:Aan het eind van de middag vind ik niet zo'n probleem, maar dan vind ik 1 of 2 glazen/flesjes wel genoeg. Ik wil niet dat mijn kinderen op hun eigen verjaardag tussen aangeschoten/dronken mensen zitten.

@ Dropdraakje, het is niet dat ik bier en andere dranken wil verbieden. Het is meer de bovenstaande reden van Liadan, in dit geval dan alleen mijn zoontje en de andere kindjes die ik niet tussen aangeschoten mensen wil hebben zitten.

Ik kan me een beetje irriteren aan het aangeschoten en dom lullen gedrag wat mensen dan gaan vertonen en dat op een verjaardag van een kind.
Kan ik me heel goed voorstellen, ik zou het zeker ook niet kunnen waarderen als de gasten aangeschoten bij de kindjes zitten. Stel je eens voor er zou iets gebeuren. Je mag van mij gerust alcohol drinken maar dan zou ik het fijn vinden als het 'met mate' zou gebeuren. Denk niet dat ik 1 of 2 biertjea erg ga vinden maar een hele krat wegzuipen op de verjaardag van het kindje zelf gaat me iets te ver. Ik denk dat je gerust tegen je gasten mag zeggen hoe je erove denkt. Als ze je daarin echt begrijpen zullen ze denk ik niet moeilijk gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 17 jun 2012 - 0:20

Voorzie max. 2 biertjes per persoon?

Ik zou echt boos worden moest iemand dronken op een kinderfeestje zitten. Dat doe je gewoon niet?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Susan zo 17 jun 2012 - 0:22

Bij ons zijn kinderverjaardagen gewoon met avondeten en veel mensen blijven daarna nog even, als ze in de namiddag of aan het begin van de avond een biertje willen dan moeten zij dat weten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pandora zo 17 jun 2012 - 0:26

10 uur s'ochtends vind ik persoonlijk erg vroeg vooreen borrel, ik zou het proberen uit te stellen door toch eerst een (paar) kopje(s) koffie met taart aan te bieden en daarna pas aan de borrel gaan....

Toen onze dochter 1 werd hebben we dit 's middags/begin van de avond gevierd. Wij hebben toen wel alcohol geschonken en hebben zelf ook gezellig meegeborreld hoor, daar zie ik het probleem niet zo van in.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  *Lookie* zo 17 jun 2012 - 0:27

Ja wij schenken het wel, maar ik verwacht niet dat de mensen al te lang blijven hangen als onze zoon straks 1 jaar wordt. Sowieso denk ik niet dat de mensen die wij uitnodigen het op een zuipen zetten, maar dat het bij 1 of 2 biertjes blijft overdag. Dat moet kunnen vind ik. Ik drink zelf overigens dan zeker niet.

Edit: Wij beginnen ook met koffie/thee en taart dus en de ervaring leert dat men overdag dan nog 1 a 2 drankjes/frisjes neemt en dan vertrekt. Op een kinderverjaardag moet de visite ook niet te lang blijven hangen vind ik.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud