Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik dan de enige single?

+28
SuperGrover
Bliss
RYW
Kerel
Melis_je
Lady4
Polly
_Nina
Lenthe
Tinus
_Lacey_
Poubelle
ladycat
Caro
Sunshine
Jeanette
Vlinder26
Aletta
SoGood
Blond
Kowalski
Rumble
Oude bekende
Antibes
Atelier Madame
Phileine
Char1
Droopy28
32 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik dan de enige single? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik dan de enige single?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 8:21

Natuurlijk komt het ter sprake tijdens een gesprek. Maar het is toch niet het eerste waar je naar vraagt?

En natuurlijk weet je niet waar ik meestal over praat. Want ik ben gewoon niet zo slim. (om over dom nog maar te zwijgen) Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes wo 11 jul 2012 - 8:24

Haha, ik volg jouw gedachtensprongen weer eens niet. Anyway, als het wél ter sprake komt, dan is het toch ook vrij logisch dat als een klik op dat gebied niet zo snel gevonden is, dat snel merkbaar wordt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Jeanette wo 11 jul 2012 - 8:32

Ben het met Maura eens. Het is niet een van de eerste dingen waar je naar vraagt als je een leuke gast tegen komt. En ik heb het niet over individuele gevallen, zoals Maura het al verwoord, maar de meeste personen vallen niet op iemands papiertje. Dat is niet de basis waar je mee begint toch? Ik zou juist afknappen als een gozer alleen maar over zijn baan/studie praatte, maar ben juist ook geintereseerd in overige ambities.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 8:47

Net als bij Antibes komt dit standaard in het eerste of tweede gesprek wel aan de orde, als ik iemand leer kennen. Laatst nog; eerste gesprek en dat duurde maar 1,5 uur.Wink

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 9:07

Nour schreef:Net als bij Antibes komt dit standaard in het eerste of tweede gesprek wel aan de orde, als ik iemand leer kennen. Laatst nog; eerste gesprek en dat duurde maar 1,5 uur.Wink

Voortaan moet je ze eerst om hun CV vragen Wink

Ik heb het ook vrij snel over dat soort dingen. Het is voor mij best een belangrijk onderdeel van mijn leven en iets waar ik erg trots op ben, en als iemand dan geinteresseerd is in mijn leven, dan zal dat dus ook ter sprake komen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 9:28

Ik denk dat het gewoon zo simpel is dat de liefde vinden iets bijzonders en unieks is. Iemand vinden die goed bij je past en met wie je het 70-80% van de tijd goed kunt uithouden, is simpelweg een wonder. Als je eenmaal in een relatie zit, valt dat niet meer zo op, maar het is wel zo. Sommige mensen zijn gewoon moeilijker te matchen. Niet omdat het moeilijke mensen zijn, maar omdat je goede combinatie niet zo snel vindt. Het is net natuur- of scheikunde. Ik ben in ieder geval gestopt te denken dat het aan mij ligt. Ik ben namelijk heel leuk en lief, dus. :-)

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 11 jul 2012 - 10:30

Rood schreef:Ik denk dat het gewoon zo simpel is dat de liefde vinden iets bijzonders en unieks is. Iemand vinden die goed bij je past en met wie je het 70-80% van de tijd goed kunt uithouden, is simpelweg een wonder. Als je eenmaal in een relatie zit, valt dat niet meer zo op, maar het is wel zo. Sommige mensen zijn gewoon moeilijker te matchen. Niet omdat het moeilijke mensen zijn, maar omdat je goede combinatie niet zo snel vindt. Het is net natuur- of scheikunde. Ik ben in ieder geval gestopt te denken dat het aan mij ligt. Ik ben namelijk heel leuk en lief, dus. :-)

:cheering:

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 19:36

RYW schreef:
Nour schreef:Net als bij Antibes komt dit standaard in het eerste of tweede gesprek wel aan de orde, als ik iemand leer kennen. Laatst nog; eerste gesprek en dat duurde maar 1,5 uur.Wink

Voortaan moet je ze eerst om hun CV vragen Wink

Ik heb het ook vrij snel over dat soort dingen. Het is voor mij best een belangrijk onderdeel van mijn leven en iets waar ik erg trots op ben, en als iemand dan geinteresseerd is in mijn leven, dan zal dat dus ook ter sprake komen.

Ik vraag naar pincode en bankpasje.Wink Natuurlijk ff meteen checken of hij 'loaded' is. Very Happy Ik bedoel, we willen elkaars kostbare tijd niet verspillen natuurlijk!

Vind het erg gezellig en leuk om slap te ouwehoeren met iemand, maar als diegene op een bepaalde manier wel mijn interesse heeft gewekt, wil ik wel graag weten met wie ik eigenlijk contact heb (dus iets diepzinniger dan koetjes en kalfjes). Ik zou me persoonlijk niet voor kunnen stellen dat het 'standaardpraatje' van wat je zoal doet in je dagelijks leven, pas na weet ik veel hoeveel gesprekken eens aan de orde komt.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 11 jul 2012 - 20:18

Ik ben het ook eens met Nour en Antibes. Ik ben zelf ook hoog opgeleid, en ik vind dat ook aantrekkelijk aan een man. De man met wie ik een paar weken terug date, zat ook echt niet op één level met mij. Hij probeerde steeds te doen alsof hij écht wel intelligent was, maar dat was hij gewoon niet. (Oke, dit klinkt lullig, het was geen boeren onbenul ofzo).
En ik hoef echt niet per se een man die WO heeft gedaan, maar ik denk wel dat ik beter match met een man die minimaal HBO heeft gedaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  SuperGrover wo 11 jul 2012 - 22:38

Ook mee eens. Tuurlijk zal er ergens wel een timmerman rondlopen met een hoog IQ, en zijn er serveersters die alles weten over Nietzsche. Maar laagopgeleiden met een hoog IQ zijn tamelijk zeldzaam, terwijl hoogopgeleiden met een hoog IQ juist de norm is. Hoogopgeleiden met een laag IQ zijn weer tamelijk zeldzaam. Laagopgeleid is niet minder goed, maar ik kan gewoon niet zo goed praten met iemand die op zo'n andere golflengte zit qua denkniveau, en ik denk dat dat voor de meerderheid geldt. De meeste mensen eindigen ook met iemand van hetzelfde niveau, omdat dat voor alle partijen gewoon leuker is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:41

Ik snap sowieso niet zo goed waarom er wordt aangehaald dat persoon A op het papiertje van persoon B valt. Ik heb doorgaans zelf niet zo lang nodig om te achterhalen of ik al dan niet met iemand level. En ja, dat is idd in 90% van de gevallen een hoogopgeleide met wie ik meer raakvlakken heb dan een lager opgeleide. Dat wil niet zeggen dat ik sociaal te onvaardig ben om met een man te kletsen die een lagere opleiding heeft genoten dan ik; het zegt hooguit dat het niet het type man is waar ik oud mee zal worden, doordat de raakvlakken en daaraan verwante ambities te ver uiteenlopen.

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 12 jul 2012 - 2:44

M.i. wordt er teveel nagedacht over de liefde, het overkomt je toch gewoon?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:47

Sogood schreef:M.i. wordt er teveel nagedacht over de liefde, het overkomt je toch gewoon?

Aan de basis kan ik iemand wel vrij snel leuk vinden en verliefd worden moet ook nog wel lukken, maar om dat gevoel te behouden of verder te laten gaan in een nieuwe fase, komt er voor mij wel echt wat meer bij kijken.Wink

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 12 jul 2012 - 2:52

Nour schreef:
Sogood schreef:M.i. wordt er teveel nagedacht over de liefde, het overkomt je toch gewoon?

Aan de basis kan ik iemand wel vrij snel leuk vinden en verliefd worden moet ook nog wel lukken, maar om dat gevoel te behouden of verder te laten gaan in een nieuwe fase, komt er voor mij wel echt wat meer bij kijken.Wink

Nu zit ik zelf al ruim 10 jaar niet meer in het datingcirquit natuurlijk dus ik weet niet hoe dat voor mij op dit moment zou zijn.. Very Happy Maar ik denk als het goed voelt en je het fijn en gezellig hebt samen, een relatie dan vanzelf wel groeit.

Hoe is het verder met jou, Nour?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame do 12 jul 2012 - 3:50

Rood schreef:Ik denk dat het gewoon zo simpel is dat de liefde vinden iets bijzonders en unieks is. Iemand vinden die goed bij je past en met wie je het 70-80% van de tijd goed kunt uithouden, is simpelweg een wonder. Als je eenmaal in een relatie zit, valt dat niet meer zo op, maar het is wel zo. Sommige mensen zijn gewoon moeilijker te matchen. Niet omdat het moeilijke mensen zijn, maar omdat je goede combinatie niet zo snel vindt. Het is net natuur- of scheikunde.

Hele treffende uitspraak!
Ik denk overigens dat het voor veel mensen soms niet moeilijk is om iemand te vinden waarmee ze wat kunnen beginnen, maar vervolgens een langdurige relatie in stand houden is heel wat anders.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 4:20

@Sogood: lief dat je het vraagt. Ik zat gisteren nog aan je te denken.smile Onze urenlange gesprekken. Ik mis je;) Zullen we snel weer ff bijkletsen? Ben ook erg benieuwd hoe het met jou gaat! x

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 12 jul 2012 - 4:53

Ben ik dan de enige single? - Pagina 3 561177 Dat lijkt me een goed idee! Ik zal Msn ook weer eens wat vaker aanzetten!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 5:07

Sogood schreef:Ben ik dan de enige single? - Pagina 3 561177 Dat lijkt me een goed idee! Ik zal Msn ook weer eens wat vaker aanzetten!

Haha, dan zal ik dat ook doen, want zit daar echt nooit meer op. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 7:03

Kerel schreef:mwah smile ik heb toch liever een dame die HBO of universiteit doet of heeft gedaan hoor. Volgens mij zou ik tamelijk simpel worden van een lager opgeleide dame. En tsja :P ik ben geen beta, maar opposites attract :P
Wow, dit zou ik een vreselijke afknapper vinden. Alsof ieder laagopgeleid meisje 'simpel' is.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 7:09

Mermaid Forest schreef:
Kerel schreef:mwah smile ik heb toch liever een dame die HBO of universiteit doet of heeft gedaan hoor. Volgens mij zou ik tamelijk simpel worden van een lager opgeleide dame. En tsja :P ik ben geen beta, maar opposites attract :P
Wow, dit zou ik een vreselijke afknapper vinden. Alsof ieder laagopgeleid meisje 'simpel' is.

Dat staat er toch niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Feline do 12 jul 2012 - 7:23

Ik ben zelf 'maar' HBO opgeleid, maar ik vind 't wel prettig als iemand een beetje intelligent is. Dat grappen in ieder geval wel begrepen worden en iemand gewoon een beetje snel van begrip is. Ook vind ik een grote algemene kennis fijn want ik vind 't heel aantrekkelijk als iemand mij dingetjes kan leren (niet belerend voor de duidelijkheid).
Ambitie vind ik ook heel belangrijk maar dat staat bij mij een beetje gelijk aan levenslust. En dat zie ik weer vaak terug in iemands ogen smile In combinatie met humor, als ik een eerste date amper gelachen heb dan ben ik er eigenlijk snel klaar mee.

Nou, die loopt vast wel ergens rond smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Kerel do 12 jul 2012 - 7:41

Dat maar HBO valt anders best mee smile Weet je, ik val uiteraard niet op 't papiertje van de dame. Maar tegelijkertijd moet je wel van die eerste fase door. En ik vind 't wel plezierig om ook gewoon eens te kunnen praten. En dat sluit inderdaad niet uit dat het met een lager opgeleide dame klikt hoor, maar doorgaans is het eigen niveau dan handiger.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  RYW do 12 jul 2012 - 8:47

Feline schreef:Ik ben zelf 'maar' HBO opgeleid, maar ik vind 't wel prettig als iemand een beetje intelligent is. Dat grappen in ieder geval wel begrepen worden en iemand gewoon een beetje snel van begrip is. Ook vind ik een grote algemene kennis fijn want ik vind 't heel aantrekkelijk als iemand mij dingetjes kan leren (niet belerend voor de duidelijkheid).
Ambitie vind ik ook heel belangrijk maar dat staat bij mij een beetje gelijk aan levenslust. En dat zie ik weer vaak terug in iemands ogen Ben ik dan de enige single? - Pagina 3 561177 In combinatie met humor, als ik een eerste date amper gelachen heb dan ben ik er eigenlijk snel klaar mee.

Nou, die loopt vast wel ergens rond Ben ik dan de enige single? - Pagina 3 561177

Ook zo enorm belangrijk. Ik ken een enorm knappe man die gewoon echt een dooie pier is. En hij maar niet snappen waarom hij nog steeds vrijgezel is, terwijl niemand het gek vindt... wie heeft er nou zin om een luie, slome, ruggengraatloze, meningloze ambitieloze saaie miemel van de bank te moeten jagen? Ik niet hoor Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 8:50

Als hij écht knap is, wil ik er best lui en sloom naast liggen hoor.. . Laughing
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Rumble do 12 jul 2012 - 8:55

Antibes schreef:Als hij écht knap is, wil ik er best lui en sloom naast liggen hoor.. . Laughing

Of op Laughing
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: