Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik dan de enige single?

+28
SuperGrover
Bliss
RYW
Kerel
Melis_je
Lady4
Polly
_Nina
Lenthe
Tinus
_Lacey_
Poubelle
ladycat
Caro
Sunshine
Jeanette
Vlinder26
Aletta
SoGood
Blond
Kowalski
Rumble
Oude bekende
Antibes
Atelier Madame
Phileine
Char1
Droopy28
32 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik dan de enige single? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik dan de enige single?

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 9:53

RYW schreef:Daarbij... Je mag toch gewoon je eigen standaarden hebben van waar je op valt? Zoals ik al zei, sommigen vallen niet op rokers, baardjes, kakkers of mensen zonder humor. Anderen vallen niet op vegetariërs, mensen die geen kinderen willen, mensen zonder baan of geld. Dan mag dit toch ook? Ik zie nergens in de discussie terug dat je met minder dan HBO ineens tot tweederangs burger wordt gedegradeerd...

Eens.. Ik zou het zelf niet als eis willen nemen, aangezien ik mijn bijzonder succesvolle liefdesleven dan nog verder zou beperken. Maar ik vind het geen vreemde eis voor iemand die daar wel stricter in is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  May do 12 jul 2012 - 9:58

Ik kan me ook wel vinden in wat Kerel en Antibes zeggen. Ik vind ambitie in een man ook heel erg aantrekkelijk en mijn ervaring is dat ik die meer vind bij mannen die hoger opgeleid zijn. Overigens zien mijn vriendinnen dat ook meer bij mannen met een hogere opleiding. Tuurlijk zullen er ook wel mensen zijn die lager opgeleid zijn en ambitieus zijn, die ken ik ook wel. Maar het heeft bij mij niks te maken met minder zijn dan een ander. De meeste mensen in mijn omgeving zijn overigens mbo opgeleid en daar kan ik het prima mee vinden.
Maar voor een relatie zoek ik net dat stukje extra, en dat vind ik vaker bij mannen met een hogere opleiding. Maar het is echt niet dat ik een man ga afwijzen omdat hij toevallig een lagere opleiding heeft dan dat ik heb.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aletta do 12 jul 2012 - 10:00

Ik snap niet zo goed waarom het zo vaak op zo'n discussie uitloopt als iemand zegt dat hij/zij over het algemeen valt op hoger opgeleid. Het heeft helemaal niks te maken met een superioriteitsgevoel. Het heeft er niks mee te maken dat je lager opgeleiden dom vindt, of simpel, of wat dan ook.

Het punt is gewoon dat we allemaal zo onze voorkeuren op het vlak van de liefde, eigenschappen die je wel of niet aantrekkelijk vindt, mensen met wie het over het algemeen beter of juist slechter klikt. Het helpt bijvoorbeeld erg als je iets met iemand gemeen hebt.

En dus is het ook wel fijn om, als je gaat daten, te weten waar je voorkeur een beetje ligt. Om maar een voorbeeld te noemen, als je op een datingsite wel iedere man zou willen daten, zie je door de bomen het bos niet meer. Het is dan goed om te weten met welk type man je over het algemeen vaker een klik hebt. En als het dan zo is dat je over het algemeen meer een klik hebt met hoger opgeleiden, is dat dan zo erg?

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:08

Weet je wat ik niet snap, dat mensen serieus een eisenlijst hebben. Tuurlijk kun je denken het zou leuk zijn als ie niet rookt, niet dik is en enorm intelligent en tegelijk onderhoudend is, maar zo werkt het uiteindelijk toch niet echt? Bij mij niet in ieder geval. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een gast die ik eigenlijk lelijk en irritant vond haha.

Gast
Gast

Bericht  Kerel do 12 jul 2012 - 10:09

Maar PB, dat werkt natuurlijk zolang je alleen verliefd bent.. maar voor een relatie toch zeker niet?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 10:10

Powerbabe schreef:Weet je wat ik niet snap, dat mensen serieus een eisenlijst hebben. Tuurlijk kun je denken het zou leuk zijn als ie niet rookt, niet dik is en enorm intelligent en tegelijk onderhoudend is, maar zo werkt het uiteindelijk toch niet echt? Bij mij niet in ieder geval. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een gast die ik eigenlijk lelijk en irritant vond haha.

Ik snap dan weer niet dat jij dat niet snapt. Dat als je verliefd bent die "eisen" in meer of mindere mate overboord gaan is logisch, maar dat betekent toch niet dat je geen verlanglijstje mag hebben/bezig mag zijn met wat jij belangrijk vindt?

Laatst aangepast door Antibes op do 12 jul 2012 - 10:14; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Aletta do 12 jul 2012 - 10:13

Powerbabe schreef:Weet je wat ik niet snap, dat mensen serieus een eisenlijst hebben. Tuurlijk kun je denken het zou leuk zijn als ie niet rookt, niet dik is en enorm intelligent en tegelijk onderhoudend is, maar zo werkt het uiteindelijk toch niet echt? Bij mij niet in ieder geval. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een gast die ik eigenlijk lelijk en irritant vond haha.
Volgens mij werkt het voor een deel wel zo. Er zijn gewoon een aantal dingen in mijn leven die ik zo ontzettend belangrijk vind, dat ik me niet kan voorstellen dat ik mijn leven zou kunnen delen met een man die daar niets van begrijpt. En dan gaat het om uiteenlopende zaken.

Natuurlijk moet je niet een heel gedetailleerd lijstje maken. Uiterlijke criteria vind ik sowieso flauwekul, net zoals ik het gek vind als mensen het een dealbreaker vinden als een jongen met witte sokken loopt of zo. Alsof het daar om gaat.

Maar hoe je in het leven staat, met wat voor soort dingen je je bezighoudt, dat lijken mij toch redelijke zaken om op te letten.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:23

Ik zeg het wat kort door de bocht. Ik bedoel meer dat ik soms het idee heb dat mensen teveel vast houden aan wat ze denken belangrijk te vinden en daardoor sommige mensen en situaties geen kans geven omdat ze er van te voren al te veel van uit gaan dat het niet past bij wat zij zoeken.

Soms kun je ook gewoon open staan voor nieuwe, andere dingen en dat kan toch ook heel goed blijken te werken? En dan heb ik het niet eens alleen over eventuele toekomstige partners.

Tuurlijk is het belangrijk dat je binnen je relatie dezelfde dingen belangrijk vind, maar ook weer niet, zolang dat naast elkaar kan bestaan is het toch prima? En er zijn inderdaad dingen waardoor een relatie geen kans van slagen heeft maar ik denk toch dat er ook genoeg dingen zijn waar mensen teveel waarde aan hechten, in die zin dat het toch niet altijd erg is als iemand ergens anders over denkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:28

Antibes schreef:

Ik snap dan weer niet dat jij dat niet snapt. Dat als je verliefd bent die "eisen" in meer of mindere mate overboord gaan is logisch, maar dat betekent toch niet dat je geen verlanglijstje mag hebben/bezig mag zijn met wat jij belangrijk vindt?

Ja maar ik zeg ook niet dat je niet bezig moet zijn met wat jij belangrijk vindt, maar dat hoeft een ander toch niet perse net zo belangrijk te vinden om verliefd op elkaar te kunnen worden? En om een succesvolle relatie te hebben. Als je naar iedereen kijkt en je eisenlijst af gaat dan wordt het gewoon wel heel lastig om ooit verliefd op iemand te kunnen worden denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 12 jul 2012 - 10:29

Powerbabe schreef:
Antibes schreef:

Ja maar ik zeg ook niet dat je niet bezig moet zijn met wat jij belangrijk vindt, maar dat hoeft een ander toch niet perse net zo belangrijk te vinden om verliefd op elkaar te kunnen worden? En om een succesvolle relatie te hebben. Als je naar iedereen kijkt en je eisenlijst af gaat dan wordt het gewoon wel heel lastig om ooit verliefd op iemand te kunnen worden denk ik.

Maar ik lees dat dan ook alleen bij Kerel. Volgens mij geven alle anderen hier alleen maar aan dat ze uit ervaring vaak merken dat iets als intelligentie/opleiding vaak correleert met wel of geen klik. Ik zie geen eisenlijstjes/checklists.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Kerel do 12 jul 2012 - 10:33

En zelfs ik benoem 't niet als eis..eerder als iets dat bij mij het beste werkt.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Melis_je do 12 jul 2012 - 10:36

Mermaid Forest schreef:Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan Ben ik dan de enige single? - Pagina 6 394967 het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.

Dat vind ik meestal zulke saaie gesprekjes dat ik de antwoorden niet onthoud. Kennelijk is het voor anderen een belangrijk onderwerp op basis waarvan 'ze iemand willen leren kennen'. Daar ben ik helemaal niet mee bezig, maar ik leid ook weinig af uit de antwoorden ("Oh, je studeert toerisme op het HBO, dan ben je vast type X met intelligentie Y", even kort door de bocht). Intelligentie vind ik belangrijk, en vooral dat iemand snel reageert op grapjes, zelf problemen kan googlen, geen domme vragen stelt, dat iemand uitleg makkelijk begrijpt. Dat iemand creatief kan denken. Maar daar kom ik niet achter tijdens die saaie gesprekjes.

Ieder z'n voorkeur, denk ik maar.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:36

Ik zeg toch ook niet dat ik jouw (al dan niet bestaande) eisenlijst bedoel smile. Het valt me gewoon op dat er veel mensen zijn die er echt zoveel over na denken wat wel of niet bij hen zou passen of ze zouden willen.

Nouja misschien ligt het ook gewoon aan mij, ik ben altijd snel uitgediscussieerd bij dit soort onderwerpen omdat ik vind dat er niet zoveel over gepraat en over nagedacht moet worden. Dan komt het júist niet. En ja, ik heb nu makkelijk praten want ik heb een relatie, maar dat vond ik ook toen ik vrijgezel was smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:37

Ik heb eigenlijk best veel vrijgezelle vriendinnen, allemaal van halverwege de 20 inderdaad. Antibes is er een van Wink maar jou bedoel ik in het volgende stukje even niet. Ik ken jou namelijk helemaal niet met hele eisenlijsten, maar andere vriendinnen van me dus wel. Of ze knappen heel snel af op een man om iets heel stoms en dan kunnen ze nog zo hoog opgeleid zijn, als je afknapt op iets futiels als iemands schoenen dan gaat het inderdaad lang duren voordat je een leuke man vind.

Ik bevind me in mijn 3e lange relatie....vriendinnen vragen altijd hoe ik dat doe. Nou, niet te snel afknappen dus. Je hoeft niet meteen met iemand te trouwen, gewoon een tijdje daten en zien waar het heengaat is juist zo leuk. Of ze panieken over hun zelfstandigheid en ohhh wat heb ik dan geboft met mijn vriend die het niet uitmaakt waar ik heenga (nee nogal wiedes, anders was hij mijn vriend niet) en of ik dronken word of niet. Het is een vriend, geen afstandsbediening!

Te snel seks hebben met een man kan ook tot niets leiden. Dan heeft ie immers al gehad wat ie zocht. Wil ie niet op je wachten, dan gaat het hem alleen om de seks. Gaat het jou ook alleen om de seks? Dan zeker ermee doorgaan, seks is immers leuk!

Oma heeft gesproken. En gaat nu haar vriend van de bank meppen want hij doet heel vervelend haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 10:38

Powerbabe schreef:Ik zeg toch ook niet dat ik jouw (al dan niet bestaande) eisenlijst bedoel smile. Het valt me gewoon op dat er veel mensen zijn die er echt zoveel over na denken wat wel of niet bij hen zou passen of ze zouden willen.

Nouja misschien ligt het ook gewoon aan mij, ik ben altijd snel uitgediscussieerd bij dit soort onderwerpen omdat ik vind dat er niet zoveel over gepraat en over nagedacht moet worden. Dan komt het júist niet. En ja, ik heb nu makkelijk praten want ik heb een relatie, maar dat vond ik ook toen ik vrijgezel was smile.

Eens hoor met jou. Go with the flow. Je hoeft niet meteen met hem te trouwen en 5 kinderen te baren.

Gast
Gast

Bericht  Aletta do 12 jul 2012 - 11:03

Maar jullie zeggen het zo zwart-wit. Alsof eisenlijstjes per definitie slecht zijn.

Je hebt twee uitersten: een heleboel eisen stellen, of geen eisen stellen. Beiden is niet goed. Jullie noemen voorbeelden van mensen die te veel eisen stellen en daardoor maar geen relatie krijgen. Daar hebben jullie gelijk in, dat is niet goed. Maar ik ken voorbeelden van mensen die vrijwel geen eisen stellen, die met de eerste de beste leuke jongen in zee gaan en daardoor iedere keer weer teleurgesteld raken. Dat is ook niet goed.

Volgens mij zit de waarheid in het midden. Het is onmogelijk om van tevoren te bedenken wat voor partner je wil, maar het is ook niet verkeerd om een aantal eisen te hebben.

En daar komt nog bij dat er een verschil is tussen eisen vooraf stellen en observeren. Met dat laatste bedoel ik dat ik gewoon in de loop van de tijd heb gemerkt dat er bepaalde jongens zijn waar ik op afknap, en andere jongens zijn die ik juist heel aantrekkelijk vind. Daaruit concludeer ik dat ik blijkbaar een bepaald type leuk vind, met als gevolg dat ik daar ook oplet. Maar dat wil niet zeggen dat ik anderen per definitie uitsluit.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Aletta do 12 jul 2012 - 11:12

foutje

Laatst aangepast door Aletta op vr 13 jul 2012 - 0:31; in totaal 2 keer bewerkt

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 17:38

Melis_je schreef:
Mermaid Forest schreef:Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan Ben ik dan de enige single? - Pagina 6 394967 het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.

Dat vind ik meestal zulke saaie gesprekjes dat ik de antwoorden niet onthoud. Kennelijk is het voor anderen een belangrijk onderwerp op basis waarvan 'ze iemand willen leren kennen'. Daar ben ik helemaal niet mee bezig, maar ik leid ook weinig af uit de antwoorden ("Oh, je studeert toerisme op het HBO, dan ben je vast type X met intelligentie Y", even kort door de bocht). Intelligentie vind ik belangrijk, en vooral dat iemand snel reageert op grapjes, zelf problemen kan googlen, geen domme vragen stelt, dat iemand uitleg makkelijk begrijpt. Dat iemand creatief kan denken. Maar daar kom ik niet achter tijdens die saaie gesprekjes.

Ieder z'n voorkeur, denk ik maar.
Ik ben het met je eens hoor smile

Gast
Gast

Bericht  RYW do 12 jul 2012 - 19:44

Een mooie opleiding is ook totaal geen garantie voor een leuke, gevatte persoonlijkheid natuurlijk. Ik ken ook kakkerige rechtenstudenten die alleen maar bezig waren met bier, neuken en opschepperij. Dan kan iemand tijdens een gesprek vertellen dat hij een WO-studie doet en ik kan er een leuk gesprek of goeie klik mee hebben, maar ik vind er dan alsnog niets aan, als hij verder inhoudsloos is en de diepgang heeft van een rubber boot. Het is natuurlijk wel het geheel waar je op verliefd wordt. Maar hetgeen na verliefdheid komt heeft mijns inziens wel meer nodig dan alleen de klik, voor liefde heb je wel wat gemeenschappelijke factoren nodig om het in stand te houden, vind ik.

Mijn vriend heeft trouwens MBO gedaan, maar heeft veel meer een HBO denkniveau. Hij begint in september ook aan een HBO-opleiding.

Verder vind ik eisenlijstjes helemaal niet slecht, je kan moeilijk maar verplicht op iedereen verliefd worden, dat laat zich niet sturen. En ik vind ook niet dat je maar een relatie moet beginnen met iedere boerenlul die op je pad komt, je mag best kritisch kijken of iemand bij je past. Maar dingen als verkeerde sokken of schoenen, dat gaat dan weer nergens over, vind ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan do 12 jul 2012 - 19:50

RYW schreef:

Verder vind ik eisenlijstjes helemaal niet slecht, je kan moeilijk maar verplicht op iedereen verliefd worden, dat laat zich niet sturen. En ik vind ook niet dat je maar een relatie moet beginnen met iedere boerenlul die op je pad komt, je mag best kritisch kijken of iemand bij je past. Maar dingen als verkeerde sokken of schoenen, dat gaat dan weer nergens over, vind ik.

Nee, maar daarom denk ik juist dat een eisenlijstje niet echt zinvol is, alsof verliefd worden een volledig rationeel iets is waarbij eerst een checklist wordt afgewerkt. Natuurlijk is er wel een bepaald type waar je op valt en dat zal in de meeste gevallen wel iemand zijn die grotendeels aan de lijst voldoet, maar niet per se aan alles.

Je hoeft zeker niet met iedereen iets te beginnen, dat lees ik wel eens, dat sommige mensen altijd maar vinden dat ze alles en iedereen 'een kans' moeten geven en dat vind ik onzin, maar gevoelens kun je ook weer niet helemaal sturen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 20:06

RYW schreef:
Maar dingen als verkeerde sokken of schoenen, dat gaat dan weer nergens over, vind ik.

Nee precies, dat kun je later altijd (subtiel) veranderen.Wink

Maar ff serieus, ik werk niet met een checklist, maar heb wel voorkeuren. Ik zou een man met rood haar nooit fysiek aantrekkelijk vinden, om maar eens wat te noemen. Dat is klaarblijkelijk wel geaccepteerd of een stapje verder: een man die wekelijks harddrugs gebruikt zou ik ook niet van gecharmeerd zijn. Dat past gewoon niet in mijn beeld van een man waar ik oud mee wil worden. Ik zeg dus niet dat iemand met MBO er niet in zou passen, maar ik heb tot dusver nooit die diepgaande klik gevoeld met iemand die aanzienlijk lager was opgeleid dan ik. Elf jaar geleden is dat 1x gebeurd en het hield niet al te lang stand, doordat we teveel uiteen liepen qua ambities, interesses, doelen in het leven et cetera et cetera. Ik was wel degelijk verliefd op hem geworden, maar de basis was er domweg niet. Dat maakt hem geen slechte man of mij een arrogante trut; het zegt alleen maar dat we niet op die manier een match made in heaven waren. Als we dat beiden niet erg vonden, vind ik het wonderlijk dat er hier zo wordt gestruikeld over verschil in opleiding. Daar liep het namelijk wel degelijk op mis; ik wilde studeren, studeren, studeren en hij wilde huisje, boompje, beestje direct na mijn middelbare school. Hij begreep mijn leven en drive niet en ik die van hem ook niet.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 12 jul 2012 - 20:09

Haha nee, ik bedoelde inderdaad niet dat je een checklist hebt die je afvinkt, maar eerder een soort verzameling van eigenschappen die je al dan niet aantrekkelijk vindt. Niemand kijkt raar op als je afknapt op iemand die heel dik is of veel rookt of drugs gebruikt. En het kan ook zijn dat je vooral op sportieve types valt, of op idealistische mensen. Meer een soort van algemene voorkeur, en niet een fysiek lijstje, nee Wink

Mijn vriend vindt juist ook mijn ambitie, intelligentie en doorzettingsvermogen waanzinnig aantrekkelijk. Had hij niet van te voren op zijn lijstje staan, maar hij merkt dat hij dat heel interessant en aantrekkelijk vindt. En dat mag iedereen zelf weten, wat hij aantrekkelijk vindt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 12 jul 2012 - 20:11

Nour schreef:Ik zou een man met rood haar nooit fysiek aantrekkelijk vinden, om maar eens wat te noemen.

Dat dacht ik ook altijd, dat ik een (van nature) roodharige man nooit aantrekkelijk zou vinden, maar de laatste tijd heb ik toch wel een paar uitzonderingen gespot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 12 jul 2012 - 20:12

RYW schreef:En dat mag iedereen zelf weten, wat hij aantrekkelijk vindt.

Uiteraard, maar juist het feit dat hij dat niet van tevoren had ingeschat is wel een teken dat het geen zin heeft om dat allemaal al te gaan bedenken als je nog zoekende bent, en nog niet concreet iemand op het oog hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW do 12 jul 2012 - 20:15

Nee klopt, hoor. Maar als je de ervaring hebt dat het met een bepaalde karaktertrek niet matcht, dan snap ik wel dat je die ervaring meeneemt, zeg maar. En als je de ervaring hebt dat iemand die niet zo veel ambities heeft en niet hoogopgeleid is niet goed bij je paste in het verleden, dan zal je dat ook meenemen, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: