Ben ik dan de enige single?
+28
SuperGrover
Bliss
RYW
Kerel
Melis_je
Lady4
Polly
_Nina
Lenthe
Tinus
_Lacey_
Poubelle
ladycat
Caro
Sunshine
Jeanette
Vlinder26
Aletta
SoGood
Blond
Kowalski
Rumble
Oude bekende
Antibes
Atelier Madame
Phileine
Char1
Droopy28
32 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Ben ik dan de enige single?
Weer dan.Kerel schreef:Mermaid Forest schreef:great minds think alike.Sogood schreef:Kerel, wat heb jij eigenlijk gestudeerd dan?
Rechten. En ik ben niet NOG vrijgezel, ben het weer.
Gast- Gast
Ho ho, relax. Je laatste opmerking was echt niet nodig. Ik leef niet in een beschermd wereldje, waar haal je dat vandaan? Ik had je naam inderdaad al weggehaald, omdat ik het niet goed kon onderbouwen. Soms proef ik bij jou dat je jezelf beter voelt dan anderen, tenminste zo komt het soms op me over op dit forum. Maar ik kan het verder niet onderbouwen ofzo, dus laat maar zitten.Antibes schreef:Mermaid Forest schreef:Nog iets wat ik grappig vind, 90% van mijn vrienden inclusief mijn eigen partner zijn hoogopgeleid, HBO en hoger. Maar ik heb nog nooit iemand de dingen horen zeggen die Kerel en Antibes zeggen.
Haha, sorry, wat zeg ik? Dat over het algemeen hoogopgeleiden vaker intelligenter zijn dan lager opgeleiden? Dat het niet prettig is als je niet op hetzelfde niveau zit, of dat nou is met een veel slimmere partner, of juist met een stuk minder slimme partner? Dat ambitie/carriere voor mij belangrijk is en dat dat vaak samenhangt met opleiding (waar nog letterlijk bij staat - niet altijd, zijn ook andere vormen van ambitie)?
Wat moet jij in een beschermd wereldje leven als dit al schokkende uitspraken zijn..
Gast- Gast
Beta is gewoon niet alfa haha! Dus denk dat hij die opposites bedoelt.Mermaid Forest schreef:Dan ben ik wel benieuwd wat je bedoelde met 'ik ben geen beta, maar opposites attract' daaruit haalde ik namelijk dat jij zelf wel laagopgeleid bent, maar wel een meisje met HBO of hoger zoekt.Kerel schreef:Mermaid Forest schreef:great minds think alike.Sogood schreef:Kerel, wat heb jij eigenlijk gestudeerd dan?
Gast- Gast
Sogood schreef:Ben je al afgestudeerd?
Pff mag ik hopen. Zin om publicaties te lezen?
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Mermaid Forest schreef:Ho ho, relax. Je laatste opmerking was echt niet nodig. Ik leef niet in een beschermd wereldje, waar haal je dat vandaan? Ik had je naam inderdaad al weggehaald, omdat ik het niet goed kon onderbouwen. Soms proef ik bij jou dat je jezelf beter voelt dan anderen, tenminste zo komt het soms op me over op dit forum. Maar ik kan het verder niet onderbouwen ofzo, dus laat maar zitten.Antibes schreef:Mermaid Forest schreef:Nog iets wat ik grappig vind, 90% van mijn vrienden inclusief mijn eigen partner zijn hoogopgeleid, HBO en hoger. Maar ik heb nog nooit iemand de dingen horen zeggen die Kerel en Antibes zeggen.
Haha, sorry, wat zeg ik? Dat over het algemeen hoogopgeleiden vaker intelligenter zijn dan lager opgeleiden? Dat het niet prettig is als je niet op hetzelfde niveau zit, of dat nou is met een veel slimmere partner, of juist met een stuk minder slimme partner? Dat ambitie/carriere voor mij belangrijk is en dat dat vaak samenhangt met opleiding (waar nog letterlijk bij staat - niet altijd, zijn ook andere vormen van ambitie)?
Wat moet jij in een beschermd wereldje leven als dit al schokkende uitspraken zijn..
Ah, ok, ik dacht al, volgens mij was ik een en al nuance..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Klopt Antibes, ik kon in je posts in dit topic niet echt dingen terugvinden waar ik mijn mening op kan onderbouwen
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Dan ben ik wel benieuwd wat je bedoelde met 'ik ben geen beta, maar opposites attract' daaruit haalde ik namelijk dat jij zelf wel laagopgeleid bent, maar wel een meisje met HBO of hoger zoekt.Kerel schreef:Mermaid Forest schreef:great minds think alike.Sogood schreef:Kerel, wat heb jij eigenlijk gestudeerd dan?
Dat was in de context dat hogere beta opleidingen bij vrouwen, nog niet door alle mannen geaccepteerd worden. Bijv. de context van zusje van (Ecrits toch?). Volgens mij wil hij daar alleen mee aangeven dat hij een hogere opleiding wel belangrijk vindt, maar richting niet.
Laatst aangepast door Antibes op do 12 jul 2012 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
zie de posting van Antibes
Kerel- Kletskop
Mermaid Forest schreef:Ho ho, relax. Je laatste opmerking was echt niet nodig. Ik leef niet in een beschermd wereldje, waar haal je dat vandaan? Ik had je naam inderdaad al weggehaald, omdat ik het niet goed kon onderbouwen. Soms proef ik bij jou dat je jezelf beter voelt dan anderen, tenminste zo komt het soms op me over op dit forum. Maar ik kan het verder niet onderbouwen ofzo, dus laat maar zitten.Antibes schreef:Mermaid Forest schreef:Nog iets wat ik grappig vind, 90% van mijn vrienden inclusief mijn eigen partner zijn hoogopgeleid, HBO en hoger. Maar ik heb nog nooit iemand de dingen horen zeggen die Kerel en Antibes zeggen.
Niet beter, slimmer soms wel ja. Maar dat is niet arrogant bedoeld en is iets waar ik zelf ook eerder niet blij mee ben dan wel.
Antibes- Ratel
DuidelijkAntibes schreef:Mermaid Forest schreef:Dan ben ik wel benieuwd wat je bedoelde met 'ik ben geen beta, maar opposites attract' daaruit haalde ik namelijk dat jij zelf wel laagopgeleid bent, maar wel een meisje met HBO of hoger zoekt.Kerel schreef:Mermaid Forest schreef:great minds think alike.Sogood schreef:Kerel, wat heb jij eigenlijk gestudeerd dan?
Dat was in de context dat hogere beta opleidingen bij vrouwen, nog niet door alle mannen geaccepteerd worden. Bijv. de context van zusje van (Ecrits toch?). Volgens mij wil hij daar alleen mee aangeven dat hij een hogere opleiding wel belangrijk vindt, maar richting niet.
Gast- Gast
Dan kom je soms onbedoeld arrogant op me over maar dat vind ik eerlijk gezegd al snel van mensen die zeggen dat ze vaak bij voorbaat al geen klik voelen bij mensen die minder hoog opgeleid zijn, dus misschien is dat ook wel kortzichtigheid van mijn kant...het werkt 2 kanten op.Antibes schreef:Niet beter, slimmer soms wel ja. Maar dat is niet arrogant bedoeld en is iets waar ik zelf ook eerder niet blij mee ben dan wel.
Gast- Gast
Volgens mij doe je jezelf echt te kort als je zulke eisen aan een ander stelt. Wat heb je zelf eigenlijk te bieden naast een hoge opleiding? Natuurlijk is het belangrijk om op een bepaald niveau te zitten met iemand, maar moet daar perse een papiertje aan te pas komen? Ik vond mijn vriend niet ineens stukken aantrekkelijker hoor toen hij had besloten toch maar een opleiding te gaan doen en vervolgens succesvol afstudeerde.
Wanneer is iemand goed genoeg dan in jullie ogen? Hbo is bijvoorbeeld ook te min?
Wanneer is iemand goed genoeg dan in jullie ogen? Hbo is bijvoorbeeld ook te min?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Mermaid Forest schreef:Dan kom je soms onbedoeld arrogant op me over maar dat vind ik eerlijk gezegd al snel van mensen die zeggen dat ze vaak bij voorbaat al geen klik voelen bij mensen die minder hoog opgeleid zijn, dus misschien is dat ook wel kortzichtigheid van mijn kant...het werkt 2 kanten op.Antibes schreef:Niet beter, slimmer soms wel ja. Maar dat is niet arrogant bedoeld en is iets waar ik zelf ook eerder niet blij mee ben dan wel.
Ach, ik voel met het gros van de hoogopgeleiden ook geen klik. Ik ben gewoon een vreemde eend in de bijt.
Antibes- Ratel
Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.
Laatst aangepast door Mermaid Forest op do 12 jul 2012 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sogood schreef:
Jouw ogen, Kerels ogen. Het zijn mijn woorden niet namelijk.
Antibes- Ratel
Sogood schreef:Volgens mij doe je jezelf echt te kort als je zulke eisen aan een ander stelt. Wat heb je zelf eigenlijk te bieden naast een hoge opleiding? Natuurlijk is het belangrijk om op een bepaald niveau te zitten met iemand, maar moet daar perse een papiertje aan te pas komen? Ik vond mijn vriend niet ineens stukken aantrekkelijker hoor toen hij had besloten toch maar een opleiding te gaan doen en vervolgens succesvol afstudeerde.
HBO is prima. Gaat ook om de vraag of die dame ambitieus is en me uit weet te dagen. En wat ik te bieden heb? Gewoon, mezelf. En nee, ik ben niet overdreven gek van mezelf.
Kerel- Kletskop
Ik vind het ook niet zo schokkend wat Kerel zegt. Iedereen heeft toch wel eisen? Sommige meiden willen een vriend die niet rookt, of eentje die een goeie baan heeft, of eentje die van kinderen houdt, of eentje die de goeie kleding draagt, of eentje die een goed gevoel voor humor heeft. Waarom is het dan een probleem als iemand opleiding op het lijstje heeft staan? Dat kan toch net zo goed een afknapper zijn?
Volgens mij wordt het een en ander wel verkeerd begrepen of uit het verband gehaald hoor..l
Volgens mij wordt het een en ander wel verkeerd begrepen of uit het verband gehaald hoor..l
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind laagopgeleid zo negatief klinken, misschien reageer ik daarom zo fel. Ik vind het een naar woord.
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.
Tjah, wat studeer je/heb je gestudeerd is in studentenkringen wel een hele erge beginvraag inderdaad haha.. Overigens kan ik met mensen van alle opleidingen prima een leuk gesprek voeren hoor, maar ik weet wel dat als het echt om een relatie gaat, dat ik dan wel echt iemand op hetzelfde niveau zoek.
Antibes- Ratel
Mermaid Forest schreef:Ik vind laagopgeleid zo negatief klinken, misschien reageer ik daarom zo fel. Ik vind het een naar woord.
Dat snap ik wel. Ik vind dan weer een term als 'te min' naar en sfeerverlagend, daarmee krijg je al bij voorbaat een soort arrogantie bij toebedeeld. Ik vind iemand niet 'te min', maar eerder gewoon niet geschikt voor mij.
RYW- Ratel
Ik heb 2 HBO diploma's, nou dat hoeft me echt niet meteen meer/interessanter/ambitieuzer te maken als iemand met 1 MBO diploma.
Laatst aangepast door Sogood op do 12 jul 2012 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vond het wel grappig ergens, maar ik wist daarna wel zeker dat die studenten hele andere types zijn dan ik zelf benAntibes schreef:Mermaid Forest schreef:Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.
Tjah, wat studeer je/heb je gestudeerd is in studentenkringen wel een hele erge beginvraag inderdaad haha.. Overigens kan ik met mensen van alle opleidingen prima een leuk gesprek voeren hoor, maar ik weet wel dat als het echt om een relatie gaat, dat ik dan wel echt iemand op hetzelfde niveau zoek.
Gast- Gast
RYW schreef:Mermaid Forest schreef:Ik vind laagopgeleid zo negatief klinken, misschien reageer ik daarom zo fel. Ik vind het een naar woord.
Dat snap ik wel. Ik vind dan weer een term als 'te min' naar en sfeerverlagend, daarmee krijg je al bij voorbaat een soort arrogantie bij toebedeeld. Ik vind iemand niet 'te min', maar eerder gewoon niet geschikt voor mij.
Inderdaad.. Overigens vind ik laagopgeleid ook al weer anders klinken dan lager opgeleid (wat ik steeds gebruikte), pff, wat kunnen nuances toch de toon zetten.
Antibes- Ratel
Mermaid Forest schreef:Ik vond het wel grappig ergens, maar ik wist daarna wel zeker dat die studenten hele andere types zijn dan ik zelf benAntibes schreef:Mermaid Forest schreef:Ik was 2 weken geleden op een studentenfeestje in Nijmegen, van de universiteit. Volgens mij was ik echt de enige die MBO heeft gedaan het verbaasde me echt dat het eerste gesprek wat ik met iemand had, al meteen ging over 'en wat heb jij gestudeerd? Wat doe je voor werk?' ik moest echt wennen aan die vragen. Ik merkte al vrij snel dat ik inderdaad geen klik had met die mensen, maar desondanks toch wel leuke gesprekken kunnen voeren.
Ach, dat vind ik van 80% van de andere studenten ook hoor.. Ik ben erg blij met mijn vereniging waar ik echt een klik heb qua "type mensen" en een paar vriendinnen op mijn opleiding, maar ik ben sociaal gewoon niet zo makkelijk. Don't get me wrong, ik kan met iedereen prima omgaan, maar ik voel niet vaak een "klik".
Antibes- Ratel
Daarbij... Je mag toch gewoon je eigen standaarden hebben van waar je op valt? Zoals ik al zei, sommigen vallen niet op rokers, baardjes, kakkers of mensen zonder humor. Anderen vallen niet op vegetariërs, mensen die geen kinderen willen, mensen zonder baan of geld. Dan mag dit toch ook? Ik zie nergens in de discussie terug dat je met minder dan HBO ineens tot tweederangs burger wordt gedegradeerd...
RYW- Ratel
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige..
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
» Ben ik nou de enige??
» Ben ik de enige..