Ben ik dan de enige single?
+28
SuperGrover
Bliss
RYW
Kerel
Melis_je
Lady4
Polly
_Nina
Lenthe
Tinus
_Lacey_
Poubelle
ladycat
Caro
Sunshine
Jeanette
Vlinder26
Aletta
SoGood
Blond
Kowalski
Rumble
Oude bekende
Antibes
Atelier Madame
Phileine
Char1
Droopy28
32 plaatsers
Pagina 2 van 8
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Ben ik dan de enige single?
Ik ben ook single maar eigenlijk maak ik me er niet echt druk om. Als je van jezelf houdt dan kom je al een heel eind.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Caro, ik hoop dat je snel van deze gevoelens afkomt. Want natuurlijk is het makkelijk om van jou te houden. Je bent een leuke vrouw. Je hebt misschien nog heel veel tijd nodig, maar als je straks weer met een open blik kijkt dan kijkt er vast snel weer iemand terug. Echt waar!
Antibes, 't zou best eens kunnen komen door het uitblinken in een wo beta studie. Toevallig heeft mijn zusje met een vriendin tijdens het stappen tegen een groep mannen/jongens gezegd dat ze kapster waren en tegen de andere groep hebben ze eerlijk gezegd welke beta wo studie ze doen. Je kan wel raden hoe dit uitpakte. Ze geeft sowieso aan dat mannen altijd afknappen op haar studie. Dat soort mannen moet je sowieso niet hebben. Komt vast ook nog een leuke man op je pad. Goed werk heeft tijd nodig.
Antibes, 't zou best eens kunnen komen door het uitblinken in een wo beta studie. Toevallig heeft mijn zusje met een vriendin tijdens het stappen tegen een groep mannen/jongens gezegd dat ze kapster waren en tegen de andere groep hebben ze eerlijk gezegd welke beta wo studie ze doen. Je kan wel raden hoe dit uitpakte. Ze geeft sowieso aan dat mannen altijd afknappen op haar studie. Dat soort mannen moet je sowieso niet hebben. Komt vast ook nog een leuke man op je pad. Goed werk heeft tijd nodig.
Gast- Gast
Ecrits schreef:Caro, ik hoop dat je snel van deze gevoelens afkomt. Want natuurlijk is het makkelijk om van jou te houden. Je bent een leuke vrouw. Je hebt misschien nog heel veel tijd nodig, maar als je straks weer met een open blik kijkt dan kijkt er vast snel weer iemand terug. Echt waar!
Bovendien zijn er echt wel mannen die een vrouw aantrekkelijk vinden die juist hoog opgeleid is. Maar deze mannen zijn dat vaak ook en zoeken dan een vrouw waarmee ze op niveau kunnen zitten. Ik weet niet of je dit al een hebt gedaan Antibes, maar er is ook een datingsite voor hoog opgeleide mensen. Misschien zit daar een leuke man tussen. Maar ik ben het net zo als Ecrits eens dat je echt nog een leuke man tegen komt. Je steekt heel veel tijd in je studie en er zullen echt wel mannen zijn die dat heel erg kunnen waarderen.
Gast- Gast
ladycat schreef:Ik ben ook single maar eigenlijk maak ik me er niet echt druk om. Als je van jezelf houdt dan kom je al een heel eind.
Dikgedrukte vind ik zo'n dooddoener.
Je kunt er echt niks mee. Tuurlijk is het fijn als je fijn jezelf houdt, als je lekker in je vel zit en tevreden bent met wat je op dat moment hebt. Maar dat neemt niet weg dat in een relatie zitten meestal toch fijner is. De meeste meiden willen een toekomst met iemand opbouwen, kinderen, etc.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik ben 31 en alweer 6 jaar single. Wel een relatie gehad dus (2 jaar).
Daarna wel dates gehad, maar die vonden mij niet leuk .
Daarna wel dates gehad, maar die vonden mij niet leuk .
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben d'r ook een beetje klaar mee. Ik ben 28, voor 8 maanden terug mijn eerste relatie gehad wat een paar maanden duurde. Ik wil graag trouwen, kinderen en de hele rataplan. En dan kan ik nog zoveel van mezelf houden , er blijft een stukje 'leeg' in m'n leven.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Tinus schreef:Ik ben d'r ook een beetje klaar mee. Ik ben 28, voor 8 maanden terug mijn eerste relatie gehad wat een paar maanden duurde. Ik wil graag trouwen, kinderen en de hele rataplan. En dan kan ik nog zoveel van mezelf houden , er blijft een stukje 'leeg' in m'n leven.
Alsof het mijn verhaal is, maar ik ben nu 25.
Voel me nogal achter lopen op de rest van mijn vrienden en vriendinnen.. Een 'leeg' stukje in mijn leven ja.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Dropdraakje schreef:Ecrits schreef:Caro, ik hoop dat je snel van deze gevoelens afkomt. Want natuurlijk is het makkelijk om van jou te houden. Je bent een leuke vrouw. Je hebt misschien nog heel veel tijd nodig, maar als je straks weer met een open blik kijkt dan kijkt er vast snel weer iemand terug. Echt waar!
Bovendien zijn er echt wel mannen die een vrouw aantrekkelijk vinden die juist hoog opgeleid is. Maar deze mannen zijn dat vaak ook en zoeken dan een vrouw waarmee ze op niveau kunnen zitten. Ik weet niet of je dit al een hebt gedaan Antibes, maar er is ook een datingsite voor hoog opgeleide mensen. Misschien zit daar een leuke man tussen. Maar ik ben het net zo als Ecrits eens dat je echt nog een leuke man tegen komt. Je steekt heel veel tijd in je studie en er zullen echt wel mannen zijn die dat heel erg kunnen waarderen.
Zelf heb ik wel de ervaring dat mannen het soms idd heel aantrekkelijk vinden als ze contact hebben met een hoogopgeleide vrouw, totdat er gevoelens van liefde bij komen kijken. Dan is dat onafhankelijke, jezelf prima kunnen bedruipen, ergens voor staan, carrière willen maken et cetera et cetera eerder een bedreiging voor de man in kwestie. Je bent een gelijkwaardige gesprekspartner en soms dus meer dan dat. Ik ken genoeg mannen die dat slecht trekken en je dan liever als gewone vriendin hebben.
Gast- Gast
Probeer het idee dat mannen jullie toch niet interessant vinden, te laten varen. Geniet van die kleine dingetjes, en man die naar je lacht, in het ov een praatje met je aangaat, maak desnoods zelf een grapje, probeer een beetje te flirten, kijken, lachen, etc. Doe ik altijd in het ov, totaal zonder bijbedoelingen, want ik heb een schat van een vriend thuiszitten. Maar het geeft me in elk geval altijd een enorme boost. Ik vind mezelf niet moeders mooiste en zonder dit zouden mannen me ook heel niet zien staan. Door te letten en in te gaan op dit soort kleine dingetjes en ze zelf te creëren, voel ik me in elk geval een stuk zekerder van mezelf en merk ik uiteindelijk ook dat ik best nog wel redelijk in de markt lig
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Statler schreef:Probeer het idee dat mannen jullie toch niet interessant vinden, te laten varen. Geniet van die kleine dingetjes, en man die naar je lacht, in het ov een praatje met je aangaat, maak desnoods zelf een grapje, probeer een beetje te flirten, kijken, lachen, etc.
Huh? De voorbeelden die je hierboven hebt aangedragen, vind ik niets te maken hebben met een man leren kennen, waar eventueel ooit een relatie uit voortkomt. Dat gaat inhoudelijk (mag ik hopen) een stuk dieper dan de onschuldige dingen hierboven die je hebt benoemd. Het enige wat in dit topic is gebeurd, is dat er forummers zijn die een bepaalde intelligentie als belemmering ervaren - ik kan niet voor Antibes of het zusje van Ecrits spreken, maar ik vind het wel een beetje de plank misslaan als je nu aangeeft dat er een idee opzij geschoven moet worden, terwijl het nota bene echt wel eens rechtstreeks zo tegen me is gezegd. Je zal het vast goed bedoelen, maar ik vind niet dat je dit voor anderen kunt invullen, als ze domweg andere ervaringen hebben dan jij wellicht zelf gewend bent om te horen van een man.
Gast- Gast
Nour schreef:Dropdraakje schreef:Ecrits schreef:Caro, ik hoop dat je snel van deze gevoelens afkomt. Want natuurlijk is het makkelijk om van jou te houden. Je bent een leuke vrouw. Je hebt misschien nog heel veel tijd nodig, maar als je straks weer met een open blik kijkt dan kijkt er vast snel weer iemand terug. Echt waar!
Zelf heb ik wel de ervaring dat mannen het soms idd heel aantrekkelijk vinden als ze contact hebben met een hoogopgeleide vrouw, totdat er gevoelens van liefde bij komen kijken. Dan is dat onafhankelijke, jezelf prima kunnen bedruipen, ergens voor staan, carrière willen maken et cetera et cetera eerder een bedreiging voor de man in kwestie. Je bent een gelijkwaardige gesprekspartner en soms dus meer dan dat. Ik ken genoeg mannen die dat slecht trekken en je dan liever als gewone vriendin hebben.
Nouja, ik ben helemaal niet hoog opgeleid. Ik zal misschien hierin naief zijn, maar ik kan mij daar geen voorstelling van maken. Tegenwoordig draait alles om een hoge opleiding en is een lage opleiding nog net niet not-done! Met een hoge opleiding kom je aan een goed baan en kan je een goede carriere maken. Waarom zouden mensen en juist mannen bij vrouwen moeite hiermee hebben. Is het een stukje emancipatie van de vrouw? Zien mannen hoogopgeleide vrouwen niet als gelijke maar als de vrouw van 'vroeger'? Willen ze liever een vrouw van 'vroeger'?
Waarom hebben laag opgeleiden mensen hier minder moeite mee? Natuurlijk is er een ander niveau van denken. Maar ik begrijp niet waarom een hoog opgeleide man moeite heeft in een liefdes relatie met een hoog opgeleide vrouw? Het lijkt mij juist makkelijk en interessanter om op het zelfde niveau te werken en zitten.
Want ik kan mij voorstellen dat jij met je Uni achtergrond minder snel een klik zal hebben in een partner die alleen zijn Mavo diploma heeft.
Gast- Gast
Het is dus echt zo dat het flirten prima gaat, dan wordt er soms gezoend, telefoonnummers uitgewisseld, hij smst etc. Maar als hij er dan achter komt wat ze studeert en daar dan ook nog eens heel goed in is; e.cono.met.rie dan is het vaak klaar. Een jongen wist niet goed wat het inhield had het thuis opgezocht en daarna het contact afgekapt. Want hij had gelezen dat je met die studie het meeste geld verdient en eco.no.metris.ten in de top van het bedrijfsleven werken.
Zij kan dus prima, prima flirten en ze is ook nog eens erg knap. Mannen houden van zachtere, socialere vrouwenberoepen. En net iets minder hoogopgeleid. En als het dan al hoogopgeleid is dan liever psychologie, pedagogiek of iets in dit richting. Mijn zusje is wiskundig heel sterk, analytisch ook en gaat ook nog eens heel veel geld verdienen.
Wat Nour zegt bij dieper contact gaat het fout, bij oppervlakkig contact niet.
Zij kan dus prima, prima flirten en ze is ook nog eens erg knap. Mannen houden van zachtere, socialere vrouwenberoepen. En net iets minder hoogopgeleid. En als het dan al hoogopgeleid is dan liever psychologie, pedagogiek of iets in dit richting. Mijn zusje is wiskundig heel sterk, analytisch ook en gaat ook nog eens heel veel geld verdienen.
Wat Nour zegt bij dieper contact gaat het fout, bij oppervlakkig contact niet.
Gast- Gast
Dan is die jongen sowieso geen partij voor je zusje Ecrits? Bedoel als ik dit zo lees betrekt deze jongen het heel erg op zichzelf door er onzeker van te worden door het niet begrijpen van het Studie en omdat zij heel slim is en veel geld kan en gaat verdiennen dat hij dat als een aanval op zijn ego ziet. Bedoel misschien zwart/wit gedacht maar er zijn weinig mannen die het echt kunnen waarderen dat de vrouw meer verdient dan de man.
Maar misschien dat mannen in haar vakgebied dit juist wel van haar kunnen waarderen, misschien meer dan de 'gewone' man. Of zij wil liever werk en prive gescheiden houden.
Maar misschien dat mannen in haar vakgebied dit juist wel van haar kunnen waarderen, misschien meer dan de 'gewone' man. Of zij wil liever werk en prive gescheiden houden.
Gast- Gast
Nour schreef:Dropdraakje schreef:Ecrits schreef:Caro, ik hoop dat je snel van deze gevoelens afkomt. Want natuurlijk is het makkelijk om van jou te houden. Je bent een leuke vrouw. Je hebt misschien nog heel veel tijd nodig, maar als je straks weer met een open blik kijkt dan kijkt er vast snel weer iemand terug. Echt waar!
+1
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Het idee dat ik heb is niet zozeer dat het aan opleidingsniveau ligt (hoewel er misschien mannen zijn die dat niet leuk vinden), maar meer of je een uitgesproken mening hebt, en hoe 'lief' en sociaal je bent.
Neem bijvoorbeeld mij en een vriendin van mij. Ik hoor nooit van jongens dat ze me leuk vinden, maar ze lopen wel in bosjes achter die vriendin van me aan. Aan opleidingsniveau ligt dat niet, want we zijn allebei even hoog opgeleid. Wat ik wel merk, is dat zij een supersociaal persoon is. Ze doet altijd lief en vrolijk tegen mensen, reageert altijd begripvol, lacht altijd, enzovoorts. Ik ben heel anders: ik ben wat kritischer, heb een uitgesproken mening, ga sneller de discussie aan, enz.
Ik heb soms het idee dat jongens veel liever zo iemand hebben lief naar ze lacht en beamen wat ze zeggen, dan dat iemand tegen ze ingaat of duidelijk haar mening geeft.
Neem bijvoorbeeld mij en een vriendin van mij. Ik hoor nooit van jongens dat ze me leuk vinden, maar ze lopen wel in bosjes achter die vriendin van me aan. Aan opleidingsniveau ligt dat niet, want we zijn allebei even hoog opgeleid. Wat ik wel merk, is dat zij een supersociaal persoon is. Ze doet altijd lief en vrolijk tegen mensen, reageert altijd begripvol, lacht altijd, enzovoorts. Ik ben heel anders: ik ben wat kritischer, heb een uitgesproken mening, ga sneller de discussie aan, enz.
Ik heb soms het idee dat jongens veel liever zo iemand hebben lief naar ze lacht en beamen wat ze zeggen, dan dat iemand tegen ze ingaat of duidelijk haar mening geeft.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Wow, haha, ik heb dit topic helemaal niet gevolgd meer. Ik weet niet wat het is bij mij, vast een combinatie van factoren. Wellicht ben ik iets te slim, wellicht heb ik inderdaad en te grote mond (wat Aletta zegt zit wel wat in, hoewel ik denk dat dat ook meer is wat Ecrits/Nour bedoelen en dan helemaal in combinatie met het lichte beta hoekje van mij), wellicht ben ik te dik, wellicht kom ik te weinig mannen tegen, ga ik te weinig uit, leer ook weinig nieuwe mannen kennen.. Er zijn denk ik meerder factoren en alles zal een beetje meespelen.
Overigens denk ik ook dat opleidingsniveau niet zoveel zegt. Dit klinkt echt enorm arrogant, maar ik bedoel het niet verkeerd. Maar ook onder hoogopgeleiden ben ik vaak toch "het slimste meisje van de klas". Ik kan het met genoeg mannen goed vinden, maar dan inderdaad vriendschappelijk. Sowieso ben ik ook meer van het jaren later horen dat iemand me leuk vond (is me inmiddels vier keer overkomen), terwijl ik vriendschapppelijk blijkaar wel toegankelijk ben.. Vreemd genoeg, heb ik in de tram vaak genoeg oogcontact of een kort praatje. Maja, dat levert ook niet echt iets op hè.. Ach, ik ben niet ongelukkig hoor, maar ik vind het wel jammer zo nu en dan en stiekem vraag je je op die momenten wel af wat er "mis" met je is..
Overigens denk ik ook dat opleidingsniveau niet zoveel zegt. Dit klinkt echt enorm arrogant, maar ik bedoel het niet verkeerd. Maar ook onder hoogopgeleiden ben ik vaak toch "het slimste meisje van de klas". Ik kan het met genoeg mannen goed vinden, maar dan inderdaad vriendschappelijk. Sowieso ben ik ook meer van het jaren later horen dat iemand me leuk vond (is me inmiddels vier keer overkomen), terwijl ik vriendschapppelijk blijkaar wel toegankelijk ben.. Vreemd genoeg, heb ik in de tram vaak genoeg oogcontact of een kort praatje. Maja, dat levert ook niet echt iets op hè.. Ach, ik ben niet ongelukkig hoor, maar ik vind het wel jammer zo nu en dan en stiekem vraag je je op die momenten wel af wat er "mis" met je is..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb een hele reactie in mijn hoofd, maar weet niet of het me goed lukt dit goed te verwoorden. Ik doe in ieder geval een poging.
Ik herken jullie gevoelens nog heel goed, uit de tijd voor mijn huidige relatie. Ik ben bijna acht jaar single geweest, na een paar korte en één lange en serieuze relatie. Op een gegeven moment ging ik ook steeds meer aan mezelf twijfelen, want waarom konden andere mensen zo makkelijk een relatie aangaan en ik niet? Wanneer ik iemand leuk vond, deed ik erg mijn best om contact te hebben en te houden. Vaak teveel mijn best. Ik moest altijd veel moeite doen en het draaide altijd uit op teleurstellingen. Achteraf denk ik; toen voelde ik al aan dat het niets ging worden, maar toch bleef ik die moeite doen. Het heeft me heel wat teleurstellingen gekost en ook een deel van mijn zelfvertrouwen. Best wel zonde.
Een half jaar geleden kreeg ik contact met mijn vriend. We kennen elkaar al een aantal jaren en in het begin was het gewoon met een vriendschappelijke insteek. Wat ik bij hem echter al heel snel merkte was dat ik niet extreem veel moeite hoefde te doen voor contact. Het was anders als met al die andere mannen. Het contact liep zo soepel, zo kloppend. Hij smste uit zichzelf en toonde interesse. Vriendinnen die ons samen zagen, net voordat wij wat kregen, zeiden ook tegen mij dat ik compleet mijzelf was. Dat was ik bij andere mannen niet, daar deed ik me (on)bewust vaak anders voor dan dat ik eigenlijk ben. Langzaamaan zijn we verliefd op elkaar geworden en nu willen we niet meer zonder elkaar.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het er zomaar ineens kan zijn. Onverwacht en waarschijnlijk bij iemand van wie je het totaal niet verwachtte. En dan zul je zien dat het gewoon klopt, dat jij gewoon kunt zijn wie je bent en dat hij je dan nog steeds helemaal het einde vindt. Geen spelletjes meer, gewoon eerlijk en oprecht. Dat doet alle teleurstellingen die je eerder hebt gehad teniet.
Ze bestaan echt en ze zullen uiteindelijk ook voorbij komen. Twijfel daar niet aan en twijfel niet aan jezelf, hoe moeilijk dat soms ook is.
Ik herken jullie gevoelens nog heel goed, uit de tijd voor mijn huidige relatie. Ik ben bijna acht jaar single geweest, na een paar korte en één lange en serieuze relatie. Op een gegeven moment ging ik ook steeds meer aan mezelf twijfelen, want waarom konden andere mensen zo makkelijk een relatie aangaan en ik niet? Wanneer ik iemand leuk vond, deed ik erg mijn best om contact te hebben en te houden. Vaak teveel mijn best. Ik moest altijd veel moeite doen en het draaide altijd uit op teleurstellingen. Achteraf denk ik; toen voelde ik al aan dat het niets ging worden, maar toch bleef ik die moeite doen. Het heeft me heel wat teleurstellingen gekost en ook een deel van mijn zelfvertrouwen. Best wel zonde.
Een half jaar geleden kreeg ik contact met mijn vriend. We kennen elkaar al een aantal jaren en in het begin was het gewoon met een vriendschappelijke insteek. Wat ik bij hem echter al heel snel merkte was dat ik niet extreem veel moeite hoefde te doen voor contact. Het was anders als met al die andere mannen. Het contact liep zo soepel, zo kloppend. Hij smste uit zichzelf en toonde interesse. Vriendinnen die ons samen zagen, net voordat wij wat kregen, zeiden ook tegen mij dat ik compleet mijzelf was. Dat was ik bij andere mannen niet, daar deed ik me (on)bewust vaak anders voor dan dat ik eigenlijk ben. Langzaamaan zijn we verliefd op elkaar geworden en nu willen we niet meer zonder elkaar.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het er zomaar ineens kan zijn. Onverwacht en waarschijnlijk bij iemand van wie je het totaal niet verwachtte. En dan zul je zien dat het gewoon klopt, dat jij gewoon kunt zijn wie je bent en dat hij je dan nog steeds helemaal het einde vindt. Geen spelletjes meer, gewoon eerlijk en oprecht. Dat doet alle teleurstellingen die je eerder hebt gehad teniet.
Ze bestaan echt en ze zullen uiteindelijk ook voorbij komen. Twijfel daar niet aan en twijfel niet aan jezelf, hoe moeilijk dat soms ook is.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Aletta schreef:Het idee dat ik heb is niet zozeer dat het aan opleidingsniveau ligt (hoewel er misschien mannen zijn die dat niet leuk vinden), maar meer of je een uitgesproken mening hebt, en hoe 'lief' en sociaal je bent.
Ik heb ook zo'n vriendin gehad. Jongens met bosjes achter haar aan, en mij zagen ze niet staan. Zij deed zich ook bij jongens heel anders voor dan ze was, erg vermoeiend.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Lady4, Oh wat is dat eerste stukje van je verhaal zooooooo herkenbaar!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Dropdraakje schreef:Bedoel misschien zwart/wit gedacht maar er zijn weinig mannen die het echt kunnen waarderen dat de vrouw meer verdient dan de man.
Misschien, maar daar zijn er heel weinig van. Die moet je ten eerste tegenkomen, ten tweede moet het dan net op andere vlakken ook klikken. De grootste groep mensen heeft een gemiddelde intelligentie (opleiding, uiterlijk, vriendelijkheid, vul hier iets willekeurigs in). Die mensen hebben dus ook veel meer 'soortgenoten', en de kans dat het dan met één van hen klikt, lijkt me ook een stuk groter. En zelfs dan is het al lastig genoeg om een leuke relatie te krijgen. Geen kritiek op je stukje hoor, gewoon een hersenspinsel.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
mwah ik heb toch liever een dame die HBO of universiteit doet of heeft gedaan hoor. Volgens mij zou ik tamelijk simpel worden van een lager opgeleide dame. En tsja ik ben geen beta, maar opposites attract
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Sorry, maar dat vind ik nou echt zo'n dooddoener. Is iemand met een lagere opleiding niet slim genoeg? Intelligentie heeft niet altijd met opleidingsniveau te maken. Een gozer die werkt als timmerman kan intelligenter zijn dan een gozer die arts is. Als je moet gaan keuren op opleidingsniveau, dat vind ik dat toch aardig sneu.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
En ik vind gemierenneuk over individuele gevallen weer zo'n dooddoener.
Tuurlijk heb je ook laagopgeleide mensen die wél slim zijn (hoewel er dan trouwens nog steeds vaak een verschil in ontwikkeling/levenservaringen zit tov. mensen die wel gestudeerd hebben - ook weer NIET altijd, maar vaak wel). Alleen, over het algemeen genomen heb je gewoon meer minder slimme mensen die laag opgeleid zijn en meer slimmere mensen die hoogopgeleid zijn. En los van intelligentie, is voor mij (en ik gok voor Kerel ook) nog iets anders belangrijk: ambitie. Ook dat is iets dat je vaker terugziet bij hoogopgeleiden (hoewel ambitie in een horecabedrijf of sport voor mij ook goed is trouwens).
Tuurlijk heb je ook laagopgeleide mensen die wél slim zijn (hoewel er dan trouwens nog steeds vaak een verschil in ontwikkeling/levenservaringen zit tov. mensen die wel gestudeerd hebben - ook weer NIET altijd, maar vaak wel). Alleen, over het algemeen genomen heb je gewoon meer minder slimme mensen die laag opgeleid zijn en meer slimmere mensen die hoogopgeleid zijn. En los van intelligentie, is voor mij (en ik gok voor Kerel ook) nog iets anders belangrijk: ambitie. Ook dat is iets dat je vaker terugziet bij hoogopgeleiden (hoewel ambitie in een horecabedrijf of sport voor mij ook goed is trouwens).
Antibes- Ratel
Persoonlijk val ik niet op een opleiding/papiertje, maar op datgene wat iemand te vertellen heeft. En ik geloof dat iedereen dat doet. Wat dus inhoudt, dat iemand met een hogere opleiding voor iemand met een hogere opleiding meestal interessanter is. Maar het ook goed kan zijn, al is de kans vele malen kleiner, dat iemand een lager (of laag) opgeleid(e) treft waarbij het gesprek nooit stil valt, omdat ze elkanders gelijke zijn in andere opzichten.
Ik neem toch niet aan dat we binnen tien minuten een ander vragen wat hij doet, wat hij heeft gedaan en wat zijn ambities zijn?
Ik neem toch niet aan dat we binnen tien minuten een ander vragen wat hij doet, wat hij heeft gedaan en wat zijn ambities zijn?
Gast- Gast
Mwoah, ik weet niet waar jij over praat meestal. Maar bij mij komen dat soort dingen eigenlijk altijd wel vrij snel ter sprake (niet per se in 10 minuten, maar meestal wel in een eerste/tweede gesprek) en dat vind ik ook niet zo vreemd. Vaak zijn dingen als studie/werk/passie/ambitie ook dingen die een belangrijk deel uitmaken van iemands leven en komt dat al snel genoeg soms terloops, soms direct ter sprake.
Antibes- Ratel
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige..
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
» Ben ik nou de enige??
» Ben ik de enige..