Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

+70
Sorrento
Toet
Mermaid
SoGood
Raven
_Lacey_
Ooh La La!
Barbabella
Lavendel
Kowalski
minoessepoes
blondje1313
Melis_je
Discordia
TukTuk
Twellie
Jerry
Zora
luisa
rapa nui
Highway
Rapunzel
Feline
Truttebol
Aardbei
Lejow
Poubelle
Tyrael
Lenthe
June
Minx
Bubbelicious
Snoes
Mees
Siem
SuperGrover
Jasmine
Gympie
TNMN
Bliss
Marin
Cheesegirl
Caro
Caribbeanlover
Paper Crown
Pomodori
Blond
Sterre
ellibre
MaiMai
M@niek
Sugarfall
Phileine
Caresses
Susan
Esperanza
Rush
Sanne
MAS
Pandora
VeryCherry
Zwerver
Bazinga
Kaboutertje
Rumble
Sweet Sylvana
RYW
Sushi
Liz
Pompoen
74 plaatsers

Pagina 17 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Volgende

Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 20:15

Dijn82 schreef:

Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

Bedoel je panniek? Ik zeg paaniek. Niet met zo'n langgerekte aaaaa, maar wel de a-klank en niet de ah-klank.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:32

SuperGrover schreef:Ik heb de nare gewoonte aangenomen om regelmatig "jonguhh" te zeggen (In de zin van: Jonguhh, wat doe je nou weer?). Dat vind ik zo gruwelijk irritant, ik associeer dat met tokkies. Maar toch komt het er regelmatig per ongeluk uit :nopompom:
Very Happy Dat hoor ik je echt zo zeggen!

Ik floep er ook regelmatig Engelse woorden uit en mijn man ook (of nog erger, niet bestaande Nederlandse woorden die hij uit het Engels heeft afgeleid), maar daar wijzen we elkaar wel zoveel mogelijk op. Het 'besmet' je hersenen gewoon als je bijna uitsluitend Engelstalige tv kijkt/boeken leest/muziek luistert. Alleen heb je als je het opschrijft toch net wat meer mogelijkheid tot overdenking, dus dingen als 'in the end' vind ik vooral irritant als ik het geschreven zie staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Sorrento do 14 jun 2012 - 22:02

Ik kan er op de één of andere manier niet tegen als mensen het over 'appen' of 'wappen' hebben in plaats van 'whatsappen'.
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Toet do 14 jun 2012 - 23:17

Sorrento schreef:Ik kan er op de één of andere manier niet tegen als mensen het over 'appen' of 'wappen' hebben in plaats van 'whatsappen'.

Ik ook niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 0:29

Mermaid schreef:Zo even correctie namens mijn vriend; officieel schijnt het bahco te zijn en is dit een echte

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Images?q=tbn:ANd9GcQiadQ6OwFCziCn24P9VnxcHj3E28o5jFS4sdD7rYbQN42kdWkX8ITkdMID

Het is echt zijn lievelingsgadget op zijn werk.... Dus vandaar dat ik even moest vertellen hoe t echt zit van hem.. Rolling Eyes

En om weer ontopic te komen ik vind toedels en goedemoggel echt verschrikkelijke woorden.

Wahahaha, wijsneus die vriend van jou! Maar ik wist ergens in mijn achterhoofd wel dat bahco een merknaam is, nu je dat zegt komt dat me wel erg bekend voor zeg maar Wink .
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 0:31

Dijn82 schreef:
Bliss schreef:In de categorie 'mediterraan': Latijns. Nee mensen, het is Latijn! Maar goed, nu hebben we het over taalfouten en daar ging dit topic volgens mij niet over.

Paprika spreek je gewoon uit als paa-prie-ka. In het woordenboek staat het dan ook zo in lettergrepen verdeeld: pa-pri-ka. Mensen die [papprieka] zeggen, verdelen de lettergrepen gewoon niet goed (pap-ri-ka).


Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

cheers
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 0:32

Susan schreef:
Dijn82 schreef:

Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

Bedoel je panniek? Ik zeg paaniek. Niet met zo'n langgerekte aaaaa, maar wel de a-klank en niet de ah-klank.

Ik zeg toch geloof ik ook pahniek zeg maar, en niet paaaniek. En papprika dus, maar blijkbaar ben ik alleen maar raar, niet fout cheers.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 0:37

Ik heb een hekel aan alle stief- woorden, stiefvader, stiefmoeder, stiefzusje etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 0:38

Susan schreef:
Dijn82 schreef:

Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

Bedoel je panniek? Ik zeg paaniek. Niet met zo'n langgerekte aaaaa, maar wel de a-klank en niet de ah-klank.

Ik zeg inderdaad panniek, maar ik denk dat ik dat met al dat soort woorden doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bazinga vr 15 jun 2012 - 1:28

Stofzuiger schreef:Ik heb een hekel aan alle stief- woorden, stiefvader, stiefmoeder, stiefzusje etc.

Ik vind dat ook nare woorden, ik noem mijn hele stief-gebeuren altijd bonus-familie.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan vr 15 jun 2012 - 1:33

Stofzuiger schreef:Ik heb een hekel aan alle stief- woorden, stiefvader, stiefmoeder, stiefzusje etc.

Dat heb ik met achter-, dus achternichtje. Ik heb achternichtjes die ik veel beter ken dan sommige volle nichten die ik heb. Ik heb het dus gewoon over nichtjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bliss vr 15 jun 2012 - 4:56

Dijn82 schreef:
Bliss schreef:In de categorie 'mediterraan': Latijns. Nee mensen, het is Latijn! Maar goed, nu hebben we het over taalfouten en daar ging dit topic volgens mij niet over.

Paprika spreek je gewoon uit als paa-prie-ka. In het woordenboek staat het dan ook zo in lettergrepen verdeeld: pa-pri-ka. Mensen die [papprieka] zeggen, verdelen de lettergrepen gewoon niet goed (pap-ri-ka).


Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

Ik spreek 'paniek' niet uit met een korte a hoor!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 5:35

тыквашка schreef:
Susan schreef:
Dijn82 schreef:

Volgens Onze Taal mag het allebei. Paniek (pa-niek) spreek je toch ook uit met een korte a?

Ik zeg soms 'heerlijk' als ik iets leuk vind, maar dat vind ik eigenlijk heel stom klinken, dus dat wil ik mezelf afleren.

Bedoel je panniek? Ik zeg paaniek. Niet met zo'n langgerekte aaaaa, maar wel de a-klank en niet de ah-klank.

Ik zeg toch geloof ik ook pahniek zeg maar, en niet paaaniek. En papprika dus, maar blijkbaar ben ik alleen maar raar, niet fout cheers.


Ik zei altijd paaprika, maar m'n vriend is me dat aan het afleren en moet ik paprika van 'm zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bliss vr 15 jun 2012 - 5:40

Een oud-forummer had het er gisteren op FB over dat e de volgende woorden irritant vinden en dat vind ik dus ook vreselijk: mensen die 'juno' en 'julij' zeggen ipv gewoon juni en juli! Doet een collega van me altijd, vind dat zo bekakt klinken!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 5:42

Wat is daar bekakt aan? Het is toch gewoon een manier om te onderscheiden over welke maand je het hebt? Overdreven, dat wel. Juno kende ik overigens niet, julij zeg ik ook wel eens om aan te duiden dat het om juli gaat en niet juni.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 6:59

Het woord 'wattuh?' (Als in: 'wat zeg je?') Klinkt zo onbeleefd, maar wordt te pas en te onpas geroepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 7:03

Wij hebben van die aso buren...en die kinderen gebruiken bij alles het woord..K**K*R..jeweetwel die ziekte..
Goed voorbeeld voor onze dochter..NOT

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Sorrento vr 15 jun 2012 - 9:28

Zelda schreef:
Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.

Goh, ik realiseer me ineens dat ik altijd 'horieka' zeg, terwijl ik wel gewoon weet dat je het als 'horeca' schrijft. Ik heb nu een paar keer 'ho-re-ka' hardop gezegd, maar het klinkt heel raar haha. Even wennen nog Laughing
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 10:00

Ongefundeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 10:36

Zusje schreef:Ongefundeerd.

Ja daar krijg ik nu langzamerhand ook een hekel aan laughcry.

Edit: Maar gefundeerd mag er ook wezen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Caribbeanlover vr 15 jun 2012 - 10:52

Bliss schreef:Een oud-forummer had het er gisteren op FB over dat e de volgende woorden irritant vinden en dat vind ik dus ook vreselijk: mensen die 'juno' en 'julij' zeggen ipv gewoon juni en juli! Doet een collega van me altijd, vind dat zo bekakt klinken!

Julij hoor ik wel eens, maar van Juno heb ik nog nooit gehoord daarbij denk ik aan Nemo.Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 253468018

Daar heb ik een ''broertje dood aan'' best lullig voor iemand waarvan zijn/haar broertje is overleden.

Verder ''jodenkoeken'' en ''negerzoenen'' ed.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op vr 15 jun 2012 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Caribbeanlover vr 15 jun 2012 - 10:56

Youandi schreef:Het woord 'wattuh?' (Als in: 'wat zeg je?') Klinkt zo onbeleefd, maar wordt te pas en te onpas geroepen.

Wattus?Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 1578173417

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:02

Anniej_S schreef:Wij hebben van die aso buren...en die kinderen gebruiken bij alles het woord..K**K*R..jeweetwel die ziekte..
Goed voorbeeld voor onze dochter..NOT
Ik heb daar zo'n schijthekel aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Caribbeanlover vr 15 jun 2012 - 11:02

Anniej_S schreef:Wij hebben van die aso buren...en die kinderen gebruiken bij alles het woord..K**K*R..jeweetwel die ziekte..
Goed voorbeeld voor onze dochter..NOT

Schelden met kanker vind ik het ergste wat er is. In de bus hoor ik dat regelmatig en 9 v/d 10x zijn het toevallig marokannen, zo respectloos!

Laatst stonden er een jongen en een meid achter mij bij de kassa. Ze zeiden continu

''je weet wel, weet je wel, weet je'' en praatte ook nog eens 2 talen door elkaar. Praat 1 taal of zeg niks, dat klinkt gewoon niet en het lijkt wel alsof ze daarmee stoer willen doen. Als ik het niet mag horen, oke prima, praat dan in een anderen taal. Maar ik weet toch niet wie ze bedoelen met Jantje en Marietje etc dus hoeft het niks uit te maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bliss vr 15 jun 2012 - 11:42

Marin schreef:Wat is daar bekakt aan? Het is toch gewoon een manier om te onderscheiden over welke maand je het hebt? Overdreven, dat wel. Juno kende ik overigens niet, julij zeg ik ook wel eens om aan te duiden dat het om juli gaat en niet juni.

Hmm ja ik denk dat ik het met bekakt associeer, omdat mn collega nogal een kakker is Very Happy (kan er verder goed mee opschieten trouwens hoor) Ik had tot voor kort echt nog nooit van juno en julij gehoord en blijf het raar vinden!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 17 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 19 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum