Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+39
Ella
Sylvana
Travelgurly
Printje
kippiee
Marin
Happy
koNijntje
Paper Crown
Limburg85
Jezzie
Ayla
Roodkapje
Papillio
bolus26
Happydobby
Sanne
Earane
Jasmine
L!ND@
Lejow
piene1983
Monnie
Pien
Jazzlyn
Aimee
Wennes
LDJ
Puggle
Snoes
Filoria
Muppetje
Clapperdie
tweeling
CCC
Amber-
PiP
Viva
loesje
43 plaatsers
Pagina 16 van 28
Pagina 16 van 28 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22 ... 28
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Lejow schreef:Wennes, als het kindje met 34 weken geboren wordt, is de kans dat hij in een couveuse moet al een heel stuk kleiner! En bij een goede start mogen ze vaak gelijk naar de MC ipv de HC!!
Hier in het ziekenhuis hebben ze gezegd dat hij waarschijnlijk tot 36 weken toch wel in de couveuse moet. Daarna zou hij naar een warmte bedje kunnen.
Hier in dit ziekenhuis hebben ze geen MC of HC, alleen een couveuse kamer waar ze ook warmte bedjes hebben.
Ach, misschien moet ik nu stoppen met me druk maken en het gewoon over me heen laten komen als het zover is. De natuur zal toch bepalen wanneer de kleine komt. Daarbij heb ik a zoveel weken gewonnen, daar moet ik maar aan denken.
Hoe heb jij het trouwens ervaren dat B in het ziekenhuis lag en jij naar huis moest?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Wennes schreef:Lejow schreef:Wennes, als het kindje met 34 weken geboren wordt, is de kans dat hij in een couveuse moet al een heel stuk kleiner! En bij een goede start mogen ze vaak gelijk naar de MC ipv de HC!!
Hier in het ziekenhuis hebben ze gezegd dat hij waarschijnlijk tot 36 weken toch wel in de couveuse moet. Daarna zou hij naar een warmte bedje kunnen.
Hier in dit ziekenhuis hebben ze geen MC of HC, alleen een couveuse kamer waar ze ook warmte bedjes hebben.
Ach, misschien moet ik nu stoppen met me druk maken en het gewoon over me heen laten komen als het zover is. De natuur zal toch bepalen wanneer de kleine komt. Daarbij heb ik a zoveel weken gewonnen, daar moet ik maar aan denken.
Hoe heb jij het trouwens ervaren dat B in het ziekenhuis lag en jij naar huis moest?
Precies zo is het! Maar ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan .
Gast- Gast
Als erg moeilijk. De eerste weken gingen wel, dan wéét je gewoon dat ze daar moet blijven en de zorg nodig heeft. Maar als ze dan goed groeit, en de sonde is er uit en ze hangt alleen nog aan die verdomde monitor waarvoor ze 48 uur zonder incidenten moet zijn voor die uit mag.. DAT is echt frustrerend. De eindstreep zien, maar niet weten wanneer je er overheen mag.
En dat met tot 36 weken in de couveuse is wel heel erg doemgedacht, heb dat bij ons in het SFG niet meegemaakt (Tenzij ze geboren worden met een HUGE groeiachterstand).
En dat met tot 36 weken in de couveuse is wel heel erg doemgedacht, heb dat bij ons in het SFG niet meegemaakt (Tenzij ze geboren worden met een HUGE groeiachterstand).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Als erg moeilijk. De eerste weken gingen wel, dan wéét je gewoon dat ze daar moet blijven en de zorg nodig heeft. Maar als ze dan goed groeit, en de sonde is er uit en ze hangt alleen nog aan die verdomde monitor waarvoor ze 48 uur zonder incidenten moet zijn voor die uit mag.. DAT is echt frustrerend. De eindstreep zien, maar niet weten wanneer je er overheen mag.
Dat lijkt me idd erg frustrerend!
Onze knul wordt niet geboren met een groeiachterstand, hij schijnt heel erg aan de grote kant te zijn! Over 1 1/2 week weer een groeiecho ter controle.
Wennes- Kletskop
Dat is juist alleen maar goed, dan kunnen ze ook vaak sneller hun temperatuur regelen. B. heeft maar 3 wkn in de couveuse gelegen. Ze mocht er dus uit toen ze 32+5 was!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wauwie, wat goed van haar zeg!
Wennes- Kletskop
Wennes schreef:Wauwie, wat goed van haar zeg!
Wat ik van het SFG begrepen heb is dat ze minimaal zo'n 1800 gr moesten zijn en hun temp goed moesten kunnen regelen, dan mochten ze er uit!
Dus nogmaals, tot 36 wkn vind ik echt een doemscenario!
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou hopelijk blijft deze kleine nog wel even binnen en hoeft hij niet in de couveuse.
Nu is mijn buik super onrustig om de 3 a 4 min harde buiken Vandaag was ik het zo beu om na weken/maanden thuis te zitten dat ik een uitstapje heb gemaakt met de rolstoel. Echt stom dat ik dat gedaan heb!
Nu is mijn buik super onrustig om de 3 a 4 min harde buiken Vandaag was ik het zo beu om na weken/maanden thuis te zitten dat ik een uitstapje heb gemaakt met de rolstoel. Echt stom dat ik dat gedaan heb!
Wennes- Kletskop
Dat had je het misschien ook wel gehad wennes als je thuis was gebleven. Zo is het al vaker geweest toch? Niet dat ik nu zeg dat je maar weg moet gaan steeds hoor. Maar meer dat je je niet schuldig moet voelen nu.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wat vervelend wennes, dat zo'n uitstapje meteen weer zo'n terugslag geeft! Ik kan me goed voorstellen dat je er graag even uit wilt!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Puggle, ja daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in.
Maar nu ben ik weer even "opgeladen" en heb ik besloten om geen risicio meer te nemen en geen uitstapjes meer te maken, enkel een tripje naar de gynaecoloog
Maar nu ben ik weer even "opgeladen" en heb ik besloten om geen risicio meer te nemen en geen uitstapjes meer te maken, enkel een tripje naar de gynaecoloog
Wennes- Kletskop
Lejow schreef:Wennes schreef:Wauwie, wat goed van haar zeg!
Wat ik van het SFG begrepen heb is dat ze minimaal zo'n 1800 gr moesten zijn en hun temp goed moesten kunnen regelen, dan mochten ze er uit!
toch is het wel echt zo.. L kwam met 35.5 en woog 2100 toch in de couv voor een week om energie te sparen na de bevalling. Hij kon het best goed temp houden, maar ze wilde niet dat hij uitgeput ging raken na de bevalling. Dat was het protocol
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
In mijn zwangerschapsboek staat bij 34 weken, mocht je kindje nu geboren worden dan moet het nog wel in de couveuse.
Het verschilt natuurlijk per kind, maar zou er niet teveel op hopen dat het niet hoeft.
Het verschilt natuurlijk per kind, maar zou er niet teveel op hopen dat het niet hoeft.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Jazzlyn schreef:Lejow schreef:Wennes schreef:Wauwie, wat goed van haar zeg!
toch is het wel echt zo.. L kwam met 35.5 en woog 2100 toch in de couv voor een week om energie te sparen na de bevalling. Hij kon het best goed temp houden, maar ze wilde niet dat hij uitgeput ging raken na de bevalling. Dat was het protocol
Ja, daarom zei ik ook, dat heb ik van het SFG begrepen, maarja, al die protocollen zijn in alle ziekenhuizen ZO anders.
Lejow- Lady Post-a-lot
Oooh balen Wennes, maar idd zoals Puggle al zegt misschien had je het ook wel gehad als je thuis was gebleven. En logisch dat je het zat was... Vind echt dat je het goed doet ondanks alle tegenslagen, en zo is een zwangerschap al helemaal lang als je het op deze manier moet volhouden... Hoop dat je buik ondertussen alweer wat rustiger is!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Wennes, 34 weken!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Jeej wennes
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wat fijn wennes!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Yes 34 weken!!!
Wie had dat gedacht dat ik zover zou komen!!!
Ik ben echt zo blij en opgelucht.
Natuurlijk zijn er nu nog wel zorgen, maar gelukkig een stuk minder. Nu kan ik me eerder een beetje zenuwachtig maken hahaha.
Gisteren heb ik nog wel een extra weeenremmer genomen omdat mijn buik niet rustig werd nadat ik in bad was geweest en de kruik ook niet hielp. Gelukkig werd het toen wel rustig.
Ik heb besloten om toch stiekem nog een paar dagen door te snoepen en dan in het weekend te stoppen. Ik ben benieuwd!
Wie had dat gedacht dat ik zover zou komen!!!
Ik ben echt zo blij en opgelucht.
Natuurlijk zijn er nu nog wel zorgen, maar gelukkig een stuk minder. Nu kan ik me eerder een beetje zenuwachtig maken hahaha.
Gisteren heb ik nog wel een extra weeenremmer genomen omdat mijn buik niet rustig werd nadat ik in bad was geweest en de kruik ook niet hielp. Gelukkig werd het toen wel rustig.
Ik heb besloten om toch stiekem nog een paar dagen door te snoepen en dan in het weekend te stoppen. Ik ben benieuwd!
Wennes- Kletskop
Fijn Wennes dat je iig de 34 weken gehaald hebt!!
Spannend zeg!!
Spannend zeg!!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Gewoon blijven snoepen inderdaad Wennes! In het weekend ben je alweer bijna 35 weken!
Lejow- Lady Post-a-lot
Jeej ik krijg 3 weken compensatie voor de zomervakantie tijdens het zwangerschapsverlof (thanx Lejow voor de tip). Heb dus 13 weken verlof ipv 10!
Gast- Gast
Charlie schreef:Jeej ik krijg 3 weken compensatie voor de zomervakantie tijdens het zwangerschapsverlof (thanx Lejow voor de tip). Heb dus 13 weken verlof ipv 10!
Oh yeah Goed geregeld!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Yeaaah Wennes! 34 weken!!!
Charlie: dat is chill zeg!
Hier eerste dagje samen met N. thuis, vriend is alweer aan het werk.. Valt me niet tegen moet ik zeggen...
Charlie: dat is chill zeg!
Hier eerste dagje samen met N. thuis, vriend is alweer aan het werk.. Valt me niet tegen moet ik zeggen...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 16 van 28 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22 ... 28
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken