Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bakfiets ervaringen!

+6
Fearie
hellowkitty
M@niek
Slakje
_Lana_
Liadan
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 11:01

Ik ben er uit. Er moet een bakfiets komen. Dit wordt sowieso een elektrische, ik moet namelijk flink klimmen om thuis te komen, dus dat is 1 ding wat zeker is.

Maar il hoor en lees zoveel verhalen....

Mijn voorkeur ging al uit naar een Babboe. Verder lijkt een Kangaroo me wel wat, maar dit zijn de giedkopere soorten en dat vind ik ook weer zo eng. Iemand met een Kangaroo?

Het moet ook een driewieler worden. 2 schijnt makkelijker te fietsen, maae met 4 erin durf ik dat niet aan...

Welke jullie ook hebben, ben benieuwd naar je ervaringen.
En iemand met een elektrische?


Ik heb niet echt de mogelijkheid om van alles uit te proberen, zoveel zie je ze hiet nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 13:07

Ik ga vandaag voor het eerst serieus mijn Babboe proberen, je hoort van me!smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 18:00

Ik lees even mee, wil ook graag een bakfiets

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 18:18

Ik heb een Babboe met drie wielen. Ben er heel tevreden over. Goed wendbaar, stevig en stabiel.

In het begin is het even wennen met sturen maar dat heb je zo onder de knie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Liadan di 5 jun 2012 - 18:42

Ik heb een gazelle cabby en ben er heel tevreden over. Er kunnen alleen maar 3 kinderen in en het is er 1 met 2 wielen dus geen optie voor jou. Maar ik vind het ideaal, doe zelfs de weekboodschappen ermee en dan kan Yara er nog bij.
Ik vind een tweewieler trouwens inderdaad veel fijner fietsen dan een driewieler, het fietst precies hetzelfde als een gewone fiets, je hebt alleen een grotere draaicircel.
Bij de driewieler had ik steeds het gevoel dat ik om zou vallen. Ik denk dat het inderdaad wel slim is om een electrische aan te schaffen, zeker omdat er 4 kinderen in moeten en je bergop moet.
Ik zou persoonlijk wel voor een wat duurdere (kwalitatief betere) gaan, als je reviews op internet leest, dan is er regelmatig wel wat aan de hand met de goedkopere.
Ik ken mensen die heel tevreden zijn met hun babboe. Maar een vriendin van mij heeft gehad dat haar babboe na een paar maanden al ging roesten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 19:48

Hier ben ik ook heel benieuwd naar.
En ook hoeveel plek er nog over is voor eventueel een kinderwagen / buggy?
Als er al 2 baby's inzitten?


Sorry Mamarosa voor het 'misbruiken' van jouw topic Laughing .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 20:28

Ik lees ook even mee!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 20:34

Mijn 2 zoontjes zitten in de Babboe en dan passen de buggy (Nuna pepp) en de boodschappen er nog makkelijk bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 20:58

Liadan schreef:Ik heb een gazelle cabby en ben er heel tevreden over. Er kunnen alleen maar 3 kinderen in en het is er 1 met 2 wielen dus geen optie voor jou. Maar ik vind het ideaal, doe zelfs de weekboodschappen ermee en dan kan Yara er nog bij.
Ik vind een tweewieler trouwens inderdaad veel fijner fietsen dan een driewieler, het fietst precies hetzelfde als een gewone fiets, je hebt alleen een grotere draaicircel.
Bij de driewieler had ik steeds het gevoel dat ik om zou vallen. Ik denk dat het inderdaad wel slim is om een electrische aan te schaffen, zeker omdat er 4 kinderen in moeten en je bergop moet.
Ik zou persoonlijk wel voor een wat duurdere (kwalitatief betere) gaan, als je reviews op internet leest, dan is er regelmatig wel wat aan de hand met de goedkopere.
Ik ken mensen die heel tevreden zijn met hun babboe. Maar een vriendin van mij heeft gehad dat haar babboe na een paar maanden al ging roesten.

Ik heb op beide nog nooit gefietst hoor, maar je kunt er denk ik niet echt snel mee omvallen juist?? Of wel. Mij lijkt 2 wielen echt doodeng. Dat zie ik mezelf echt niet doen, ik ben al geen held op de fiets, laat staan met zo'n bak ervoor met kinderen erin. Dus mij lijkt een 3-wieler dan toch juist steviger, maar dat heb ik dan misschien verkeerd?

Al denk ik dat het sowieso 3 wordt hoor, elektrisch zal altijd al schelen.

Niemand ervaring met de Kangoroo tot nu toe? Die is elektrisch compleet met huif 1200 euro, en dat scheelt nogal, maar dan moet het dus wel wat zijn idd. Moet zeker nog 3 jaar meegaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  M@niek di 5 jun 2012 - 21:37

Je moet natuurlijk goed opletten wat de actieradius is, ook bij volgewicht.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Liadan di 5 jun 2012 - 22:24

Ik denk dat je bij een twee en een driewieler allebei niet snel omvalt. Bij een driewieler is natuurlijk ook nog een voordeel dat je niet af hoeft te stappen bij een stoplicht en 'm niet opde standaard hoeft te zetten.
Volgens mij heeft kassa een tijd terug bakfietsen getest, ik zal eens zoeken of ik een link kan vinden ergens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Liadan di 5 jun 2012 - 22:34

De bakfietsentest, is wel van 2008:
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/de-bakfietsentest/

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 22:42

M@niek schreef:Je moet natuurlijk goed opletten wat de actieradius is, ook bij volgewicht.



En wat is dan goed? *totaal geen verstand van*

Mijn oom heeft een fietsenzaak, daar maar eens advies inwinnen dan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 22:44

Liadan schreef:De bakfietsentest, is wel van 2008:
[url=http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/de-bakfietsentest/
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/de-bakfietsentest/[/quote[/url]]



die had ik gisteren gevonden. Zie ik dit:

Het enige waarvoor je moet oppassen is dat je niet met teveel snelheid door de bocht gaat, dan hebben de driewielers de neiging om om te slaan.

Oeps....Maar goed, aan 2 wielen zitten volgens de test weer meer nadelen met stilstaan enz. En het is vooral bedoeld voor de korte ritjes van en naar school, en naar het centrum. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik er kilometers mee ga maken. Dus dan is de 3-wieler echt beter voor me, gewoon niet zo hard door de bocht gaan...Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 22:46

Wat denken jullie hier van? Ik ben wel bang dat goedkoop duurkoop wordt, maar het scheelt echt heel veel natuurlijk.

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/fietsen-bakfietsen/555093836-kangaroo-bakfiets-met-7-versn-en-trapondersteuning.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  hellowkitty wo 6 jun 2012 - 1:37

Ik heb op mijn werk met een bakfiets gereden vond t in t begin erg lastig met sturen, maar als je eenmaal gewend bent is het makkelijk te doen.
Zou idd ook elektrisch doen als je veel moet klimmen anders voel je dat gewicht wat je in de bak heb zitten wel.
En omvallen gebeurd niet zomaar maar heb t weleens zien gebeuren dus als je stoepjes op en afgaat even afstappen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Fearie wo 6 jun 2012 - 2:00

Ik heb sinds een paar weken een babboe big, via marktplaats gekocht. Heb eerst 2x op de parkeerplaats geoefend en had het vrij snel onder de knie. Ik vind het ideaal, heb er een huif bij zodat D droogzit. Het is trouwens een 3wieler, vond ik prettiger als een 2wieler.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:14

Fearie schreef:Ik heb sinds een paar weken een babboe big, via marktplaats gekocht. Heb eerst 2x op de parkeerplaats geoefend en had het vrij snel onder de knie. Ik vind het ideaal, heb er een huif bij zodat D droogzit. Het is trouwens een 3wieler, vond ik prettiger als een 2wieler.



Hoe oud is de jouwe?

Het nadeel van elektrisch is dus dat ik niet zo goed voor 2e hands durf te gaan. Bang dat dat niet goed meer werkt. Als het een normale was deed ik het direct 2e hands!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Filoria wo 6 jun 2012 - 2:18

_MamaRosa_ schreef:
M@niek schreef:Je moet natuurlijk goed opletten wat de actieradius is, ook bij volgewicht.
En wat is dan goed? *totaal geen verstand van*
Het is goed als je nog gemakkelijk kunt draaien, omkeren, remmen etc. als de fiets vol met kinderen zit. De enige manier om dat te testen is proberen denk ik?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:31

Je slaat niet snel om als je door de bocht gaat hoor. Het risico is groter als je scheef van een oprit af gaat. Dus altijd zorgen dat je er recht op en af fietst en dan is er niks aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:35

Pffff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik de test van Vara net bekeek, die vrouw kiept gewoon met haar 3-wieler om, omdat ze zelf teveel meeleunde in de bocht. Ik ben al zo'n houten klaas en snel bang, dus of dat met mij wat wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:53

_MamaRosa_ schreef:Pffff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik de test van Vara net bekeek, die vrouw kiept gewoon met haar 3-wieler om, omdat ze zelf teveel meeleunde in de bocht. Ik ben al zo'n houten klaas en snel bang, dus of dat met mij wat wordt?
Nou goed, dat moet je dus niet doen. Je stuurt met zo'n driewieler echt alleen met het stuur, niet met je bovenlijf zoals bij een gewone fiets. Babboe heeft trouwens ook locaties waar je een proefrit kunt maken, hebben wij ook gedaan. Misschien iets voor jou?

Met vier kids zou ik trouwens echt heel zeker voor een driewieler gaan hoor.

Over het tweedehands kopen, je kunt van Babboe ook los een nieuwe accu bestellen voor je elektrische fiets (die is wel 300 euro, dus dan moet het wel nogal wat in prijs schelen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  hellowkitty wo 6 jun 2012 - 3:02

_MamaRosa_ schreef:Pffff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik de test van Vara net bekeek, die vrouw kiept gewoon met haar 3-wieler om, omdat ze zelf teveel meeleunde in de bocht. Ik ben al zo'n houten klaas en snel bang, dus of dat met mij wat wordt?
eerst oefenen zonder kids na 2 keer heb je het wel door!
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 3:06

freakielief schreef:
_MamaRosa_ schreef:Pffff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik de test van Vara net bekeek, die vrouw kiept gewoon met haar 3-wieler om, omdat ze zelf teveel meeleunde in de bocht. Ik ben al zo'n houten klaas en snel bang, dus of dat met mij wat wordt?
Nou goed, dat moet je dus niet doen. Je stuurt met zo'n driewieler echt alleen met het stuur, niet met je bovenlijf zoals bij een gewone fiets. Babboe heeft trouwens ook locaties waar je een proefrit kunt maken, hebben wij ook gedaan. Misschien iets voor jou?

Met vier kids zou ik trouwens echt heel zeker voor een driewieler gaan hoor.

Over het tweedehands kopen, je kunt van Babboe ook los een nieuwe accu bestellen voor je elektrische fiets (die is wel 300 euro, dus dan moet het wel nogal wat in prijs schelen).



De locaties voor een proefrit zijn hier totaal niet in de buurt helaas.

Maar goed, zal wel goed komen, een fietskar is ook niet alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 4:19

Nou, ik ben vandaag met X. naar de Appie gefietst. Was eventjes wennen, maar ging hartstikke goed en ik ben heel blij met de Babboe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum