Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie bakfiets van popal?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wie bakfiets van popal?  Empty Wie bakfiets van popal?

Bericht  Parel do 7 feb 2013 - 8:42

Weet niet of het hier of ergens anders moet worden geplaatst, hoor!

Is er iemand die een bakfiets van popal heeft, een drie- of tweewieler?
Onze keuze neigt naar de driewieler, maar ik vroeg me af of dat moeilijk draaien is? Wij moeten namelijk een brandpoort door..

Wat zijn de voor- en nadelen van de beide fietsen?
Rijden ze überhaupt fijn?

Komt u maar!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie bakfiets van popal?  Empty Re: Wie bakfiets van popal?

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 8:44

Ik heb bij mijn oude oppasgezin op een bakfiets gereden, ik weet het merk niet, maar dat was een driewieler waardoor die bak wel enorm stevig stond, maar ik vond hem wel zwaar met sturen met 2 grote(re) kinderen en boodschappen erin, maar dat was een stang die je vast moest houden, ik denk dat een normaal stuur al beter te houden is.

Gast
Gast

Bericht  Parel do 7 feb 2013 - 9:52

Ja je komt dan inderdaad al gauw in een stang die je vast moet houden!
Ik heb zelf op een tweewieler gefietst, en dat vond ik juist weer heel zwaar omdat je continu evenwicht moet zoeken, en ook nog eens heel de fiets op moet tillen om hem op zijn standaard te krijgen. Driewieler lijkt me fijn omdat ik de boodschappen eruit kan halen, en L niet om kan vallen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 9:55

Dat was er enorm fijn aan inderdaad! Ook met de sneeuw kon ik gewoon blijven fietsen, want je bent heel stabiel met 3 wielen.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 7 feb 2013 - 10:27

Ik zou in ieder geval eerst goed passen of een driewieler door de poort past. Wij hebben een poort naar de tuin in de brandgang en een driewieler paste hier niet door de poort. Verder heb ik geen ervaring met een popal bakfiets, maar ik vind persoonlijk een tweewieler veel makkelijker fietsen dan een driewieler en mijn gazelle fietst ook veel lichter.
Ik hoef zelf nooit mijn evenwicht te zoeken, mijn bakfiets fietst hetzelfde als een gewone fiets. De standaard zet je er op dezelfde manier op als bij een mamafiets en dan valt ie ook echt niet meer om.
Ik doe regelmatig de weekboodschappen met de bakfiets, dat gaat ook makkelijk, ideaal!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parel do 7 feb 2013 - 11:11

Liadan schreef:Ik zou in ieder geval eerst goed passen of een driewieler door de poort past. Wij hebben een poort naar de tuin in de brandgang en een driewieler paste hier niet door de poort. Verder heb ik geen ervaring met een popal bakfiets, maar ik vind persoonlijk een tweewieler veel makkelijker fietsen dan een driewieler en mijn gazelle fietst ook veel lichter.
Ik hoef zelf nooit mijn evenwicht te zoeken, mijn bakfiets fietst hetzelfde als een gewone fiets. De standaard zet je er op dezelfde manier op als bij een mamafiets en dan valt ie ook echt niet meer om.
Ik doe regelmatig de weekboodschappen met de bakfiets, dat gaat ook makkelijk, ideaal!

We moeten ook even alles opmeten, in principe hebben we een ruime poort.
Als we hem vanaf 1 kant benaderen moet het lukken met een driewieler.

Ik heb zo'n ongelooflijke slechte ervaring met tweewielers, maar we gaan sowieso eens even bij een dealer kijken. Ik twijfel ook om mijn normale fiets aan te houden voorlopig, voor verre stukken is dat fijner, denk ik.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Sterrin_ do 7 feb 2013 - 18:07

Wij hebben een babboe driewieler en aangezien ik sowieso een schijterd ben op de fiets ben ik hier erg blij mee. Het is even wennen met sturen maar dat had ik zo door. Ik vond juist die stabiliteit erg prettig, stoppen en stilstaan zonder om te vallen.
Ik heb wel gewoon een stuur trouwens, en kan er alle vier de kinderen in kwijt. Heb wel ekektrisch, anders is het hier niet te doe .

Maar popal werd ons zeer afgeraden toen we deze overwogen. De prijs sprak ons erg aan, maar de kwaliteit schijnt ook echr minder te zijn.
Wij hebben uiteindelijk een 9 maanden oude babboe van iemand overgekocht' scheelde natuurlijk ook weer.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Parel do 7 feb 2013 - 22:41

Sterrin_ schreef:Wij hebben een babboe driewieler en aangezien ik sowieso een schijterd ben op de fiets ben ik hier erg blij mee. Het is even wennen met sturen maar dat had ik zo door. Ik vond juist die stabiliteit erg prettig, stoppen en stilstaan zonder om te vallen.
Ik heb wel gewoon een stuur trouwens, en kan er alle vier de kinderen in kwijt. Heb wel ekektrisch, anders is het hier niet te doe .

Maar popal werd ons zeer afgeraden toen we deze overwogen. De prijs sprak ons erg aan, maar de kwaliteit schijnt ook echr minder te zijn.
Wij hebben uiteindelijk een 9 maanden oude babboe van iemand overgekocht' scheelde natuurlijk ook weer.
Mijn vader kan er voor een dealerprijs aankomen, dan zitten we op 640 euro voor een driewieler met bak, huif en afdekzeil. Dus dan wil ik het risico wel nemen, al ga ik sowieso even naar een dealer in de buurt om een rondje te rijden!
Ik vind de andere bakfietsprijzen echt belachelijk duur, daar kan ik dan net zo goed een auto voor kopen als ik voor een elektrische wil gaan, 1600 euro is mij té.

Dank voor de reacties!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Funk do 7 feb 2013 - 23:01

Wij zijn toen naar een test dag van Babboe geweest. Ik dacht ook echt dat ik een driewieler wilde, dit i.v.m. omvallen etc. Maar toen ik dat probeerde was dat zo loeizwaar! Je moet constant tegensturen om hem recht te houden. Toen ik de tweewieler probeerde was het heel eventjes wennen maar het is eigenlijk gewoon een lange fiets. Echt ideaal, en je kan er ook niet echt mee omvallen omdat hij dan schuin op de bak zou leunen. Wij zijn erg blij dat we voor de tweewieler zijn gegaan. De bak zit ook echt in het frame, waardoor je hem niet los voorop hebt zitten zeg maar.
Wij hebben hem toen met veel ANWB korting gekocht.
Succes met kiezen!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Lonely Goatherd do 7 feb 2013 - 23:05

Ik heb een Babboe driewieler en ben er erg blij mee, rijdt lekker stabiel, ook als het glad is. Het draaien als je de tuindeur door wil gaat erg makkelijk, je kunt de achterkant gewoon optillen als je anders de bocht niet door komt.

Popal heb ik nog nooit van gehoord, maar voor die prijs zou ik het wel proberen. Bij Babboe betaal je een godsvermogen voor de accessoires.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Lonely Goatherd do 7 feb 2013 - 23:07

Ik heb een Babboe driewieler en ben er erg blij mee, rijdt lekker stabiel, ook als het glad is. Het draaien als je de tuindeur door wil gaat erg makkelijk, je kunt de achterkant gewoon optillen als je anders de bocht niet door komt.

Popal heb ik nog nooit van gehoord, maar voor die prijs zou ik het wel proberen. Bij Babboe betaal je een godsvermogen voor de accessoires en dat is verder ook geen geweldige kwaliteit, gewoon goed genoeg.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: