Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bakfiets ervaringen!

+6
Fearie
hellowkitty
M@niek
Slakje
_Lana_
Liadan
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Fearie do 7 jun 2012 - 4:38

_MamaRosa_ schreef:
Fearie schreef:Ik heb sinds een paar weken een babboe big, via marktplaats gekocht. Heb eerst 2x op de parkeerplaats geoefend en had het vrij snel onder de knie. Ik vind het ideaal, heb er een huif bij zodat D droogzit. Het is trouwens een 3wieler, vond ik prettiger als een 2wieler.



Hoe oud is de jouwe?

Het nadeel van elektrisch is dus dat ik niet zo goed voor 2e hands durf te gaan. Bang dat dat niet goed meer werkt. Als het een normale was deed ik het direct 2e hands!

Onze is 2.5 jaar oud, de vrouw waar we hem van hebben gekocht had hem altijd binnen staan als ie niet gebruikt werd en hij is in super staat, als nieuw.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 6:53

freakielief schreef:Nou, ik ben vandaag met X. naar de Appie gefietst. Was eventjes wennen, maar ging hartstikke goed en ik ben heel blij met de Babboe!

Toevallig ook rotondes gehad? Die lijken me ook wel even wennen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Patricia do 7 jun 2012 - 7:26

Ik heb een elektrische Baboe en ik ben er heel blij mee! Het fietsen op een bakfiets is even wennen maar dat heb je zo onder de knie. Je moet alleen uitkijken dat je niet te schuin een oprit op rijdt want dan kan het zijn dat hij gaat kantelen. Rotondes zijn prima te doen.
Ik vind de elektrische ondersteuning heerlijk want ik moet regelmatig bruggen op. De Baboe heeft naast de gewone ondersteuning een brugstand, dit is een hendel die je naar beneden kunt duwen en dan krijg je extra veel ondersteuning. Als je harder dan 15 km per uur fietst dan gaat de ondersteuning uit.
Wat ik een nadeel vindt is dat je eerst zelf op gang moet komen voordat de ondersteuning aan gaat. Als je al op een helling staat dan is dat best zwaar. Een ander nadeel is het harde geluid dat de ondersteuning maakt. De service van Baboe vind ik niet zo geweldig. Het duurt vaak lang voordat je antwoord hebt op je mail en als je bakfiets onderhoud nodig heeft dan kan dat weken duren. Best lastig als je een lekke band of een defecte motor hebt.
Ondanks de nadelen zou ik toch wel weer voor Baboe kiezen want mijn zoontje en ik hebben elke dag plezier van de elektrische Baboe.
Als je in de buurt van Zwolle woont dan mag je best een proefritje op mijn bakfiets komen maken. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

Patricia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 19
Registratiedatum : 12-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:41

Patricia schreef:Ik heb een elektrische Baboe en ik ben er heel blij mee! Het fietsen op een bakfiets is even wennen maar dat heb je zo onder de knie. Je moet alleen uitkijken dat je niet te schuin een oprit op rijdt want dan kan het zijn dat hij gaat kantelen. Rotondes zijn prima te doen.
Ik vind de elektrische ondersteuning heerlijk want ik moet regelmatig bruggen op. De Baboe heeft naast de gewone ondersteuning een brugstand, dit is een hendel die je naar beneden kunt duwen en dan krijg je extra veel ondersteuning. Als je harder dan 15 km per uur fietst dan gaat de ondersteuning uit.
Wat ik een nadeel vindt is dat je eerst zelf op gang moet komen voordat de ondersteuning aan gaat. Als je al op een helling staat dan is dat best zwaar. Een ander nadeel is het harde geluid dat de ondersteuning maakt. De service van Baboe vind ik niet zo geweldig. Het duurt vaak lang voordat je antwoord hebt op je mail en als je bakfiets onderhoud nodig heeft dan kan dat weken duren. Best lastig als je een lekke band of een defecte motor hebt.
Ondanks de nadelen zou ik toch wel weer voor Baboe kiezen want mijn zoontje en ik hebben elke dag plezier van de elektrische Baboe.
Als je in de buurt van Zwolle woont dan mag je best een proefritje op mijn bakfiets komen maken. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

Een lekke band is niet te verhelpen door een gewone fietsenmaker bijv? En is er vaak onderhoud nodig? Ik bedoel meer dat het zo net lijkt alsof jij al meerdere malen hulp nodig hebt gehad, maar dat zal hopelijk meevallen?

Tja, ik zou voor een Johnny Loco kunnen gaan, maar bijna 3000 euro is me toch echt te gek!

Ik woon niet direct in de buurt van Zwolle helaas!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Patricia do 7 jun 2012 - 8:07

Een lekke band is niet te verhelpen door een gewone fietsenmaker bijv? En is er vaak onderhoud nodig? Ik bedoel meer dat het zo net lijkt alsof jij al meerdere malen hulp nodig hebt gehad, maar dat zal hopelijk meevallen?

Tja, ik zou voor een Johnny Loco kunnen gaan, maar bijna 3000 euro is me toch echt te gek!

Ik woon niet direct in de buurt van Zwolle helaas![/quote]

Gelukkig had ik mijn onderhoudsbeurt al ingepland en ging vlak voor die tijd mijn band lek dus heeft de monteur van Baboe het gedaan. Ik weet niet of een gewone fietsenmaker het doet.
Ik heb in het begin pech gehad omdat bij mij de elektrische motor al defect was toen ik hem kreeg. Hij was niet goed gemaakt en doordat de parkeerplaats bij Baboe in Arnhem een grote ijsbaan was heeft mijn man geen testrit gemaakt en kwamen we hier dus thuis pas achter. Het duurde toen 3 weken voordat er eindelijk eens een monteur kwam. Baboe heeft me als vergoeding een duoservicebeurt gegeven. Dat vond ik wel netjes maar of ze dit uit zichzelf gedaan zouden hebben... Ik heb een aantal boze mails gestuurd en ten slotte gezegd dat ik het hoger op zou zoeken als ik geen vergoeding voor het ongemak zou krijgen.
Na een aantal weken gingen de spaken al vreselijk los zitten. Dit is tijdens de eerste servicebeurt verholpen en daar heb ik na die tijd geen last meer van gehad.
Verder gelukkig geen ongemakken!

Johhny Loco is wel mooi maar op de driewieler zit volgens mij geen gewoon stuur. Alleen zo'n stang waar je mee kunt sturen toch? Daar heb ik geen ervaring mee maar ik vind het gewone stuur op de Baboe wel heel prettig.

Patricia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 19
Registratiedatum : 12-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 10:40

_MamaRosa_ schreef:
freakielief schreef:Nou, ik ben vandaag met X. naar de Appie gefietst. Was eventjes wennen, maar ging hartstikke goed en ik ben heel blij met de Babboe!

Toevallig ook rotondes gehad? Die lijken me ook wel even wennen dan.
Geen rotondes, wel meer dan genoeg bochten en dat ging prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Fearie do 7 jun 2012 - 19:59

Ik heb ook rotondes gefietst en geen problemen hoor smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Ster vr 8 jun 2012 - 20:59

Ik zag net in het boekje van de rabobank een aanbieding staan voor een elektrische babboe bakfiets. Ik weet niet of het echt interessant is, maar wilde het je toch even laten weten.

Mag ik de link hier plaatsen of is dat reclame? anders PM ik m wel even.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 21:55

Dat mag, Ster

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Ster vr 8 jun 2012 - 22:19

Bij deze de link http://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/leden/wonen_en_lifestyle_aanbiedingen/elektrische_bakfiets/

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 22:52

Dat is wel een leuke aanbieding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Flower_L vr 8 jun 2012 - 23:48

Idd, leuke actie. Eens over nsdenken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 5:44

Ster schreef:Ik zag net in het boekje van de rabobank een aanbieding staan voor een elektrische babboe bakfiets. Ik weet niet of het echt interessant is, maar wilde het je toch even laten weten.

Mag ik de link hier plaatsen of is dat reclame? anders PM ik m wel even.

Juist daardoor kwam ik ineens op het idee om alsnog voor een bakfiets te gaan. Mijn man was die avond niet thuis en ik kon hem niet meteen bereiken, ik had 'm bijna besteld...silent Haha! Vooral omdat er stond 'zolang de voorraad strekt.'

Maar ik zie ze eigenlijk wel vaker voor dat geld op de site staan, volgens mij is er altijd wel zo'n soort aanbieding. Wel leuk dat je er dan kussens bij hebt. Eigenlijk wil ik dan ook nog een huif, en dan incl afmonteren en bezorgen ben ik zo 1700 euro kwijt. Dus daarom ook nog steeds twijfels. Vind het behoorlijk wat geld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Fearie za 9 jun 2012 - 6:16

Ik heb ook de huif en vind het ideaal, zeker nu D nog klein is en dan zit ie lekker uit de wind en zon. En je trekt die huif er best makkelijk weer af smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  M@niek za 9 jun 2012 - 6:18

Ik heb vandaag mijn elektrische fiets opgehaald en zag nog een bakfiets staan, zag er wel heel leuk uit! En elektrich is echt fantastisch!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bakfiets ervaringen! - Pagina 2 Empty Re: bakfiets ervaringen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum