Bakfiets
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bakfiets
Ik ben van plan om een bakfiets te kopen over een aantal maanden. Is er hier iemand met een bakfiets?
En welke heb je dan?
Ben je er tevreden over (wat zijn voor of nadelen)?
Hoe oud moet een kindje zijn om mee in de bakfiets te mogen en waar zat je kindje dan in (maxicosi of speciaal zitje)?
Hoe fietst de bakfiets?
Waarom heb je gekozen voor een 2 wieler of 3 wieler?
Heb je eerst een proefrit gemaakt en heb je er meerdere uitgeprobeerd?
Ik wil waarschijnlijk de Gazelle Cabby aanschaffen, heeft hier iemand ervaring mee?
En welke heb je dan?
Ben je er tevreden over (wat zijn voor of nadelen)?
Hoe oud moet een kindje zijn om mee in de bakfiets te mogen en waar zat je kindje dan in (maxicosi of speciaal zitje)?
Hoe fietst de bakfiets?
Waarom heb je gekozen voor een 2 wieler of 3 wieler?
Heb je eerst een proefrit gemaakt en heb je er meerdere uitgeprobeerd?
Ik wil waarschijnlijk de Gazelle Cabby aanschaffen, heeft hier iemand ervaring mee?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Bakfiets
Wij hebben sinds vorig jaar zomer een bakfiets en ik zou niet meer zonder willen, het is echt ideaal en erg gezellig. Wij hebben een zwarte bakfiets met 3 wielen en 4 versnellingen en dat trapt echt prima, soms gaan we weleens een middagje fietsen en dat is echt vol te houden. M.ara ligt vanaf 2 maanden in een babyschaal en daar ligt ze nu met bijna 1 jaar nog in, dan hebben we nog plek voor 2 andere kinderen. Als je een foto wil zien of nog iets wil weten moet je het even laten weten.
Gast- Gast
Bedankt voor je reactie!
Vanaf 2 maanden kunnen ze dus al mee, dat zou wel leuk zijn want dan kan ik lekker in de zomer al gaan fietsen met allebei de kinderen.
Ben jij nooit bang dat de babyschaal uit je bakfiets wordt gestolen, of zit dat goed vast? En heb jij je bakfiets ook verzekerd?
Ik zou het wel leuk vinden om een foto te zien!
Heb je ook zo'n regenscherm voor erover heen?
Vanaf 2 maanden kunnen ze dus al mee, dat zou wel leuk zijn want dan kan ik lekker in de zomer al gaan fietsen met allebei de kinderen.
Ben jij nooit bang dat de babyschaal uit je bakfiets wordt gestolen, of zit dat goed vast? En heb jij je bakfiets ook verzekerd?
Ik zou het wel leuk vinden om een foto te zien!
Heb je ook zo'n regenscherm voor erover heen?
Liadan- Ratel
Wij hebben de Babboe, die fietst op zich wel fijn, voordeel is dat de bak lekker ruim is. Een tweewieler lijkt me wel lekker licht fietsen, vooral de Gazelle Cabby, maar het voordeel van een driewieler vind ik weer dat je altijd lekker stabiel bent, dat je bij het stoplicht lekker op je fiets kan blijven zitten en dat je ook gewoon op je gemakje kan fietsen zonder bijna om te vallen.
De MyZigo vind ik ook een gave bakfiets, omdat je de bak eraf kunt halen en als kinderwagen kunt gebruiken, ik denk alleen dat de bak al snel erg klein wordt. Mooier nog vind ik de Dutch ID Cargo met Burley cub fietskar, maar die is echt niet te betalen volgens mij.
De MyZigo vind ik ook een gave bakfiets, omdat je de bak eraf kunt halen en als kinderwagen kunt gebruiken, ik denk alleen dat de bak al snel erg klein wordt. Mooier nog vind ik de Dutch ID Cargo met Burley cub fietskar, maar die is echt niet te betalen volgens mij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh ja, ik heb geen ervaring met kleine baby's in de bakfiets. Ezra was 16 maanden toen we de Babboe kochten, toen Yrsa geboren was hebben we ´m een tijd niet gebruikt omdat er iets stuk was en afgelopen zondag ben ik er voor het eerst weer mee gaan fietsen. Ik heb dus ook nooit een babyschaal of peuterstoel gebruikt, Yrsa zit gewoon op het bankje op een zitverkleiner. Voor een kleine baby zou ik denk ik liever een maxi-cosi op een Baby-Mee gebruiken dan een babyschaal, volgens mij vangt dat de schokken beter op.
Susan- Lady Post-a-lot
Hierbij de foto van onze bakfiets.
Als je goed kijkt zie je M.ara liggen in de babyschaal, deze zit trouwens erg goed vast en kan niet meegenomen worden, we hebben de bakfiets niet meeverzekerd. We hebben er inderdaad een regenscherm overheen maar die staat nu niet op de foto maar die kan er dus wel op.
Als je goed kijkt zie je M.ara liggen in de babyschaal, deze zit trouwens erg goed vast en kan niet meegenomen worden, we hebben de bakfiets niet meeverzekerd. We hebben er inderdaad een regenscherm overheen maar die staat nu niet op de foto maar die kan er dus wel op.
Gast- Gast
Wat een mooie mamavan2.. Had hem al eens gezien geloof ik.. Maar wat is dit voor merk? of is hij merkloos?
Ik twijfel ook over een bakfiets kopen... Maar hij moet wel groot genoeg zijn om 2 kinderen en de hond erin mee te nemen...
Ik twijfel ook over een bakfiets kopen... Maar hij moet wel groot genoeg zijn om 2 kinderen en de hond erin mee te nemen...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Hij is van de fiets fabriek (bestaat nu niet meer), het is echt heeel leuk een bakfiets ik zou er zeker over nadenken, een hond en 2 kinderen moet makkelijk passen.
Gast- Gast
De fietsfabriek bestaat toch nog wel. Zit hier in de stad.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Gast- Gast
Mamsie schreef:De fietsfabriek bestaat toch nog wel. Zit hier in de stad.
Ja ? Ik dacht dat die over de kop was ? Zoiets was toch laatst op het nieuws ? Misschien hebben ze een doorstart gemaakt ?
Gast- Gast
Wat ziet dat er gezellig uit mamavan2!
Ik weet alleen dat een driewieler van babboe niet door onze poort kan en dan dus niet in onze schuur. En altijd buiten in de voortuin vind ik geen goed idee.
Maar ik ga eens googlen naar afmetingen van andere driewielers.
Susan, de merken die jij noemde had ik nog nooit van gehoord. Ze zien er ook handig uit maar te klein denk ik.
Ik weet alleen dat een driewieler van babboe niet door onze poort kan en dan dus niet in onze schuur. En altijd buiten in de voortuin vind ik geen goed idee.
Maar ik ga eens googlen naar afmetingen van andere driewielers.
Susan, de merken die jij noemde had ik nog nooit van gehoord. Ze zien er ook handig uit maar te klein denk ik.
Liadan- Ratel
Hier gaan we nadat de kleine er is ook op zoek naar een bakfiets.
Wil wel graag eerst een proefrit maken en dat lukt nu niet.
Weet wel dat ik voor een 3 wieler wil lijkt me een stuk stabieler met 3 kinderen er in.
Hebben hier wel al een babyschaal leggen, dus denk dat die er in komt. Anders moet ik ook elke keer de maxicosi uit de auto meenemen enzo.
Wil wel graag eerst een proefrit maken en dat lukt nu niet.
Weet wel dat ik voor een 3 wieler wil lijkt me een stuk stabieler met 3 kinderen er in.
Hebben hier wel al een babyschaal leggen, dus denk dat die er in komt. Anders moet ik ook elke keer de maxicosi uit de auto meenemen enzo.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Vriendin van mij heeft een Babboe-bakfiets.. Ze heeft hem gewonnen met een prijsvraag, dus daarom heeft ze hem. Maar als ze er zelf één had moeten kopen, was het niet een babboe geworden. Ze vindt hem enorm zwaar fietsen met 2 kinderen erin..
xxjojootjexx- Kletskop
Ik heb maanden met een bakfiets gereden bij het gezin waar ik werkte. Deze was fijn, maar ik vond hem met 3 kinderen erin (leeftijd 3+) echt zwaar fietsen. Ook was de bak vrij smal, en kon er dus met de babyschaal, eigenlijk maar 1 kind goed zitten, want daarnaast was het vrij klein & tegenover de babyschaal kon een kind zijn benen niet kwijt.
Gast- Gast
xxjojootjexx schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Vriendin van mij heeft een Babboe-bakfiets.. Ze heeft hem gewonnen met een prijsvraag, dus daarom heeft ze hem. Maar als ze er zelf één had moeten kopen, was het niet een babboe geworden. Ze vindt hem enorm zwaar fietsen met 2 kinderen erin..
Daarom dus ook elektrisch. Of heeft je vriendin dat nu ook, en fietst dat alsnog zwaar?
Gast- Gast
Een vriendin van mij heeft een half jaar een Babboe (driewieler) gehad. Ik heb er wel eens op gefietst en dat fietste op zich wel goed. Maar bij haar stond de fiets altijd buiten onder een zeil en na een half jaar was de bak al aan het rotten. Dat is voor mij een reden om geen Babboe te kopen (een tweewieler dan, want een driewielier past hier dus sowieso niet).
Liadan- Ratel
Nee zij heeft hem niet elektrisch... daar las ik even overheen.. sorry.._MamaRosa_ schreef:xxjojootjexx schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Daarom dus ook elektrisch. Of heeft je vriendin dat nu ook, en fietst dat alsnog zwaar?
xxjojootjexx- Kletskop
xxjojootjexx schreef:Nee zij heeft hem niet elektrisch... daar las ik even overheen.. sorry.._MamaRosa_ schreef:xxjojootjexx schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Gelukkig dan maar, haha! Een gewone is ook echt niet te doen hoor, zeker niet als er 4 kinderen in moeten en ik telkens moet klimmen om thuis te komen.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:xxjojootjexx schreef:Nee zij heeft hem niet elektrisch... daar las ik even overheen.. sorry.._MamaRosa_ schreef:xxjojootjexx schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij willen als de tweeling er is het liefst een Babboe-bakfiets, en dan elektrisch, anders is het hier niet te doen.Er moeten 4 kinderen inkunnen, en het is nogal heuvelachtig hier, met 2 kinderen op een normale fiets trap ik mezelf al helemaal kapot.
Gelukkig dan maar, haha! Een gewone is ook echt niet te doen hoor, zeker niet als er 4 kinderen in moeten en ik telkens moet klimmen om thuis te komen.
Dus.. Vriendin heeft gewoon niet zulke goede beenspieren denk ik. . Ik heb vandaag die bakfiets geleend en zeker 10 km gefietst, en ik vond het helemaal niet zwaar.. haha. Ze zei nog dat zij bepaalde bulten cq heuveltjes altijd in de 1e versnelling opfietst, en soms zelfs op loopt.. Ik ben ook die route gegaan en had echt nergens last van..
xxjojootjexx- Kletskop
Is je vriendin niet zwanger? Ik heb de Babboe gekocht toen ik zwanger was van Yrsa en toen vond ik het ook loodzwaar, heb de bakfiets toen ook heel lang niet gebruikt. Toen ik er laatst weer eens op fietste vond ik het eigenlijk ook wel meevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: