Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bakfiets

+4
woezel
Liadan
Sterrin_
Linda
8 plaatsers

Ga naar beneden

Bakfiets Empty Bakfiets

Bericht  Linda zo 14 jul 2013 - 23:06

Wie heeft er een bakfiets? Welke heb je? En hoe bevalt het?

Mijn man heeft de auto naar z'n werk, dus een bakfiets zou ideaal zijn.

Een vriendin van me heeft er 1 met trapondersteuning. Daar ging ik net er klein stukje op proberen te fietsen, maar ik vond het nog best lastig met sturen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bakfiets Empty Re: Bakfiets

Bericht  Sterrin_ zo 14 jul 2013 - 23:53

Ik heb de Babboe Big, met ondersteunig. Toen we 'm op hadden gehaald wilde ik 'm wel zo weer verkopen, vond het best eng en dacht dat ik het nooit zou leren. Maar ik ben 's avonds op een rustige plek rotondes enz gaan oefenen, en toen ging het vanzelf. Het is gewoon even wennen dat het anders stuurt. 
Maar ik ben er echt zo blij mee, heb 'm nu een jaar en gebruik 'm nu dagelijks, heerlijk! Als ik nu op een gewone fiets stap vind ik dat weer even heel eng, haha!

Anders probeer je ook eens de 2-wieler, misschien is dat meer wat voor je. Zelf vind ik het erg fijn dat ik heel stabiel ben en niet hoef af te stappen. Omvallen doe je niet. Alleen bij stoepjes/opritjes even zoveel mogelijk recht erop gaan. Ik heb dus zelf de driewieler.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Liadan ma 15 jul 2013 - 0:26

Ik heb een gazelle cabby:
Bakfiets Images?q=tbn:ANd9GcR3x7Yfg50aRei4QVKtBFOs48DpIapGmMe3gYMxYMYIlCQ_7mhzQQ
Een met 2 wielen dus. De bak kan je inklappen en eraf halen, dat doe ik alleen bijna nooit omdat het voor mij niet nodig is. Het is 1 van de beste aankopen die ik gedaan heb de afgelopen jaren, ik ben er heel tevreden over. Er kan een maxicosi op (moet je er speciale adapters bij kopen) en dan kunnen er nog 2 kinderen bij. Het bankje is niet heel breed, er zitten 3 gordels op maar dan zitten ze wel heel krap. Is meer geschikt voor 2 kinderen (2 kleuters en een peuter is heel krap).
Ik gebruik de fiets bijna dagelijks, heb inmiddels ook een fietsstoeltje achterop mijn bakfiets voor als mijn dochter een vriendje mee neemt uit school, dan kan mijn zoon achterop.
Ik doe vaak de wekelijkse boodschappen met de bakfiets, gaat ook makkelijk.
De fiets trapt licht, net als mijn gewone fiets alleen de draaicirkel is wat groter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  woezel ma 15 jul 2013 - 0:43

Ik heb de baboe big, zonder trapondersteuning.
In het begin inderdaad even wennen, maar ik ben er nog steeds super blij mee.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Mom-Of-3 ma 15 jul 2013 - 2:33

Wij zitten ook te denken aan een bakfiets, nu kunnen we niet met z'n allen fietsen vanwege de jongste.
Wij willen dan wel een driewieler en er moeten 3 kindjes in kunnen en nu 2 en de maxi cosi

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 15 jul 2013 - 3:21

Misschien wat onbeleefd maar mag ik vragen wat jullie betaald hebben voor een bakfiets?

Het lijkt me super fijn maar de kosten houden me tegen...

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ ma 15 jul 2013 - 3:43

Minneke schreef:Misschien wat onbeleefd maar mag ik vragen wat jullie betaald hebben voor een bakfiets?

Het lijkt me super fijn maar de kosten houden me tegen...

Ik heb er 1350 voor betaald, wel met ondersteuning, en 9 maanden oud maar vrijwel ongebruikt omdat die vrouw er nier mee overweg kon.

Ik vond het behoorlijk aan de prijs dus we hebben lang getwijfeld maar ik kon anders gewoon niet fietsen met 4. En aangezien de tweeling op een gegeven moment ook te groot wordt voor het voorstoeltje, hoop ik er nog wel minimaal 3 jaar gebruik van te maken. Dan zijn ze 5 en kunnen ze wel zelf meefietsen. Het heeft me nu al genoeg benzine bespaard!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  woezel ma 15 jul 2013 - 4:05

Wij hebben 550 betaald 2e hands met huif en babyzitje enz erbij

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Liadan ma 15 jul 2013 - 4:57

Ik heb 1450 euro betaald voor de Gazelle Cabby (dat is inclusief regentent). Veel geld dus maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Funk ma 15 jul 2013 - 5:52

Wij hebben een babboe 2 wieler. Persoonlijk vind ik hem 10 x fijner dan een driewieler. Bij een driewieler stuur je constant tegen. Dit is gewoon een lange fiets met de bak in het frame verwerkt.
Eens in de zoveel tijd heeft de ANWB ook kortingsacties hiervoor.
Ik zou naar een van de proefdagen van Babboe gaan als dat mogelijk voor je is. Dan merk je echt goed het verschil.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Linda ma 15 jul 2013 - 6:05

Bedankt voor jullie reacties!

Minneke, die vriendin van me had een zo goed als nieuwe elektrische voor 1500 euro.
Het is een hoop geld, maar het lijkt me echt super handig. En elektrisch is wel een vereiste voor mij.

Pippi, dus dat tegensturen heb je niet met een tweewieler? Ik vond dat namelijk echt eng!
Ik zal eens kijken wanneer er opendagen zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Funk ma 15 jul 2013 - 6:06

Linda schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Minneke, die vriendin van me had een zo goed als nieuwe elektrische voor 1500 euro.
Het is een hoop geld, maar het lijkt me echt super handig. En elektrisch is wel een vereiste voor mij.

Pippi, dus dat tegensturen heb je niet met een tweewieler? Ik vond dat namelijk echt eng!
Ik zal eens kijken wanneer er opendagen zijn.
Nee dat fietst eigenlijk hetzelfde als een gewone fiets. Is alleen een stuk langer dus je moet rekening houden met de draaicirkel.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Bruintje Beer ma 15 jul 2013 - 6:32

Hier denken we ook sterk na over een bakfiets. Dit omdat de baby pas rond 1 jaar in een zitje kan en de oudste willen we nog niet op de fiets naast me hebben met 2 kinderen op de fiets. Ik wil dan eigenlijk met met trapondersteuning
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Liadan ma 15 jul 2013 - 6:53

Met een tweewieler hoef je inderdaad niet tegen te sturen, ik vind het net zo fietsen als een gewone fiets, alleen dat inderdaad de draaicirkel groter is, maar daar ben je na 1 keer een rondje fietsen aan gewend.
Ik vond het tegensturen bij een driewieler ook heel eng, had steeds het idee dat ik om zou vallen met fiets en al. Maar volgens een vriendin went dat ook snel. Wel vond ik mijn tweewieler veel lichter trappen en fietsen dan de driewieler maar het zal ook wel schelen dat die van mij geen houten bak heeft.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie ma 15 jul 2013 - 9:29

Ik heb 450 euro euro betaald voor een tweedehands bijna nieuwe bakfiets. Die rubberen 'dingetjes' die je bij hele nieuwe wielen ziet, zaten er nog op. Het is een vierpersoons en ik heb er een huif en een afdekzeil voor regen bij. En een babyschaal.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud