Bakfiets
+4
Liadan
Sterrin_
Lejow
Aoi
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bakfiets
Wie heeft er een bakfiets? Welk merk heb je? Hoeveel wielen? Nieuw of tweedehands? Hoe bevalt het? Tot welke leeftijd kan een kind erin?
Ik zit er al een tijd aan te denken om er eentje te kopen, nu hebben we een huis met een tuin waar ie kan staan dus nu zou het kunnen. En met het mooie weer lijkt het me helemaal prettig.
Ik zit er al een tijd aan te denken om er eentje te kopen, nu hebben we een huis met een tuin waar ie kan staan dus nu zou het kunnen. En met het mooie weer lijkt het me helemaal prettig.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Re: Bakfiets
Ik heb er geen, maar ik heb op de 9 maanden beurs op de Babboe bakfiets gefietst, die met 3 wielen.
Het eerste rondje was even wennen, doordat je natuurlijk anders moet sturen, maar daarna
Volgens mij kunnen de kindjes er flink lang in hoor! Eerst in een babyschaal, dan in een peuterstoeltje, en dan los op het bankje in een tuigje.
Het eerste rondje was even wennen, doordat je natuurlijk anders moet sturen, maar daarna
Volgens mij kunnen de kindjes er flink lang in hoor! Eerst in een babyschaal, dan in een peuterstoeltje, en dan los op het bankje in een tuigje.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de elektrische Babboe Big, 3 wielen, was 9 maanden oud
Het was even wennen, maar na even oefenen had ik het onder de knie. Ik vind het vooral heel fijn dat ik zo kan stoppen enblijven staan. De 2-wiels schijnt wel wendbaarder te zijn, maar ik vind het prima zo. Elektrisch was hier wel een must, omdat il altijd de bult op moet om thuis te komen, ik probeer wel eens zonder maar dat is niet te doen met alle vier er ib.
De oudste is bijna 6 en zit er ook.nog makkelijk in. De jongsten waren 14 maanden toen ik 'm kreeg en zaten meteen los op het bankje, ging prima.
Ik ben er nogsteeds erg blij mee.
Het was even wennen, maar na even oefenen had ik het onder de knie. Ik vind het vooral heel fijn dat ik zo kan stoppen enblijven staan. De 2-wiels schijnt wel wendbaarder te zijn, maar ik vind het prima zo. Elektrisch was hier wel een must, omdat il altijd de bult op moet om thuis te komen, ik probeer wel eens zonder maar dat is niet te doen met alle vier er ib.
De oudste is bijna 6 en zit er ook.nog makkelijk in. De jongsten waren 14 maanden toen ik 'm kreeg en zaten meteen los op het bankje, ging prima.
Ik ben er nogsteeds erg blij mee.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik heb een gazelle cabby. Deze heeft 2 wielen en een bak die inklapbaar is (en je kan 'm eraf halen maar dat heb ik nog nooit gedaan). Ik heb 'm nieuw gekocht en het is de beste aankoop die ik de laatste jaren gedaan heb. Ik fiets er overal mee naartoe, fietst erg fijn en licht. Ik doe ook de weekboodschappen er mee.
Het is wel een kleine bak die meer geschikt is voor 2 kinderen (en een maxicosi), dan voor 3 kinderen. Er passen wel 3 kleine kinderen naast elkaar op het bankje maar dan is het proppen (vorige week zaten er 2 van 4 jaar en 1 van bijna 2 jaar op het bankje, dat was erg krap).
Mijn dochter is 4 jaar en kan er nog wel een tijdje in.
Het is wel een kleine bak die meer geschikt is voor 2 kinderen (en een maxicosi), dan voor 3 kinderen. Er passen wel 3 kleine kinderen naast elkaar op het bankje maar dan is het proppen (vorige week zaten er 2 van 4 jaar en 1 van bijna 2 jaar op het bankje, dat was erg krap).
Mijn dochter is 4 jaar en kan er nog wel een tijdje in.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan, hij klinkt wel gaaf, alleen valt hij dan af omdat ik drie kinderen heb die erin moeten kunnen.
Sterrin, ik heb gisteravond nog op je fb gekeken, ziet er zo gezellig uit! Jij hebt m dus tweedehands kunnen kopen?
Ik denk dat ik die van Babboe ook maar eens ga uitproberen, zag al dat ze komend weekend een probeerochtend/middag hebben en dat is hier in de buurt. Dan kan ik ze gelijk allemaal even proberen!
Sterrin, ik heb gisteravond nog op je fb gekeken, ziet er zo gezellig uit! Jij hebt m dus tweedehands kunnen kopen?
Ik denk dat ik die van Babboe ook maar eens ga uitproberen, zag al dat ze komend weekend een probeerochtend/middag hebben en dat is hier in de buurt. Dan kan ik ze gelijk allemaal even proberen!
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ja, jij hebt 'm natuurlijk nodig voor 3 kinderen, dan zou ik inderdaad voor een andere kijken. Ik vind zelf een bakfiets met 2 wielen veel fijner en lichter fietsen dan een driewieler, ik zou ze allebei ergens uitproberen en dan kijken wat je het fijnst vindt. Babboe heeft volgens mij af en toe open dagen, dan zou je er daar eens op kunnen fietsen (al weet ik niet of dat ook bij jullie in de buurt kan).
Liadan- Ratel
Oh suf, dat zei je net dus al dat je naar zo'n open dag gaat .
Liadan- Ratel
Ik heb geen bakfiets, al lijkt het mij ook wel echt ideaal.
Ben wel wezen fietsen op een testdag, daar vond ik de 2 wieler vele malen fijner fietsen!!
Ben wel wezen fietsen op een testdag, daar vond ik de 2 wieler vele malen fijner fietsen!!
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb een Babboe driewieler, nieuw gekocht. Ben er erg blij mee, alleen de kwaliteit van de accessoires is vrij ruk. Doe er elke week de grote boodschappen mee. Tweewieler heb ik niet eens geprobeerd, vind stabiliteit veel belamgrijker dan wendbaarheid en hier durf ik met wat gladheid tenminste ook nog de weg mee op.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Een tweewieler fietst ook heel stabiel, fietst voor mij precies hetzelfde als een gewone fiets. Het enige nadeel is misschien inderdaad dat ik er niet mee ga fietsen als het glad is, maar zo vaak is dat niet in een jaar.
Liadan- Ratel
Tweewieler babboe, rijdt prima, ook gewoon stabiel, en als je om zou vallen leunt ie op de bak. Fietst vele maken fijner dan een 3wieler. Die is echt loodzwaar en moet je constant bijsturen. Wij hebben hem nieuw met anwb korting gekocht.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Als je eenmaal vaart hebt zal dat inderdaad best, maar bij stilstand lijkt het me toch minder. Maar goed, ik ben ook niet zo handig, dus het is heel persoonlijk.Liadan schreef:Een tweewieler fietst ook heel stabiel, fietst voor mij precies hetzelfde als een gewone fiets. Het enige nadeel is misschien inderdaad dat ik er niet mee ga fietsen als het glad is, maar zo vaak is dat niet in een jaar.
Pippi, bijsturen heb ik echt geen last van.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik heb een bakfiets met 2 wielen van bakfiets.nl en die fietst prima!
Er kunnen 3 kinderen in maar wij hebben en bankje met 2 gordels voor 2 kinderen. Mijn kids zijn nu 4,5. Sommige mensen vragen zich af of ik dat bakbeest wel onder controle kan houden omdat ik maar 1,58 ben maar het is echt nog nooit een probleem geweest. Ik vind ook dat ik bijna niet merk dat ik een bakfiets fiets. Ik vind hem denk ik fijner dan mijn gewone fiets.
Ik voel wel dat het zwaarder wordt omdat mijn kids zwaarder worden maar ik denk dat ze zonder problemen nog 2 jaar erin vervoerd kunnen worden.
Wij hebben hem overigens via marktplaats op de kop getikt.
Er kunnen 3 kinderen in maar wij hebben en bankje met 2 gordels voor 2 kinderen. Mijn kids zijn nu 4,5. Sommige mensen vragen zich af of ik dat bakbeest wel onder controle kan houden omdat ik maar 1,58 ben maar het is echt nog nooit een probleem geweest. Ik vind ook dat ik bijna niet merk dat ik een bakfiets fiets. Ik vind hem denk ik fijner dan mijn gewone fiets.
Ik voel wel dat het zwaarder wordt omdat mijn kids zwaarder worden maar ik denk dat ze zonder problemen nog 2 jaar erin vervoerd kunnen worden.
Wij hebben hem overigens via marktplaats op de kop getikt.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: