Operatie - wat mee/aan??
+14
JustMeDaan
Caramba
Leine
Lejow
Pompoen
Paper Crown
slaatje
Jilke
Kowalski
Benthe
Stitch
Zwerver
Penélope
JD
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Operatie - wat mee/aan??
Ik ga morgen onder het mes voor mn duim, en nu heb ik vanmiddag bij de anesthesist heel wat vragen gesteld, maar ben nog vergeten te vragen;
Wat moet ik aan tijdens de operatie/opname? Kan ik gewoon een normaal mouwloos shirtje en een spijkerbroek aan? Of is het de bedoeling dat ik echt in pyjama ga ofzo??
Iemand enig idee wat verder handig is om mee te nemen? Ik wordt m 9.00 uur opgenomen, en mag rond 17.00 als het goed is weer naar huis. Lees op internet over toiletspullen, extra ondergoed enzo, maar dat is voor een dagopname toch niet nodig?
Misschien stomme vragen, maar ben nog nooit in het zkh opgenomen geweest, dus ik heb geen idee, en google geeft nogal wisselende verhalen...?
Wat moet ik aan tijdens de operatie/opname? Kan ik gewoon een normaal mouwloos shirtje en een spijkerbroek aan? Of is het de bedoeling dat ik echt in pyjama ga ofzo??
Iemand enig idee wat verder handig is om mee te nemen? Ik wordt m 9.00 uur opgenomen, en mag rond 17.00 als het goed is weer naar huis. Lees op internet over toiletspullen, extra ondergoed enzo, maar dat is voor een dagopname toch niet nodig?
Misschien stomme vragen, maar ben nog nooit in het zkh opgenomen geweest, dus ik heb geen idee, en google geeft nogal wisselende verhalen...?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Operatie - wat mee/aan??
Ik had naar mijn operatie een trainingspak aan getrokken. Voor de operatie kreeg ik een blauw schort van hun, denk dat je ook een schort krijgt.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kreeg voor dagopname ook een blauw schort. Ik had een joggingbroek aan en een wijd shirt.
Geen dagcreme/deo nagellak enzo op doen! Tenminste, ik mocht dat nog.
Geen dagcreme/deo nagellak enzo op doen! Tenminste, ik mocht dat nog.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Zou in ieder geval een beetje een bedekkende onderbroek aandoen. (boxer ofzo). Daar had ik toen niet aan gedacht, maar dat schort wat je aan moet is van achteren gewoon open is. (gelukkig had mijn moeder me op het laatste moment nog even gewaarschuwd)
Verder zou ik iets makkelijks aantrekken, iets waar je je prettig invoelt, en wat lekker zit en je makkelijk aantrekt. Geloof niet dat ik verder nog iets meegenomen had. Ja, mijn vriend, om me weer thuis te brengen
Succes morgen! Hopelijk valt het mee.
Verder zou ik iets makkelijks aantrekken, iets waar je je prettig invoelt, en wat lekker zit en je makkelijk aantrekt. Geloof niet dat ik verder nog iets meegenomen had. Ja, mijn vriend, om me weer thuis te brengen
Succes morgen! Hopelijk valt het mee.
Stitch- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11
Ga je volledig onder zeil? Of word je plaatselijk verdoofd? Ik zou iets makkelijks aan doen als een joggingbroek oid, want als je helemaal onder narcose gaat moet je zo'n ziekenhuisapparaat aan. Je hoeft niet echt iets mee te nemen verder denk ik.. Als je toch 's middags weer naar huis gaat! Veel succes en sterkte!
Gast- Gast
o help...ik heb geen boxers, alleen maar hipsters/strings!.... ach, maar ik hoef toch niet rond te lopen in dat zkh schort?
mag dagcreme en deo ook niet?..
word plaatselijk verdoofd en krijg een roesje. als die plaatselijke verdoving niet werkt is het zkh protocol dat ze je alsnog onder algehele narcose brengen...
word plaatselijk verdoofd en krijg een roesje. als die plaatselijke verdoving niet werkt is het zkh protocol dat ze je alsnog onder algehele narcose brengen...
JD- Ratel
Voor de operatie krijg je een schort aan, je kunt dus gewoon in je eigen kleding er heen en weer naar huis tenzij je een operatie hebt waarbij dat pijn kan doen. Schoon ondergoed is nooit weg en inderdaad een boxer of zo aan doen want die schorten zijn niet zo lang. Verder zijn sloffen of slippers wel handig als je na de operatie na de toilet moet en ook een joggingbroek om dan aan te trekken. Als je namelijk aan een infuus zit kun je je eigen kleding nog niet aan. Verder iets te lezen of muziek. Succes morgen.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
shit, baal nu wel ietwat dat ik geen boxer heb...
ik heb wel shorts, zoiets;
draag ik s nachts in bed, dat kan toch ook wel??
JD- Ratel
Ja joh! Dat kan toch prima!?
Idd gewoon wat kleine verzorgingsspulletjes om je een beetje op te frissen, wat te lezen/muziek/laptopje, wat hierboven allemaal genoemd is.
Wil je succes wensen! Toi toi toi!
Idd gewoon wat kleine verzorgingsspulletjes om je een beetje op te frissen, wat te lezen/muziek/laptopje, wat hierboven allemaal genoemd is.
Wil je succes wensen! Toi toi toi!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Dankjewel!
JD- Ratel
Ik ging onder gehele narcose en ik mocht dit absoluut niet. Ook geen nagellak. Ik zou het uit voorzorg toch maar niet doen.JaneDoe schreef:o help...ik heb geen boxers, alleen maar hipsters/strings!.... ach, maar ik hoef toch niet rond te lopen in dat zkh schort?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Gewoon zo neutraal mogelijk heen gaan, niks van make up of ander spul op, is zoiezo niet nodig in een ziekenhuis he
Wat betreft kleding, gewoon iets makkelijks, en idd geen string, anders sta je met overstappen van bed naar bed in je blote kont haha. Die schorten krijg je aan vertelden ze me, voor als er wat mis zou gaan en ze in zouden moeten grijpen. Scheuren ze hem gewoon los en gaan!
Wat betreft kleding, gewoon iets makkelijks, en idd geen string, anders sta je met overstappen van bed naar bed in je blote kont haha. Die schorten krijg je aan vertelden ze me, voor als er wat mis zou gaan en ze in zouden moeten grijpen. Scheuren ze hem gewoon los en gaan!
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Succes alvast JaneDoe...
Je krijg inderdaad een operatiehemd aan en als je naar de o.k word gebracht krijg je ook nog zo'n muts over je hoofd. Die van die onderbroek vind ik wel een goede. Toen ik aan mijn voet werd geopereerd, had ik een wegkruipende onderbroek aan. Toen ik op de verkoeverkamer wakker werd, had ik het warm en mijn been was zwaar van het gips. Ik legde toen mijn been op de deken. Wist ik veel dat iedereen mijn pruttel kon zien Gelukkig werd ik gelijk weer toegedekt door een dienstdoende verpleegkundige.
Je krijg inderdaad een operatiehemd aan en als je naar de o.k word gebracht krijg je ook nog zo'n muts over je hoofd. Die van die onderbroek vind ik wel een goede. Toen ik aan mijn voet werd geopereerd, had ik een wegkruipende onderbroek aan. Toen ik op de verkoeverkamer wakker werd, had ik het warm en mijn been was zwaar van het gips. Ik legde toen mijn been op de deken. Wist ik veel dat iedereen mijn pruttel kon zien Gelukkig werd ik gelijk weer toegedekt door een dienstdoende verpleegkundige.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Nagellak mag niet nepnagels moeten er ook af. Ze moeten namelijk aan de kleur van je nagels zien of het nog goed gaat met je. Althans, dit werd mij verteld. Verder maakt het niet uit, je krijgt een schort aan en een haarnetje op. Succes met je operatie! Hopelijk verloopt alles voorspoedig.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ja als je aan je hand geopereerd wordt mag je meestal je onderbroek wel aanhouden inderdaad...
Operatiehemden verschillen trouwens enorm, sommige zijn heel lang, andere kort, maar ze zijn allemaal open aan de achterkant.
Ik zou een beetje makkelijke kleding aan doen naar het ziekenhuis, met 1 hand kun je geen knoop dicht doen, de verpleegster helpt je wel hoor, maar ik vind dat zo'n afhankelijk gevoel en thuis zit je er dan weer mee.
Operatiehemden verschillen trouwens enorm, sommige zijn heel lang, andere kort, maar ze zijn allemaal open aan de achterkant.
Ik zou een beetje makkelijke kleding aan doen naar het ziekenhuis, met 1 hand kun je geen knoop dicht doen, de verpleegster helpt je wel hoor, maar ik vind dat zo'n afhankelijk gevoel en thuis zit je er dan weer mee.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Mens maak je niet zo druk over een onderbroek.
Als je gewoon een normaal slipje of een hipster aan heb is er niets aan de hand.
Als je gewoon een normaal slipje of een hipster aan heb is er niets aan de hand.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Mens maak je niet zo druk over een onderbroek.
Haha ja ik kan nogal snel stressen om het 'onbekende'. Lig hier nu in mn hipster,mocht geen broekje eroverheen,maar ach...geloof ook niet dat ik ver hoef te lopen ofzo in mn sexy schortje
JD- Ratel
JaneDoe schreef:Lejow schreef:Mens maak je niet zo druk over een onderbroek.
Haha ja ik kan nogal snel stressen om het 'onbekende'. Lig hier nu in mn hipster,mocht geen broekje eroverheen,maar ach...geloof ook niet dat ik ver hoef te lopen ofzo in mn sexy schortje
Ja ik dacht al dat je inderdaad niet een broekje er overheen mocht hebben. Maar ze zien heus wel vaker wat hoor! En als ik er een stukje mee moest lopen hield ik gewoon de achterkant met 1 hand dicht of ook wel eens dat de zuster dat deed.
Maar sterkte met de operatie!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Sterkte met je operatie!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
En als je nou acrylnagels hebt..?2CKC2 schreef:Nagellak mag niet nepnagels moeten er ook af. Ze moeten namelijk aan de kleur van je nagels zien of het nog goed gaat met je. Althans, dit werd mij verteld. Verder maakt het niet uit, je krijgt een schort aan en een haarnetje op. Succes met je operatie! Hopelijk verloopt alles voorspoedig.
Gast- Gast
JaneDoe schreef:shit, baal nu wel ietwat dat ik geen boxer heb...
Volgens mij mag dit ook niet, valt namelijk niet onder ondergoed.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Zelda schreef:En als je nou acrylnagels hebt..?2CKC2 schreef:Nagellak mag niet nepnagels moeten er ook af. Ze moeten namelijk aan de kleur van je nagels zien of het nog goed gaat met je. Althans, dit werd mij verteld. Verder maakt het niet uit, je krijgt een schort aan en een haarnetje op. Succes met je operatie! Hopelijk verloopt alles voorspoedig.
Moeten er echt af! Ik had ze namelijk op mijn voeten en zelfs die moesten eraf.
Eigenlijk mag gel/acrylnagels niet nee, maar toen ik vorig jaar werd geopereerd(galblaas verwijderen algehele narcose) zijn ze er gewoon op gebleven. Wel had ik alleen maar een french manicure gedaan en verder niks erop. Zo kunnen ze toch de kleur van je nagels zien. En sowieso zijn er nog heel veel meer dingen waar ze op kunnen letten, en lig je aan een monitor.
Bij mij was dat in ieder geval geen probleem. Ik werd trouwens met bed en al naar de ok gereden, en moest daar ff overschuiven op de ok tafel. Dus geen last van dat gekke schort. Bovendien hebben ze toch alles wel gezien want ik was van halverwege mijn bovenbenen tot halverwege mijn borsten roze van het ontsmettingsmiddel haha. Ja incl down there .
Bij mij was dat in ieder geval geen probleem. Ik werd trouwens met bed en al naar de ok gereden, en moest daar ff overschuiven op de ok tafel. Dus geen last van dat gekke schort. Bovendien hebben ze toch alles wel gezien want ik was van halverwege mijn bovenbenen tot halverwege mijn borsten roze van het ontsmettingsmiddel haha. Ja incl down there .
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik werd een week voor de operatie gebeld met de do's and don'ts en doen zei ze expliciet: ook geen acrylnagels/gelnagels. Ik had best broze nagels dus ik had op mijn tenen doorzichte verharder gedaan, en op mijn handen ook. Toen ze mijn bloeddruk kwam nemen zei ze: 'Heb jij nagellak op?!' ik: 'Nee.....?' Zij: 'Ze glanzen behoorlijk!' Ik: 'Ik heb ze gepolijst..' haha.
Bij mij in t boekje stond het ook dat het niet mocht. De anesthesist waar ik een paar weken ervoor moest komen heeft het ook gezien. En ook op de operatietafel, want mijn armen werden vast gebonden(dat is tegen het eraf glijden) En er werd geen woord over gezegd.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: