Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slik! Operatie!

+4
Blond
Roza
Ella
Pompoen
8 plaatsers

Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen di 24 jan 2012 - 9:39

Zo dat was even schrikken zeg. Ik zit al weken steeds achter het ziekenhuis aan te bellen vanwege mijn heupoperatie. De laatste keer dat ik gebeld had was 2 weken geleden en toen liep mijn chirurg nog met krukken en wisten ze echt niets. Wel konden ze me vertellen dat er vóór mij ook nog wat mensen op de wachtlijst stonden dus dat ik zodra hij weer ging opereren, ook niet als eerste aan de beurt zou zijn. Ik moest er rekening mee houden dat het wel maart kon worden.

Kom ik gisterenavond terug van vakantie...heeft mijn man net 's middags een telefoontje gehad van het ziekenhuis...dat ik op 1 februari geopereerd ga worden! Dat is volgende week woensdag al :shock:!!

Ik heb vanmorgen zelfs nog een keer gebeld omdat ik het eigenlijk gewoon niet kon geloven, ook omdat het op woensdag is en de chirurg normaal op vrijdag opereert. Maar het klopt echt. Volgende week woensdag word ik geopereerd aan mijn heup...

Nu gigaveel regelen, vind het ook wel spannend. Maar ook wel fijn dat ik niet zo veel tijd heb om me druk te maken. En ik weet ook precies hoe het allemaal gaat want ik heb precies dezelfde operatie eerder gehad. Ik weet ook wat ik nu anders wil en wat ik beter anders kan doen. Op zich geeft me dat wel rust.

Maar ik weet dus ook hoe verrot het is, hoe vervelend het is om maanden nauwelijks iets zelfstandig te kunnen ondernemen en meer van dat soort dingen. Maar ik heb het de vorige keer ook goed doorstaan en eigenlijk vond ik het allemaal zo erg niet. Dus ik hoop dat het deze keer ook weer goed gaat én dat het deze keer wél wat oplevert!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:42

Hartstikke fijn! Wel kortdag, maar dan kan je je inderdaad alleen maar minder druk maken. Succes en sterkte met de operatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Ella di 24 jan 2012 - 9:44

Fijn dat het al zo snel is, kan je je inderdaad minder druk maken. Succes iig
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Roza di 24 jan 2012 - 9:45

Wow, dat is ontzettend snel. Ik wil je alvast heel veel succes wensen met je operatie!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen di 24 jan 2012 - 9:51

Ik heb nauwelijks tijd om me druk te maken...mijn to do lijst word steeds langer en ik had al een best drukke week. Maar het is eigenlijk wel goed, mijn week is een leuke afwisseling van leuke dingen en lege dagen die ik mooi kan gebruiken om allemaal nuttige dingen te doen.
Verheug me nu al op het uitrusten na de operatie laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Blond di 24 jan 2012 - 22:09

Wow snel zeg! Veel succes, ik hoop dat de operatie veel verbetering gaat opleveren smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Jordana di 24 jan 2012 - 23:53

Wat fijn voor je!! en idd wat snel maar ik hoop dat deze operatie veel verbetering opleverd.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Esperanza wo 25 jan 2012 - 2:57

Dat is inderdaad snel. Kan me voorstellen dat dat even schrikken en veel geregel is! Maar zoals je zegt, is het ook wel weer fijn, want nu heb je eigenlijk geen tijd om je druk te maken over de operatie. Succes met al het geregel, en ik hoop echt heel erg dat deze operatie een goed resultaat geeft!!!!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen wo 25 jan 2012 - 3:09

Ik regel me helemaal suf, maar dat is eigenlijk ook wel fijn want dan heb ik weinig tijd om er bij stil te staan.
Ik merk dat er eigenlijk niet eens zo heel erg tegenop zie. Ik zie vooral op tegen het gedoe, niet echt tegen de operatie zelf, als is dat natuurlijk absoluut geen pretje. Maar ik weet ook gewoon dat het allemaal ook weer voorbij gaat en ik vond het vorige keer nog best meevallen hoe snel dat ging. Ik baal wel van de minimaal 2 maanden niet fietsen of autorijden en het lopen met twee krukken en de eerste 2 weken helemaal niet op mijn been steunen enzo. Daardoor kun je geen kant op.

Maar ik heb al geregeld dat ik elke week mee kan rijden naar koor al die tijd. Ik heb al een aanbod van een vriendin om me te rijden voor kraamvisite bij een andere vriendin (die volgende week uitgerekend is), ik hoop verder ook met een vriendin mee te kunnen naar de bruiloft van een vriendin een maand na de operatie.

Dus eigenlijk kunnen de meeste leuke dingen gewoon doorgaan. Alleen zangles is erg lastig want daarvoor moet ik normaal 30 minuten met de auto en met het openbaar vervoer is het te ver lopen allemaal. Maar A. wil me wel een paar keer brengen met het OV en rolstoel en normaal heb ik 1x per twee weken les dus als alles goed gaat dan hoef ik maar een paar keer zo ingewikkeld met het OV.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen wo 25 jan 2012 - 21:11

Zo de planning is ook bekend. Ik moet me om 11.15 u melden pas, wat wel heel fijn is in het opzicht van rustig aan er naar toe kunnen. Wel jammer is dat ik dan vanaf 9.15 volledig nuchter moet zijn en daarvoor alleen water en thee mag drinken. Bah! Maar goed ik overleef dat wel ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Krullebol do 26 jan 2012 - 1:28

Spannend allemaal zeg he! Wel fijn dat t nog in de ochtend zit, scheelt ook weer met nuchter zijn. En toen ik geopereerd werd kreeg ik toch niets binnen door de zenuwen Wink Succes!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Ella do 26 jan 2012 - 1:30

Wordt je ook nog in de ochtend geopereerd? of weet je dat niet?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  TGR do 26 jan 2012 - 1:40

Wat gaan ze fixen bij je?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen do 26 jan 2012 - 4:16

Nee ik wordt pas 's middags geopereerd, ze zei iets over half 2, maar ik heb niet geregistreerd wat dat precies was ;-). Maar ze had het over het middagprogramma.

@TGR ze gaan een tweede poging doen om die rare heup van mij te fixen. Orthopeed denkt dat er toch nog iets mis is met het bot misschien (hebben ze vorige keer al een heel stuk van weggehaald) en dat ze misschien toch wat meer aan het kraakbeen moeten doen, vorige keer is dat alleen schoongemaakt, maar het was wel kapot en gedeeltelijk verkeerd weer aangegroeid. Maar het kan ook zijn dat het voor piet snot is en dat ze niks meer kunnen vinden. De uitkomst is dus vrij onzeker, maar ja dat is het natuurlijk altijd. Al dacht ik de vorige keer (en de arts ook) dat het beter zou worden nadat ze bij de operatie behoorlijk wat reparaties verricht hadden.

Oeh weet je wat ik zo leuk vind...deze keer worden er foto's gemaakt!! Dus die krijg ik later te zien met tekst en uitleg! cheers
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  TGR do 26 jan 2012 - 4:42

Is het je heup alleen of ook je kom? Is een nieuwe heup in het eerste geval geen optie?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Pompoen do 26 jan 2012 - 6:01

TGR schreef:Is het je heup alleen of ook je kom? Is een nieuwe heup in het eerste geval geen optie?

Het is een stuk bot wat aan de zijkant van mijn kop zit wat in de weg zit en dat heeft het kraabeen van de kom weer beschadigd. Tot nu toe is er niet gesproken over kunstheupen omdat ze dat sowieso liever niet doen bij mensen op mijn leeftijd en het bovendien normaal gesproken wel verholpen kan worden met een operatie. Deze operatie is dan ook om te voorkomen dat ik in de toekomst echt slijtage krijg en een kunstheup zou moeten. En natuurlijk om ervoor te zorgen dat ik weer met goed fatsoen een ommetje kan maken, want mijn orthopeed vind dit onacceptabel (gelukkig).

Wat er gebeurt als deze operatie weer niet helpt dat weet ik niet. Maar goed dan zijn we ook weer een jaar (of zoiets) verder. 't Is nu ook geleidelijk gegaan, het werd bij de controlebezoeken steeds duidelijker dat het niet zo ging als het had moeten gaan en dat ik misschien toch nog een operatie moet. Dat scenario heeft hij 8 maanden geleden al uitgesproken, alleen je wil natuurlijk wel eerst het de tijd geven om met fysiotherapie te herstellen. Pas toen dat echt duidelijk stagneerde is de beslissing van nog een operatie gevallen en toen was ik al meer dan 12 maanden verder en had ik 10 maanden fysiotherapie gehad (2x per week). Ik zie het wel!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slik! Operatie! Empty Re: Slik! Operatie!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum