Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oog operatie

+2
Huppekee
Krullebol
6 plaatsers

Ga naar beneden

Oog operatie Empty Oog operatie

Bericht  Krullebol ma 8 apr 2013 - 1:23

Woensdag word ik geopereerd aan mijn ogen. Ik kijk scheel en beide ogen gaan ze rechtzetten. Tenminste, dat is de bedoeling smile

Ontzettend spannend allemaal. Nu weet ik dat een aantal maanden geleden hier ook iemand was die een scheel zien operatie heeft gehad.
Alleen weet ik echt niet meer wie.. Maar ik vroeg mij af hoe het herstel ging, wat lukte wel / niet na de operatie? En hoelang duurde het herstel?
Iemand nog tips wat ik zeker mee moet nemen voor de operatie?! Pyjama,sloffen,sokken..??
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 2:06

Ik heb in ieder geval meerdere van dat soort operaties gehad, maar niet afgelopen jaar.
Ik kon na de operatie niet veel zelf, ze hadden beide ogen tegelijk gedaan, en die worden afgeplakt dus je ziet niks.
Wat je mee moet nemen, pyama, ondergoed, sloffen, badjas of een vest, toiletspullen, ik zou een mp3 speler meenemen met iets erop wat voor jou fijn is, waar je rustig van wordt. Een kaartje met telefoonnummers, voor als je echt even niet kan zien na je operatie, dat iemand dan voor jou een nummer kan intikken als je dat nodig hebt. Je gsm met oplader?
Hoe lang moet je blijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 4:42

Succes! Ik heb de operatie als kin gehad dus zou het niet meer weten eigenlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 5:21

Als orthoptist weet ik wel het een en ander. Zal straks ff reageren. Zit nu op m'n telefoon Wink
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Catwoman79 ma 8 apr 2013 - 5:29

Volgens mij bedoel je stuiterbal
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  loesje ma 8 apr 2013 - 6:14

ik lees even mee mijn zoontje kijkt scheel en het kan heel goed zo zijn dat hij in de toekomst zo'n operatie gaat krijgen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 7:39

Krullebol schreef:Woensdag word ik geopereerd aan mijn ogen. Ik kijk scheel en beide ogen gaan ze rechtzetten. Tenminste, dat is de bedoeling smile

Ontzettend spannend allemaal. Nu weet ik dat een aantal maanden geleden hier ook iemand was die een scheel zien operatie heeft gehad.
Alleen weet ik echt niet meer wie.. Maar ik vroeg mij af hoe het herstel ging, wat lukte wel / niet na de operatie? En hoelang duurde het herstel?
Iemand nog tips wat ik zeker mee moet nemen voor de operatie?! Pyjama,sloffen,sokken..??

Na de operatie kun je meteen kijken. Er zit wel een heleboel zalf in je ogen. In principe is het een dagopname, dus 's ochtends komen en 's middags weer naar huis. Ik zou een lekkere pyjama, trainingsbroek, sokken etc meenemen voor na de operatie. Je mag na de operatie 3 weken niet zwemmen, maar verder mag je alles doen, zolang je maar voorzichtig doet met vuil en viezigheid enzo.

euhm... ja.. nog iets dat je wil weten waar ik misschien antwoord op heb?
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Stuiterbal ma 8 apr 2013 - 8:49

Ik heb idd in nov een operatie voor scheel zien gehad. Bij mij wel maar 1 oog.
De operatie zelf is me mee gevallen dat stelt niet veel voor. Het herstel echter is me echt tegen gevallen.
Je hebt een heel irritant gevoel in je ogen alsof er vuil in zit. Ook doet het pijn bij bewegen in het begin, de spieren moet je volledig opnieuw trainen.
En ik voelde de hechtingen zitten aan de binnen kant wat extra vervelend was.

Volgens mij heeft dit toch dik een maand geduurd voordat het hersteld was.
Na de operatie heb ik een week plat gelegen. Ik kon niet tegen dag licht en kijken was heel erg vermoeiend.

Maar buiten dat allemaal (mijn ervaring) ben ik onwijs blij met het resultaat !
Van 14% scheefstand ben ik naar 2% gegaan. Je ziet er niks meer van.

Heel veel succes ! Als het slaagt is de operatie je dubbel en dwars waard.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Krullebol ma 8 apr 2013 - 19:25

Ja, jou bedoelde ik stuiterbal! Maar balen dat het herstel zo tegen viel. Dat is ook waar ik het meeste bang voor ben. Die hele operatie kan mij niet zoveel schelen smile
Ik ben 14 jaar terug voor het laatst geopereerd ( ik was toen 10) en ik weet niet meer hoe ik het toen heb ervaren.. Dus blij met jouw reactie! thanks.
Ik kijk nu ( dacht ik) 20% scheel, dus ik hoop ook echt dat het resultaat goed mag zijn!!

Ik woon tegenover het ziekenhuis, ideaal smile En mijn moeder gaat mee, zij zou een rolstoel huren zodat ik zo heen en weer gereden kan worden.
Maar een week plat, dat is wel lang Neutral Ik hoop volgende week weer te werken..

Huppekee, leuk dat het jou werk is smile Tsja, veel antwoorden heb ik al over de operatie zelf. Betreft de spieren, garantie en rode en pijnlijke ogen..
Ik vroeg mij af, ik sport 3-4 keer per week ( curves). Kan ik dat gewoon na 1 week weer oppakken of moet ik daar mee wachten?

Spanningen beginnen nu wat meer te komen..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 19:33

Ik denk het wel. Ligt er aan hoe je je voelt, want je gaat toch onder narcose. Ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat Wink
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Stuiterbal di 9 apr 2013 - 4:21

Krullebol schreef:Ja, jou bedoelde ik stuiterbal! Maar balen dat het herstel zo tegen viel. Dat is ook waar ik het meeste bang voor ben. Die hele operatie kan mij niet zoveel schelen smile
Ik ben 14 jaar terug voor het laatst geopereerd ( ik was toen 10) en ik weet niet meer hoe ik het toen heb ervaren.. Dus blij met jouw reactie! thanks.
Ik kijk nu ( dacht ik) 20% scheel, dus ik hoop ook echt dat het resultaat goed mag zijn!!

Ik woon tegenover het ziekenhuis, ideaal smile En mijn moeder gaat mee, zij zou een rolstoel huren zodat ik zo heen en weer gereden kan worden.
Maar een week plat, dat is wel lang Neutral Ik hoop volgende week weer te werken..

Huppekee, leuk dat het jou werk is smile Tsja, veel antwoorden heb ik al over de operatie zelf. Betreft de spieren, garantie en rode en pijnlijke ogen..
Ik vroeg mij af, ik sport 3-4 keer per week ( curves). Kan ik dat gewoon na 1 week weer oppakken of moet ik daar mee wachten?

Spanningen beginnen nu wat meer te komen..

Het is mij idd tegen gevallen. Maar dat kan bij jou anders zijn. Dat zei mijn arts ook. De een is binnen 2 dagen weer aan het werk de ander pas na 2 weken. Dat verschilt heel erg.
Ik heb mede plat gelegen omdat ik er hoge koorts bij had gekregen. Een griepje wat tot uiting kwam na de operatie.
Na een week was ik weer terug op school en heb daarna toch wel nog 2 weken met een zonnebril gelopen omdat ik het daglicht/ lampen niet lang kon verdragen. Met een zonnebril ging dat prima en verlichtte ook heel erg.

IK had zelf ook de operatie gehad als kind en kon me er ook niks meer van herinneren. Als ik het nu weer zou moeten doen weet ik niet of ik het doe. Ik hoop dat het herstel bij jou reuze mee valt.

Qua sporten is idd ff kijken hoe jij je voelt. Je mag wel niet tillen volgens mij ivm de druk die je dan op die spieren uit oefent.
Heb je geen gesprek erover gehad van te voren wat wel en niet kan
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Krullebol di 9 apr 2013 - 7:28

Stuiterbal schreef:
Krullebol schreef:Ja, jou bedoelde ik stuiterbal! Maar balen dat het herstel zo tegen viel. Dat is ook waar ik het meeste bang voor ben. Die hele operatie kan mij niet zoveel schelen Oog operatie 561177
Ik ben 14 jaar terug voor het laatst geopereerd ( ik was toen 10) en ik weet niet meer hoe ik het toen heb ervaren.. Dus blij met jouw reactie! thanks.
Ik kijk nu ( dacht ik) 20% scheel, dus ik hoop ook echt dat het resultaat goed mag zijn!!

Ik woon tegenover het ziekenhuis, ideaal Oog operatie 561177 En mijn moeder gaat mee, zij zou een rolstoel huren zodat ik zo heen en weer gereden kan worden.
Maar een week plat, dat is wel lang Neutral Ik hoop volgende week weer te werken..

Huppekee, leuk dat het jou werk is Oog operatie 561177 Tsja, veel antwoorden heb ik al over de operatie zelf. Betreft de spieren, garantie en rode en pijnlijke ogen..
Ik vroeg mij af, ik sport 3-4 keer per week ( curves). Kan ik dat gewoon na 1 week weer oppakken of moet ik daar mee wachten?

Spanningen beginnen nu wat meer te komen..

Het is mij idd tegen gevallen. Maar dat kan bij jou anders zijn. Dat zei mijn arts ook. De een is binnen 2 dagen weer aan het werk de ander pas na 2 weken. Dat verschilt heel erg.
Ik heb mede plat gelegen omdat ik er hoge koorts bij had gekregen. Een griepje wat tot uiting kwam na de operatie.
Na een week was ik weer terug op school en heb daarna toch wel nog 2 weken met een zonnebril gelopen omdat ik het daglicht/ lampen niet lang kon verdragen. Met een zonnebril ging dat prima en verlichtte ook heel erg.

IK had zelf ook de operatie gehad als kind en kon me er ook niks meer van herinneren. Als ik het nu weer zou moeten doen weet ik niet of ik het doe. Ik hoop dat het herstel bij jou reuze mee valt.

Qua sporten is idd ff kijken hoe jij je voelt. Je mag wel niet tillen volgens mij ivm de druk die je dan op die spieren uit oefent.
Heb je geen gesprek erover gehad van te voren wat wel en niet kan

Toender tijd wel een gesprek gehad maar dat vergeten te vragen smile Kan morgen alsnog,of anders die dag erna als ik terug moet.
Ik ben benieuwd, bedankt voor al je antwoorden!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Ilargi zo 26 mei 2013 - 3:07

Ik heb afgelopen donderdag deze operatie gehad, wat een hel nu zeg!! Mijn ogen zijn constant aan het tranen, en bij mijn rechteroog zit een hele bal, zodat ik mijn oog niet eens dicht kan doen. Ga hier morgen even mee naar de huisarts, ben er toch niet helemaal gerust op. Deze operatie is hopelijk goed gegaan, en anders jammer maar dit doe ik NOOIT meer!!AUW!!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oog operatie Empty Re: Oog operatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum