Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amandelen operatie

+7
marjoleinnn
Siem
May
_Cyn_
M@niek
Sarah1985
Jordana
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Amandelen operatie

Bericht  Jordana vr 2 maa 2012 - 8:32

Ik moet binnenkort geopereerd worden en ik zie er wel tegen op.

Zijn er hier nog meer meiden die deze operatie gehad hebben?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 8:42

Ja, het verschilt heel erg hoeveel pijn het nog doet na de operatie. Ik heb er flink last van gehad een tijdje, maar ik heb ook wel gehoord van mensen die dezelfde avond alweer chips konden eten. Hopelijk behoor je tot de laatste categorie. En anders: heel veel waterijsjes eten! En van die coldpacks tegen mijn keel hielpen ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 vr 2 maa 2012 - 8:42

keel of neus amandelen?

Bij mij zijn in sept 2010 mijn keelamandelen eruit gehaald. Ik had naar de operatie niet veel pijn, zat natuurlijk vol pijnstilling. Moest 1 nacht in het ziekenhuis slapen, wat een rot nacht totaal niet geslapen. De volgende ochtend vroeg mocht ik naar huis. Die avond een nabloeding gehad dat was echt heel erg eng. Gelukkig hoefde ik niet weer geopereerd te worden.

Ik werd op een woensdag geopereerd en de vrijdag erna dus 1,5 week later ging ik voor het eerst weer naar buiten. En was echt kapot. De maandag erna kon ik pas weer eten. Ik ben 3 weken thuis geweest en toen langzaam gaan werken. Ik heb na de tijd nooit meer keelontsteking gehad wel af en toe keelpijn maar niet zoals het was. Ik had daarvoor al maanden keelontsteking en niks hielp. Dus ben blij dat ik het gedaan heb. Echt een verlichting

Wanneer moet je?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana vr 2 maa 2012 - 8:45

Ik kreeg helaas geen datum. Maar de wachttijd was een week tot anderhalf. Dus ik wacht vol spanning af wanneer.
Ik moet er idd op stellen dat ik een nachtje moet blijven. Maar ik zit nou ook met een te hoge bloed druk.
Maar kan ik het me beter gewoon over me heen laten komen want ik hoor zoveel verhalen?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 vr 2 maa 2012 - 8:51

gewoon over je heen laten komen, bij iedereen is het verschillend. Ik had een papier van het ziekenhuis wanneer je weer wat mocht gaan eten nou dat lukte mij totaal niet. En net zoals de ijsjes. Ik had heel veel waterijsjes gekocht. En heb misschien 4 ijsjes gehad. Nam wel veel ijsblokjes door de blender dat was wel lekker. En veel vla alleen moet je na de vla wel veel drinken
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek za 3 maa 2012 - 12:48

sorry dit je wil je misschien niet horen maar ik kijk er nog steeds met een zeer rot gevoel op terug helaas. Ik heb zoveel pijn gehad. Ik heb ruim een week aan de morfine pillen gezeten en bijna 3 weken aan de diflofenac. Ik kon alleen maar ranja drinken en wit brood met jam eten want dat glijde makkelijk naar binnen.

Ik ben eind 2011 geopereerd omdat mijn amadelen extreem vergroot waren, echt ziekmakers en daarnaast had ik ernstig slaapapneu. De ingreep ik zo gepiept (binnen 20 min a 30 min). De pijn na de operatie vond ik erg meevallen maar dat komt door de pijnmedicatie. Ik heb een nachtje op de IC geslapen en de volgende morgen mocht ik naar huis. Koud drinken en ijsjes eten vond ik verschrikkelijk zeer doen. Ik ben wel gelijk gaan eten en goed drinken. Maar ik heb zoveel pijn gehad. Iedereen ervaart dat anders maar ik vond het niet meevallen. Maar ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan! Ik ben minder ziek, verkouden en ik ben van mijn slaapapneu af!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  _Cyn_ ma 5 maa 2012 - 23:49

Ik heb het twee keer gehad. Toen ik een jaar of 4 was, gingen ze iets 'nieuws' proberen. Ze zijn weggeschraapt in plaat van knippen. Geen idee meer of ik er toen veel last van had.

Toen ik 16 was zijn ze nog een keer eruit gehaald, nu wel geknipt. Het was geen pretje, ik was verkouden, dus moest veel hoesten. Dat is niet fijn als je een wondje hebt in je keel. Ik heb ook een dag langer aan het infuus gelegen. Wat ik ook nooit meer vergeet is dat het met konininnedag was, en ze doodleuk een oranje taartje voor mn neus zette een paar uur na de operatie. Sadisten! Evil or Very Mad
Buitenom die verkoudheid die er voor zorgde dat het wondje niet goed dicht ging, kan ik me niet echt herinneren dat het enorm pijn deed. Gewoon niet praten en veeeeeeel ijswater drinken en raketjes etenAmandelen operatie 166342

Maar in iedergeval, veel succes!
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana ma 5 maa 2012 - 23:54

Brr, Ik krijg steeds meer horor verhalen te horen, De ene moest langer blijven omdat er een bloeding kwam en al dat soort dingen.
Maar ik probeer me rustig te houden erover.. (gaat wel moeilijk) Maar hoop gewoon dat het ziekenhuis snel belt voor de afspraak.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  May di 6 maa 2012 - 0:36

Ik ben heel ziek van de narcose geweest, ik heb een week lang alleen maar overgegeven. Met een wond in je keel is dat niet heel prettig, en kon dus ook geen pijnstilling nemen want dat hield ik gewoon niet binnen. Nog wel zetpillen geprobeerd maar omdat ik gewoon helemaal leeg was werden die ook niet opgenomen. Na een week begon ik met behulp van medicatie langzaamaan wat binnen te houden, en vanaf dat moment verliep mijn herstel gestaag. Hij deed wel pijn maar het was wel houdbaar de pijn. Vier weken na de operatie was ik weer in staat om te gaan werken. Als ik niet zo ziek van de narcose was geweest dan was ik wel eerder alweer op de been geweest.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  _Cyn_ di 6 maa 2012 - 1:57

Jordana schreef:Brr, Ik krijg steeds meer horor verhalen te horen, De ene moest langer blijven omdat er een bloeding kwam en al dat soort dingen.
Maar ik probeer me rustig te houden erover.. (gaat wel moeilijk) Maar hoop gewoon dat het ziekenhuis snel belt voor de afspraak.

Ik vond het echt meevallen na alle horrorverhalen die ik had gehoordAmandelen operatie 561177
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Siem di 6 maa 2012 - 2:05

Natuurlijk ervaart iedereen het anders en de een heeft er meer last van dan de ander.

Ik was 21 toen ze zijn weggehaald en ja het doet pijn, maar met de zetpillen die je krijgt was het voor mij wel te doen. Heb wel de eerste week op vloeibaar voedsel geleefd en af en toe een boterham zonder de korstjes.
Belangrijk is dat je wel gaat en vooral ook blijft drinken dat verzacht het en genees je ook beter.

Ik ben ongeloofelijk blij dat ik het heb gedaan en zou het zo weer doen alleen dan 5 jaar eerder.
Mijn advies is dan ook vraag om de pijnstilling als je in het ziekenhuis ligt, niet te snel gaan eten vooral zacht/vloeibaar voedsel. Verder weet ik niet waar jij precies last van hebt, maar ik had al jaren constant slijm in mijn keel. Mocht dat bij jou ook zo zijn, zorg er dan voor dat je na de operatie het 'slijm' dat je denkt te voelen uitspuugd in zo'n bakje dat was achteraf nl geen gewoon slijm maar bloed en daardoor heb ik moeten overgeven en dat wil je niet Amandelen operatie 394967

Natuurlijk kan het tegenvallen, maar mij is het 100% meegevallen. Ik zou niet al teveel verhalen gaan lezen, want de positieve verhalen lees je altijd minder.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  marjoleinnn wo 7 maa 2012 - 3:08

Mijn amandelen zijn eruit gehaald toen ik 19 was. Nou mij is het echt heel erg meegevallen. In het ziekenhuis waar ik geopereerd werd hoefde je ook geen nacht te blijven. De pijn na de operatie viel heel erg mee, toen ik thuis was werd het wel erger, echt super veel ijsjes enz heb ik ook niet op.
Ik zou het zo weer laten doen als het nodig zou zijn, zo'n hel was het niet.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana wo 7 maa 2012 - 6:45

Weet je wat het is. Ik loop al vanaf begin van het jaar met keelpijn. En ik eet ook onwijs minder. Veel yoghurt en dat soort dingen dus ik zie het wel op mij afkomen.

Maar waar ik me nu op dit moment gewoon druk om maak is dat mijn vriend diezelfde avond voor 5 dagen weggaat.

Maar ik zou onwijs blij zijn als ik van die keelpijn af zou zijn smile
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Siem wo 7 maa 2012 - 7:41

Jordana schreef:Weet je wat het is. Ik loop al vanaf begin van het jaar met keelpijn. En ik eet ook onwijs minder. Veel yoghurt en dat soort dingen dus ik zie het wel op mij afkomen.

Maar waar ik me nu op dit moment gewoon druk om maak is dat mijn vriend diezelfde avond voor 5 dagen weggaat.

Maar ik zou onwijs blij zijn als ik van die keelpijn af zou zijn Amandelen operatie 561177

Dan krijg je er zeker geen spijt van!!

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 wo 7 maa 2012 - 7:49

Idd het word er alleen maar beter op. 1 tip koop vast zetpillen. Ik nam er 3 per dag maximale dosis 2,5 week
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  smurfie zo 11 maa 2012 - 9:37

Bij mij zijn twee jaar geleden mijn amandelen eruit gehaald (ik was toen 24) en het is me erg meegevallen. De pijn van een ontstoken keel vond ik erger. Ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis gelegen en eenmaal thuis lekker rustig aan gedaan. Met de pijnstillers van het ziekenhuis kon ik het prima uithouden, alleen na een nacht slapen had ik last. Ik had trouwens meer last van mijn oren dan van mijn keel maar volgens de kno arts kwam dit doordat de boel van binnen nog gezwollen was.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana wo 14 maa 2012 - 4:43

Nou morgen is het zo ver. Ben wel wat nerveus maar laat het op me afkomen. Hopelijk straks geen keelpijn meer (als alles dan is genezen)
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek wo 14 maa 2012 - 4:53

Succes! Hopen dat het allemaal een beetje mag meevallen...Amandelen operatie 699888
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 wo 14 maa 2012 - 7:57

succes, en word alleen maar beter
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana wo 14 maa 2012 - 23:37

Nou we gaan zo naar het ziekenhuis, En het mee maken. zenuwen worden wel wat meer maar ik laat straks wel horen hoe het was smile
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  _Cyn_ wo 14 maa 2012 - 23:42

Jordana schreef:Nou we gaan zo naar het ziekenhuis, En het mee maken. zenuwen worden wel wat meer maar ik laat straks wel horen hoe het was Amandelen operatie 561177



Heel veel succes! Hoop dat het meevalt!

De keelpijn gaat inderdaad weg, en ik kon weer droge aardappelen eten enz Wink Heerlijk!:P
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Ster vr 16 maa 2012 - 0:56

Hoe is het gegaan en hoe gaat het nu?

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek vr 16 maa 2012 - 2:51

Hoe is het gegaan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana za 17 maa 2012 - 23:30

Heey dames,

Hoe het gaat onwijs pijnlijk. Keelpijn (logisch) maar de pijn straalt naar mijn beide oren. Heel fijn (NOT) En slikken doet zeer, praten doet zeer.
Maar ik voel me buiten dat redelijk.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  SnowWhite zo 18 maa 2012 - 0:25

Probeer zo weinig mogelijk te praten, dat deed ik ook. Op dagen dat ik 'teveel' had gepraat merkte ik dat de volgende dag met extra veel keelpijn.
Over je oren, zitten die dicht? Of hebben ze die gelijk doorgeprikt (zodat de lucht eruit kon)? Bij mijn vriendin hadden ze dat niet gedaan en die had ook onwijs last van haar oren. Die van mij zijn wel gelijk doorgeprikt.

Slik je wel diclofenac en paracetamol?

Sterkte. Eet veel ijsjes (ook al komen ze op een gegeven moment je neus uit) en drink lekker veel koud (maakte ook limonadesiroop met ijsklontjes, voor de afwisseling).
Ik heb het vorig jaar juli meegemaakt dus ik weet waar je nu doorheen gaat. hug
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum