Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe blijf jij slank?

+16
mosio
Antibes
VeryCherry
Silver
Kowalski
Caroow
Blond
Laced
Marin
SoGood
Zonnetje
Bliss
Evalynn
Beachgirl
Bacio
SuzieQ
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe blijf jij slank?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe blijf jij slank?

Bericht  Laced di 5 jun 2012 - 8:08

Powerbabe: wat voor soort salade eet je s'middags?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:19

Ik ben niet echt slank, maar gewoon 'normaal' en zoals ik wil zijn. Ik eet in vergelijking met sommigen echt veel, heb ook wel meer honger nu door de borstvoeding. Maar voor de zwangerschap at ik ongeveer op een dag: 's morgens een bakje brinta van magere melk met een beetje pure hagelslag, lunch met vier boterhammen met wisselend beleg, avondeten: 75g vlees, min. 200g groenten en 300g aardappels/100g rijst/90g pasta (gewichten allemaal ongekookt). Tussendoor twee stuks fruit en 15g noten. Qua drinken alleen water en ongezoete thee, soms een kopje drinkbouillon. In het weekend 'mag' ik dan wat slechts, maar let er nog steeds op dat dat niet de 300 kcal (bij hoge uitzondering 500) ongeveer overschrijdt. Verder twee keer per week fitnessen (kracht- en cardio) en elke dag een stukje fietsen of wandelen.

Met recepten voor avondeten let ik er op dat ik niet of zelden gerechten maak met (drie-)dubbele vettigheid... dus geen ovenschotel met gehakt EN spek EN kaas bv. En met broodbeleg zorg ik ervoor dat het meeste rond of onder de 50 kcal per beleg ligt, dus niet vier boterhammen met Nutella.

En max. 1 keer per maand friet met snacks.

Ik kan trouwens echt niet zonder m'n koolhydraten en ik weet ook niet waarom ik dat zou moeten willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:26

Laced schreef:Powerbabe: wat voor soort salade eet je s'middags?
Ik maak op mijn werk de lunch samen met een collega en de salades die ik maak zijn meestal: Veldsla, rucola en nog een andere soort sla (ezelsoortjes heet dat zo?), romaatjes, komkommer, olijfjes, zongedroogde tomaten, pijnboompitjes of walnoten, en een dressing van olijfolie, balsamico, honing en wat mosterd.

En daarnaast nog een salade met couscous, linzen, kikkererwten, soep oid.. Ja het is echt van alles eigenlijk! We mogen bij de traiteur bestellen wat we willen en daar de lunch van maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:40

Dit is zo ongeveer mijn eetschema:

Ontbijt: boterham of een beschuitje.
Tussendoor: een stuk fruit.
Lunch: 4 boterhammen (met kaas, jam of sandwichspread) en een soepje.
Tussendoor: een stuk fruit en meestal een traktatie van een leerling.
Avondeten: goede maaltijd (meestal iets met aardappelen) met vlees of vis.
Tussendoor: chips, chocolade en een wijntje.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 5 jun 2012 - 8:41

Wat handig dat je daar mag bestellen Powerbabe! Dat is echt ideaal. Want om zelf 's ochtends salades te maken is in de praktijk toch niet altijd even handig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Blond di 5 jun 2012 - 8:50

Pff, slank blijven vind ik moeilijk hoor. (Nu ben ik sowieso niet echt super slank. Ben nog steeds mollig). K zorg ervoor dat ik niet dikker wordt door regelmaat te houden. Ik ontbijt, lunch, diner en eet mijn tussendoortjes op bepaalde tijden. Daarnaast probeer ik te fietsen wanneer het kan en sport ik 1x in de week.

Maar ik heb weinig aanleg om slank te worden/blijven. Ik kan maar weinig eten als ik op gewicht wil blijven. Voor afvallen moet ik echt honger lijden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:13

Marin schreef:Wat handig dat je daar mag bestellen Powerbabe! Dat is echt ideaal. Want om zelf 's ochtends salades te maken is in de praktijk toch niet altijd even handig.
Ja is echt super relax! Op de dagen dat ik vrij ben kan ik natuurlijk eten wat ik wil, maar op mijn werk eet ik eigenlijk altijd beter dan thuis of op de uni haha. Thuis vergeet ik vaak te eten of eet ik even snel iets tussendoor wat niet altijd het ideale product is en op de uni ben je overgeleverd aan wat ze daar hebben (op zich niet eens zo slecht, maar vaak kies je toch voor iets makkelijk).

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 9:16

Jammer is dat hè Chance?

Dit eet ik op een goede dag:
Ontbijt: roggebrood met (half) plakje kaas
Tussendoor: roggebrood met (half) plakje kaas
Lunch: drie crackers met Light Philadelphia en plakjes komkommer, 1 appel
Tussendoor: banaan
Tussendoor: liga
Avondeten: dit wisselt, ik let niet heel erg goed op qua vetten en calorieën enzo, maar zorg wel dat ik niet te vaak pasta etc. eet.
's Avonds eet ik meestal nog een appel of stukjes meloen.

Minder dan dit lukt me echt niet, dan heb ik echt honger. Dit is al minder dan ik in t verleden at, vooral ontbijt en lunch heb ik geminderd.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:17

Ik ben slank geworden door elke dag naar mijn werk te fietsen (20 km per werkdag) en te gaan hardlopen. Verder heb ik een tijdje erg opgepast met wat ik eet, maar dat doe ik eigenlijk al een hele tijd niet meer.

Hoe ik nu ben, daar doe ik dus in feite niks extra's voor. Maar ik denk dat ik flink zou aankomen als het fietsen weg zou vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:21

Bliss schreef:Jammer is dat hè Chance?

Avondeten: dit wisselt, ik let niet heel erg goed op qua vetten en calorieën enzo, maar zorg wel dat ik niet te vaak pasta etc. eet.

Minder dan dit lukt me echt niet, dan heb ik echt honger. Dit is al minder dan ik in t verleden at, vooral ontbijt en lunch heb ik geminderd.
Je eet toch ook helemaal niet zo veel dan? Ik zou alleen niet te vaak banaan eten maar afwisselen met ander fruit of groente en je liga vervangen door iets met meer vezels en minder suiker.. Maar misschien bemoei ik me nu ergens mee waar je helemaal niet op zit te wachten!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:22

Minneke schreef:Ik ben slank geworden door elke dag naar mijn werk te fietsen (20 km per werkdag) en te gaan hardlopen. Verder heb ik een tijdje erg opgepast met wat ik eet, maar dat doe ik eigenlijk al een hele tijd niet meer.

Hoe ik nu ben, daar doe ik dus in feite niks extra's voor. Maar ik denk dat ik flink zou aankomen als het fietsen weg zou vallen.
Naar aanleiding van jouw 20 km ging ik eens kijken wat ik op een dag fiets en dat is maar 8 km :o. Valt dat even tegen, haha!

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 9:23

Nee klopt, die banaan eet ik 2-3 keer per week. Voor de liga zoek ik eigenlijk nog een goede vervanger, dus als iemand daar tips voor heeft, houd ik me aanbevolen (wel iets dat goed vult a.u.b.)!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:25

Misschien een bakje yoghurt met wat nootjes/muesli/lijnzaadjes? Dat is natuurlijk niet altijd even handig meenemen. Anders eet je 's ochtends yoghurt met fruit en lijnzaadjes en bewaar je 1 roggebroodje voor het moment dat je normaal een liga zou eten?

En eet je altijd hetzelfde beleg?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:26

Kun je niet juist beter andersom minderen Bliss? Ze zeggen toch niet voor niets: Ontbijt als een keizer, lunch als een koning en diner als een zwerver... Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 9:30

Haha tja, ik hou ook echt van ontbijten, maar dit heb ik me nu aangewend doordeweeks en kan het volhouden zo. Na een dag werken wil ik 's avonds ook wel een fatsoenlijke maaltijd!

Yoghurt kan ik helaas niet eten. Dat heb ik vroeger heel veel gegeten als ontbijt, met cruesli, en ik had heel veel buikpijn. Heb een spastische darm en op een dag legde ik de link met die yoghurt. Sinds ik dat niet meer eet, heb ik er stukken minder last van. Soms maak ik wel een maaltijdsalade met yoghurtdressing en daar krijg ik dan meteen last van!

Edit: op zich is het eetpatroon dat ik plaatste ook wel ok, ben hier vorig jaar dus ook tien kilo mee afgevallen. Ik moet vooral letten op het (niet) snoepen, ben echt een zoetekauw. Maar als ik dit even volhoud en ik zie dat er een kilo af gaat, raak ik vanzelf gemotiveerder.

Laatst aangepast door Bliss op di 5 jun 2012 - 9:32; in totaal 1 keer bewerkt

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond di 5 jun 2012 - 9:31

Minneke schreef:Ik ben slank geworden door elke dag naar mijn werk te fietsen (20 km per werkdag) en te gaan hardlopen. Verder heb ik een tijdje erg opgepast met wat ik eet, maar dat doe ik eigenlijk al een hele tijd niet meer.

Nu ik weer dichterbij mijn werk woon, moet ik dus maar wat vaker gaan fietsen. Voor mij is het nu 8 km per enkele reis. Wie weet schuilt hier de oplossing Exclamation

Hoewel ik vorig jaar ook 3/4 x in de week rond de 16 km per dag fietste. Toen merkte ik ook niets aan m'n gewicht. En strakker werd ik er ook niet van. Alleen mijn conditie ging vooruit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 5 jun 2012 - 9:35

Bliss schreef:Jammer is dat hè Chance?

Met zo weinig ontbijt sta ik binnen een paar uur te trillen..

Ik eet als ontbijt twee boterhammen met een kwart plakje kaas en een appel. Mijn lunch is vier boterhammen met een halve plak kaas. Tussendoor eet ik nog een appel, wortel, tomaat of paprika. Avondeten net wat we eten. Ik drink ongeveer vijf koppen zwarte koffie, vier glazen cola light en vier glezen water/light ranja.

Als ik vrij ben savonds eet ik vaak nog een beetje chocola of weer een appel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:36

Bliss schreef:Haha tja, ik hou ook echt van ontbijten, maar dit heb ik me nu aangewend doordeweeks en kan het volhouden zo. Na een dag werken wil ik 's avonds ook wel een fatsoenlijke maaltijd!

Yoghurt kan ik helaas niet eten. Dat heb ik vroeger heel veel gegeten als ontbijt, met cruesli, en ik had heel veel buikpijn. Heb een spastische darm en op een dag legde ik de link met die yoghurt. Sinds ik dat niet meer eet, heb ik er stukken minder last van. Soms maak ik wel een maaltijdsalade met yoghurtdressing en daar krijg ik dan meteen last van!

Edit: op zich is het eetpatroon dat ik plaatste ook wel ok, ben hier vorig jaar dus ook tien kilo mee afgevallen. Ik moet vooral letten op het (niet) snoepen, ben echt een zoetekauw. Maar als ik dit even volhoud en ik zie dat er een kilo af gaat, raak ik vanzelf gemotiveerder.
Ah dat is jammer! I love yoghurt! Rauwkost?

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 9:39

Ja soms koop ik wel eens een zak wortels, die ik zo opeet, maar dat vult ook voor geen meter eigenlijk. Vezels moet ik hebben! Wink Hmm misschien moet ik gewoon een bruine boterham met mager beleg nemen ipv een liga. Is dat een idee?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond di 5 jun 2012 - 9:42

Wortels, Pff inderdaad, die vullen echt voor geen meter. Heb ik een zak van 300 gram weggegeten, heb ik nog steeds mega trek.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:54

Ik heb een gekke methode voor mijzelf laughcry

'S Avonds wil ik geen koolhydraten eten (of zo min mogelijk) en ik teer goed op eiwitten. Dus begin ik de dag met koolhydraten en eiwitten en 's avonds zoveel mogelijk eiwitten en weinig koolhydraten.

Maar omdat ik zo van chips hou werkt dat 's avonds niet. Dus eet ik dat soms als lunch :P (wel alleen wokkels/nibbit - weinig suikers en vet).

Een dag ziet er bijv. zo uit:

Ontbijt:
2 volkoren crackers met 1 ei

Tussendoor:
Halve zak Nibbit

Lunch:
Rundertartaar met ei

Tussendoor:
Griekse yoghurt of kwark

Avondeten:
Mager vlees met veeeul groente en een miniscuul beetje pasta/rijst (volkoren)

'S avonds niets. Ja heel veel water.

Dit doe ik nu twee weken en het afvallen gaat lekker. 's avonds heb ik ook totaal geen behoefte meer aan wat lekkers omdat ik dan kan zeggen "Nee, ik heb vandaag al op" :P

Mijn vriend verklaarde mij eerst voor gek maar na mijn uitleg vond hij het nog wel passend haha. Yes

Het is jammer dat ik ga sla/komkommer lust want dan had ik bij mijn lunch nog een salade genomen voor extra vitamines. Ik slik nu tijdelijk vitaminepillen, gewoon eens om te kijken of het wat scheelt.

(al voel ik me eigenlijk altijd prima, nooit ziek etc.)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:58

Oh ik vind wortels juist wel prima vullen eigenlijk. Een boterham met mager beleg lijkt me prima.. Ik eet echt nooit zoveel brood op een dag, ook niet als ik alles eet wat ik wil, maar als jij daar goed op gaat dan zou ik dat lekker doen!

Hahahaha Punk'd ik moet hard op lachen om je systeem hahahaha! Ik vind gewoon dat ik helemaal geen chips moet eten maar zo kan ik het misschien in het weekend als ik een keer iets mag ook wel proberen haha.

Ik heb vanavond trouwens een klein beetje satesaus bij mijn kip gegeten, want dat had ik voor mijn vriend gemaakt en nou voel ik me helemaal een enorme loser omdat ik het nou echt even een paar dagen vol wilde houden.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski di 5 jun 2012 - 10:00

Ik vind jouw levensstijl echt grappig Punk'd, met die zak Nibbits tussendoorHoe blijf jij slank?  - Pagina 2 3079029344

Ik heb een hele drukke levensstijl (fysiek zwaarder werk, geen auto dus alles op de fiets doen, lekker veel sporten, geen rust in mijn kont hebben) en daarnaast een snelle verbranding, dus ik moet soms moeite doen om niet af te vallen! Op zich niks om te klagen dus, al is het wel vervelend dat ik als ik bijvoorbeeld ziek word meteen een beetje te licht word (al komt dat er gelukkig wel weer redelijk snel bij).

Daarnaast eet ik gewoon wel gezond, ik vind gezond eten vaak lekkerder (niet altijd), maar merk ook dat ik me dan gewoon fitter voel. Ik zal niet snel dik worden van snacks en chips etc., maar ik ga me er niet beter van voelen!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 10:03

Geweldige Levensstijl, Punk'd! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 10:14

@ Powerbabe: hoe bedoel je, zoveel brood? Ik eet nu juist helemaal geen brood doordeweeks!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: