Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe blijf jij slank?

+16
mosio
Antibes
VeryCherry
Silver
Kowalski
Caroow
Blond
Laced
Marin
SoGood
Zonnetje
Bliss
Evalynn
Beachgirl
Bacio
SuzieQ
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe blijf jij slank?  Empty Hoe blijf jij slank?

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 5:56

Kom maar op met al die geheimen, want mij lukt het niet Rolling Eyes

Sporten jullie ook en hoe vaak dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe blijf jij slank?  Empty Re: Hoe blijf jij slank?

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:04

Ik hoop heel hard dat ik slank blijf :P.

Maar serieus antwoord. Ik denk dat je slank blijft op het moment dat je slank geworden bent door het wijzigen van je levensstijl. Daarom geloof ik niet zo in lijnen omdat dat maar van tijdelijke aard is.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ di 5 jun 2012 - 6:05

Mij lukt het ook niet zo erg meer de laatste tijd.
Ik sport ongeveer 3x per week. 2x steps en 1x hardlopen en vaak ook nog 1x bodypump. Ik eet vegetarisch en vooral heel veel groenten. Maar ik snoep ook (te) veel. Ik ben niet te zwaar, maar wel iets zwaarder dan ik van mezelf gewend ben. Ik heb nu een pot van dat poeder gekocht wat je moet drinken met melk als maaltijdvervanger. Ik durf het alleen niet zo goed mee te nemen naar mijn werk, daar hebben mijn collega's altijd zoveel commentaar op.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  SuzieQ di 5 jun 2012 - 6:07

Zusje schreef:Ik hoop heel hard dat ik slank blijf Hoe blijf jij slank?  253468018.

Maar serieus antwoord. Ik denk dat je slank blijft op het moment dat je slank geworden bent door het wijzigen van je levensstijl. Daarom geloof ik niet zo in lijnen omdat dat maar van tijdelijke aard is.

Daar heb je gelijk in (vind ik dan). Ik was vroeger heel slank (en nu heb ik een normaal tot slank postuur). Mijn levenswijze was toen heel veel sporten (wel 20 uur per week) en ik snoepte niet, dat zat er gewoon echt in, ik had er ook helemaal geen behoefte aan. Zo wil ik weer gaan eten (dat sporten daar heb ik geen tijd meer voor, toen werkte ik nog niet). Even afkicken dus, en dan heb ik hopelijk geen behoefte meer aan zoet/vet.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Bacio di 5 jun 2012 - 6:08

Ik sport 2x per week en eet vooral veel groenten en fruit. Ik ben nu net op vakantie geweest en heb m daar totaal laten gaan. Resultaat: 2 kg erbij! Die wil ik nu zsm kwijt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:08

Toen ik nog 10 kilo zwaarder was en een paar kilo kwijt wilde, ging ik bewust meer bewegen (vaker op de fiets en elke dag een halfuur stevig wandelen na het avondeten) en minderde ik mijn porties. Dat hielp razendsnel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:10

SuzieQ schreef:Daar heb je gelijk in (vind ik dan). Ik was vroeger heel slank (en nu heb ik een normaal tot slank postuur). Mijn levenswijze was toen heel veel sporten (wel 20 uur per week) en ik snoepte niet, dat zat er gewoon echt in, ik had er ook helemaal geen behoefte aan. Zo wil ik weer gaan eten (dat sporten daar heb ik geen tijd meer voor, toen werkte ik nog niet). Even afkicken dus, en dan heb ik hopelijk geen behoefte meer aan zoet/vet.

Ik heb dat ook een tijd gedaan inderdaad. Ik ben een echte snoepkont dus in 1 keer compleet stoppen daarmee is gewoon niet voor mij weggelegd. Ik vind ook wel dat je jezelf af en toe wel wat moet gunnen. Ik bedoel, ik heb ook verjaardagen, feestjes etc en wil niet altijd moeilijk moeten doen met dat soort dingen. Ik heb vanaf toen gewoon zo gedaan dat ik doordeweeks niet meer ging snoepen of alcohol dronk (wat ik ook veels te veel deed) en in het weekend dan wel mocht snoepen en 1 avond alcohol. In het weekend snoepen dan wel gewoon normaal uiteraard maar de behoefte wordt dan echt steeds minder. Op die manier kick je wat langzamer af en hou ik het langer vol. Helaas ben ik wel teruggevallen, ik snoep weer veels te veel. Ik drink alleen wel veel minder en heb veel meer beweging dus het heeft nu gelukkig geen effect.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ di 5 jun 2012 - 6:21

Zusje schreef:
SuzieQ schreef:Daar heb je gelijk in (vind ik dan). Ik was vroeger heel slank (en nu heb ik een normaal tot slank postuur). Mijn levenswijze was toen heel veel sporten (wel 20 uur per week) en ik snoepte niet, dat zat er gewoon echt in, ik had er ook helemaal geen behoefte aan. Zo wil ik weer gaan eten (dat sporten daar heb ik geen tijd meer voor, toen werkte ik nog niet). Even afkicken dus, en dan heb ik hopelijk geen behoefte meer aan zoet/vet.

Ik heb dat ook een tijd gedaan inderdaad. Ik ben een echte snoepkont dus in 1 keer compleet stoppen daarmee is gewoon niet voor mij weggelegd. Ik vind ook wel dat je jezelf af en toe wel wat moet gunnen. Ik bedoel, ik heb ook verjaardagen, feestjes etc en wil niet altijd moeilijk moeten doen met dat soort dingen. Ik heb vanaf toen gewoon zo gedaan dat ik doordeweeks niet meer ging snoepen of alcohol dronk (wat ik ook veels te veel deed) en in het weekend dan wel mocht snoepen en 1 avond alcohol. In het weekend snoepen dan wel gewoon normaal uiteraard maar de behoefte wordt dan echt steeds minder. Op die manier kick je wat langzamer af en hou ik het langer vol. Helaas ben ik wel teruggevallen, ik snoep weer veels te veel. Ik drink alleen wel veel minder en heb veel meer beweging dus het heeft nu gelukkig geen effect.

Ik heb er vooral op mijn werk last van. Dan krijg ik altijd zo'n 4 uur dip en wil ik chocola. Thuis snoep ik volgens mijn vriend ook echt veel, het probleem is dat ik niet gewoon 1 dropje kan pakken, dan moet ik meteen die halve zak leeg eten. Als ik niks in huis heb, kan ik het soms dagen volhouden maar denk ik elke dag aan drop, haha. Net zo lang tot ik het ga kopen en me er misselijk aan eet. Ook na het eten heb ik zoetbehoefte. Ik wil het echt weer gaan afleren. Het is zo jammer dat ik dat lijntje van toen niet meer heb!

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:28

Herkenbaar hoor al heb ik dat altijd met chips gehad enzo. Probeer het op die manier, alleen in het weekend. Dan snak je ernaar doordeweeks maar weet je dat je het weekend weer mag. In het begin snoep je dan nog wel veel in het weekend maar omdat het doordeweeks steeds minder moeilijk is ga je het in het weekend ook steeds minder doen.

En op je werk kun je anders wat soep eten? Iets zoutigs hielp mij altijd tegen de 4-uurstrek. Ik had altijd bouillon op mijn werk staan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:37

Ik heb mijn levensstijl veranderd en houd me daar nog steeds aan. Ik ben 10 kilo afgevallen, maar blijf nu op gewicht, terwijl ik me er nog aan houd. Ik sport 3x per week, drink water, kleinere porties (eerst kon ik wel 2x opscheppen), meer groente, meer fruit, minder snoep en ik zorg dat ik genoeg nachtrust heb. Ik merk aan dit alles dat ik me fitter voel.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:37

Ik heb dat inderdaad ook op mijn werk! Ik neem dan een crackertje met iets als kipfilet, sandwichspread (al probeer ik dat zo min mogelijk te doen) rookvlees of gewoon een soepje. Dat werkt wel.

Verder merk ik ook dat doordat ik van mezelf door de weeks niet meer mag snoepen, het verlangen steeds minder wordt, soms in het weekend neem ik wel wat lekkers, maar eigenlijk heb ik er al helemaal niet zo'n behoefte meer aan. Op de een of andere manier heb ik mezelf aangeleerd zin te hebben in gezonde dingen dus dat is relax haha!

Ik at nooit al echt veel maar het was echt het snoepen (Chips en chocola) wat het slecht maakte en waardoor ik een hoger vetpercentage heb dan zou moeten. Nu probeer ik er op te letten meer fruit en groenten te eten, al ging dat altijd al wel prima. Ik sportte altijd al 2x per week. Nu fiets ik daar elke dag een stuk bij en een ochtend bootcampen. Ik merk dat ik me fitter en beter in mijn vel voel, maar ik ben nog niet waar ik wil zijn.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl di 5 jun 2012 - 6:39

Ik moet nog hopen dat ik zo slank blijf als dat ik nu ben.

Ik hoop dat te blijven door het eetschema van mijn dietiste weer op te pakken (als ik helemaal klaar ben met Cambridge) en regelmatig te gaan sporten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuzieQ di 5 jun 2012 - 6:40

Wat eten jullie verder dan nog op jullie werk? Ik eet als ontbijt 1 boterham met pindakaas, tussendoor een liga ofzo (daar moet ik ook nog iets anders op verzinnen, daar zit ook wel veel suiker in enzo), lunch is 3 crackers (Wasa) met sandwich spread en dan tussendoor een appel. En daarbij dus nog iets van chocola of een koek ofzo. Ik drink een stuk of 8 koppen groene thee per dag.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  SuzieQ di 5 jun 2012 - 6:42

Powerbabe schreef:Ik heb dat inderdaad ook op mijn werk! Ik neem dan een crackertje met iets als kipfilet, sandwichspread (al probeer ik dat zo min mogelijk te doen) rookvlees of gewoon een soepje. Dat werkt wel.

Verder merk ik ook dat doordat ik van mezelf door de weeks niet meer mag snoepen, het verlangen steeds minder wordt, soms in het weekend neem ik wel wat lekkers, maar eigenlijk heb ik er al helemaal niet zo'n behoefte meer aan. Op de een of andere manier heb ik mezelf aangeleerd zin te hebben in gezonde dingen dus dat is relax haha!

Ik at nooit al echt veel maar het was echt het snoepen (Chips en chocola) wat het slecht maakte en waardoor ik een hoger vetpercentage heb dan zou moeten. Nu probeer ik er op te letten meer fruit en groenten te eten, al ging dat altijd al wel prima. Ik sportte altijd al 2x per week. Nu fiets ik daar elke dag een stuk bij en een ochtend bootcampen. Ik merk dat ik me fitter en beter in mijn vel voel, maar ik ben nog niet waar ik wil zijn.

Ga je dan bootcampen voor je werk? Ik merk dat ik het best lastig vind om tijd te vinden om veel te sporten naast een baan van 40 uur. Als ik op de fiets naar mijnn werk ga (40 min fietsen) ben ik weg van 7.40 tot 17.50 en dan moet ik dus nog koken en hier en daar wat opruimen enzo. Sporten lukt me altijd pas 2 uur na het eten, en dan is het dus al 20.00 uur. De lessen op de sportschool zijn vaak lastig te halen dan, die beginnen om 19.00 of 20.00 uur en fitness vind ik echt niet leuk.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:45

-Bij ontwaken: Glas lauw water (soms met citroensap)
-Ontbijt: yoghurt, druiven, wat ongebrande nootjes en gebroken lijnzaad.
-Op mijn werk als ik aan kom: Glas tomatensap

Soms als ik dan nog trek voor de lunch een appel of wat tomaatjes.

- Lunch: Salade/soep met soms 1 zuurdesembroodje of een knackebrotje met iets slanks zoals kipfilet en een eitje.
- tussendoor: fruit of een crackertje
- Avondeten: 1 klein bord met wat we die avond eten :P.

Soms 's avonds als ik nog trek heb iets van fruit, wat nootjes of een kop thee.

Verder probeer ik zoveel mogelijk water te drinken (maar niet te veel bij het eten) en zo min mogelijk te snaaien. Maar soms lukt dat dus niet helemaal ;-). Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk koolhydraten zoals brood/pasta/rijst/aardappels te eten, maar ontzeg mezelf het niet helemaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:47

Oh ik bootcamp meestal op zaterdagochtend om 10.00. Maar laatst ook op vrijdag om 7 uur, maar ik ben op vrijdag wel vrij dus dat is prima. Ik hockey op woensdag om 20.00 en daarvoor moet ik ook nog een uur reizen terwijl ik om 18.00 pas klaar ben op mijn werk, dat is dus altijd wel lastig, gelukkig kookt mijn vriend dan vaak zodat ik meteen kan aanschuiven en weer door kan naar hockey. Ik vind een uur altijd wel prima tussen eten en sporten, ik eet dan meestal niet zoveel of iets lichts.

Gast
Gast

Bericht  Evalynn di 5 jun 2012 - 7:03

Ik doe er niets voor en eet wat ik wil wanneer ik het wil.

Sorry mensen, geen tips, ik bèn gewoon slank. Hoe blijf jij slank?  394967
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 7:31

Lissa schreef:Ik doe er niets voor en eet wat ik wil wanneer ik het wil.

Sorry mensen, geen tips, ik bèn gewoon slank. Hoe blijf jij slank?  394967

Ooooh jaloeeeeeeers! :O

De vraag is bij mij niet hoe ik slank blijf, maar hoe ik het word! Ik ben eind vorig jaar al tien kilo afgevallen en wilde nog verder, maar heb heel lang stil gestaan (terwijl ik wel van alles snaaide) en nu uiteindelijk ben ik toch weer twee kilo aangekomen. Balen dus! Sinds gisteren ben ik weer aan t opletten, ik probeer weer bewuster te eten en regelmatiger te sporten. Ik hoop voor de zomervakantie toch nog een paar kilootjes kwijt te raken!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje di 5 jun 2012 - 7:35

Ik ben ook wel iemand die uit zichzelf slank blijft. Toch voel ik me fitter en zit ik strakker in mijn vel als ik sport en op mijn eten let. Wat ik doe:
- drie keer in de week sporten: steps, spinning en hardlopen (soms thuis nog wat buikspieroefeningen of oefeningen met gewichtjes)
- alleen in het weekend chips, alcohol, grote koeken, dubbel fris of ijsthee
- doordeweeks drink ik alleen thee en water, een enkele keer een glas aanmaaklimonade
- ik neem naar mijn werk altijd brood, fruit en iets van groente mee. Zo eet ik overdag niets ongezonds.
- 's avonds probeer ik als ik trek heb wat noten te pakken, maar dat lukt niet altijd. Dat wordt wel eens wat lekkers.
- qua avondeten probeer ik iedere week een keer vis te eten en af en toe vegetarisch. Qua vlees wissel ik mager en vetter vlees af. Ook wissel ik pasta, rijst, wraps, noodles, mie, aardappels, etc. af en zorg ik voor 150-200 gram groenten bij iedere maaltijd.
- als broodbeleg zorg ik voor afwisseling: kipfilet, ham, kaas, een gekookt ei, avocado met peper en zout, tonijnsalade, gerookte forel, zalm

Laatst aangepast door Zonnetje op di 5 jun 2012 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood di 5 jun 2012 - 7:40

Door de week normaal, gezond en niet teveel eten en niet snoepen. Ik loop verder hard maar dat doe ik liever 's morgens en voor ik ga werken vind ik het zo'n gedoe dus loop ik eigenlijk alleen in het weekend. Hoe blijf jij slank?  394967
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 7:47

Als ik trouwens echt slank zou zijn, zou ik denk ik nooit gaan sporten en lekker op de bank chocola en chips eten Laughing

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Evalynn di 5 jun 2012 - 7:48

Bliss schreef:Als ik trouwens echt slank zou zijn, zou ik denk ik nooit gaan sporten en lekker op de bank chocola en chips eten Laughing
Jep. Zo doe ik het Embarassed
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 7:50

Lissa schreef:
Bliss schreef:Als ik trouwens echt slank zou zijn, zou ik denk ik nooit gaan sporten en lekker op de bank chocola en chips eten Laughing
Jep. Zo doe ik het Embarassed

Stommerd :nopompom:

Nouja eigenlijk hoef ik helemaal niet alleen maar op de bank te zitten en chips en chocola te eten want ik voel me beter als ik gezond eet en lekker sport en beweeg, maar het zou wel leuk zijn om gewoon slank te blijven als ik me daarnaast ook nog te buiten ga hahaa!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 7:54

SuzieQ schreef:Wat eten jullie verder dan nog op jullie werk? Ik eet als ontbijt 1 boterham met pindakaas, tussendoor een liga ofzo (daar moet ik ook nog iets anders op verzinnen, daar zit ook wel veel suiker in enzo), lunch is 3 crackers (Wasa) met sandwich spread en dan tussendoor een appel. En daarbij dus nog iets van chocola of een koek ofzo. Ik drink een stuk of 8 koppen groene thee per dag.

Ik neem 4 volkorenboterhammen mee (meestal gewoon met kaas). Niet echt spannend verder dus maar ik ben de hele dag druk dus eet af en toe een boterham tussendoor. Vaak vergeet ik nog gewoon te eten ook, heb regelmatig nog 1 of 2 boterhammen over want alle 4 in 1 keer tijdens mijn pauze lukt me echt niet. Verder drink ik meestal 1 flesje vitaminewater.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 5 jun 2012 - 7:55

Powerbabe schreef:-Bij ontwaken: Glas lauw water (soms met citroensap)
-Ontbijt: yoghurt, druiven, wat ongebrande nootjes en gebroken lijnzaad.
-Op mijn werk als ik aan kom: Glas tomatensap

Soms als ik dan nog trek voor de lunch een appel of wat tomaatjes.

- Lunch: Salade/soep met soms 1 zuurdesembroodje of een knackebrotje met iets slanks zoals kipfilet en een eitje.
- tussendoor: fruit of een crackertje
- Avondeten: 1 klein bord met wat we die avond eten :P.

Soms 's avonds als ik nog trek heb iets van fruit, wat nootjes of een kop thee.

Verder probeer ik zoveel mogelijk water te drinken (maar niet te veel bij het eten) en zo min mogelijk te snaaien. Maar soms lukt dat dus niet helemaal ;-). Ik probeer in ieder geval zo min mogelijk koolhydraten zoals brood/pasta/rijst/aardappels te eten, maar ontzeg mezelf het niet helemaal.

Dit lijkt wel het meeste op wat ik doe. Helaas lukt het door m'n onregelmatige levensstijl niet altijd, en daarom stel ik ook geen harde eisen zoals totaal geen koolhydraten. Dat is (voor mij) niet vol te houden. Ik eet sowieso weinig brood, en veel soep voor de lunch. Ik begin ook elke dag met een glas water om op gang te komen en ontbijt licht. Maar ik probeer met name me niet al te schuldig te voelen als het even niet lukt.

Wel merk ik dat ik te weinig beweeg. Toen ik meer bewoog ivm werk, viel ik meer af en voelde ik me fitter. Daarom probeer ik zo veel mogelijk te fietsen en wandelen ipv de tram te pakken bijvoorbeeld. Al die kleine beetjes helpen ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: