Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het-slaapproblemen-topic

+8
Tinus
Curious
mzcharlotte
Pompoen
Beachgirl
Arwyn
Sarah1985
Lenthe
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:40

Ik slaap nooit door. Wordt sowieso meerdere keren wakker van de kinderen, rugpijn, heftige dromen of gewoon zomaar.
Ik heb wel eens valdispert gebruikt en toen ging het beter. Misschien moet ik dat maar weer eens gaan proberen want ik heb er de laatste tijd sochtends echt moeite mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:10

Ik heb altijd al slecht geslapen, maar ik verdom het om slaappillen te gebruiken. Ik denk dat ik gemiddeld rond de 5 uren per nacht slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:14

Ik wilde ook Geen! slaapmedicatie. Maar wat is er erg aan? Ik heb een heel licht pilletje, waar je niet aan verslaafd schijnt te raken, aldus de huisarts. En het helpt me echt om even bij te tanken of de cirkel te doorbreken. 2 uur slapen per nacht hou je ook geen weken vol..


Laatst aangepast door Jip83 op di 5 jun 2012 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:24

Jip83 schreef:Ik wilde ook slaapmedicatie. Maar wat is er erg aan? Ik heb een heel licht pilletje, waar je niet aan verslaafd schijnt te raken, aldus de huisarts. En het helpt me echt om even bij te tanken of de cirkel te doorbreken. 2 uur slapen per nacht hou je ook geen weken vol..

Welke heb je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:24

Ik weet het niet wat het is, ik heb standaard een afkeer van medicatie maar ik weet ook niet hoeveel jaar ik dit nog op deze manier vol ga houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:33

Zolpidemtart.

Herkenbaar hoor zusje. Ik neem verder ook geen medicatie, nooit een pijnstiller, neusspray of wat dan ook. Ik hield het alleen niet meer vol. 30uur werken, 15-20uur sporten...en dan niet slapen... Je snapt in wat voor negatieve spiraal ik kwam!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:36

Dat is wel verslavend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:38

Sunprincess schreef:Dat is wel verslavend.

Volgens Wikipedia en mijn huisarts niet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zolpidem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:40

Ja maar goed, niet slapen is anders dan mijn probleem. Ik wil liever geen medicatie maar twijfel er wel al maanden over of ik toch niet naar de dokter zal gaan. Goed, de laatste keer dat ik erheen ging mocht ik een neusoperatie ondergaan die vreselijk was en niet echt heel erg effectief is geweest dus enige angst is er ook wel... Ik vind al dat medische gedoe gewoon helemaal niks :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:41

Jip83 schreef:
Sunprincess schreef:Dat is wel verslavend.

Volgens Wikipedia en mijn huisarts niet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zolpidem

Volgens de Jellinek wel smile
Maar als je het niet langdurig, elke nacht slikt, kan het niet veel kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:43

Ik neem het zeker niet elke elke dag. Soms 2/3 keer in de week en soms 2 weken of langer niet.

In ieder geval ga ik nu wel slapen...althans proberen...zonder pilletje ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:45

Oh en op Wikipedia staat ook dat je er ontwenningsverschijnselen van kan krijgen en dat je het zo kort mogelijk moet gebruiken en 3-5 keer per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 9:53

Hmm, ik kan hier ook wel meeschrijven. Ik ben ten eerste chronisch vermoeid en voel me dan ook nooit uitgeslapen. Ik slaap ook heel onrustig, draai volgens mij veel en droom me een ongeluk! Ik kan 's morgens vaak ook wel 3, 4, 5 dingen navertellen die ik heb gedroomd. Vermoeiend Yes Ik slaap daarnaast ook heel licht en wordt overal wakker van.

Dan heb ik hiernaast nog het probleem dat ik nauwelijks kan slapen als er iemand (met name een man, mijn vriend dus) naast me in bed ligt. Heb de afgelopen maanden vele slapeloze nachten gehad en uiteindelijk ben ik naar de huisarts geweest en heb nu slaappillen. Gelukkig gaat het daarmee beter. In mijn zomervakantie wil ik het wel weer eens zonder pil proberen, want dat moet toch hopelijk ook een keer lukken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 9:58

Hier ook een slechte slaper. Naja alleen s'nachts dan want s'ochtends of bij een dutje s'middags kan ik goed en lang slapen smile

Maar s'nachts is het echt bagger en ik zie er steeds meer tegenop op s'avonds te gaan slapen. Ik lig echt minimaal 2 uur wakker en ik ben alleen maar aan het nadenken, dromen en aan het woelen. Ook beleef ik m'n dag weer opnieuw. Ik heb nu 4 dagen Melatonine tabletjes (3mg) gebruikt die ik van de huisarts heb gekregen en opzich val ik wel sneller in slaap maar ik word wel een paar keer per nacht wakker en ik droom heel echt en raar. Geen idee of het aan die Melatonine tabletjes ligt maar het is wel iets van de laatste dagen. Ik mag het nu even een week niet gebruiken en ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

Overdag ben ik erg moe en prikkelbaar en vind ik nog het ergste van alles. M'n energie is echt laag op het moment bah

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Bliss di 5 jun 2012 - 10:17

Ik slaap trouwens meestal wel gewoon snel en als ik alleen ben slaap ik ook door (vaak wel 1x naar de wc), maar toch word ik nooit fit wakker. Ik kan elk moment vd dag wel slapen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Curious di 5 jun 2012 - 10:20

Zusje schreef:Ja maar goed, niet slapen is anders dan mijn probleem. Ik wil liever geen medicatie maar twijfel er wel al maanden over of ik toch niet naar de dokter zal gaan. Goed, de laatste keer dat ik erheen ging mocht ik een neusoperatie ondergaan die vreselijk was en niet echt heel erg effectief is geweest dus enige angst is er ook wel... Ik vind al dat medische gedoe gewoon helemaal niks Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 253468018.

Ohhh neee, *trauma komt boven. Mij werd ook ooit beloofd dat het slapen/de moeheid beter zou worden door een neusoperatie. Uiteindelijk moest ik zelfs twee keer geopereerd worden omdat er littekenweefsel in mn neus ontstaan was. ZOOO'N pijnlijke operatie!
Snap nu heel goed dat je liever niet naar de dokter gaat...
Maar aan de andere kant. Als je geweest bent (bij de dokter) kun je daarna altijd nog beslissen of je die medicijnen wel of niet wil nemen, en hoe vaak? Je hebt niets te verliezen?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Beachgirl di 5 jun 2012 - 10:41

Zusje schreef:
Beachgirl_24 schreef:Niemand tips tegen dat vreselijke nachtzweten 's nachts?? Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 1371890812

Mss te simpel gedacht hoor maar een ander soort deken?

Dan heb je mijn eerste post vast niet gelezen want ik heb het niet warm 's nachts. Als ik wakker wordt en zeiknat ben heb ik t eerder ijskoud. Zomerdeken, winterdeken maakt niet uit...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 17:44

Sunprincess schreef:Oh en op Wikipedia staat ook dat je er ontwenningsverschijnselen van kan krijgen en dat je het zo kort mogelijk moet gebruiken en 3-5 keer per week.

Gelukkig heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen. En eigenlijk best lekker geslapen vannacht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 17:50

Nou hier was het weer feest. Vanaf half 4 ben ik elk uur wakker geweest. Compleet gesloopt, net op de dag dat ik weer wilde gaan werken... Sad Hoop dat de dag een beetje snel voorbij gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 18:14

Zusje schreef:
PrinsesBo schreef:
Zusje schreef:Ok... Nou ja, ik denk er al een tijdje over na maar dat ga ik nog even doen haha. Ik wil het niet groter maken dan het is ofzo en zo voelt het een beetje door naar de huisarts te gaan hiermee.

thumbdown
Wel luisteren als PB je wat adviseert he! Stoute Zus! angel

clown Maar wat wil een dokter hieraan gaan doen? Moet ik elke avond voor het plaatsen gaan pillen gaan slikken... Zit ik ook niet echt op te wachten denk ik. Al weet ik ook niet hoe het is om je uitgeslapen te voelen...

Nee een onderzoek.
En aan de hand daarvan een evt oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 4:32

Nououou....ik slaap al de hele week goed zonder slaapmedicatie, wel met melatonine van de Etos. :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 4:34

Jip83 schreef:Nououou....ik slaap al de hele week goed zonder slaapmedicatie, wel met melatonine van de Etos. :-)

Wat fijn! Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 4:47

Haha, dat is dus een knuffel waard ;-) Dank je wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Lenthe vr 8 jun 2012 - 5:02

Ik ben best op tijd in slaap gevallen, maar doordat ik gisteren veel stress had en ik wist dat het vandaag ook heel druk zou zijn, heb ik heel onrustig geslapen. Ik wist nog 3 of 4 dromen na te vertellen en was al rond half 7 steeds wakker (terwijl ik normaal om kwart voor 8 pas opsta).

Na vandaag is de stress een stuk minder, dus ik hoop dat mijn nachtrust weer beter wordt!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 9:26

Ik ben blij als ik die melatonine volgende week weer mag gebruiken. Ik heb toen 3 dagen redelijk geslapen en de laatste dagen is het weer 3x niks. Ik ben wel weer eens toe aan een goede en lange nachtrust !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic - Pagina 2 Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum