Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het-slaapproblemen-topic

+8
Tinus
Curious
mzcharlotte
Pompoen
Beachgirl
Arwyn
Sarah1985
Lenthe
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Lenthe di 5 jun 2012 - 4:36

Ik las dat er meer mensen last van hadden, dus ik open maar gewoon een algemeen niet-kunnen-slapen-topic.
Voor iedereen die zelf last van slapeloosheid heeft of die tips heeft om beter en sneller in slaap te komen!

------------

Ik heb zelf last van slapeloosheid in heel drukke periodes. Nu ook weer, stress op het werk, de druk van het afstuderen etc. en ik kan 's avonds niet meer slapen. Ik ga op tijd naar bed en sta normale tijden op, maar lig tot zeker half 2 wakker en kan mijn rust niet vinden.
Wie heeft er tips?
Of wie heeft er zelf ook last van slaapproblemen?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Sarah1985 di 5 jun 2012 - 4:56

Ik heb er al jaren last van. En ging eens op internet zoeken en vond een artikel over slapen en whiplash. En daarmee ben ik naar mijn huisarts gegaan en kreeg toen melatonine pilletjes. . Die kun je ook bij de drogist kopen. En helpt mij echt met inslapen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Arwyn di 5 jun 2012 - 4:58

Ik heb er gelukkig niet zoveel last van.
Ben alleen de afgelopen dagen steeds om 5.30uur al wakker..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Beachgirl di 5 jun 2012 - 5:13

Ik heb vaak last van nachtzweten.

Vooral in de week vóór mijn stopweek slaan mijn hormomen blijkbaar op hol en word ik bijna elke nacht zeiknat wakker. Echt vreselijk vervelend is dat. Lig dan te rillen van de kou omdat ik helemaal nat ben, de druppels lopen over mijn rug.

Meer meiden last van?? Tips?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Pompoen di 5 jun 2012 - 5:14

Ik slik melatonine maar helaas helpt me dat in tijden van stress niet genoeg, dan slaap ik wel redelijk in maar word ik tig keer wakker en kan ik vaak 's ochtends heel vroeg niet meer in slaap komen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  mzcharlotte di 5 jun 2012 - 5:16

Ik slaap voldoende, maar de kwaliteit is belabberd. Ik draai veel en droom heel actief...
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Curious di 5 jun 2012 - 5:20

Ik kan er helaas over meepraten.

Ik slaap over het algemeen heel veel, maar ook pas heel laat. Daarnaast lig ik nogal snel wakker door spanning. Ook droom ik veel (nachtmerries).

Tips heb ik niet echt, ik ga meestal toch gewoon in bed liggen zodat ik in ieder geval rust heb. Melatonine helpt me idd wel soms, maar niet als ik wakker lig met spanning, en dat is bijna altijd zo.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Tinus di 5 jun 2012 - 5:59

Voor de meiden die niet in slaap kunnen komen door spanning/stress: misschien helpt het om voor je gaat slapen dingen op te schrijven? En voordat je gaat slapen iets doen voor je ontspanning, waar je slaperig van wordt. Ik lees bijvoorbeeld altijd voor het slapen gaan.

Zelf heb ik een slaapprobleem als ik met een ander op een kamer/bed lig. Vorige week ook: was met mijn zus een nachtje weg, maar ik heb die nacht zó slecht geslapen. Kon gewoon niet in slaap komen, alleen al door haar ademhaling. Dan ga ik daar op letten. En dan wordt ik weer van een geluidje wakker, en vervolgens lig ik dan weer een half uur te draaien en dan slaap ik weer een half uurtje, en zo ging het vorige week de hele nacht door.
Wordt nog wat als ik ooit een vriend krijg! Het-slaapproblemen-topic 394967
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:03

mzcharlotte schreef:Ik slaap voldoende, maar de kwaliteit is belabberd. Ik draai veel en droom heel actief...

Dit dus. Ik doe ook veels te veel tijdens het slapen. Snurken, praten, knarsen, veel dromen (soms kan ik er in de ochtend wel 3 navertellen, is dat normaal? Een paar uur later ben ik ze dan wel weer vergeten). In de ochtend ben ik eigenlijk nooit uitgeslapen. Ik ken dat gevoel niet echt geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Curious di 5 jun 2012 - 6:10

Zusje schreef:
mzcharlotte schreef:Ik slaap voldoende, maar de kwaliteit is belabberd. Ik draai veel en droom heel actief...

Dit dus. Ik doe ook veels te veel tijdens het slapen. Snurken, praten, knarsen, veel dromen (soms kan ik er in de ochtend wel 3 navertellen, is dat normaal? Een paar uur later ben ik ze dan wel weer vergeten). In de ochtend ben ik eigenlijk nooit uitgeslapen. Ik ken dat gevoel niet echt geloof ik.

Dit is ook precies mijn verhaal. Alleen lig in dan ook nog vaak wakker savonds. Ik ben ook nooit uitgeslapen. Ik ben eens 'getest' op narcolepsie, maar dat was het gelukkig niet.

Volgens mij is zoveel dromen onthouden niet normaal, blijkbaar is je REM slaap dan lang of veel aanwezig en slaap je licht. Daar is overigens wel iets aan te doen is mij verteld in het slaapcentrum, ze geven dan vaak antidepressiva om de diepe slaap te stimuleren. Dat gebruikte ik alleen al.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:14

Curious schreef:Volgens mij is zoveel dromen onthouden niet normaal, blijkbaar is je REM slaap dan lang of veel aanwezig en slaap je licht. Daar is overigens wel iets aan te doen is mij verteld in het slaapcentrum, ze geven dan vaak antidepressiva om de diepe slaap te stimuleren. Dat gebruikte ik alleen al.

Volgens mij slaap ik niet licht hoor. Ik val sowieso gelijk in slaap vanaf het moment dat ik besluit te gaan slapen en dan kun je een heel feestje bouwen in de slaapkamer, ik slaap gewoon door laughcry. Ben je via je dokter in zo'n slaapcentrum gekomen? Ik weet niet maar ik durf niet zo goed daarover naar de dokter. Zo erg is het allemaal niet, denk ik dan... Vroeger deed ik trouwens ook veel aan slaapwandelen maar dat doe ik volgens mij gelukkig niet meer. Heb er nooit een vriendje of vriendin over gehoord in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Davinia di 5 jun 2012 - 6:31

Ik heb ook al jarenlang slaapproblemen. Ik slaap heel licht, ik word overal wakker van. Echt vervelend, vooral nu ik ben gaan samenwonen. Zodra vriendje zich omdraait of mij per ongeluk aan raakt, schrik ik al wakker. Zelfde geld voor geluid, bij het minste geluid word ik al wakker. Ook word ik 's nachts keer of 5 gemiddeld wakker. Ik heb een hele goede nacht als ik maar 1 of 2 keer wakker word.
Zeer vervelend dus!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Lenthe di 5 jun 2012 - 6:42

Als ik eenmaal slaap, slaap ik ook goed. Maar wanneer ik lig te draaien, kom ik gewoon niet in slaap.
Ik heb wel eens gehoord dat je in bed kunt gaan liggen en dan tegen al je lichaamsdelen moet zeggen dat ze moeten gaan slapen. Dus eerst je tenen, dan je voeten, je benen etc. Soms helpt me dat wel, maar soms ook totaal niet.

Over het pen en papier naast het bed, dat werkt bij mij wel. Maar vooral als ik heel veel dingen moet onthouden. Als ik gewoon stress heb omdat ik teveel moet doen, helpt het niet.
Ik wil eigenlijk geen pilletjes oid slikken.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Lenthe di 5 jun 2012 - 6:43

Zusje schreef:
mzcharlotte schreef:Ik slaap voldoende, maar de kwaliteit is belabberd. Ik draai veel en droom heel actief...

Dit dus. Ik doe ook veels te veel tijdens het slapen. Snurken, praten, knarsen, veel dromen (soms kan ik er in de ochtend wel 3 navertellen, is dat normaal? Een paar uur later ben ik ze dan wel weer vergeten). In de ochtend ben ik eigenlijk nooit uitgeslapen. Ik ken dat gevoel niet echt geloof ik.
Dat lijkt me heel vervelend! Als ik wakker word en ik weet nog precies wat ik heb gedroomd, dan voel ik me de hele ochtend onrustig en niet uitgeslapen!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Beachgirl di 5 jun 2012 - 6:46

Niemand tips tegen dat vreselijke nachtzweten 's nachts?? Het-slaapproblemen-topic 1371890812
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 6:47

Hier ook...
Zonder slaappil is het wisselend: of ik slaap om 4:00 nog niet, of ik val in slaap, word wakker en denk dan dat het al 's ochtends is, terwijl de wekker het pas 2uurtjes later aangeeft. Vervolgens lig ik de hele nacht wakker.

Met slaappil: hele als ik een paar nachten (soms een week..) niet geslapen heb, halve als ik een goede nacht nodig heb en de cirkel wil doorbreken, en ben nu aan het experimenteren met een kwart...misschien dat ik met een kwartje wel goed in slaap val en dan toch voldoende uren pak.

Mijn moeder, oma, tantes hebben of hadden ook allemaal last van slapeloosheid... Van je familie moet je 't hebben ;-)

In tijden van stress word ik echt brak wakker. Momenteel ben ik, gek genoeg, niet brak.

Ben weleens verbaasd hoe sterk mijn lichaam toch nog is in tijden/weken dat ik zooooo slecht en weinig slaap.

Ik slaap wel met een bitje, anders word ik met nekklachten en hoofdpijn wakker van het knarsetanden.

Oja, als ik te laat ben met mijn vitamine B12 injecteren, dan slaap ik ook slechter en brak wakker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  nijntje4 di 5 jun 2012 - 6:59

Tinus schreef:

Zelf heb ik een slaapprobleem als ik met een ander op een kamer/bed lig. Vorige week ook: was met mijn zus een nachtje weg, maar ik heb die nacht zó slecht geslapen. Kon gewoon niet in slaap komen, alleen al door haar ademhaling. Dan ga ik daar op letten. En dan wordt ik weer van een geluidje wakker, en vervolgens lig ik dan weer een half uur te draaien en dan slaap ik weer een half uurtje, en zo ging het vorige week de hele nacht door.
Wordt nog wat als ik ooit een vriend krijg! Het-slaapproblemen-topic 394967

Dat heb ik exact hetzelfde. Verder geen slaapproblemen gelukkig.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 7:44

Beachgirl_24 schreef:Niemand tips tegen dat vreselijke nachtzweten 's nachts?? Het-slaapproblemen-topic 1371890812

Mss te simpel gedacht hoor maar een ander soort deken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Curious di 5 jun 2012 - 7:46

Zusje schreef:
Curious schreef:Volgens mij is zoveel dromen onthouden niet normaal, blijkbaar is je REM slaap dan lang of veel aanwezig en slaap je licht. Daar is overigens wel iets aan te doen is mij verteld in het slaapcentrum, ze geven dan vaak antidepressiva om de diepe slaap te stimuleren. Dat gebruikte ik alleen al.

Volgens mij slaap ik niet licht hoor. Ik val sowieso gelijk in slaap vanaf het moment dat ik besluit te gaan slapen en dan kun je een heel feestje bouwen in de slaapkamer, ik slaap gewoon door Het-slaapproblemen-topic 394967. Ben je via je dokter in zo'n slaapcentrum gekomen? Ik weet niet maar ik durf niet zo goed daarover naar de dokter. Zo erg is het allemaal niet, denk ik dan... Vroeger deed ik trouwens ook veel aan slaapwandelen maar dat doe ik volgens mij gelukkig niet meer. Heb er nooit een vriendje of vriendin over gehoord in ieder geval.

Idd, via de huisarts een verwijzing maar op advies van de psychiater. Dat feestje bouwen kan bij mij overigens ook, maar je REM slaap is dan vaak heel licht (dat is een bepaald gedeelte van je slaap).

@Lenthe wat jij schrijft over dat heel de ochtend onrustig voelen door dromen, dat heb ik elke ochtend (soms hele dag)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:00

Ok... Nou ja, ik denk er al een tijdje over na maar dat ga ik nog even doen haha. Ik wil het niet groter maken dan het is ofzo en zo voelt het een beetje door naar de huisarts te gaan hiermee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:09

Meiden die (chronisch) veel wakker worden snachts, moe zijn overdag, niet uitgerust wakker worden, snurken, tandenknarsen enz.. Ik zou jullie echt willen adviseren om hiermee naar je huisarts te gaan en dit te bespreken! Kan er echt voor zorgen dat door een slaaponderzoek je slaapproblemen opgelost worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:09

Ik kom 's nachts niet in slaap. Het kan uren duren voor ik eindelijk slaap. En dat elke nacht. Dit is al jaren zo. Want 's nachts heb ik de vervelende eigenschap om te piekeren. Opeens is dan alles zwart en kan ik mezelf helemaal gek maken met alles en nog wat, waar ik overdag niet aan denk. En toen ik nog aan het werk was, was ik op woensdag compleet gesloopt, want zondagnacht, maandagnacht en dinsdagnacht had ik in totaal een nachtrust van misschien krap aan 6u. Medicatie om rustig te worden heb ik gehad, maar niets helpt. Ik word van sommige pammetjes zelfs drukker in mijn gedachten.


En dat terwijl ik uren op de bank, met de televisie aan, gewoon kan slapen. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Maar vervelend is het gewoon wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:09

Zusje schreef:Ok... Nou ja, ik denk er al een tijdje over na maar dat ga ik nog even doen haha. Ik wil het niet groter maken dan het is ofzo en zo voelt het een beetje door naar de huisarts te gaan hiermee.

thumbdown
Wel luisteren als PB je wat adviseert he! Stoute Zus! angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 8:16

PrinsesBo schreef:
Zusje schreef:Ok... Nou ja, ik denk er al een tijdje over na maar dat ga ik nog even doen haha. Ik wil het niet groter maken dan het is ofzo en zo voelt het een beetje door naar de huisarts te gaan hiermee.

thumbdown
Wel luisteren als PB je wat adviseert he! Stoute Zus! angel

clown Maar wat wil een dokter hieraan gaan doen? Moet ik elke avond voor het plaatsen gaan pillen gaan slikken... Zit ik ook niet echt op te wachten denk ik. Al weet ik ook niet hoe het is om je uitgeslapen te voelen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Bacio di 5 jun 2012 - 8:35

Ik ben ook altijd super moe. Ik heb nog nooit een hele nacht doorgeslapen. Als ik 3/4 x wakker word is dat een goede nacht, meestal word ik wel 8x per nacht wakker. Ik ga vroeg naar bed, om zoveel mogelijk uren te kunnen maken.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het-slaapproblemen-topic Empty Re: Het-slaapproblemen-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum