Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapproblemen in bepaalde situatie

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  BJA vr 28 sep 2012 - 5:54

Voor mijn werk verblijf ik 4-5 keer per jaar in het buitenland. Ik veblijf meestal 1 maar soms ook 2 of 3 nachten in een hotel.
Tijdens dit verblijf worden er overleggen gepland, officiële toespraken gehouden, workshops gevolgd, gezamenlijk etentjes gehouden etc. Al met al best officieel en heel anders dan de dagelijkse werkzaamheden.


Ik vind het heel erg leuk om dit mee te maken maar er zit ook een sterk negatief punt aan verbonden.
's Avonds kan ik niet slapen! Ik heb dan erg last van nerveuze gevoelens, mijn hart voel ik constant bonzen en het is dan bijna niet mogelijk om in slaap te vallen. Ik denk dat ik tijdens zo'n nacht ongeveer 3 uur slaap.
Overdag ben ik dan mezelf niet. Ben moe, misselijk, en gewoon wazig. Het is zo'n naar gevoel om oververmoeid te zijn.
Het programme overdag en 's avonds is al anders dan normaal en vergt dus ook meer energie van mij.
1 nacht slecht slapen trek ik net, maar een tweede nacht en meer gaat niet goedkomen. Binnenkort verblijf ik 3 nachten in een hotel en hoeveel ik er ook naar uit zie, het zal wederom moeilijk worden om te kunnen slapen. Het is een combinatie van zenuwen, niet op een vertrouwde plek zijn en niet kunnen ontspannen.

Ontspanningsoefeningen, valeriaan, boeken lezen over ontspanning en dat soort tips heb ik allemaal al geprobeerd, maar dit werkt niet en heeft nooit gewerkt.
Nu zit ik eraan te denken om met dit probleem naar de dokter te gaan en wellicht om slaapmedicatie te vragen voor de nachten dat ik in een hotel slaap.
Tenslotte zal ik het maar 7-8 nachten per jaar hoeven te gebruiken en heb het idee dat dit geen slechte oplossing is.
Eraan wennen zal een tijd duren omdat ik gewoon niet zo vaak naar het buitenland ga daarvoor en daarom er geen ''tijd'' voor heb eraan te wennen.

Ik wil graag weten of jullie dit misschien herkennen en in deze situatie ook voor wat zwaardere middelen zouden kiezen.
Alle business trips die ik maak worden door vermoeidheid beïnvloedt op dit moment en het is gewoon zo niet meer vol te houden.

Dank voor dit te lezen en jullie tips!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  Char1 vr 28 sep 2012 - 7:17

Ik herken het gelukkig niet in die mate, want dat lijkt me heel vervelend! Ik heb er de eerste nacht als ik ergens anders slaap altijd wel last van, maar de tweede nacht ben ik dan zo moe dat ik wel slaap.

Ik vind dit trouwens geen overdreven reden om naar slaapmedicatie te vragen. Ik denk dat er wel mensen zijn die dat voor minder nemen en die het veel vaker slikken.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  nina vr 28 sep 2012 - 7:40

Kan het ook zijn dat je niet kan slapen omdat je nu al 'weet' dat je dan niet kunt slapen? En dus jezelf met deze gedachtes/gevoelens wakker houdt om te 'bewijzen' dat je gelijk hebt. (misschien onbewust)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  Herfstblaadjes vr 28 sep 2012 - 9:07

Ik gebruik voor dit soort situaties oxazepam. Geen echt slaapmiddel, maar je wordt er wel rustig en slaperig van en het werkt bij mij langer en beter dan de meeste lichte slaapmiddelen (zoals temazepam wat hier ook vaak voor wordt voorgeschreven). Ik ben wel altijd het eerste uur nadat ik ben opgestaan wat duffer, (maar dat ben je ook als je nauwelijks hebt geslapen).
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  BJA vr 28 sep 2012 - 22:01

Dankjewel voor jullie reacties.
Helaas is het bij mij niet 1 nachtje, maar echt alle nachten dat ik in een hotel ben.
Op vakantie heb ik er geen last van.
Ik denk dat ik me inderdaad nu al druk maak voor de volgende keren. Ik ga proberen hier overheen te komen maar weet nog niet echt hoe. Ik moet leren te ontspannen en mij niet druk te maken, dan is het goed.
Het is alleen erg moeilijk te testen of het beter gaat, want ik ben niet zo vaak op reis.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  BJA vr 28 sep 2012 - 22:02

Herfstblaadjes schreef:Ik gebruik voor dit soort situaties oxazepam. Geen echt slaapmiddel, maar je wordt er wel rustig en slaperig van en het werkt bij mij langer en beter dan de meeste lichte slaapmiddelen (zoals temazepam wat hier ook vaak voor wordt voorgeschreven). Ik ben wel altijd het eerste uur nadat ik ben opgestaan wat duffer, (maar dat ben je ook als je nauwelijks hebt geslapen).
Ik heb heel lang geleden eens zo'n tablet gehad en het werkt inderdaad heel goed. Ik werd er ontzettend relaxed van en kon ook goed slapen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  sonly vr 28 sep 2012 - 22:41

Ik vind het zeker niet overdreven, en zou in jou situatie denk ik er ook voor naar de huisarts gaan. Het hoeft dan misschien inderdaad niet eens een zwaar middel te zijn, maar gewoon iets waardoor je je meer ontspannen voelt.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapproblemen in bepaalde situatie Empty Re: Slaapproblemen in bepaalde situatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum