Ook hier slaapproblemen, tips??
+15
piene1983
Flower_L
sandra
Bolleke
Razz
Dimphna
strawberry
Pommes
Linda
Tania
Tamagotchi
Niene
Twellie
Luce
Printje
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ook hier slaapproblemen, tips??
Want inmiddels zijn man en ik het flink beu aan het worden. R is nooit een goede slaper geweest maar nu ook N nog snachts voor Eem flesje komt wordt het wel zwaar zo.
R wordt iedere nacht rond drie uur wakker, we zijn al zover dat hij gewoon in bed blijft, we knuffelen hem ff en hij slaapt weer. Dat was dus de eerste keer wakker, daarna komt met een beetje ' geluk' N rond een uur of vier als je net weer slaapt en dan dus weer wakker. Vannacht hadden we echt een rotnacht R om twee en vier uur wakker en N om drie en half zes.
Ik ben er dus wel klaar mee haha en aangezien ze die uitknop bij kinderen nog niet gemaakt hebben... Iemand nog een oplossing voor het iedere nacht wakker worden van R. Hoe kun je zoiets doorbreken denken jullie
R wordt iedere nacht rond drie uur wakker, we zijn al zover dat hij gewoon in bed blijft, we knuffelen hem ff en hij slaapt weer. Dat was dus de eerste keer wakker, daarna komt met een beetje ' geluk' N rond een uur of vier als je net weer slaapt en dan dus weer wakker. Vannacht hadden we echt een rotnacht R om twee en vier uur wakker en N om drie en half zes.
Ik ben er dus wel klaar mee haha en aangezien ze die uitknop bij kinderen nog niet gemaakt hebben... Iemand nog een oplossing voor het iedere nacht wakker worden van R. Hoe kun je zoiets doorbreken denken jullie
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ook hier slaapproblemen, tips??
Vind je dat echt een slaapprobleem? Want dat valt toch wel mee als je bedenkt dat N nog zo klein is? Is het met R ook niet zo dat hij nu in een roerige periode zit omdat N er nu ook is en daardoor vaker wakker wordt?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Uitleggen dat jij ook en je man ook willen slapen 's nachts? Mijn dochter heb ik gewoon wat knuffels onder handbereik gegeven en als ze niet kan slapen, kan ze gaan spelen. Dan hoeft ze ons tenminste niet te roepen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik denk dat je/jullie het nu al goed doen,en dat het misschien een fase is. Het is natuurlijk voor hem ook nieuw allemaal nu,ineens aandacht verdelen en een baby'tje erbij.
Ben zelf behoorlijk wat slaapproblemen gewend en ik legde haar dan gewoon bij mij in bed,maar dat is denk ik niet wat jullie willen
Verder geen tips,alleen succes gewenst!
Ben zelf behoorlijk wat slaapproblemen gewend en ik legde haar dan gewoon bij mij in bed,maar dat is denk ik niet wat jullie willen
Verder geen tips,alleen succes gewenst!
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Ik denk dat de oudste ondertussen oud genoeg is dat je hem alles kan uitleggen en vooral kort houden 's nachts. Niet op zijn vragen of lijntrekken in gaan. Jullie jongste is nog zo jong, logisch dat ze 's nachts nog wakker wordt. Hier had onze dochter een nite nite ligtzzz, we spraken dan af zodra ze wakker werd mag ze die aanzetten en dan weer lekker proberen te slapen. Dit hielp goed hier en zoals ik al zei vooral kort houden 's nachts.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Ze worden dus in een slechte nachte allebei twee keer wakker? Ik vind eigenlijk niet dat ze dan een slaapprobleem hebben. Snap dat het voor jullie vervelend is maar lijkt me niet iets waar je iets aan kan doen.
Misschien afspreken dat de een eruit gaat voor N en de ander voor R. Of om de beurt, of de een de eerste helft en de ander de tweede helft van de nacht.
Misschien afspreken dat de een eruit gaat voor N en de ander voor R. Of om de beurt, of de een de eerste helft en de ander de tweede helft van de nacht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het gaat ook niet om n. Maar vier keer eruit in een nacht vind ik teveel. We doe. Ook om en km maar je wordt er toch wakker van.
R wordt al bijna een half jaar iedere nacht wakker dus vind dat onderhand e ht wel een probleem.
R wordt al bijna een half jaar iedere nacht wakker dus vind dat onderhand e ht wel een probleem.
Printje- Lady Post-a-lot
Heb je de pilletjes van VSM weleens geprobeerd?
Dat helpt hier in elk geval meer dan niks en na even mopperen valt hij ook zelf weer in slaap.
Dat helpt hier in elk geval meer dan niks en na even mopperen valt hij ook zelf weer in slaap.
Gast- Gast
Sybella schreef:Heb je de pilletjes van VSM weleens geprobeerd?
Dat helpt hier in e
lk geval meer dan niks en na even mopperen valt hij ook zelf weer in slaap.
Nee nog niet heb er idd wel aan gedacht. Waar heb jij ze gekocht? Fijn dat het wel iets helpt bij jullie.
Printje- Lady Post-a-lot
Kan R uitleggen waarom hij wakker wordt? Misschien kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken. Kinderen op deze leeftijd begrijpen vaak meer dan je denkt.
Mijn dochter had er een handje van om papa te roepen zodra ze ook maar een klein beetje wakker werd. Toen heb ik uitgelegd dat papa ook graag de hele nacht wilt slapen en dat het niet fijn is als hij er uit moet. De nacht daarop riep ze om mama (slim kind, haha). Toen ik ook dat had uitgelegd viel het kwartje. Sindsdien hoor ik haar wel eens wakker worden, maar ze kan nu gewoon zelfstandig weer in slaap vallen.
Mijn dochter had er een handje van om papa te roepen zodra ze ook maar een klein beetje wakker werd. Toen heb ik uitgelegd dat papa ook graag de hele nacht wilt slapen en dat het niet fijn is als hij er uit moet. De nacht daarop riep ze om mama (slim kind, haha). Toen ik ook dat had uitgelegd viel het kwartje. Sindsdien hoor ik haar wel eens wakker worden, maar ze kan nu gewoon zelfstandig weer in slaap vallen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
R zegt dat hij bang is voor de nacht en dat ik wegga...benhebben daar ook al veel met hem overgehad. Hij heeft een lampje, wilde weer de babyfoon en weet dat we in de buurt zijn maar helpt dus niets.
Printje- Lady Post-a-lot
In het andere topic zei ik dit ook al, maar dit kregen wij afgelopen weekend als tip. Je zou het bedje eens op een andere plek in de kamer kunnen zetten.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Heeft hier bij dochter toen ook geholpen, ze werd nog wel wakker snachts maar sliep wel gewoon in om een uur of half 8 ipv een uur of 11. En het was ook niet meer 4 uur als ze klaarwakker was maar rond 6 uur.Pommes schreef:In het andere topic zei ik dit ook al, maar dit kregen wij afgelopen weekend als tip. Je zou het bedje eens op een andere plek in de kamer kunnen zetten.
Mijn kinderen zijn beide geen goede slapers, en van wie ze t hebben? Geen idee niet van hun mama of papa's
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Printje schreef:Sybella schreef:Heb je de pilletjes van VSM weleens geprobeerd?
Dat helpt hier in e
lk geval meer dan niks en na even mopperen valt hij ook zelf weer in slaap.
Nee nog niet heb er idd wel aan gedacht. Waar heb jij ze gekocht? Fijn dat het wel iets helpt bij jullie.
Je kunt ze gewoon bij de Etos halen en Kruidvat en DA zullen ze ook wel hebben denk ik.
Het scheelt hier ongeveer de helft denk ik. En hij valt dus ook weer zelf in slaap. En als we veel geluk hebben dan slaapt hij van 19.00 tot 06.00/07.00 door.
Gast- Gast
Wij hebben een tijdje de slaapsiroop van Sleepzz gebruikt, werkte heel goed en heeft ze nu niet meer nodig. Wij moesten er bijna elke avond/nacht ongeveer 10x naar haar toe, hadden van alles geprobeerd. Maar sleepzz werkte eindelijk
Dimphna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11
Hier gebruiken we Melatonine Time Released van Sleepzz. Die tabletjes zorgen ervoor dat je een nacht doorslaapt ( je hebt ook andere pilletjes die zorgen dat je goed inslaapt maar deze zijn dus om door te slapen) S. krijgt een half uur voordat hij naar bed gaat 4 tabletjes en sindsdien slaapt hij 9 van de 10 nachten door. We gebruiken het nu een maandje.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik zou voor 2 keer per nachts wakker worden geen pillen ofzo gaan gebruiken. Ik word zelf ook 's nachts wakker, het probleem is dat hij gaat roepen.
C. werd in een goede nacht maar 3 keer wakker, en is nu nog steeds 1 of 2 keer wakker 's nachts, het is vervelend voor jullie maar ik zou het geen slechte slaper noemen.
C. werd in een goede nacht maar 3 keer wakker, en is nu nog steeds 1 of 2 keer wakker 's nachts, het is vervelend voor jullie maar ik zou het geen slechte slaper noemen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Bolleke schreef:Ik zou voor 2 keer per nachts wakker worden geen pillen ofzo gaan gebruiken. Ik word zelf ook 's nachts wakker, het probleem is dat hij gaat roepen.
Eens.. hier ook al 3 jaar gebroken nachten..
Het is bij jullie nu even de combi van een baby en een peuter,maar dat word vanzelf weer minder..
Ik zou in die periode blij zijn geweest aks m,n baby maar 2 keer wakker werd
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
hier ook al weken drama. afgelopen nacht 00.30 j flesje, daarna onrustig tot 01.30. on iets voor 3.00 l overstuur...die sliep om 04.00 weer. om 04.30 j voor flesje...06.00 l wakker en niet meer geslapen.
wij zijn nu doodop....maargoed. snel vergeten en vol goede moed naar aankomende nacht.
hier ook vsm tabletjes. nu niet, maar paar weken geleden wel. leek te helpen..
wij zijn nu doodop....maargoed. snel vergeten en vol goede moed naar aankomende nacht.
hier ook vsm tabletjes. nu niet, maar paar weken geleden wel. leek te helpen..
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ga die siroop toch eens proberen, het duurt al een half jaar en ik vind het geen normaal peutergedrag meer. Het is altijd een slechte slaper geweest maar nu tikt het extra aan omdat N natuurlijk ook nog wakker wordt.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kan me voorstellen dat Printje iets wil proberen in de strijd tegen het wakker worden. Het is natuurlijk subjectief of je wakker worden een slaapprobleem vindt maar als je daarnaast met nog een baby je gebroken nachten tegemoet ziet kan ik me echt voorstellen dat je op zoek bent naar tips om de oudste te laten doorslapen. Tips heb ik niet, deze opmerking maak ik eigenlijk naar aanleiding van de eerdere opmerkingen dat mensen dit geen slaapprobleem vinden. Niet om bozig of bazig te doen ( echt niet, het viel me gewoon op!) maar als de term niet past dan betekent het tenslotte niet dat Printje er niet gewoon echt last van kan hebben.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
piene1983 schreef:Ik kan me voorstellen dat Printje iets wil proberen in de strijd tegen het wakker worden. Het is natuurlijk subjectief of je wakker worden een slaapprobleem vindt maar als je daarnaast met nog een baby je gebroken nachten tegemoet ziet kan ik me echt voorstellen dat je op zoek bent naar tips om de oudste te laten doorslapen. Tips heb ik niet, deze opmerking maak ik eigenlijk naar aanleiding van de eerdere opmerkingen dat mensen dit geen slaapprobleem vinden. Niet om bozig of bazig te doen ( echt niet, het viel me gewoon op!) maar als de term niet past dan betekent het tenslotte niet dat Printje er niet gewoon echt last van kan hebben.
Dit ja...
Beetje 'bij mij is het nog veeeeeeeel erger, dus stel je niet zo aan' gevoel krijg ik erbij.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:piene1983 schreef:Ik kan me voorstellen dat Printje iets wil proberen in de strijd tegen het wakker worden. Het is natuurlijk subjectief of je wakker worden een slaapprobleem vindt maar als je daarnaast met nog een baby je gebroken nachten tegemoet ziet kan ik me echt voorstellen dat je op zoek bent naar tips om de oudste te laten doorslapen. Tips heb ik niet, deze opmerking maak ik eigenlijk naar aanleiding van de eerdere opmerkingen dat mensen dit geen slaapprobleem vinden. Niet om bozig of bazig te doen ( echt niet, het viel me gewoon op!) maar als de term niet past dan betekent het tenslotte niet dat Printje er niet gewoon echt last van kan hebben.
Dit ja...
Beetje 'bij mij is het nog veeeeeeeel erger, dus stel je niet zo aan' gevoel krijg ik erbij.
Zo is het absoluut niet bedoeld!
Zelf vind ik 2 keer per nacht wakker worden niet echt een slaap probleem zoals dat in de titel aangegeven staat. Natuurlijk snap ik dat ze er last van heeft, ik weet zelf ook wel dat 4 keer per nacht je bed uit komen geen pretje is!
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Lejow schreef:piene1983 schreef:Ik kan me voorstellen dat Printje iets wil proberen in de strijd tegen het wakker worden. Het is natuurlijk subjectief of je wakker worden een slaapprobleem vindt maar als je daarnaast met nog een baby je gebroken nachten tegemoet ziet kan ik me echt voorstellen dat je op zoek bent naar tips om de oudste te laten doorslapen. Tips heb ik niet, deze opmerking maak ik eigenlijk naar aanleiding van de eerdere opmerkingen dat mensen dit geen slaapprobleem vinden. Niet om bozig of bazig te doen ( echt niet, het viel me gewoon op!) maar als de term niet past dan betekent het tenslotte niet dat Printje er niet gewoon echt last van kan hebben.
Dit ja...
Zo is het van mij ook niet bedoeld. Ik vind alleen dat je kind geen slaapprobleem heeft als hij twee keer wakker wordt 'snachts en dan na een knuffel weer gaat slapen. Dat neemt niet weg dat het heel vervelend kan zijn, natuurlijk slaap je liever de hele nacht door.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Slaapproblemen,ik trek het niet meer
» slaapproblemen
» Slaapproblemen
» Ook hier is het mis
» hoe ga je hier mee om?
» slaapproblemen