Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb verplicht verlof....

+15
Tania
Darius
Mama Titty
Printje
Wennes
Liadan
liesje
Puggle
Snoes
Lindsya
moepie
studiebol
Happydobby
duckie
Roodkapje
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Roodkapje vr 1 jun 2012 - 3:34

Even een stukje geplakt vanuit mijn zwangerschapsdagboek.....Wie heeft er tips... Hoe overleef ik mijn verlof.. Wink Ik ben heel slecht in stil zitten en ik hou echt van werken... pfff!!

Gister 31 mei (27.6wk) kwam ik uit de nachtdienst. Ik verloor kleine beetjes slijm gedurende nacht maar besteedde er eigenlijk weinig aandacht aan. Om 8.30 uur lag ik in bed en kon ook gewoon slapen, rond een uur of 13 werd ik wakker en ging naar het toilet. Daar ben ik de slijmprop verloren. Ik herkende het meteen van de vorige keren. Het verliezen van je slijmprop is niet zo erg, je lichaam maakt het opnieuw aan als het goed is en het hoeft niets te zeggen over een naderende bevalling.

Ik ging even douchen en aankleden want de kindjes zouden zo thuis komen uit school. We hebben met z'n allen even wat gedronken en Papa ging weer naar zijn werk.
Mijn buik deed wat zeurderig pijn en heb toch besloten omdat de eerst volgende afspraak pas op 12 juni staat in ieder geval even te melden aan het ziekenhuis wat er was gebeurd.
Er werd meteen overlegd gezien de zwangerschapsduur en het verleden met O.
Ik moest direct me melden bij de verloskamers dan zouden ze wel even kijken. Snel Papa gebeld dat hij moest komen, die was nog maar net op het werk gearriveerd en kon al weer terug.Mijn mama gebeld, die zou even op de kindjes passen.

In het ziekenhuis aangekomen aan het ctg. Het lijkt vrij rustig in mijn buik gelukkig op een pijnlijke buik na. Inwendig onderzoek levert op dat mijn baarmoedermond al aan het verweken is, gelukkig is het nog wel gesloten. De verpleegster die erbij was heeft samen met ons de bevalling van O. beleefd en het was duidelijk dat het op haar ook ontzettend veel indruk heeft gemaakt. Ze wist alles nog in detail te vertellen ( eigenlijk nog beter als dat ik me kan herinneren). Het was fijn om even van haar te horen dat hoe ik het heb beleefd het ook echt zo ging. Ik wilde eigenlijk altijd al eens een gesprek aanvragen omdat ik zelf delen mis. Alles is die nacht zo langs me heen gegaan.. Mede door de heftige bevalling van O. word ik niet zomaar weer naar huis gestuurd. Ze willen alles op alles zetten om zeker te weten dat ik niet nu al ga bevallen. Ik heb zelf helemaal niet dat gevoel, maar het geeft wel een gerust gevoel dat ze zo goed alles nakijken.
De gynaeocoloog wordt erbij geroepen. Gelukkig mijn eigen gynaecoloog. Ze is echt een schat! Ze kijkt alles rustig na met de echo, ze ziet inderdaad de net door de verloskundige vastgestelde verweekte baarmoedermond. De baarmoederhals wordt opgemeten en die is nog mooi lang. Wat een geruststelling! 52mm!
Er wordt uitwendig aan mijn buik nog gevoeld, de baby is conform groei / aantal weken. Ook dat stelt ons gerust. Door de SUA ( 1 ader in de navelstreng en 1 slagader ipv 2 aders) hebben we grotere kans op een laag geboortegewicht of vroegtijdige bevalling.
Ik mag blijven als me dat geruststeld, maar ik mag ook naar huis. Ik kies voor de laatste optie. Ik heb er vertrouwen in in wat er net gemeten is, het voelt voor mij niet alsof ik binnen nu en paar dagen ga bevallen ( al weet je dat nooit zeker). De gynaecoloog weet van mijn angst dat ik weer zomaar opeens ergens beval zonder weeen... ze kan dat niet wegnemen dat weet ik al.. maar ik ben blij te merken dat ze alles zo serieus neemt. Heel wat anders als haar voorganger die ik tot 20 weken had.
Ik mag van de gynaecoloog niet meer werken, moet echt rusten en ze wil mij maandag weer zien. Ik moet mij dan om 11 uur weer melden bij de verlosafdeling.
Er moeten nog wat kleine dingen thuis geregeld worden. Geboortekaartjeslijst moet papa nog afmaken, dat heeft hij gisteravond meteen gedaan. De tekstjes op het geboortekaartje moeten nog definitief worden uitgezocht, dat staat voor dit weekend op de planning. Het kamertje is zo goed als af, nog wat kleine dingetjes. De meeste aankopen zijn gedaan. Het geeft me rust...
Het ergste voor mezelf vind ik dat ik niet meer mag werken. Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga overleven.. .Het kan in theorie nog 3.5 mnd duren voor ik beval. Wat doe ik in de tussentijd thuis, ik mag niet veel want ik moet rusten... We zien het wel... de komst van jou is zoveel belangrijker, we moeten er even doorheen en dan komt het vast goed. Hou het nog even vol in mijn buik want je moet echt nog groeien!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  duckie vr 1 jun 2012 - 3:40

jeetje das wel even schrikken zeker.... sterkte ermeeIk heb verplicht verlof.... 699888
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Happydobby vr 1 jun 2012 - 3:41

Jammer dat je niet meer kan werken maar het is voor het goede doel, hopelijk blijft de kleine nog even zitten.
Ik heb verplicht verlof.... 699888

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  studiebol vr 1 jun 2012 - 3:49

wow, jeetje das schrikken! Sterkte!`

hoe je je verlof door komt, heb je geen fotoboeken die nog gemaakt moeten worden? Boeken lezen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  moepie vr 1 jun 2012 - 3:50

Joh wat schrikken zeg!!
Gelukkig hebben ze gelijk alles goed nagekeken. Wat fijn dat je in het ziekenhuis vertrouwde gezichten tegen kwam, dat geeft denk ik wel een gerust gevoel.
Ja wat moet je al die tijd doen... filmpjes kijken, boeken lezen, veel forummen, pfff kan me voostellen dat je er een beetje tegenop ziet maar ja alles voor je kindje.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kindje nog lekker warm in je buik blijft zitten Ik heb verplicht verlof.... 699888
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Lindsya vr 1 jun 2012 - 3:56

Ik las al een aantal dingen op Fb. Dat is schrikken. Heel veel sterkte nogmaals.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Snoes vr 1 jun 2012 - 4:08

Wat schrikken zeg! Gelukkig zag alles er nu wel goed uit en hopelijk beval je de eerst komende weken nog niet. Sterkte!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:15

zo'n raar idee, ik ben zelfs een week verder dan jij bent, ik kan me echt niet voorstellen om nu in angst te moeten zitten voor een eventuele bevalling Cry Gelukkig is je baarmoederhals nog wel mooi lang, hopelijk blijft dit kindje nog even zitten. Heb je genoeg hulp om voor de andere drie te zorgen enzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Puggle vr 1 jun 2012 - 4:39

Oh wat schrikken zeg! Toch maar goed rust houden en dat de baby maar goed blijft zitten nog. Ik herken wel je gevoel hoor van wat je nu moet gaan doen. Ik ben van 24 weken thuis en zag er ook erg tegenop, maar ben de tijd aardig doorgekomen. En ik had dan nog niet eens al 3 kindjes thuis die voor afleiding zorgen. Veel sterkte!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  liesje vr 1 jun 2012 - 5:31

oeff wat schrikken allemaal. ik hoop dat de kleine nog lekker blijft zitten waar hij/zij zit en nog lekker groeit en wacht tot de tijd daar is

heb je geen rustige hobby wat je kan doen?
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 5:36

Was even schrikken meis toen ik het gisteren las op je facebook maar nogmaals veel sterkte!

En denk goed aan jezelf en de kleine in je buik, dat is nu het belangrijkste!

Ik heb verplicht verlof.... 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 6:45

Jeetje! Dat is schrikken.
Geen idee hoe je, je de komende tijd moet vermaken.
Veel lezen, Friends van begin tot eind kijken of een andere serie en vooral veel rusten.
Ik hoop dat de kleine nog een tijdje blijft zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Liadan vr 1 jun 2012 - 7:01

Dat is schrikken! En een hele omschakeling om nu plotseling al met verlof te zijn. Ik hoop dat jullie kindje nog een hele tijd blijft zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Wennes vr 1 jun 2012 - 7:05

Meid, wat vervelend zeg!
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt.
Gelukkig is je baarmoederhals nog mooi lang. De mijne is op dit moment 1.8cm.
Ik zou als ik jou was echt heel goed je rust nemen. Natuurlijk weet je dat wel, maar ik weet ook hoe moeilijk dat is, vooral als je nog andere kinderen rond hebt lopen.
Probeer je netwerk goed te benutten zodat jij zo min mogelijk belast wordt.
Tja en je dagen doorbrengen..... ik heb ook al vele boeken gelezen, films gekeken, internet doorgezocht, spelletjes gespeeld etc. Ook ik wordt daar heel erg gek van! Af en toe komen er mensen op visite en dat vind ik wel gezellig, dan heb je ook eens andere verhalen die je te horen krijgt en dan gaat de tijd ook sneller.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles rustig blijft en de kleine nog even binnen blijft.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 7:24

Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Wennes vr 1 jun 2012 - 7:27

Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Mama Titty vr 1 jun 2012 - 7:30

Jeetje, dat is schrikken! Gelukkig is baarmoederhals nog lang.
Zijn de kinderen ook weg nu je thuis bent of niet?
Anders heel veel lezen, films kijken, muziek luisteren, puzzelen etc.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Darius vr 1 jun 2012 - 7:33

Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Wennes, dat snap ik, maar probeer het niet zo op jezelf te betrekken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Tania vr 1 jun 2012 - 7:33

Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Nou zo'n vreselijke opmerking is het toch niet. Mag aannemen dat iedereen snapt dat ze dit niet serieus meent.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 7:37

Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Tuurlijk is de gezondheid het allerbelangrijkste, dat snapt ze hopelijk echt wel.

Maar nogmaals het is niet verkeerd bedoeld, ik krijg het al Spaans benauwd als ik eraan denk dat de kans bestaat dat ik zou moeten stoppen met werken. Maar diep respect voor meiden die in deze situatie zitten want ik vraag me werkelijk af hoe ik er mee om zou gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 7:37

Tania schreef:
Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Nou zo'n vreselijke opmerking is het toch niet. Mag aannemen dat iedereen snapt dat ze dit niet serieus meent.

Nogmaals dat hoop ik ook. Ik bedoelde er niets mee, mezelf kennende zou ik het ook nog voorstellen aan de arts ook Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Wennes vr 1 jun 2012 - 7:38

Darius schreef:
Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Wennes, dat snap ik, maar probeer het niet zo op jezelf te betrekken.

Mensen hebben geen idee hoe het voelt om in deze situatie te zitten en kunnen zo opmerkingen maken die je kwetsen.
Natuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat ik weet hoe Roodkapje zich voelt en dan zit je niet altijd op dit soort opmerkingen te wachten.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Wennes vr 1 jun 2012 - 7:39

Printje schreef:
Tania schreef:
Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Nou zo'n vreselijke opmerking is het toch niet. Mag aannemen dat iedereen snapt dat ze dit niet serieus meent.

Nogmaals dat hoop ik ook. Ik bedoelde er niets mee, mezelf kennende zou ik het ook nog voorstellen aan de arts ook Embarassed

Sorry hoor Printje, maar dan heb je echt geen idee hoe de situatie daadwerkelijk is en welke risico's eraan vast zitten als je doorgaat.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 7:41

Wennes schreef:
Darius schreef:
Wennes schreef:
Printje schreef:Jeetje wat schrikken voor jullie.

Het graag willen werken herken ik heel goed. Ik zou het zo erg vinden als ik eerder zou moeten stoppen, volgens mij zou ik echt knettergek worden. Ik kan niet tegen thuiszitten...maar goed helaas heb je natuurlijk niet altijd een keuze. Ik ga dan wel liggend voor de klas hahaha

Printje, zo grappig is deze opmerking niet als je in deze situatie zit en/of de gezondheid van je kindje op het spel staat.

Wennes, dat snap ik, maar probeer het niet zo op jezelf te betrekken.

Mensen hebben geen idee hoe het voelt om in deze situatie te zitten en kunnen zo opmerkingen maken die je kwetsen.
Natuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat ik weet hoe Roodkapje zich voelt en dan zit je niet altijd op dit soort opmerkingen te wachten.

Ik zie het kwaad er niet zo in, sorry en ik ken je toch echt wel goed. Ik weet dat jij hier niet voor gekozen hebt en dat je het anders zou willen. Maar nogmaals je weet dat ik veel respect heb voor je hoe je ermee omgaat maar ik vraag me echt serieus af hoe ik dat zou doen. Maar nogmaals sorry als ik iemand ermee kwets, laat ik hopen dit nooit te hoeven meemaken
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Muppetje vr 1 jun 2012 - 7:43

Roodkapje, strekte meis. Zoals ik op Facebook al zei, doe rustig aan! hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb verplicht verlof.... Empty Re: Ik heb verplicht verlof....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum