Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verplicht kus geven

+9
Printje
Twellie
maiadebij
Mamsie
Annemie
May
Filoria
Liadan
Flower_L
13 plaatsers

Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Verplicht kus geven

Bericht  Flower_L wo 22 aug 2012 - 7:45

Mijn schoonvader bijvoorbeeld zegt altij "l..geef opa eens een kus".
Wij zien aan l dat hij dat niet wil en ongemakkelijk voelt, en loopt dan onwennig naar opa en gaat daar dan verlegen staan.

Vind zelf geen fijn gevoel. Hij moet geen dingen dien waarbij hij zich niet op zijn gemak voelt...maargoed, het is opa. Dus lastig.

Herkenbaar? En wat doen jullie? Zeggen dat niet hoeft?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Liadan wo 22 aug 2012 - 7:47

Ik zou dan zoiets zeggen als 'volgens mij heb jij geen zin om een kus te geven hè, geef opa anders een handkus'. En als dochter dit dan niet wil, dan heeft opa pech.
Hier vraagt ook wel eens iemand aan mijn dochter of hij/zij een kus krijgt, Yara zegt dan zelf altijd heel duidelijk 'nee dat wil ik niet' of ze geeft wel een kus als ze het wel wil.


Laatst aangepast door Liadan op wo 22 aug 2012 - 7:48; in totaal 1 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Filoria wo 22 aug 2012 - 7:48

Heel herkenbaar ja smile Van mij hoeft het dan ook niet. Maar als Tomas ouder wordt vind ik wel dat hij netjes gedag moet zeggen als we ergens weg gaan etc.

Al vraag ik me wel af bij welke leeftijd die grens dan ligt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  May wo 22 aug 2012 - 7:49

Ik had een "stiefoma" (nou ja eigenlijk was ze de titel oma niet eens waard) die dat ook altijd wou afdwingen. Zowel dat ik haar een kus gaf als mijn opa. Maar mijn moeder heeft hier altijd op in gegrepen en gezegd dat ik dat niet hoef en dat als ik het zou willen het zelf wel zou doen.
En ben echt blij dat mijn moeder dat gedaan heeft!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Flower_L wo 22 aug 2012 - 7:49

Handje vind ik anders, moet l. ook....of hij moet even zwaaien en dag zeggen

Maar een kus vind ik meer intiem.]

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Annemie wo 22 aug 2012 - 7:51

Hier hoeft het van mij ook niet, maar hier dwingt opa hem ook weleens in dingen, terwijl je kunt zien dat hij er geen zin in heeft, dan zeg ik ook weleens, nou volgens mij heeft D. er helemaal geen zin in, maarja dan nog gaat opa gewoon door... Mijn zoontje wil altijd graag met iedereen neuzen.. heeft opa hem geleerd.. van de week bij Leenbakker wilde hij met de cassiere neuzen.. Embarassed gelukkig wilde zij ook, haha..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Liadan wo 22 aug 2012 - 7:52

Annemie schreef:Hier hoeft het van mij ook niet, maar hier dwingt opa hem ook weleens in dingen, terwijl je kunt zien dat hij er geen zin in heeft, dan zeg ik ook weleens, nou volgens mij heeft D. er helemaal geen zin in, maarja dan nog gaat opa gewoon door... Mijn zoontje wil altijd graag met iedereen neuzen.. heeft opa hem geleerd.. van de week bij Leenbakker wilde hij met de cassiere neuzen.. Embarassed gelukkig wilde zij ook, haha..
Laughing wat schattig!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Mamsie wo 22 aug 2012 - 7:54

Natuurlijk zegt opa dat. Die wil graag een dikke kus. Maar dan zeg jij tegen opa dat hij die alleen krijgt uit hemzelf. Opa wilt toch ook niet dat z'n kleinkind zich ongemakkelijk voelt.
Mijn opa en oma vragen het ook en soms krijgen ze er dan ook 1 en soms ook niet. Hij moet zelf naar ze toe lopen en anders laten mijn opa en oma het gewoon.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  maiadebij wo 22 aug 2012 - 8:01

Mijn oma had daar in het begin ook een handje van. Op een keer zei ze zelfs "toe geef oma een kusje, anders mag je volgende keer niet komen spelen". Ik had al vaker gezegd dat hij niet wilt dus niet hoeft, maar na die opmerking werd ik behoorlijk pissig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Twellie wo 22 aug 2012 - 8:01

Mijn oma had ook de neiging mijn oudste dochter helemaal naar zich toe te trekken en een knuffel af te dwingen terwijl mijn dochter niet wilde. Mijn oma had trouwens gewoon niet goed door dat mijn dochter echt niet wilde, ze is wel gewoon een hele lieve oma. Ik heb even gezegd dat ze wel een knuffel uit zichzelf kwam geven als ze er behoefte aan had en dat ze niet mijn dochter bij de arm moest vasthouden. Toen was het opgelost en mijn dochter komt nu ook gewoon uit zichzelf naar oma toe.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Printje wo 22 aug 2012 - 8:09

Ook R hoeft niemand te kussen wie hij niet wil. Het is een enorme kuskont dus het komt niet snel voor maar als het wel gebeurd zeg ik meestal geef maar een handje oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 8:12

Liadan schreef:
Annemie schreef:Hier hoeft het van mij ook niet, maar hier dwingt opa hem ook weleens in dingen, terwijl je kunt zien dat hij er geen zin in heeft, dan zeg ik ook weleens, nou volgens mij heeft D. er helemaal geen zin in, maarja dan nog gaat opa gewoon door... Mijn zoontje wil altijd graag met iedereen neuzen.. heeft opa hem geleerd.. van de week bij Leenbakker wilde hij met de cassiere neuzen.. Embarassed gelukkig wilde zij ook, haha..
Laughing wat schattig!
Haha wat grappig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 8:35

J hoeft hier niks tegen zijn zin in. Als het opa of oma is die om een kus vraagt en hij wil niet roep ik wel eens: geef anders een handkusje of geef een high five. Zoiets wil hij altijd wel. Maar ik zal hem nooit verplichten een kus te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  PapillonRose wo 22 aug 2012 - 8:37

Ze hoeft van mij niemand een kus te geven als ze niet wil. Dat kan je niet afdwingen vind ik. Al zijn er dan altijd mensen die dan gewoon zelf een kus geven als ze hem niet krijgen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Parisienne wo 22 aug 2012 - 9:05

N. hoeft van mij ook nooit iemand een kus te geven. Als ze wil is het prima, wil ze niet is het ook prima. Als er gevraagd wordt om een kusje en ik merk aan N. dat ze eigenlijk niet wil, reageer ik meestal met iets als: "Je bent niet zo knuffelig hè, je mag ze ook een handkusje geven hoor. En anders zwaaien we even en zeggen we gewoon gedag." Ze zegt in ieder geval altijd netjes gedag, dat vind ik voldoende!

Edit: wat ik wel echt vreselijk vind is als een kus echt 'gepikt' wordt. Mijn vader doet het ook wel eens, maar dan op een speelse manier: "N., ik kom een kusje pikken hoor!" Zij rent dan gillend weg en roept: "Pak me dan, als je kan. Kan lekker niet pakken!" Hij pakt haar, geeft haar een kus, zij gaat hem kietelen, etc. Dan zie ik aan haar dat ze het op die manier leuk vindt. Maar mijn schoonmoeder.. pff! Rolling Eyes "Ahh toe! Kom hier, geef oma een kus!" N.: "Nee, wil niet." Schoonmoeder: "Nouja zeg, dat is niet lief!" Ze pakt haar dan vast en geeft haar een kus. Ik kan daar best boos om worden. Snappen ze het dan echt niet?! Mad N. is daarna ook echt chagrijnig.. ze houdt daar gewoon niet van. Logisch vind ik!


Laatst aangepast door Parisienne op wo 22 aug 2012 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 9:08

Als ze geen kus wil geven dan geeft ze geen kus.
Ze is hierin ook niet te chanteren ofzo. Sommige zeggen dan weleens: Als je mij een kusje geeft krijg je een ijsje.
Dan zegt ze gewoon: Ik hoef geen ijsje. Terwijl ze die wel héél graag zou willen, haha.
Ik vind het wel fijn dat ze standvastig is Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Novalee wo 22 aug 2012 - 9:23

Haha, slimme tante die H., Watermeloen! Very Happy

N. is op dit moment erg kusserig en als ze zin heeft dan blijft ze aan de gang I love you dus hier is het niet aan de orde. Als we afscheid nemen van ons nichtje (bijna 3) dan vragen we of we een kus mogen zodat ze zelf de keus heeft. Wil ze niet dan zwaait ze of soms gewoon helemaal niks. Ze geeft nu trouwens zelf kussen op de mond, maar dat laat ik ook aan haar over. Op de wang of op haar haar vind ik ook prima.

Het lijkt me erg vervelend als iemand zich zo aan je kindje opdringt. Hoe moeilijk het ook is, ik zou er wel iets van zeggen want je kindje kan het zelf nog niet zo goed aangeven, of althans niet duidelijk genoeg voor je schoonvader.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 21:45

Ik laat het aan mijn zoon over of hij een kusje wil geven of niet. Wil hij het niet, dan hoeft het ook niet van mij.
Mijn oma kan hierin ook erg dwingend zijn, dat is echt vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 21:47

Hier ook herkenbaar, maar zoon bepaald zelf of hij dat wil of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 0:58

Tuurlijk hoeft dat niet! Als Y. niet wil, hoeft het niet, en het is zoiezo geen verplichting ofzo. Wij waren vroeger (beiden, zowel man als ik) niet kusserig (als kinders zijnde dan he)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 1:00

Mijn neefje wilde ineens ook geen kusjes meer geven, alleen aan oma (mijn moeder). Nu doen we high-fives en soms een knuffel erbij. Verplicht kus geven 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht kus geven Empty Re: Verplicht kus geven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum