Hoe doen jullie dan financieel?
+33
Fearie
Flower_L
Printje
Highway
Snoes
Happydobby
Puggle
Filoria
Ayla
Travelgurly
Sanne
Muppetje
Linda
Lejow
M@niek
Kat1980
Mamsie
*Lookie*
Annemie
_Lana_
studiebol
Steep
Sophiee
Rush
Lavendel
SarahKey
Coco
bolus26
Parisienne
Flip Fluitketel
Tania
MissD
Wennes
37 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoe doen jullie dan financieel?
TBIB schreef:Ons geld komt op 1 grote hoop.
Ik heb het daar totaal niet moeilijk mee en zie dat zeker niet als afhankelijk zijn van.
Ik hoef me ook niet te verantwoorden als ik iets wil kopen en dat hoeft mijn man ook niet.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:TBIB schreef:Ons geld komt op 1 grote hoop.
Ik heb het daar totaal niet moeilijk mee en zie dat zeker niet als afhankelijk zijn van.
Ik hoef me ook niet te verantwoorden als ik iets wil kopen en dat hoeft mijn man ook niet.
+1
+1
Al verdien ik met 28u niet heel veel minder dan vriend (40u).
hij draagt meer af aan huishoudgeld. Eigen te besteden bedrag is voor beide hetzelfde. Spaargeld ook....precies zelfs
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
studiebol schreef:Travelgurly schreef:Charlie schreef:Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
''sinds januari 2010 voor het eerste en tweede kind 184 Euro per maand, voor het derde kind 190 Euro en voor het vierde en volgende kind 215 Euro per maand''
(Wikipedia)
Ja ongelofelijk he. Het redt echt onze ass eventjes zo gezegd nu we een tweeling krijgen en er zoveel kosten op ons afkomen nadat we nét met het huis een beetje klaar zijn. En er komt binnenkort ook nog eens 100 per kind per maand bovenop waarschijnlijk, omdat er een nieuwe wet is dat je dat krijgt als je je kinderen niet naar de opvang brengt.
joh is dat zo? wat een rare wet is dat dan weer, krijg je een soort boete als je besluit bij je kind thuis te blijven????
Nou ik zie 100 euro per maand KRIJGEN niet als een boete eigenlijk...
Nee idd. Het is een soort bijdrage omdat je geen gebruik maakt van een opvangplek, die zijn in Duitsland niet duur en ze hebben ellenlange wachtlijsten. Soort van opvoedgeld.
Gast- Gast
Wij gooien het op 1 hoop sinds we allebei werken, vinden we het fijnst. Sparen ook samen en doen alles met het gezamenlijke geld, soms komen er wel eens opmerkingen van 'wat heb je nou weer gekocht?'. Maar het meeste wordt hier overlegd.
Ik verdien iets meer als mijn vriend, maar daarin maken we geen onderscheid. Ik werk 32 uur en mijn vriend 36 uur.
Ik verdien iets meer als mijn vriend, maar daarin maken we geen onderscheid. Ik werk 32 uur en mijn vriend 36 uur.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
@ Charlie: ik wist niet dat jij in Duitsland woont. Wel fijn dat daar de toeslagen allemaal zo hoog zijn zeg! Hier is het helaas echt niks.. je kan er net je luiers van kopen
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:@ Charlie: ik wist niet dat jij in Duitsland woont. Wel fijn dat daar de toeslagen allemaal zo hoog zijn zeg! Hier is het helaas echt niks.. je kan er net je luiers van kopen
Wij wonen in Nederland, maar bij de grens en mijn man werk in Duitsland en als je daar werkt maakt t niet uit waar je woont!
Gast- Gast
Charlie, krijg je dan ook Nederlandse kinderbijslag?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Charlie, krijg je dan ook Nederlandse kinderbijslag?
Ja we krijgen Nederlandse en vanuit Duitsland betalen ze het verschil er bovenop.
Gast- Gast
Charlie schreef:Muppetje schreef:Charlie, krijg je dan ook Nederlandse kinderbijslag?
Ja we krijgen Nederlandse en vanuit Duitsland betalen ze het verschil er bovenop.
Lekker hoor
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Charlie schreef:Muppetje schreef:Charlie, krijg je dan ook Nederlandse kinderbijslag?
Lekker hoor
Ja, dat zijn de voordelen van het grensgebied. Wel een gedoe met al de administratieve rompslomp.
Gast- Gast
Ja dat zal best inderdaad
Muppetje- Ratel
Charlie schreef:Muppetje schreef:Charlie, krijg je dan ook Nederlandse kinderbijslag?
Jeetje wat lekker!! Ik ga manlief ook maar eens laten solliciteren in Duitsland dan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Maar je zorgt toch samen voor het inkomen? Of je dat nou doet door voor de kinderen te zorgen, of door te werken. Je runt samen een huishouden en hebt een gezin, dan heb je gewoon zulke verdelingen Ik zou het dan ook niet zien als zijn geld, en jouw geld, maar gewoon jullie geld. En als je dat prettig vind kun je beide een bedrag op eigen rekening houden om te kunnen kopen zonder verantwoording.
Nu hebben we ook alles op 1 hoop, ik werk de helft van wat mijn vriend werkt, maar we houden nu meer over omdat we samen een huishouden hebben, dus het is ook in zijn voordeel, en we geven dat gewoon beide uit
Nu hebben we ook alles op 1 hoop, ik werk de helft van wat mijn vriend werkt, maar we houden nu meer over omdat we samen een huishouden hebben, dus het is ook in zijn voordeel, en we geven dat gewoon beide uit
Gast- Gast
Wij hebben ieder ons "eigen" geld. We hebben een gezamelijke rekening , maar die is puur voor de gezamelijke creditcard ( en die wordt alleen gebruikt op buitenlandse vakanties).
Ik werk en ontvang salaris op mijn rekening... ik betaal alles voor de kids,.. kleding, luiers, spaargeld etc en alle boodschappen en extra dingetjes in huis ( op hele grote uitgaven na)
Mijn man werkt en ontvangt zijn salaris op zijn rekening ... hij betaalt alle vaste lasten. ( huis, gas, water , licht, internet, tv etc).
We zijn ongeveer evenveel kwijt per maand denk ik, hij verdient meer... maar ik geef meer aan mezelf uit. Dat is de reden waarom ik het nooit samen wilde hebben. Ik wil niet bij elke aankoop "moeten" verantwoorden wat ik nou weer heb gekocht.
Ik denk trouwens dat hij er niet eens moeilijk over zal doen, maar toch .. om het te voorkomen.
Nu ben ik met verlof en normaal verdien ik door de nachten die ik werk 150%... nu ik ziek ben gemeld krijg ik maar 100%, mijn salaris gaat dus met de helft omlaag. We moeten er samen nog even naar kijken, maar wellicht gaan we het toch op 1 hoop gooien. Even met mijn mannetje over hebben deze week... We zijn naar mijn meer-salaris gaan leven dus dat zal flink wennen zijn komende maanden!
Ik werk en ontvang salaris op mijn rekening... ik betaal alles voor de kids,.. kleding, luiers, spaargeld etc en alle boodschappen en extra dingetjes in huis ( op hele grote uitgaven na)
Mijn man werkt en ontvangt zijn salaris op zijn rekening ... hij betaalt alle vaste lasten. ( huis, gas, water , licht, internet, tv etc).
We zijn ongeveer evenveel kwijt per maand denk ik, hij verdient meer... maar ik geef meer aan mezelf uit. Dat is de reden waarom ik het nooit samen wilde hebben. Ik wil niet bij elke aankoop "moeten" verantwoorden wat ik nou weer heb gekocht.
Ik denk trouwens dat hij er niet eens moeilijk over zal doen, maar toch .. om het te voorkomen.
Nu ben ik met verlof en normaal verdien ik door de nachten die ik werk 150%... nu ik ziek ben gemeld krijg ik maar 100%, mijn salaris gaat dus met de helft omlaag. We moeten er samen nog even naar kijken, maar wellicht gaan we het toch op 1 hoop gooien. Even met mijn mannetje over hebben deze week... We zijn naar mijn meer-salaris gaan leven dus dat zal flink wennen zijn komende maanden!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
We hebben beide onze eigen rekening en geen gezamenlijke rekening. Ik verdien veel meer dan mijn vriend, mijn vriend mag daarom ook mijn deel van wat we ontvangen van de belastingdienst houden (ouderschapsverlofkorting en van de hypotheek).
Van mijn vriends totale inkomsten wordt het gros van de vaste lasten betaald. Ik betaal alles voor de kinderen (van opvang tot luiers), telefoon en internet, verzekeringen, kleding en de luxe dingen (vakanties, dagjes uit enzovoorts).
We houden uiteindelijk dan beiden ongeveer hetzelfde bedrag over om te sparen / uit te geven aan wat we willen.
Van mijn vriends totale inkomsten wordt het gros van de vaste lasten betaald. Ik betaal alles voor de kinderen (van opvang tot luiers), telefoon en internet, verzekeringen, kleding en de luxe dingen (vakanties, dagjes uit enzovoorts).
We houden uiteindelijk dan beiden ongeveer hetzelfde bedrag over om te sparen / uit te geven aan wat we willen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij hebben 1 gemeenschappelijke rekening en spaarrekening en dan ook nog elk een rekening en spaarrekening. Alles wat we verdienen storten we op de gemeenschappelijke rekening en daar krijgen we elk hetzelfde bedrag van.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Straks als onze baby er is gaan ik een dag minder ga werken maar het geluk wil dat ik paar maanden geleden dit al heb onderhandeld. Ik heb gezegd dat ik 4 dagen wil werken, voor dezelfde salaris. Akkoord gekregen. Dus ik ga financieel helemaal niet op achteruit. Heel fijn.
Momenteel komt al ons geld binnen op 1 hoop. Wij sparen, betalen onze vaste lasten, en zetten geld op de lopende rekening voor boodschappen en dan maakt mijn man 2 gelijke bedragen aan ons beide over. Dat is eigen geld. Als ik alles in 1x er doorheen jaag is dat mijn zaak. Dit geld is helemaal vrij te besteden, of ik nou 38 mascara's er van koop of mezelf elke dag laat masseren dat is voor hem onbelangrijk. Zo voelt het het best. Ookal verdiend hij het meest van ons beide, ik kan daar niet moeilijk over doen. Ons hele leven is gebasseerd op wat mogelijk is omdat hij meer verdiend. Maar daar komt misschien bij dat mijn man nooit moeilijk is met geld. Voor ons werkt dit. En ik voel me geenzins afhankelijk van hem in die zin dat wij niet praten over mijn geld/jouw geld. Het is ons leven, ons geld.
Momenteel komt al ons geld binnen op 1 hoop. Wij sparen, betalen onze vaste lasten, en zetten geld op de lopende rekening voor boodschappen en dan maakt mijn man 2 gelijke bedragen aan ons beide over. Dat is eigen geld. Als ik alles in 1x er doorheen jaag is dat mijn zaak. Dit geld is helemaal vrij te besteden, of ik nou 38 mascara's er van koop of mezelf elke dag laat masseren dat is voor hem onbelangrijk. Zo voelt het het best. Ookal verdiend hij het meest van ons beide, ik kan daar niet moeilijk over doen. Ons hele leven is gebasseerd op wat mogelijk is omdat hij meer verdiend. Maar daar komt misschien bij dat mijn man nooit moeilijk is met geld. Voor ons werkt dit. En ik voel me geenzins afhankelijk van hem in die zin dat wij niet praten over mijn geld/jouw geld. Het is ons leven, ons geld.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Doen jullie even mee?
» Doen jullie mee?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Doen jullie even mee?
» Doen jullie mee?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: