Hoe doen jullie dan financieel?
+33
Fearie
Flower_L
Printje
Highway
Snoes
Happydobby
Puggle
Filoria
Ayla
Travelgurly
Sanne
Muppetje
Linda
Lejow
M@niek
Kat1980
Mamsie
*Lookie*
Annemie
_Lana_
studiebol
Steep
Sophiee
Rush
Lavendel
SarahKey
Coco
bolus26
Parisienne
Flip Fluitketel
Tania
MissD
Wennes
37 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoe doen jullie dan financieel?
Balloon schreef:Ik zorg ook voor de kinderen en mijn vriend werkt. Ik krijg 200 euro per maand vrij te besteden. Dit ging ook eerst tegen mijn gevoel in omdat ik niet wil 'profiteren' van zijn salaris. Maar ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten.
Je profiteert toch ook niet? Je zorgt voor jullie kinderen.
Gast- Gast
Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
''sinds januari 2010 voor het eerste en tweede kind 184 Euro per maand, voor het derde kind 190 Euro en voor het vierde en volgende kind 215 Euro per maand''
(Wikipedia)
''sinds januari 2010 voor het eerste en tweede kind 184 Euro per maand, voor het derde kind 190 Euro en voor het vierde en volgende kind 215 Euro per maand''
(Wikipedia)
Gast- Gast
Jolicious schreef:Balloon schreef:Ik zorg ook voor de kinderen en mijn vriend werkt. Ik krijg 200 euro per maand vrij te besteden. Dit ging ook eerst tegen mijn gevoel in omdat ik niet wil 'profiteren' van zijn salaris. Maar ik heb me er gelukkig overheen kunnen zetten.
Je profiteert toch ook niet? Je zorgt voor jullie kinderen.
Helemaal mee eens.
Ik denk niet dat jouw man dat zo ziet hoor, maar als mijn man daar iets over zou zeggen, dan is mijn voorstel om allebei 3 dagen te gaan werken, of zoiets.
Mijn man wil graag fulltime blijven werken, omdat dit voor zijn functie noodzakelijk is en ik kies ervoor ( mede daardoor en omdat ik het natuurlijk gewoon heel erg leuk vind ) om minder te gaan werken.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pff ik maak me ook wel eens zorgen over het financieele plaatje. Maar er zijn legio mensen die mij voor zijn gegaan met nog minder..dus moet goedkomen. Beetje creatief kopen en inkopen denk ik. bedjes en commode halen we bij marktplaats of misschien heeft mijn moeder de commode nog wel.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, dat is een gevoel. Wat van hem is, is van hem en wat van mij is, is van mij en daar doen we beide mee wat we willen. Het liefst zou ik dat zo lang mogelijk blijven doen._Lana_ schreef:Rush schreef:Ik wil juist niet alles op een hoop hebben, haha.
Hoezo niet?
Er zal vast wel iets veranderen als er ooit een gezin komt, maar ik wil absoluut niet 1 grote hoop.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lejow schreef:Wow, ik ben even aan het googlen geslagen.. Ik geloof dat ik ook in Duitsland ga wonen/werken
*edit* daarbij is onze kinderbijslag echt een lachertje whahaha
Scheelt dat echt zo'n hoop ja ... aan de andere kant vind ik het al wel mooi dat je iets aan kinderbijslag krijg. Aangezien wij zelf voor een kindje kiezen en het dan ook aan ons is om te kijken of het financieël ook allemaal wel mogelijk is.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
ik vind het belangrijker dat ik financieel onafhankelijk KÁN zijn als het nodig is, dan dat ik op dit moment financieel onafhankelijk ben.
bij ons is het lange tijd zo geweest dat hij het geld binnen bracht, maar mijn zorgtaak was véél hoger dan die van hem. Daar profiteerde hij ook van mee. Hij hoefde zich geen zorgen te maken dat hij geen schone sokken meer had, dat zijn prakkie elke avond op tafel stond en dat hij na zijn werk geen huishouden meer hoefde te doen. Daar tegenover stond dat hij fulltime aan het werk was en dat ik 'zijn' geld ook voor mezelf gebruikte. Dat was op dat moment de verdeling in huis en ik heb daar geen seconde moeite mee gehad. Waarom zouden financiën belangrijker zijn dan alles wat ik op een dag deed? Daar zie je financieel niets van terug, maar daar had hij ook een hoop gemak van.
Ik heb trouwens ook nooit iets van een budget gehad. Ik deed/doe verder alle financiën privé (man van zijn zaak), dus ik heb/had altijd een heel goed beeld van wat erin en eruit gaat en wat er overblijft voor ons om vrij te besteden.
bij ons is het lange tijd zo geweest dat hij het geld binnen bracht, maar mijn zorgtaak was véél hoger dan die van hem. Daar profiteerde hij ook van mee. Hij hoefde zich geen zorgen te maken dat hij geen schone sokken meer had, dat zijn prakkie elke avond op tafel stond en dat hij na zijn werk geen huishouden meer hoefde te doen. Daar tegenover stond dat hij fulltime aan het werk was en dat ik 'zijn' geld ook voor mezelf gebruikte. Dat was op dat moment de verdeling in huis en ik heb daar geen seconde moeite mee gehad. Waarom zouden financiën belangrijker zijn dan alles wat ik op een dag deed? Daar zie je financieel niets van terug, maar daar had hij ook een hoop gemak van.
Ik heb trouwens ook nooit iets van een budget gehad. Ik deed/doe verder alle financiën privé (man van zijn zaak), dus ik heb/had altijd een heel goed beeld van wat erin en eruit gaat en wat er overblijft voor ons om vrij te besteden.
Gast- Gast
Wij hebben wel alles op 1 hoop, en sinds de 2e ben ik oproep gaan doen. Tussendoor nog even een vast aantal uren in de week gewerkt, maar toen werd ik zwanger van de tweeling, en daarna ben ik weer oproep gaan doen. Dus officieel ben ik ook 'afhankelijk' van mijn man, ookal verdien ik wel wat.
Ik vind het niet erg, we hebben dit samen zo besloten en voor ons is dit de beste oplossing op dit moment.
Ik vind het niet erg, we hebben dit samen zo besloten en voor ons is dit de beste oplossing op dit moment.
Gast- Gast
Rejoy: Er zijn mannen die denken dat je als huisvrouw met kinderen de hele dag uit je neus zit te vreten en niks doet.
Hier nog steeds aparte rekeningen, ik wil het graag op 1 hoop, vriend niet. Nouja, dan niet hoor. Hij betaald de vaste lasten (hypotheek ed) ik de boodschappen. Het gaat zo goed.
Hier nog steeds aparte rekeningen, ik wil het graag op 1 hoop, vriend niet. Nouja, dan niet hoor. Hij betaald de vaste lasten (hypotheek ed) ik de boodschappen. Het gaat zo goed.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ayla schreef:Rejoy: Er zijn mannen die denken dat je als huisvrouw met kinderen de hele dag uit je neus zit te vreten en niks doet.
dat hebben ze dan goed verkeerd gedacht. Qua fysieke en mentale belastbaarheid kan ik beter een dag werken, dan dat ik een dag thuis ben bij m'n dochter hoor.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
(Wikipedia)
Ja ongelofelijk he. Het redt echt onze ass eventjes zo gezegd nu we een tweeling krijgen en er zoveel kosten op ons afkomen nadat we nét met het huis een beetje klaar zijn. En er komt binnenkort ook nog eens 100 per kind per maand bovenop waarschijnlijk, omdat er een nieuwe wet is dat je dat krijgt als je je kinderen niet naar de opvang brengt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ayla schreef:Rejoy: Er zijn mannen die denken dat je als huisvrouw met kinderen de hele dag uit je neus zit te vreten en niks doet.
dat hebben ze dan goed verkeerd gedacht. Qua fysieke en mentale belastbaarheid kan ik beter een dag werken, dan dat ik een dag thuis ben bij m'n dochter hoor.
Oh ja en wat doen we dan met z'n allen op dit forum
Mijn man dacht dat toen we J. net hadden volgens mij ook. Totdat ik een dagje ging winkelen met een vriendin toen J. een maand of 3 was. Hij was toen heel blij dat we besloten hadden om niet uit eten te gaan maar bij mij thuis te eten omdat mijn vriendin J. nog even wilde zien. Na die dag was opeens een stuk begripvoller.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, dat is een gevoel. Wat van hem is, is van hem en wat van mij is, is van mij en daar doen we beide mee wat we willen. Het liefst zou ik dat zo lang mogelijk blijven doen._Lana_ schreef:Rush schreef:Ik wil juist niet alles op een hoop hebben, haha.
Hoezo niet?
Er zal vast wel iets veranderen als er ooit een gezin komt, maar ik wil absoluut niet 1 grote hoop.
Ieder moet het toch op de manier doen waarbij zij zich prettig voelt.
Als wij alles op 1 hoop zouden gooien, zou ik het gevoel hebben overal verantwoording over te moeten afleggen. Daarom vinden wij het prettig om geld te hebben dat echt alleen van 1 van ons is, zonder dat je gezeur krijgt van : Schat, heb je nu al weer kleding, een computerspelletje of wat dan ook gekocht?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Tania schreef:Rejoy. schreef:Ayla schreef:Rejoy: Er zijn mannen die denken dat je als huisvrouw met kinderen de hele dag uit je neus zit te vreten en niks doet.
Oh ja en wat doen we dan met z'n allen op dit forum
Mijn man dacht dat toen we J. net hadden volgens mij ook. Totdat ik een dagje ging winkelen met een vriendin toen J. een maand of 3 was. Hij was toen heel blij dat we besloten hadden om niet uit eten te gaan maar bij mij thuis te eten omdat mijn vriendin J. nog even wilde zien. Na die dag was opeens een stuk begripvoller.
ik ben anders druk aan het studeren hoor
Gast- Gast
Afstudeeronderwerp 'online communicatie tussen vrouwen'?Rejoy. schreef:ik ben anders druk aan het studeren hoor
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ons loon word op onze eigen rekening gestort. We hebben ook een gezamelijke rekening waar allee af gaat en waar we van leven. Samen hebben we 1 spaarrekening. Ik krijg nu nog loon voor 38 uur, maar vanaf augustus word het 400,- minder. Ik hou dan ook niet veel meer over en mijn man zorgt dat voor het meeste inkomen, wij zitten hier niet mee.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
@ Kat1980: Tuurlijk moet iedereen dat helemaal zelf weten. Ik vroeg alleen wat de reden was, ook omdat ze het zo resoluut zei.
Gelukkig runt iedereen een eigen huishouden en bepaal je helemaal zelf hoe ;-).
Ik snap wel dat je dat gevoel hebt trouwens. Gelukkig heb ik dat gevoel niet. Ik doe geen buitensporige dingen en grotere aankopen gaan toch wel in overleg.
Gelukkig runt iedereen een eigen huishouden en bepaal je helemaal zelf hoe ;-).
Ik snap wel dat je dat gevoel hebt trouwens. Gelukkig heb ik dat gevoel niet. Ik doe geen buitensporige dingen en grotere aankopen gaan toch wel in overleg.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ons geld komt op 1 grote hoop.
Ik heb het daar totaal niet moeilijk mee en zie dat zeker niet als afhankelijk zijn van.
Ik hoef me ook niet te verantwoorden als ik iets wil kopen en dat hoeft mijn man ook niet.
Ik heb het daar totaal niet moeilijk mee en zie dat zeker niet als afhankelijk zijn van.
Ik hoef me ook niet te verantwoorden als ik iets wil kopen en dat hoeft mijn man ook niet.
Gast- Gast
Wij hebben onze eigen rekeningen en we betalen samen de vaste lasten. wat ik overhou is van mij en andersom.
Ik ben wel minder gaan werken dus mijn vriend houd daar rekening mee.
Ik ben wel minder gaan werken dus mijn vriend houd daar rekening mee.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Sinds we samenwonen hebben we al ons geld op één hoop. Ik ga straks ook minder werken en zal dan ook minder gaan verdienen, maar ik doe verder ook nooit buitensporige aankopen o.i.d. Het is niet dat ik zo ontzettend veel minder ga verdienen, dus ik voel me ook totaal niet afhankelijk. We kiezen samen voor een kind, en we kiezen er ook samen voor dat ik minder zal gaan werken.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Charlie schreef:Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
(Wikipedia)
Ja ongelofelijk he. Het redt echt onze ass eventjes zo gezegd nu we een tweeling krijgen en er zoveel kosten op ons afkomen nadat we nét met het huis een beetje klaar zijn. En er komt binnenkort ook nog eens 100 per kind per maand bovenop waarschijnlijk, omdat er een nieuwe wet is dat je dat krijgt als je je kinderen niet naar de opvang brengt.
joh is dat zo? wat een rare wet is dat dan weer, krijg je een soort boete als je besluit bij je kind thuis te blijven????
Travelgurly- Prater
Travelgurly schreef:Charlie schreef:Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
(Wikipedia)
joh is dat zo? wat een rare wet is dat dan weer, krijg je een soort boete als je besluit bij je kind thuis te blijven????
Nou ik zie 100 euro per maand KRIJGEN niet als een boete eigenlijk...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Travelgurly schreef:Charlie schreef:Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
(Wikipedia)
oh Sh** ik lees weer verkeerd......niks gezegd
Travelgurly- Prater
Travelgurly schreef:studiebol schreef:Travelgurly schreef:Charlie schreef:Jolicious schreef:Holy shit! Die kinderbijslag in Duitsland is echt hoog joh.. dacht dat het wel mee viel, maar ging toch even googlen..
(Wikipedia)
oh Sh** ik lees weer verkeerd......niks gezegd
Hihi dacht al dat je niet helemaal goed gelezen had...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wij hebben dan nog geen kindjes maar doen alles op 1 hoop en maken dan naar onze eigen rekeningen maandelijks een bedrag waar we zelf mee kunnen doen wat we willen. BEdrag passen we dan af en toe aan als we een dure maand krijgen, bij extra geld maken we juist weer wat meer over.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Doen jullie even mee?
» Doen jullie mee?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie met jullie trouwdag?
» Doen jullie even mee?
» Doen jullie mee?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: