Hoe doen jullie dan financieel?
+33
Fearie
Flower_L
Printje
Highway
Snoes
Happydobby
Puggle
Filoria
Ayla
Travelgurly
Sanne
Muppetje
Linda
Lejow
M@niek
Kat1980
Mamsie
*Lookie*
Annemie
_Lana_
studiebol
Steep
Sophiee
Rush
Lavendel
SarahKey
Coco
bolus26
Parisienne
Flip Fluitketel
Tania
MissD
Wennes
37 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Hoe doen jullie dan financieel?
Ik ga binnenkort de helft minder werken, dus ook helft minder salaris. Man 1 dag minder maar krijgt doorbetaalt dus zijn salaris verandert niet.
Ik vind dit eigenlijk een beetje 'oneerlijk' voelen, omdat ik voor de kinderen ga zorgen dus niet vrij heb ofzo. Op die manier heb ik amper nog geld voor 'mezelf' over. En dat is niet omdat ik elke maand wil shoppen ofzo, maar omdat ik het niet zie zitten zo'n vrouwtje te worden die de hand moet ophouden bij haar man voor wat zakgeld. Zo ben ik ook niet opgevoed....ik heb gestudeerd, carriére gemaakt en ik ga nu een tijdje hoofdzakelijk voor onze kinderen zorgen. Ik geef mijn masterstudie op en mijn carriere even op een zijspoor en daar heb ik het eventjes wel moeilijk mee gehad.
Wie begrijpt mijn dilemma, zonder ontzettend egoistisch te willen klinken? Natuurlijk betalen we de vaste lasten naar rato, maar er zal voor mij vrij te besteden bar weinig overblijven. Nu stelde mijn man voor dat hij elke maand wat naar me overmaakt, maar dat voelt echt zooo afhankelijk, zo ben ik gewoon niet 'opgevoed' zeg maar.
Alles op één hoop gaan we niet doen. Doen we al wel grotendeels maar ik wil dat we allebei een eigen bedrag overhouden, zodat niemand zich hoeft te verantwoorden voor bepaalde aankopen.