Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doen jullie mee?

+30
Paper Crown
Gympie
Atelier Madame
Carmen_
Roxi3
Ilovethe90s
Exogenesis
VanillaRose
TukTuk
Chocoholic
Lady4
Just me
Rosa
Manderijn
rapa nui
Slakje
Snoes
Frappuccino
Pommes
Sushi
mzcharlotte
Blond
bolus26
Jeanette
Verde
madam
Elliot
Dennenappel
Rush
Minx
34 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Doen jullie mee?

Bericht  Minx di 5 feb 2013 - 22:39

Ik zit nu koffietijd te kijken en het gaat over plastic tasjes dat we met zijn allen 16 miljoen plastic tasjes per dag aannemen. En dat is dan alleen nederland. Superslecht voor het milieu natuurlijk.
Zelf probeer ik altijd als ik ga shoppen een tas mee te nemen zodat ik geen tasjes nodig heb en weiger ze dan ook meestal. Doen jullie ook mee?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 22:40

Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Rush di 5 feb 2013 - 22:41

Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.
Zo doe ik het ook.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Dennenappel di 5 feb 2013 - 22:44

Rush schreef:
Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.
Zo doe ik het ook.

Ik ook. Kleine tasjes, zoals van de Action, Kruidvat e.d. neem ik wel aan. Deze gebruik ik als prullenbakzak in de kleine prullenbakken.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Elliot di 5 feb 2013 - 22:45

Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.

Zo doe ik het ook. Als ik boodschappen haal heb ik een shopper bij me, en als ik dat vergeet pak ik meestal een doos waar ik later weer oud papier in verzamel. Soms koop ik zo'n tasje van 50 cent en die gebruik ik meerdere malen.
Als ik kleding o.i.d. ga kopen neem ik geen tas mee. Dan probeer ik wel zoveel mogelijk dingen in 1 tasje te proppen zodat ik niet overal een tasje aan hoef te nemen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Minx di 5 feb 2013 - 22:50

Ik wil er gewoon nog meer op letten, want eigenlijk vind ik het maar irritante dingen. Het houd niet fijn vast en je hebt er weer rommel van. En het is gewoon heel erg slecht natuurlijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  madam di 5 feb 2013 - 23:14

Ik doe al mee.
Tijdens de boodschappen heb ik ook een shopper mee. En bij het winkelen neem ik alleen een tas aan in de eerste winkel en stop daar zoveel mogelijk in als ik iets koop bij een andere winkel.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Verde di 5 feb 2013 - 23:15

Dennenappel schreef:
Rush schreef:
Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.
Zo doe ik het ook.

Ik ook. Kleine tasjes, zoals van de Action, Kruidvat e.d. neem ik wel aan. Deze gebruik ik als prullenbakzak in de kleine prullenbakken.


Ik doe het ook zo inderdaad.
Voor m'n dagelijkse boodschappen heb ik altijd een tas bij me, als ik dan nog de drogist in moet bijvoorbeeld doe ik wat ik daar koop ook gewoon in die tas. Als ik echt kleren ga shoppen neem ik wel een tas aan, maar probeer ik bij volgende aankopen te kijken of het bij de andere in kan ipv nog een tas erbij.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 23:21

Nee ik doe niet mee, ik vergeet dat echt om een tasje mee te nemen als ik ga winkelen ofzo. Maar ik hergebruik mijn tasjes wel, voor in de pedaalemmer bijvoorbeeld. Of tijdens het koken voor het afval zoals aardappelschillen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Jeanette di 5 feb 2013 - 23:22

Rush schreef:
Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.
Zo doe ik het ook.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  bolus26 di 5 feb 2013 - 23:22

Ik let er wel op maar vergeet t ook nog wel eens
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Blond wo 6 feb 2013 - 0:00

Voor boodschappen neem ik altijd een shopper mee, maar voor gewoon winkelen vergeet ik het echt altijd..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 0:03

Carrie schreef:Nee ik doe niet mee, ik vergeet dat echt om een tasje mee te nemen als ik ga winkelen ofzo. Maar ik hergebruik mijn tasjes wel, voor in de pedaalemmer bijvoorbeeld. Of tijdens het koken voor het afval zoals aardappelschillen.

Dt dus. Ik vergeet altijd als ik de stad in ga een tasje mee te nemen. Als ik kleine dingen koop doe ik die meestal wel gewoon in mijn eigen tas, maar als het grotere dingen worden vraag ik toch meestal wel om een tasje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Rush wo 6 feb 2013 - 0:10

Grotere plastic tassen bewaar ik trouwens ook om opnieuw te gebruiken. Als ik voor 5/6 dingetjes naar de supermarkt moet neem ik m`n eigen plastic tas mee.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  mzcharlotte wo 6 feb 2013 - 0:16

De winkeliers zouden hier ook aan moeten mee werken. Hoe vaak ik al met een tas sta en dat mijn boodschap dan toch weer in een plastic zak wordt gedaan. Verder scheid ik het plastic afval van het gewone huisvuil.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Sushi wo 6 feb 2013 - 0:22

Ik heb een tasje dat ik tot een balletje kan oprollen en die heb ik elke keer bij me als ik boodschappen doe. Dacht in het begin dat ik dat tasje vast nooit zou gebruiken, maar gebruik 'm nu iedere keer.

Was er niet een hele tijd terug (misschien wel een aantal jaar) een actie waarbij je plastic tasjes die je in huis had kon inleveren bij de supermarkt zodat andere mensen die tasjes opnieuw konden gebruiken?
Of misschien was dat wel alleen hier in de buurt, dat weet ik niet meer. Vond ik op zich wel een goed initiatief.

Verder gooi ik nooit plastic tassen weg (tenzij er een gat in zit of zo), ik gebruik ze (net als anderen hier) als afvalzakje bijvoorbeeld.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Pommes wo 6 feb 2013 - 0:23

Ik koop meestal ook een wat groter product en daar stop ik de andere spullen dan bij tot zover dat mogelijk is. Of onderin de kinderwagen. Maar hoe vaak de winkeliers ook al iets in tasjes hebben gedaan voordat je nee zegt. Ook maak ik regelmatig mee dat ik geen tasje wil en er toch 1 krijg.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Frappuccino wo 6 feb 2013 - 0:29

Sushi schreef:Ik heb een tasje dat ik tot een balletje kan oprollen en die heb ik elke keer bij me als ik boodschappen doe. Dacht in het begin dat ik dat tasje vast nooit zou gebruiken, maar gebruik 'm nu iedere keer.

Was er niet een hele tijd terug (misschien wel een aantal jaar) een actie waarbij je plastic tasjes die je in huis had kon inleveren bij de supermarkt zodat andere mensen die tasjes opnieuw konden gebruiken?
Of misschien was dat wel alleen hier in de buurt, dat weet ik niet meer. Vond ik op zich wel een goed initiatief.

Verder gooi ik nooit plastic tassen weg (tenzij er een gat in zit of zo), ik gebruik ze (net als anderen hier) als afvalzakje bijvoorbeeld.

Dat is bij ons bij de Jumbo inderdaad zo, daar staat een grote bak waar je plastic zakken in kan doen en uit kan halen.



Ik neem plastic tassen ook vaak wel aan, kleintjes gebruik ik inderdaad als vuilniszakjes en grote komen mij toch ook vaak wel goed uit, ik gooi ze in ieder geval nooit weg, ik hergebruik alles.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Snoes wo 6 feb 2013 - 0:29

Dennenappel schreef:
Rush schreef:
Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.
Zo doe ik het ook.

Ik ook. Kleine tasjes, zoals van de Action, Kruidvat e.d. neem ik wel aan. Deze gebruik ik als prullenbakzak in de kleine prullenbakken.
Zo doe ik het ook.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Slakje wo 6 feb 2013 - 0:43

Een tasje is reclame.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  rapa nui wo 6 feb 2013 - 0:52

Ik neem nog te vaak tasjes aan. Bij het boodschappen doen neem ik wel altijd mijn eigen tassen mee. Ik heb in mijn schoudertas ook altijd 2 van die opvouwbare tasjes van de Hema die ik voor evt. boodschappen kan gebruiken die ik spontaan doe en die tasjes zijn behoorlijk sterk en ook echt handig. Bij de Kruidvat en de action neem ik de tassen bewust wel aan omdat die precies passen in mijn pedaalemmers. Ik blijf vooral in gebreke bij de groenteman, visboer, bloemenzaak e.d. waar ik die dunne plastic zakjes wel aan neem omdat anders de rest van mijn boodschappen/spullen in mijn tas kans lopen om smerig te worden. En ik heb geen auto dus kan het daar niet los in gooien. Als ik kleding ga winkelen dan neem ik vaak wel een tas aan waar ik de rest dan in doe. Om die nieuwe kleding dan los in mijn rugzak te proppen waar nog allerlei andere dingen in zitten vind ik dan vaak weer niet zo practisch. Maar goed, ongemerkt heb ik er dan toch weer te veel.

Ik vind het trouwens wel erg goed om er beter op te letten. Ik ben me bv in Bolivia en laatst ook in Marokko rot geschrokken hoeveel plastic daar hangt net buiten steden in struiken, e.d. Zijn echt kilometers vol plastic. En ik vind al dat plastic in zee ook best beangstigend, je hoort regelmatig dat er allemaal kleine plasticdeeltjes in bv vis zit en dat wij dat dan zelf ook allemaal binnen krijgen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Manderijn wo 6 feb 2013 - 1:06

Ik gebruik al jaren alleen maar shoppers.

En als ik kleren koop, neem ik 1x een tas aan, en daar gaat alles in.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Elliot wo 6 feb 2013 - 1:11

Slakje schreef:Een tasje is reclame.

Ja en? Dan is het toch alsnog niet goed voor het milieu? Ik denk echt niet als in bij de h&m een broek koop: oh laat ik een tasje meenemen voor de reclame Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Rosa wo 6 feb 2013 - 1:18

Ja absoluut, ik heb eigenlijk standaard wel een shopper bij me naast m'n handtas, een mooie grote. Op doordeweekse dagen zitten daar sowieso mijn studieboeken/eten/paraplu e.d in dus als ik dan nog iets anders koop stop ik het daar gewoon bij. Als ik ga shoppen neem ik de shopper eigenlijk ook standaard mee en als ik boodschappen ga doen neem ik zelf een mandje mee van thuis Doen jullie mee?  827601 ik heb een supermarkt op loopafstand.
En de plastic tasjes die ik dan toch weleens mee krijg gebruik ik weer voor in de prullenbak of spulletjes mee te verzenden oid.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 1:34

Zazou schreef:Ik heb ook meestal een tas bij me, als ik echt ga winkelen heb ik meestal wel bij de eerste winkels een tasje en als ik daarna ergens anders kom en het past in dat tasje dan doe ik het daar gewoon in.

+1 en de tassen die ik wel aanneem die hergebruik ik als vuilniszak/tas om pakketjes in te versturen enzv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie mee?  Empty Re: Doen jullie mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum