Ritme aanbrengen.
+11
*Lookie*
Printje
Tania
_Lana_
Linda
Supertalentje
Novalee
Darius
SarahKey
Teddyaapje
Lejow
15 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ritme aanbrengen.
Hier verviel de 5de fles toen ze hem zelf niet meer wilde. Ze dronk gewoon niet meer.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Supertalentje schreef:Linda schreef:Je kan ook structuur in de dag aanbrengen zonder op de klok te kijken en vaste tijden aan te houden. Dus gewoon de dingen in een vaste volgorde houden, zodat het voor haar herkenbaar wordt. Dan maakt het ook niet uit als ze de ene keer veel eerder honger heeft dan de andere keer. Het gaat er dan gewoon om een voor haar herkenbaar patroon. Eten, spelen/knuffelen, slapen (of een andere volgorde).
Dit heb ik in het begin gedaan, maar hij slaapt nu niet meer tot de volgende fles, hoe zorg je dat je toch hetzelfde ritme houdt? Hij krijgt en fles om 8.00, gaat om 9.00 naar bed (dan wrijft ie in zn oogjes en gaat mekkeren) maar hij is om 10.00 weer wakker. Dan krijgt hij om 12.00 weer eten, maar is dan zo moe van het spelen van 10.00 tot 12.00 en een volle buik dat hij dan gelijk weer naar bed gaat. Of moet ik hem dan nog na de fles laten spelen?
Ik zou het eigenlijk echt niet weten. Ik ben zelf erg slecht in het aanbrengen van structuur en regelmaat, dus hier werkte dat niet.
Mijn dochter kreeg een voeding als ze daar behoefte aan had, een schone luier als die vies was, ik speelde met haar als ze daar zin in had en ze sliep (waar dan ook) als ze moe was. Dat werkte hier het beste.
Ik benoemde mijn eerdere post dan ook niet vanuit mijn eigen ervaring. Het valt me namelijk gewoon op dat mensen structuur aan tijd koppelen en dat hoeft dus niet perse. Daarom zei ik dat. Op die manier blijf je wel goed naar de behoeftes van je kind luisteren, maar creëer je ook wat helderheid.
Ik ben daar sowieso te chaotisch voor, onbegonnen werk voor mij.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Hoe en wanneer hebben jullie die laatste fles laten vallen? Gingen jullie toen terug naar 4 flessen, of werd de tijd tussen de flessen gewoon korter?
Slaapt ze al van 0.00 tot 9.00?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Lejow schreef:Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Hoe en wanneer hebben jullie die laatste fles laten vallen? Gingen jullie toen terug naar 4 flessen, of werd de tijd tussen de flessen gewoon korter?
Ehm, ja meestal wel Maar dat was toen ze van 20.00 tot 00.00 wakker was.
Nu ze eerder slaapt 's avonds is ze ook wel eerder wakker, vanmorgen was het 7 uur, maar nadat ik 2 keer haar speen gegeven had is ze weer lekker in slaap gevallen tot 9 uur.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, ojee sorry Sarahkey en wij er maar geintjes over maken. Gaat het wel goed nu met zijn voorkeurshouding? Mijn dochter had een heeeeeele sterke voorkeurshouding en haar hoofdje werd ook scheef. En nu gaat het zo goed, ze krijgt nu echt weer een mooi hoofdje.
Rolt S al van rug naar buik?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Met hoeveel maanden gaan ze meestal rollen?
Lejow- Lady Post-a-lot
_Lana_ schreef:Haha, ojee sorry Sarahkey en wij er maar geintjes over maken. Gaat het wel goed nu met zijn voorkeurshouding? Mijn dochter had een heeeeeele sterke voorkeurshouding en haar hoofdje werd ook scheef. En nu gaat het zo goed, ze krijgt nu echt weer een mooi hoofdje.
haha geeft niets, wij maken er zelf ook wel geintjes over! Zo erg is het ook niet, zijn ergere dingen!
Fijn dat het hoofdje al wat ronder word. Hier gelukkig ook ik zie duidelijk verschil. Ik doe ook erg mijn best want wil een helmpje voorkomen. als het moet dan moet het, maar als ik er niets aan had gedaan was het zeker een helmpje geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=dDvWJKV2E7I
(als het goed is moet de link het doen)
Hij rolde al wel paar weken van zij naar buik en van zij naar rug enzo. Maar van de week rolde hij opeens zo door en weer terug.
Weet niet wanneer ze dat horen te doen ofzo. Ik vergelijk sowieso niet Siem doet toch alles op zijn eigen tijd
Lejow schreef:Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Nog niet, hij is nu 6 maanden maar heeft nog gewoon een late fles en een nachtfles. Ik wacht tot hij zelf aangeeft geen fles meer te willen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:Lejow schreef:Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Nog niet, hij is nu 6 maanden maar heeft nog gewoon een late fles en een nachtfles. Ik wacht tot hij zelf aangeeft geen fles meer te willen.
+1
Wij hebben het Y. ook zelf laten bepalen. Hij is zelf zijn laatste fles ongeveer 15 minuutjes gaan vervroegen eens in de zoveel tijd en nu zit hij op 19.00 nog wat warme melk en om 19.30 uur ligt hij op bed. Hij wordt meestal tussen 6.30 uur en 7.30 uur wakker.
Tot een maand of 6 kreeg hij zijn laatste fles om 23.30 uur. Doordat hij zelf aangaf eerder moe te zijn en dus eerder naar bed te willen werd die fles ook elke keer iets vroeger. Hij heeft tot een maand of 12 om 20 uur zijn laatste fles gehad en lag dan om 20.30 uur op bed. Nu is het dus zoals hierboven staat.
We hebben regelmatig uit eigen initiatief geprobeerd de fles eerder te geven, maar meneertje ging dan mooi niet slapen omdat hij nog niet moe was. Daar toen dus maar mee gestopt en het hem zelf laten regelen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Linda schreef:Supertalentje schreef:Linda schreef:Je kan ook structuur in de dag aanbrengen zonder op de klok te kijken en vaste tijden aan te houden. Dus gewoon de dingen in een vaste volgorde houden, zodat het voor haar herkenbaar wordt. Dan maakt het ook niet uit als ze de ene keer veel eerder honger heeft dan de andere keer. Het gaat er dan gewoon om een voor haar herkenbaar patroon. Eten, spelen/knuffelen, slapen (of een andere volgorde).
Dit heb ik in het begin gedaan, maar hij slaapt nu niet meer tot de volgende fles, hoe zorg je dat je toch hetzelfde ritme houdt? Hij krijgt en fles om 8.00, gaat om 9.00 naar bed (dan wrijft ie in zn oogjes en gaat mekkeren) maar hij is om 10.00 weer wakker. Dan krijgt hij om 12.00 weer eten, maar is dan zo moe van het spelen van 10.00 tot 12.00 en een volle buik dat hij dan gelijk weer naar bed gaat. Of moet ik hem dan nog na de fles laten spelen?
Ik zou het eigenlijk echt niet weten. Ik ben zelf erg slecht in het aanbrengen van structuur en regelmaat, dus hier werkte dat niet.
Mijn dochter kreeg een voeding als ze daar behoefte aan had, een schone luier als die vies was, ik speelde met haar als ze daar zin in had en ze sliep (waar dan ook) als ze moe was. Dat werkte hier het beste.
Ik benoemde mijn eerdere post dan ook niet vanuit mijn eigen ervaring. Het valt me namelijk gewoon op dat mensen structuur aan tijd koppelen en dat hoeft dus niet perse. Daarom zei ik dat. Op die manier blijf je wel goed naar de behoeftes van je kind luisteren, maar creëer je ook wat helderheid.
Dit stond ook in een boekje, daar heb ik het uit Omdat ik op verzoek voedde vond ik een beetje regelmaat wel fijn. Ik vind dit alleen moeilijk te volgen nu hij ouder is. Vanochtend had hij gepoept, man ging eruit, vraagt of ik 'm even bij me wil nemen (want hij was wakker) zodat hij de katten eten kon geven en de fles maken. Normaal gesproken krijgt hij na een voeding een schone luier, maar ik vond het zielig om hem nog een half uur in een poepluier de fles te geven... Ik zou niet weten hoe ik een regelmaat kan volgen zonder op de klok te kijken... Is onregelmatig ook regelmatig?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Lejow schreef:Tania schreef:Lejow schreef:Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Ehm, ja meestal wel Maar dat was toen ze van 20.00 tot 00.00 wakker was.
Nu ze eerder slaapt 's avonds is ze ook wel eerder wakker, vanmorgen was het 7 uur, maar nadat ik 2 keer haar speen gegeven had is ze weer lekker in slaap gevallen tot 9 uur.
Ik vind toepasselijker dan in dit geval hoor .
Lekker dat ze doorslaapt, M. slaapt nu van 22.30 tot 5 uur maar ik vind het al helemaal geweldig in vergelijking met J.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja sorry hahaha
Wat dat betreft mogen we echt in onze handen klappen met haar, ze is zo makkelijk! En zeker nu ze ook geen buikpijn meer heeft, het is echt heerlijk!
Wat dat betreft mogen we echt in onze handen klappen met haar, ze is zo makkelijk! En zeker nu ze ook geen buikpijn meer heeft, het is echt heerlijk!
Lejow- Lady Post-a-lot
Supertalentje schreef:Linda schreef:Supertalentje schreef:Linda schreef:Je kan ook structuur in de dag aanbrengen zonder op de klok te kijken en vaste tijden aan te houden. Dus gewoon de dingen in een vaste volgorde houden, zodat het voor haar herkenbaar wordt. Dan maakt het ook niet uit als ze de ene keer veel eerder honger heeft dan de andere keer. Het gaat er dan gewoon om een voor haar herkenbaar patroon. Eten, spelen/knuffelen, slapen (of een andere volgorde).
Dit stond ook in een boekje, daar heb ik het uit Omdat ik op verzoek voedde vond ik een beetje regelmaat wel fijn. Ik vind dit alleen moeilijk te volgen nu hij ouder is. Vanochtend had hij gepoept, man ging eruit, vraagt of ik 'm even bij me wil nemen (want hij was wakker) zodat hij de katten eten kon geven en de fles maken. Normaal gesproken krijgt hij na een voeding een schone luier, maar ik vond het zielig om hem nog een half uur in een poepluier de fles te geven... Ik zou niet weten hoe ik een regelmaat kan volgen zonder op de klok te kijken... Is onregelmatig ook regelmatig?
Nee, ik zou hem ook niet met een poepluier laten zitten, vind dat ook sneu. Maar op dat soort momenten kan je toch ook gewoon z'n luier verschonen en dan verder je structuur volgen, behalve dan die luier die je net verschoont hebt.
Zodra ze bijv wat langer wakker blijven en dus meer tijd tussen laten zitten, dan moet het een beetje aangepast worden. Ik denk gewoon even hardop met je mee.
Kan je uitleggen waarom je het moeilijk vind om daar de klok niet voor te gebruiken?
Sorry voor de lange quote. Ik reageer met m'n telefoon, dan is het lastig om dat lange stuk weg te halen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Zo, Mama - B , 3-0 haha, we hebben haar weer lekker in haar bedje gelegd , heeft nog even gebruld, maar lijkt nu te slapen!
Alleen iedere keer als ze bijna slaapt, maait ze ineens met haar armpjes en beentjes waardoor ze weer wakker wordt. Overdag lijkt ze hier geen last van te hebben (of het is me niet opgevallen, morgen eens goed in de gaten houden).
Dus heb haar nu weer even vast gehouden en toen was ze weer rustig!
Heb weer luier verschoond, fles gegeven, boekje voorgelezen en lekker in bed!
Alleen iedere keer als ze bijna slaapt, maait ze ineens met haar armpjes en beentjes waardoor ze weer wakker wordt. Overdag lijkt ze hier geen last van te hebben (of het is me niet opgevallen, morgen eens goed in de gaten houden).
Dus heb haar nu weer even vast gehouden en toen was ze weer rustig!
Heb weer luier verschoond, fles gegeven, boekje voorgelezen en lekker in bed!
Lejow- Lady Post-a-lot
goedzo Lejow!
Heb je al met een knuffeltje geprobeerd? Dat is echt hier de oplossing, hij slaapt nu zelfs 's middags even een krap uurtje in het ledikant.(sinds twee middagen) Alleen 's avonds hoef ik geen knuffel of speen te geven, dan slaapt hij zo in omdat hij zo moe is.
Maak hem nu weer wakker voor de laatste avondfles. Met deze warmte vind ik dat toch wel even nodig. Anders kan hij ook doorslapen maar dan is hij zo vroeg wakker. Vanochtend was het half 9 toen we hem weer hoorden. Vanaf half 11 geslapen dus mooi rukkie. En nu leg ik hem er net weer in. Benieuwd hoe lang hij nu slaapt.
Heb je al met een knuffeltje geprobeerd? Dat is echt hier de oplossing, hij slaapt nu zelfs 's middags even een krap uurtje in het ledikant.(sinds twee middagen) Alleen 's avonds hoef ik geen knuffel of speen te geven, dan slaapt hij zo in omdat hij zo moe is.
Maak hem nu weer wakker voor de laatste avondfles. Met deze warmte vind ik dat toch wel even nodig. Anders kan hij ook doorslapen maar dan is hij zo vroeg wakker. Vanochtend was het half 9 toen we hem weer hoorden. Vanaf half 11 geslapen dus mooi rukkie. En nu leg ik hem er net weer in. Benieuwd hoe lang hij nu slaapt.
L. slaapt ook alleen maar met een speentje en een knuffel hoor! Daar kan je ook aan zien dat ze moe is, dan kruipt ze weg in haar knuffel.
Gast- Gast
Ja dat doet Siem ook Pakt de dooie bij twee oortjes en gaat er heerlijk mee kroelen bij zijn gezicht.
Vind het alleen nog doodeng dat hij zijn knuffel op zijn gezicht legt. Is nog niet gebeurd en misschien kan hij er prima door heen ademen, maar zodra hij slaapt haal ik hem weg.
Vind het alleen nog doodeng dat hij zijn knuffel op zijn gezicht legt. Is nog niet gebeurd en misschien kan hij er prima door heen ademen, maar zodra hij slaapt haal ik hem weg.
Gaan we dat vanavond eens proberen!
Lejow- Lady Post-a-lot
'SarahKey schreef:Ja dat doet Siem ook Pakt de dooie bij twee oortjes en gaat er heerlijk mee kroelen bij zijn gezicht.
Als ze slaapt zie ik haar niet , maar heb wel eens gezien dat dat ding op dr hoofd ligt en dan schreeuwt ze idd dat ik hem weg moet halen.
Vanochtend lag ze met haar hoofd bij het voeteneind te gillen, want ze had haar laken over haar hoofd heen
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» ritme, hoe krijgen we dit?
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» In desperate need of...ritme
» Hoe draai je een ritme om?
» ritme bij baby
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» In desperate need of...ritme
» Hoe draai je een ritme om?
» ritme bij baby
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: