Ritme aanbrengen.
+11
*Lookie*
Printje
Tania
_Lana_
Linda
Supertalentje
Novalee
Darius
SarahKey
Teddyaapje
Lejow
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ritme aanbrengen.
Ik laat H het ritme bepalen. Hij is nu 6 maanden. In het begin voedde ik dan om de 3 uur, na een paar weekjes ging de 'echte' nachtvoeding (rond 2.00) er al af, en sliep hij dus van ong 23.00 tot 5.00. En dat schoof ook steeds meer op, 's avonds eerder het bed in, 's morgens later wakker. Nu is hij zover dat hij rond 19.30 in bed gaat en rond 6.30 wakker wordt. Maar ik denk dat hij binnenkort wel weer wat eerder kan gaan slapen. Het ging hier dus 'vanzelf', ik paste me aan hem aan.
Overdag houdt ik wel vaste tijden aan trouwens, ook al geef ik bv. Dit is zo gekomen omdat hij echt flink groeide en de lactatiedeskundige het niet meer aan te bevelen vond om op verzoek te voeden. Mijn zoon vind het volgens mij heel prettig, dat vaste ritme want hij is bijna altijd tevreden en vrolijk, dus ik ben daar maar zo mee door gegaan. We houden voor het naar bed brengen dus ook een 'vaste' tijd aan, nu 19.30 maar ik zet 'vast' tussen haakjes omdat die in werkelijkheid dus steeds iets naar voren schuift.
Badje doen we altijd 's morgens. De dagen dat ik werk was ik hem gewoon. Hij gaat dus om de dag in bad.
Voor ons werkt het ritme wat we nu hebben goed. Ik merk dat als we er vanaf wijken, hij meteen onrustiger is. De slaapjes overdag zijn trouwens niet elke dag even lang: de ene dag slaapt hij bijvoorbeeld: 1x 1 uur, 1x 2 uur, 1x half uur en de andere dag 1x half uur, 1x uur, 1x uur, 1x half uur. Maar dat zal dan wel zijn behoefte zijn denk ik dan maar. Ik breng hem gewoon n bed / kinderwagen als hij moe lijkt.
Overdag houdt ik wel vaste tijden aan trouwens, ook al geef ik bv. Dit is zo gekomen omdat hij echt flink groeide en de lactatiedeskundige het niet meer aan te bevelen vond om op verzoek te voeden. Mijn zoon vind het volgens mij heel prettig, dat vaste ritme want hij is bijna altijd tevreden en vrolijk, dus ik ben daar maar zo mee door gegaan. We houden voor het naar bed brengen dus ook een 'vaste' tijd aan, nu 19.30 maar ik zet 'vast' tussen haakjes omdat die in werkelijkheid dus steeds iets naar voren schuift.
Badje doen we altijd 's morgens. De dagen dat ik werk was ik hem gewoon. Hij gaat dus om de dag in bad.
Voor ons werkt het ritme wat we nu hebben goed. Ik merk dat als we er vanaf wijken, hij meteen onrustiger is. De slaapjes overdag zijn trouwens niet elke dag even lang: de ene dag slaapt hij bijvoorbeeld: 1x 1 uur, 1x 2 uur, 1x half uur en de andere dag 1x half uur, 1x uur, 1x uur, 1x half uur. Maar dat zal dan wel zijn behoefte zijn denk ik dan maar. Ik breng hem gewoon n bed / kinderwagen als hij moe lijkt.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Je moet het helemaal zelf weten hoor, maar ik zou B wel in bed laten slapen.
Kijk als je een rondje gaat lopen, ligt ze natuurlijk ook heerlijk in de kinderwagenbak. Maar voor de rest altijd in bed. Dan weet ze op een gegeven moment ook dat haar bedje is om te slapen.
Beneden is het misschien ook allemaal veel te interessant nu, dus dat ze er dan echt bij wil blijven.
Kijk als je een rondje gaat lopen, ligt ze natuurlijk ook heerlijk in de kinderwagenbak. Maar voor de rest altijd in bed. Dan weet ze op een gegeven moment ook dat haar bedje is om te slapen.
Beneden is het misschien ook allemaal veel te interessant nu, dus dat ze er dan echt bij wil blijven.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik heb eigenlijk altijd op verzoek gedaan. Sinds een kleine maand is er een duidelijk ritme in gekropen. Ze heeft vanzelf haar laatste fles laten vallen en gaat nu slapen om 21u waarna ze doorslaapt tot 8u ongeveer. Ze slaapt ook steeds minder overdag.
Ik denk dt je het eerder moeten laten komen zoals het komt.
Ik denk dt je het eerder moeten laten komen zoals het komt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier alles op verzoek, maar ze heeft eigenlijk al een heel goed ritme.
Gast- Gast
Lana, ze slaapt praktisch altijd en overal, in de box, in de wandelwagen bak, als ze met der vriendjes uit t ziekenhuis op het speelkleed ligt (zij allemaal wakker en B maar slapen haha), in de auto.
Ze is gisteravond om half 10 in slaap gevallen in haar bedje, om 00.00 heeft ze haar flesje slapend opgedronken, helaas is ze om 5 uur vanmorgen aan het spoken gegaan en heb ik haar uiteindelijk maar bij me genomen, om 9 uur heeft ze de fles gehad en nu ligt ze weer in haar bedje te slapen!
Ze is gisteravond om half 10 in slaap gevallen in haar bedje, om 00.00 heeft ze haar flesje slapend opgedronken, helaas is ze om 5 uur vanmorgen aan het spoken gegaan en heb ik haar uiteindelijk maar bij me genomen, om 9 uur heeft ze de fles gehad en nu ligt ze weer in haar bedje te slapen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Lana, ze slaapt praktisch altijd en overal, in de box, in de wandelwagen bak, als ze met der vriendjes uit t ziekenhuis op het speelkleed ligt (zij allemaal wakker en B maar slapen haha), in de auto.
Ah balen dat ze zo vroeg wakker was. Volgens mij komt het ook wel door het weer hoor, hier slapen ze ook even anders. Wel goed gelukkig.
Maar wat ik juist bedoel te zeggen, is dat als je haar in haar bedje legt om te slapen, ze weet dat dat haar slaapplek is. Dus als ze dan 's avonds naar bed gaat, dat ze dat dan weet. Misschien is ze in bed ook wel wakker, maar dat is toch prima? Dan kijkt ze gewoon lekker rond.
En dan valt ze vast vanzelf in slaap.
Het is toch niet meer zo dat ze de hele avond huilt?
Maar goed, zo zou ik het doen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
_Lana_- Ratel
Wel heeeerlijk trouwens dat ze overal slaapt. Hier slapen ze nooit in de box, maar we konden ze overal mee naartoe nemen in de kinderwagenbak en ze sliepen overal. Helaas nu niet meer, sinds 2 weken ofzo.
Ik hoop dat het bij jou wel blijft! Dat is wel makkelijk hoor!
Ik hoop dat het bij jou wel blijft! Dat is wel makkelijk hoor!
_Lana_- Ratel
Linda schreef:Je kan ook structuur in de dag aanbrengen zonder op de klok te kijken en vaste tijden aan te houden. Dus gewoon de dingen in een vaste volgorde houden, zodat het voor haar herkenbaar wordt. Dan maakt het ook niet uit als ze de ene keer veel eerder honger heeft dan de andere keer. Het gaat er dan gewoon om een voor haar herkenbaar patroon. Eten, spelen/knuffelen, slapen (of een andere volgorde).
Dit heb ik in het begin gedaan, maar hij slaapt nu niet meer tot de volgende fles, hoe zorg je dat je toch hetzelfde ritme houdt? Hij krijgt en fles om 8.00, gaat om 9.00 naar bed (dan wrijft ie in zn oogjes en gaat mekkeren) maar hij is om 10.00 weer wakker. Dan krijgt hij om 12.00 weer eten, maar is dan zo moe van het spelen van 10.00 tot 12.00 en een volle buik dat hij dan gelijk weer naar bed gaat. Of moet ik hem dan nog na de fles laten spelen?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Zou ik niet doen ST, als hij aangeeft dat hij moe is, dan is het toch prima dat hij lekker gaat slapen!
Nee Lana, gelukkig niet. De voeding slaat echt aan!
Heb haar net gedoucht, schone romper aan, lekker ingesmeerd, fles gegeven, verhaaltje voorgelezen en nu ligt ze in haar bedje een beetje te mopperen hehe.
Nee Lana, gelukkig niet. De voeding slaat echt aan!
Heb haar net gedoucht, schone romper aan, lekker ingesmeerd, fles gegeven, verhaaltje voorgelezen en nu ligt ze in haar bedje een beetje te mopperen hehe.
Lejow- Lady Post-a-lot
Idd, als hij aangeeft dat hij moe is, lekker laten slapen. Is hij weer wakker, ook prima.
Hier slaapt Siem heel weinig overdag, ik denk 1-2 uurtjes verdeeld over de dag.
Dus op dat gebied is hier geen ritme. Enige ritme wat er in zit is verschonen, fles, daarna even in de box en dan wat anders (slapen of boodschappen doen of boekje lezen/oefeningen doen)
Maar slapen van voeding tot voeding dat is hier echt al heel lang niet meer gebeurd. Ja vanaf een uur of 19:00 ligt hij diep onder zeil.
Hier slaapt Siem heel weinig overdag, ik denk 1-2 uurtjes verdeeld over de dag.
Dus op dat gebied is hier geen ritme. Enige ritme wat er in zit is verschonen, fles, daarna even in de box en dan wat anders (slapen of boodschappen doen of boekje lezen/oefeningen doen)
Maar slapen van voeding tot voeding dat is hier echt al heel lang niet meer gebeurd. Ja vanaf een uur of 19:00 ligt hij diep onder zeil.
Ze ligt nog steeds te mopperen...
Lejow- Lady Post-a-lot
Zolang ze nog niet heel hard huilt..
Zo heeft Siem dat wel geleerd.
Soms moppert hij nog, pas als hij echt hard gaat huilen gaan we er even heen.
Kon hem net er zo inleggen zonder te huilen. Hij was zo moe van vandaag. vond het maar gek, heb toch even na 10 minuten stiekem gekeken
Kon hem net er zo inleggen zonder te huilen. Hij was zo moe van vandaag. vond het maar gek, heb toch even na 10 minuten stiekem gekeken
Oh dat doe ik ook wel eens hoor SK, als het zolang stil is, of zo snel ga ik ook kijken haha.
Heb net even bij der bedje gestaan en heb wel ontdekt dat iedere keer als ze bijna in slaap valt, ze zichzelf wakker maait met haar armpjes en beentjes.
Heb haar armpjes even vastgehouden en mijn armen strak langs haar lichaam over het lakentje gedaan, zodat ze niet kon bewegen en toen viel ze zo in slaap (tenminste, het is nu nog stil.. niet de goden verzoeken nou).
Wellicht is inbakeren toch ook niet zo'n gek idee, al heeft ze hier alleen 's avonds last van, overdag valt ze zo in slaap.
Heb net even bij der bedje gestaan en heb wel ontdekt dat iedere keer als ze bijna in slaap valt, ze zichzelf wakker maait met haar armpjes en beentjes.
Heb haar armpjes even vastgehouden en mijn armen strak langs haar lichaam over het lakentje gedaan, zodat ze niet kon bewegen en toen viel ze zo in slaap (tenminste, het is nu nog stil.. niet de goden verzoeken nou).
Wellicht is inbakeren toch ook niet zo'n gek idee, al heeft ze hier alleen 's avonds last van, overdag valt ze zo in slaap.
Lejow- Lady Post-a-lot
En is een knuffeltje geven niet een idee? Siem deed dat ook, en heb hem sinds een paar dagen een knuffel gegeven en hij slaapt heerlijk in. Hij houd het knuffeltje goed vast waardoor hij niet kan bewegen.
Toen het nog wat kouder was legde ik hem strak onder het ledikantdeken. Maar daar is het nu te warm voor.
En goed dat ze nu slaapt!
Toen het nog wat kouder was legde ik hem strak onder het ledikantdeken. Maar daar is het nu te warm voor.
En goed dat ze nu slaapt!
Dat kan ik ook nog wel proberen, maar trekt ze die niet op haar gezicht ofzo?
Ze ligt nu strak onder het lakentje (voor zover dat strak kan hehe)
Ze ligt nu strak onder het lakentje (voor zover dat strak kan hehe)
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier nog niet gebeurd. Hij gooit hem zelf aan de kanten of ligt nog half op hem.
(Maar vind het wel eng hoor! Best een groot knuffeltje voor zijn kleine lijfje.)
(Maar vind het wel eng hoor! Best een groot knuffeltje voor zijn kleine lijfje.)
SarahKey schreef:Zolang ze nog niet heel hard huilt..
Hier hetzelfde, alleen bij echt huilen gaan ze eruit. Wij bakeren onze dochter na de fles van 23.00 altijd in, ze maaide zichzelf ook altijd wakker. Het werkt echt perfect. Nu wort het maaien minder. Zoals met die warmte, ligt ze niet ingebakerd en nu gaat dat ook prima. Het enige lastige is nu dat ze 4x per nacht ongeveer bovenin overdwars in haar bedje ligt, haha.
@ Sarahkey: Wat bedoel je met oefeningen doen? Onze kindjes zijn even oud, maar ik weet niet zo goed wat ik me hierbij voor moet stellen? Dus ik ben heel benieuwd ;-).
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:SarahKey schreef:Zolang ze nog niet heel hard huilt..
Hier hetzelfde, alleen bij echt huilen gaan ze eruit. Wij bakeren onze dochter na de fles van 23.00 altijd in, ze maaide zichzelf ook altijd wakker. Het werkt echt perfect. Nu wort het maaien minder. Zoals met die warmte, ligt ze niet ingebakerd en nu gaat dat ook prima. Het enige lastige is nu dat ze 4x per nacht ongeveer bovenin overdwars in haar bedje ligt, haha.
@ Sarahkey: Wat bedoel je met oefeningen doen? Onze kindjes zijn even oud, maar ik weet niet zo goed wat ik me hierbij voor moet stellen? Dus ik ben heel benieuwd ;-).
Tussen de lijntjes kleuren, cijfers schrijven, naam schrijven
hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier heb ik sinds dat ze een week of 6-8 is een strak ritme, eerst om de 4 uur de fles, inmiddels ook fruit en groente en een koekje. Laat haar nu wel zelf wakker worden (kan 7 uur zijn, 8 uur, zoiets) en dan na 2,5 uur ongeveer fruit, dan na 2 uur ongeveer brood en een fles, dan na 2,5 uur weer een koekje, na een uurtje groente, en om 8 uur de laatste fles. Ben wel veel bezig met eten geven enzo, maar dat wordt straks vanzelf beter als ze meer zelf kan. Ze geeft ook zelf goed aan of ze honger heeft.
Bij dochter werkt een strak ritme het beste (bij mij ook) en ik denk zoals je het nu doet dat het goed is. Ze wordt wel steeds meer wakker maar jij leert haar honger en moeheidssignalen ook steeds beter herkennen. Ik weet vaak wel wat er "mis" is als ze moppert, maar het heeft wel even nodig voordat je dat allemaal herkent.
Bij dochter werkt een strak ritme het beste (bij mij ook) en ik denk zoals je het nu doet dat het goed is. Ze wordt wel steeds meer wakker maar jij leert haar honger en moeheidssignalen ook steeds beter herkennen. Ik weet vaak wel wat er "mis" is als ze moppert, maar het heeft wel even nodig voordat je dat allemaal herkent.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Haha ja daarom vroeg ik het even, hier worden nog weinig oefeningen gedaan, hoogstens stimuleren om dingen vast te gaan pakken en gekke bekken trekken in de hoop dat ze me na gaan doen . Daarom ben ik even benieuwd ;-).
_Lana_- Ratel
Ze krijgt nu dan nog 5 flessen, tussen ongeveer 9u en 00u in.
Hoe en wanneer hebben jullie die laatste fles laten vallen? Gingen jullie toen terug naar 4 flessen, of werd de tijd tussen de flessen gewoon korter?
Hoe en wanneer hebben jullie die laatste fles laten vallen? Gingen jullie toen terug naar 4 flessen, of werd de tijd tussen de flessen gewoon korter?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:_Lana_ schreef:SarahKey schreef:Zolang ze nog niet heel hard huilt..
Tussen de lijntjes kleuren, cijfers schrijven, naam schrijven
hehe
haha nee, ik moet oefeningen doen van de fysio. Loop met hem bij de fysio ivm voorkeurshouding en dat hij aan 1 kant een stuk strammer is dan aan de andere kant. Dus elke dag bepaalde oefeningen doen.
Voor de rest oefent hij zelf al genoeg Kan me kostelijk vermaken om te zien hoe hij zo druk is met rollen en dat hij elke dag wat meer leert.
Ze begon om half 7 te mopperen, heb haar 2 x de fup gegeven en nu slaapt ze weer lekker verder!
Lejow- Lady Post-a-lot
Goedzo!
Hier slaapt hij ook weer. 8 uur fles, daarna even in de box en nu weer slapen.
Kan mama zo even stofzuigen en dweilen
Hier slaapt hij ook weer. 8 uur fles, daarna even in de box en nu weer slapen.
Kan mama zo even stofzuigen en dweilen
Moet hier ook nog gebeuren.. rottttklus
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» ritme, hoe krijgen we dit?
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» In desperate need of...ritme
» Hoe draai je een ritme om?
» ritme bij baby
» Ritme van 23.00-11.00u ipv 19.00-07.00...
» In desperate need of...ritme
» Hoe draai je een ritme om?
» ritme bij baby
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: