Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ritme, hoe krijgen we dit?

+3
Amber-
Aimee
Wennes
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Wennes zo 27 jan 2013 - 3:33

D is nu 6 1/2 maand maar heeft nog steeds geen ritme. Eerst vond ik dit geen probleem, maar ik merk dat we dit wel fijn vinden,maar hoe krijgen we dit?
Hij krijgt bv op verzoek, maar het lijkt erop dat hij om de 3uur gaat komen.
Slapen doet hij ook op verzoek, maar dit doet hij weinig tot niet. Hij kan zelf niet in slaap komen dus overdag moet ik erbij blijven tot hij slaapt. Dit is niet praktisch omdat B ook nog rond loopt en het soms wel een half uur kan duren. En D slaapt dan 20-30 min, dan is hij wakker.
De avonden en nachten zijn dramatisch. D is savonds zo moe dat hij om 8uur in slaap valt maar dan niet in bed maar in mijn armen, anders gaat hij echt over de rooie. Hij krijgt om 21.30 nogbv en komt in de nacht eerst 1x en sinds een paar nachten zelfs 2x om te eten. (6 maanden sprong?)
Hij wordt tussen 6 en 8 weer wakker.

Het gaat dus niet zo lekker. Hebben jullie tips hoe we ritme kunnen krijgen en hoe we D zelf in slaap kunnen laten vallen zonder dat hij helemaal in paniek raakt?
Ik zit hierdoor ook te twijfelen of ij niet af ga bouwen met de bv.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Aimee zo 27 jan 2013 - 3:52

Kan het CB je geen tips geven?
Volgens mij is een 'normaal' ritme voor een kind eten-spelen-slapen-eten-spelen-slapen-etc. Maar ik ben niet zo heel erg thuis in ritmes, haha Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Amber- zo 27 jan 2013 - 4:53

Ik lees met je mee. Wij hebben qua flessen wel een ritme en ook 's nachts komt hij niet voor een voeding, wel geregeld voor een speen Hij slaapt nog bij ons op de kamer.
Maar het slapen zit totaal geen ritme in. Op zijn eigen kamer slapen is een drama. Het slapen beneden gaat wat beter, hij slaapt dan in de kinderwagenbak. Maak me nu al zorgen voor het moment dat hij daar niet meer in past.
Op het kinderdagverblijf slaapt hij ook in een kinderwagen of het hangwiegje op de groep. Op het kamertje daar gaat ook niet.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Wennes zo 27 jan 2013 - 5:43

Aimee schreef:Kan het CB je geen tips geven?
Volgens mij is een 'normaal' ritme voor een kind eten-spelen-slapen-eten-spelen-slapen-etc. Maar ik ben niet zo heel erg thuis in ritmes, haha Wink

Klopt zo 'hoort' een ritme, alleen slaapt D dus niet.
Het cb geeft aan dat we D gewoon in bed moeten leggen en moeten laten huilen. We hebben dit geprobeerd, maar D liep paars aan van paniek en ik huilde net zo hard mee Sad

Amber, bij jou dus hetzelfde, lastig he.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Amber- zo 27 jan 2013 - 5:49

Wennes schreef:
Aimee schreef:Kan het CB je geen tips geven?
Volgens mij is een 'normaal' ritme voor een kind eten-spelen-slapen-eten-spelen-slapen-etc. Maar ik ben niet zo heel erg thuis in ritmes, haha Wink

Klopt zo 'hoort' een ritme, alleen slaapt D dus niet.
Het cb geeft aan dat we D gewoon in bed moeten leggen en moeten laten huilen. We hebben dit geprobeerd, maar D liep paars aan van paniek en ik huilde net zo hard mee ritme, hoe krijgen we dit? 1371890812

Amber, bij jou dus hetzelfde, lastig he.

Ja hier inderdaad hetzelfde. Probeer geregeld hem boven in zijn bed te leggen. Heel soms als hij al half slaapt, slaapt hij soms door. Maar veel langer dan een uur slaapt hij dan niet. Alleen normaal gesproken lukt dit dus niet. Heb hem ook vaak laten huilen, maar precies wat jij zegt hij raakt dan steeds meer overstuur tot dat hij bijna in zijn eigen gehuil stikt.
Als ik bijvoorbeeld de stad in ga en luuk ligt in de wagenbak of maxi cosi kan hij uren achter elkaar slapen. Maarja op een gegeven moment past hij niet meer in de wagenbak en dan.... Ik heb geen idee ritme, hoe krijgen we dit? 878948377
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  tweeling zo 27 jan 2013 - 9:07

Jeetje wat lastig amber en wennes!
Ik probeer mee te denken... Misschien in zijn eigen bedje leggen en steeds heen gaan om te troosten maar in bed laten liggen, desnoods 20/30 keer. Aai over de bol en weer weg. Heb wel eens gehoord dat dat werkt. Of een lampje aanlaten oid?

Mijn dochter ligt vanaf de tweede week overdag en s nachts te slapen in haar eigen kamer. Ze krijgt wel fv maar of dat er mee te maken heeft...geen idee, ik denk het niet.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Printje zo 27 jan 2013 - 9:08

Wat lastig zeg, en als je toch eens probeert om de flessen en fruit etc eens wel op gezette tijden te doen? En dan ook heel duidelijk een speeltijd, bedritueel etc.

Hier werkte bij R altijd heel goed om hem bij het eerste tekentje van slaap al naar boven te brengen. Hij sliep niet lang maar wel in zijn bed. Hij huilde soms wel even maar ik kan daar op zich goed tegen. Niet lang en overstuur huilen maar wel tien minuutjes op en af zonder dat ik er dus heen ging.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:11

heb je geen draagdoek, zodat hij wat beter kan slapen? Hier scheelt het al een hoop dat ik in de gaten heb na hoe lange tijd ze ongeveer weer moe wordt, dan slaapt ze of in de kinderwagen, of in de doek. Alles hier dus op verzoek, maar doordat ze goed en regelmatig slaapt zit er toch een ritme in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  tweeling zo 27 jan 2013 - 9:12

Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Printje zo 27 jan 2013 - 9:17

tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

Ik kan zelf niet zo goed tegen dat voeden op verzoek Embarassed
We kijken wel naar haar natuurlijk maar ik probeer wel echt om d ongeveer drie uur uit e komen. Ik heb zelf dus ook graag een ritme in d dag hahaha.

Wij hebben nu al met N ritueeltjes, en zij slaapt altijd boven in haar eigen bed op haar eigen kamer. De enigst tijd dat dat nu nog niet zo is is tussen ongeveer 19-23 uur omdat wanneer ze dan huilt R er wakker van wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:20

tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

maar wat doe je dan als je kind maar 10 minuten slaapt ipv de geplande 1.5 uur? Dan redt ie het toch nooit tot het volgende slaapmoment?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:23

Heel herkenbaar hoor, maar dat weet je wel van hoe het bij ons gaat..

Nu is J bijna tien maanden en hebben we een heel klein beetje regelmaat gekregen gelukkig, maar goed het is en blijft een moeilijke slaapster.. Praat dus ook maar niet over de nachten.. Sleep

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:24

Oh en ik heb me er nu echt gewoon bij neer gelegd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:24

Printje schreef:
tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

Ik kan zelf niet zo goed tegen dat voeden op verzoek Embarassed
We kijken wel naar haar natuurlijk maar ik probeer wel echt om d ongeveer drie uur uit e komen. Ik heb zelf dus ook graag een ritme in d dag hahaha.

Wij hebben nu al met N ritueeltjes, en zij slaapt altijd boven in haar eigen bed op haar eigen kamer. De enigst tijd dat dat nu nog niet zo is is tussen ongeveer 19-23 uur omdat wanneer ze dan huilt R er wakker van wordt.

Ze slaapt ook in de box toch Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  tweeling zo 27 jan 2013 - 9:25

Rejoy. schreef:
tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

maar wat doe je dan als je kind maar 10 minuten slaapt ipv de geplande 1.5 uur? Dan redt ie het toch nooit tot het volgende slaapmoment?

Dat is nog nooit gebeurd... Ze wordt wel eens tussendoor wakker, kletst dan wat op haar manier en valt weer in slaap.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Printje zo 27 jan 2013 - 9:25

Rejoy. schreef:
tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

maar wat doe je dan als je kind maar 10 minuten slaapt ipv de geplande 1.5 uur? Dan redt ie het toch nooit tot het volgende slaapmoment?

Dat deed R dus, hij ging dan mee naar beneden, we gingen wandelen oid en anders wanneer we thuisbleven wanneer ik weer merkte dat hij moe werd. Hup weer naar boven, echt soms dodelijk vermoeiend maar slapen is gewoon nog steeds niet zijn ding dus ik heb de hoop opgegeven haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Printje zo 27 jan 2013 - 9:27

Siep schreef:
Printje schreef:
tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

Ik kan zelf niet zo goed tegen dat voeden op verzoek Embarassed
We kijken wel naar haar natuurlijk maar ik probeer wel echt om d ongeveer drie uur uit e komen. Ik heb zelf dus ook graag een ritme in d dag hahaha.

Wij hebben nu al met N ritueeltjes, en zij slaapt altijd boven in haar eigen bed op haar eigen kamer. De enigst tijd dat dat nu nog niet zo is is tussen ongeveer 19-23 uur omdat wanneer ze dan huilt R er wakker van wordt.

Ze slaapt ook in de box toch Razz


Hahaha lang leve Facebook Wink
Ze valt idd soms in slaap in de box als ik haar daar ff neer heb gelegd. Ik breng haar dan wel altijd naar boven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  tweeling zo 27 jan 2013 - 9:29

Printje schreef:
Siep schreef:
Printje schreef:
tweeling schreef:Wat printje zegt werkt hier ook goed..op vaste tijden eten slapen badderen etc. Ritueeltjes aanhouden zodat ze weten wat er gaat komen.

Ik kan zelf niet zo goed tegen dat voeden op verzoek Embarassed
We kijken wel naar haar natuurlijk maar ik probeer wel echt om d ongeveer drie uur uit e komen. Ik heb zelf dus ook graag een ritme in d dag hahaha.

Wij hebben nu al met N ritueeltjes, en zij slaapt altijd boven in haar eigen bed op haar eigen kamer. De enigst tijd dat dat nu nog niet zo is is tussen ongeveer 19-23 uur omdat wanneer ze dan huilt R er wakker van wordt.

Ze slaapt ook in de box toch Razz


Hahaha lang leve Facebook Wink
Ze valt idd soms in slaap in de box als ik haar daar ff neer heb gelegd. Ik breng haar dan wel altijd naar boven.

Foei Razz Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:35

Oh en weetje soms heeft een kind gewoon weinig slaap nodig en doet het t beter op alles op eigen verzoek, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik heb twee totaal verschillende baby's gehad, mijn oudste sliep altijd heel erg goed en veel en deed alles op ongeveer de zelfde tijden, lekker regelmaat en structuur dus.
De jongste is een heeeeel ander verhaal, slaapt heel weinig tot niet en altijd korte slaapjes, eet ook de ene keer wel en de andere keer amper, doet alles op eigen tijd.
In het begin moest ik er dus ook erg aan wennen en t is ook gewoon vermoeiender zo maar goed ik heb me er bij neer gelegd en dat werkt het allerbeste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Amber- zo 27 jan 2013 - 9:41

Luuk heeft inderdaad niet veel slaap nodig. Maar vind het wel een probleem dat hij niet in zijn eigen bed wil. 'S nachts slaapt hij bij ons in een wiegje en overdag beneden in de wagenbak af en toe, ook als ik aan het wandelen ben. Maarja binnenkort past hij niet meer in de wieg en de wagenbak.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Wennes zo 27 jan 2013 - 9:47

Siep schreef:Oh en weetje soms heeft een kind gewoon weinig slaap nodig en doet het t beter op alles op eigen verzoek, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik heb twee totaal verschillende baby's gehad, mijn oudste sliep altijd heel erg goed en veel en deed alles op ongeveer de zelfde tijden, lekker regelmaat en structuur dus.
De jongste is een heeeeel ander verhaal, slaapt heel weinig tot niet en altijd korte slaapjes, eet ook de ene keer wel en de andere keer amper, doet alles op eigen tijd.
In het begin moest ik er dus ook erg aan wennen en t is ook gewoon vermoeiender zo maar goed ik heb me er bij neer gelegd en dat werkt het allerbeste.

B sliep ook nooit veel, en daar hebben we ook veel mee getobt. Bij hen ging het beter toen hij naar 2 slaapjes ging en hij zelf op zijn buik kon draaien. Maar wanneer dit ook alweer was???
Ik doe bij D ook alles op verzoek, maar het moet dan wel voor iedereen werken en op dit moment gaat het hele gezin er aan onderdoor. Tijd dus dat het gaat veranderen.
Ik wil gewoon dat hij op een fijne manier in zijn eigen bed gaat slapen. Ook al is het maar kort dat maakt niet uit. Nu heeft D zo'n strijd met zichzelf om in slaap te vallen dat het voor hem niet fijn is, maar voor ons ook niet.
Zou het dan een kwestie zijn van laten huilen, beter slaapritueel, ee toch bij blijven en dit afbouwen, toch op zijn eigen kamer gaan laten slapen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 9:48

Siep schreef: maar goed ik heb me er bij neer gelegd en dat werkt het allerbeste.

En dat ja, accepteren heeft hier een hoop rust gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Wennes zo 27 jan 2013 - 9:50

Amber D slaapt bij ons gewoon in zijn ledikant, die staat bij ons op de kamer.
Als we D in de maxi cosi of wandelwagen leggen dan slaapt hij ook snel en wel een uur! Maar goed, dat doen we dus niet.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  tweeling zo 27 jan 2013 - 9:51

Wennes schreef:
Siep schreef:Oh en weetje soms heeft een kind gewoon weinig slaap nodig en doet het t beter op alles op eigen verzoek, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik heb twee totaal verschillende baby's gehad, mijn oudste sliep altijd heel erg goed en veel en deed alles op ongeveer de zelfde tijden, lekker regelmaat en structuur dus.
De jongste is een heeeeel ander verhaal, slaapt heel weinig tot niet en altijd korte slaapjes, eet ook de ene keer wel en de andere keer amper, doet alles op eigen tijd.
In het begin moest ik er dus ook erg aan wennen en t is ook gewoon vermoeiender zo maar goed ik heb me er bij neer gelegd en dat werkt het allerbeste.

B sliep ook nooit veel, en daar hebben we ook veel mee getobt. Bij hen ging het beter toen hij naar 2 slaapjes ging en hij zelf op zijn buik kon draaien. Maar wanneer dit ook alweer was???
Ik doe bij D ook alles op verzoek, maar het moet dan wel voor iedereen werken en op dit moment gaat het hele gezin er aan onderdoor. Tijd dus dat het gaat veranderen.
Ik wil gewoon dat hij op een fijne manier in zijn eigen bed gaat slapen. Ook al is het maar kort dat maakt niet uit. Nu heeft D zo'n strijd met zichzelf om in slaap te vallen dat het voor hem niet fijn is, maar voor ons ook niet.
Zou het dan een kwestie zijn van laten huilen, beter slaapritueel, ee toch bij blijven en dit afbouwen, toch op zijn eigen kamer gaan laten slapen?

Ik zou het proberen! Misschien werkt het! Succes!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Sun88 zo 27 jan 2013 - 10:25

Toen mijn kindje een week oud was, begon het huilen en niet willen slapen. Sliep hooguit een kwarier. Heb toen van het cb een mooi boekje gekregen van ria blom over rust en regelmaat. Heel simpel, slapen, voeden, spelen, luier, slapen, voeden, spelen, luier.. Heel makkelijk gezegd.. Er stond ook beschreven dat als je dat gaat invoeren het voor kan komen dat je kind de eerste dag op een fles extra uitkomt. Nou wij proberen, maar als hij steeds maar een kwartier slaapt, dan kom je wel op veel meer flessen uit, dus dat werkte voor ons niet.

Toen osteopaat bezocht, toen ging het slapen wat beter, nog steeds veel huilen, maar als we het alleen over het slapen hebben heeft dat hem absoluut rust gegeven en slapen in een puckababy heeft ook geholpen. Langzaamaan kreeg hij toch meer wat meer ritme. Nu hebben wij een ritme, alleen als hij te vroeg wakker wordt, bijvoorbeeld een uur voor zijn fles, dan is hij wel erg onrustig. Voeden op verzoek kan niet meer, want hij zit aan de max qua hoeveelheid flessen.

Sinds hij op zijn eigen kamer in het ledikant slaapt is het ook echt beter gegaan. En als hij niet wilt slapen, maar nog wel tekenen geeft dat hij moe is, loop ik inderdaad 20x naar boven, maar dit heeft er wel voor gezorgd dat hij s ochtends en s middags minstens 2 uur achter elkaar slaapt.



Ik snap je punt wel, heel makkelijk gezegd door het cb dat je hem moet laten huilen, vraag me dan altijd af of die mensen zelf kinderen hebben die niet willen slapen en dan gingen huilen.. Beetje onmenselijk vind ik dat..



Oja en als wij weggingen en hij lag in de maxicosi, kon hij heel lang achter elkaar slapen. Hebben dat dus ook gedaan, kwamen we bijvoorbeeld thuis en was hij in de auto in slaap gevallen, dan lieten we hem in de maxi cosi liggen. Daar zijn de meningen over verdeeld, dus dat moet je alleen doen als je daar goed bij voelt.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ritme, hoe krijgen we dit? Empty Re: ritme, hoe krijgen we dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum