Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe krijg ik een ritme?

+7
SarahKey
Dora
Printje
tweeling
Sanne
Tania
Paper Crown
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Paper Crown wo 20 maa 2013 - 4:56

Jongons, voordat ik alvast een afspraak maak bij de kliniek om preventief iets aan mijn wallen te laten doen denk stel hier maar de vraag. Mijn kind maakt zo'n potje van momenteel.

Neem nou een dag als gisteren. Hij had redelijk goed geslapen de nacht ervoor, nou prima hij is nog maar klein kan echt niet verwachten dat hij van 19:00 tot 07:00 doorslaapt, maar dan - over de hele dag maar 20 min slapen, kan toch niet goed zijn voor zo'n kleine baby? Die 20 min dat hij ging slapen was omdat ik hem maar even heb laten huilen. Hartverscheurend en ik voelde me ontzettend schuldig, wil helemaal niet dat hij verdrietig in slaapt. Hij is wel echt moe, als ik hem oppak dan zie ik die oogjes wegvallen maar zodra ik hem neerleg - krijsen! En dan niet een beetje, nee, mijn kind huilt met tranen en compleet met nasnikken.. Rolling Eyes

Hoe krijg ik nou een ritme. Wat doe ik fout? Hem wakker laten is ook geen optie want hij jengelt en hij wil gewoon de hele tijd rondgedragen worden, dan is hij stil en kijkt aandachtig om zich heen, maar is niet gek, zodra je gaat zitten, gaat hij weer huilen. Zou het eens moeten filmen eigenlijk.

Hij eet nu wel wat normaler, of ik wen er aan, dat kan ook maar heb niet het idee dat ik continu flesjes aan het maken ben. Ik heb een speen nummer 1 erop gezet voor hem ipv 2, hij doet nu veel te lang over zijn fles, zo'n 40 min over 180cc maar goed het is het een of ander.

Wie helpt deze moeder aan tips om hem overdag te laten slapen. Ik overweeg vodka in zijn fles, maar misschien is er iets beters voor zijn levertje. Die zal hij nog wel veel misbruiken als hij 16 is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Tania wo 20 maa 2013 - 5:00

J. sliep ook amper als baby en als hij al sliep alleen als hij boven op me lag op z'n buik. Pas met 8 maanden ging hij wat beter slapen overdag. Misschien als je alles elke dag op vaste tijden doet dat hij er na een tijdje aan went maar hier hielp het allemaal niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Sanne wo 20 maa 2013 - 5:08

Hoe oud is hij nu? Ik kan je ticker niet zien. H. ging rond 6 à 8 weken steeds wat slechter slapen en meer huilen. Ik kreeg er geen ritme in, maar probeerde wel regelmaat te bieden in de zin van steeds dezelfde volgorde hanteren. Slapen, voeden, samen spelen/knuffelen, nog even spelen in de box, en dan bij het eerste oogjes wrijven al naar bed. Als mijn dochter begon te gapen, was ik eigenlijk al te laat en sliep ze moeilijker in. Rond de 12 weken ging het ineens al een stuk beter, kwam vanzelf dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  tweeling wo 20 maa 2013 - 5:41

Leg je hem steeds op vaste tijden in bed? Ik hield ton vaak aan 1,5/2 uur wakker dan weer naar bed.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Printje wo 20 maa 2013 - 6:07

R sliep ook nooit, hier hielp het om sowieso de eerste maanden gewoon te 'overleven' en daarna bij de eerste slaapsignalen hem in bed te leggen. Ik liet hem dan overigens wel even huilen. Pas na een paar maanden kreeg hij een beter slaapritme maar het is nog steeds geen goede slaper.

De eerste 12 weken huilde hij enorm veel en daarna ging eht steeds beter. Dus helaas niet echt een tip als die eerste 12 weken te overleven en te denken ooit gaat het vast beter.Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Dora wo 20 maa 2013 - 6:09

Hier kwam er na 3/4 maanden echt een ritme, op het moment dat ik/wij weer aan het werk gingen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  SarahKey wo 20 maa 2013 - 6:16

S wou de eerste maanden ook nauwelijks slapen overdag. Op een gegeven moment ben ik hem toch vaste tijden op bed gaan leggen. De eerste tijd sliep hij echt niet. Hij keek wat in het rond, jengelde, soms wel echt huilen. Maar op een gegeven moment sliep hij :O En ik merkte dat S echt een baby van een ritme is. Naja niet op de minuut precies, maar wel bv gaan slapen na een flesje. Maar soms heb je een mooi ritme en dan kan het de dag erna weer helemaal anders zijn.

Heb je nog lang verlof?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Sophiee wo 20 maa 2013 - 6:33

L. sliep als jonge baby ook niet, hoogstens 2 keer een half uur. Cb adviseerde het meerdere malen per dag aan te bieden, wilde ze niet slapen? Dan heeft ze blijkbaar geen slaap. Het is doodvermoeiend, want je komt nergens anders aan toe. Maar hier hielp het heel erg dat ik maar gewoon accepteerde dat ze niet sliep. Daarna ging het steeds ietsiepietsie beter. Met 6 maanden sliep ze 3 keer een half uur overdag. En nu sinds een maand (ze was toen 8,5 maand) slaapt ze 's morgens 3 kwartier en 's middags een uur. L. sliep 's nachts trouwens wel vrij snel door van 19 tot 8.
Een ritme in slaap was overigens ver te zoeken. Ik herkende de slaapsignalen ook niet. Ze kon wrijven in haar ogen als wat, maar als ik haar dan in bed legde, bleef ze maar krijsen. Inmiddels leg ik haar wel op gezette tijden in bed. Maar het krijgen van zo'n ritme heeft toch zeker 6 maanden geduurd..
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Dora wo 20 maa 2013 - 6:47

Ow, ik vergeet gewoon een hoop tekst.
Ik denk dat je ook ritme krijgt door een tijdje (bv een week) alles op de zelfde manier te doen en tijdstip.
En ookal druist het tegen je gevoel in, toch een in zijn bedje laten slapen. Hier moesten ze er beide even doorheen/aan wennen (kan het even niet duidelijker verwoorden).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Limburg85 wo 20 maa 2013 - 8:05

Hier sliep hij de eerste 9 weken niet. Ik ben toen een heel strak ritme gaan aanhouden, constant hetzelfde. Uit bed - verschonen - fles - op schoot zitten - 1e gaap slaapzak aan - 2e gaap wakker naar bed. Dit icm andere voeding en andere speen heeft uiteindelijk geholpen. Het ging niet van zelf, ging gepaard met huilen maar al snel was dat niet meer en sliep hij, zelfs heel erg goed.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Luce wo 20 maa 2013 - 8:51

Goed letten op zijn slaapsignalen. En hem dan in bed leven. Desnoods met een flesje, zodat hij in slaap valt. Dus als hij honger heeft, de fles in bed geven. Hier werkte dat, zodat hij eindelijk wat meer ging slapen. Hier is het bij elke fles die hij krijgt ook meteen dat hij gaat slapen. Zo heb je geen gehuil omdat hij onrustig in bed ligt, slaapt hij lekker in omdat hij slaperig wordt van het zuigen.

Was hij nou nagekeken op reflux? Weet wel dat J van kwak hetzelfde had als J. van jou (toch?). En die heeft sinds kort medicijnen en is vele malen rustiger.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Sun88 wo 20 maa 2013 - 10:01

Heel herkenbaar, vanaf 3mnd redelijk slapen overdag, dit kwam door goed op slaap signalen te letten, bij eerste signalen in bed leggen. Zodra we m neerlegde ging hij krijsen, lieten m dan liggen, bleven er wel bij staan. Na 10 min sliep hij. Als hij snel wakker werd en was nog moe deden we hetzelfde. Nu als hij nog slaap heeft maar gaat krijsen laten we m 4 minuten huilen, dan er naartoe, speen erin, aai en kus geven en meneer slaapt. Maar het begin dus echt in bed laten liggen, niet eruit halen. Wel erbij blijven.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik een ritme? Empty Re: Hoe krijg ik een ritme?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum