Vrouwen zonder kinderen
+9
smooch
Fiwen
juffie001
TukTuk
maiadebij
Gizmo
PapillonRose
Mamsie
Sneeuwwitje
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vrouwen zonder kinderen
Storm, het ging over brand en dergelijke.
Verder is een kind gewend om in een dichte kamer te slapen en zal het niet altijd uit bed komen om te testen of de deur wel open kan. Tygo is bijvoorbeeld never nooit uit zijn bed gekomen, die riep altijd netjes. Tja, Jens is gewoon een ander verhaal :-)
Verder is een kind gewend om in een dichte kamer te slapen en zal het niet altijd uit bed komen om te testen of de deur wel open kan. Tygo is bijvoorbeeld never nooit uit zijn bed gekomen, die riep altijd netjes. Tja, Jens is gewoon een ander verhaal :-)
Gast- Gast
Storm schreef:Een vriendin van mij, die geen kinderen heeft, heeft er ook een handje van om commentaar (zo zie ik het) te geven op de manier waarop ik dingen doe. Zo zei ze een keer dat ze het belachelijk vond dat ik mijn zoontje een fietshelm op wilde doen als we gaan fietsen en dat ik mijn zoon gewoon moest laten huilen (hij was toen 1,5 maand). Ze noemde me overbezorgd en claimend. Ik zit echt niet te wachten op dat soort commentaar en zeker niet als diegene zelf geen kinderen heeft. Ze ging elke keer gewoon vol de discussie met mij aan en dat vond ik heel irritant.
Zo´n vriendin heb ik ook (kinderloos)...ik heb nu dan nog geen kinderen maar ik zie het al helemaal gebeuren. De manier waarop zij over andere kinderen praat en de opvoeding van haar vriendinnen.
We hebben een gezamelijke vriendin en die heeft 2 kinderen...nou ze bemoeit zich er echt te veel mee hoe zij haar kinderen moet aanpakken. Ik zeg dit ook tegen haar dat ze hierop moet letten.
Ze vindt omdat ze in de KDV heeft gewerkt alles al weet. Ik heb ook in de KDV gewerkt maar dat is echt wel anders dan je eigen kinderen opvoeden.
Maja we zullen het zien....ik hou er iig niet van.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Lieskuh schreef:Storm, het ging over brand en dergelijke.
Nee maar ik denk dat áls je kindje er dan toch uit komt, om wat voor reden, misschien wel omdat hij bang is of naar gedroomd heeft, en hij merkt dat de deur niet open kan, hij toch in paniek kan raken.
(Is natuurlijk wel even anders dan gewoon uittesten hoe ver hij kan gaan en zonder reden van zijn kamer afkomen)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Die kinderen zul je er vast bijhebben inderdaad, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Hier raken ze niet zo snel in paniek gelukkig. Als het goed is weten kinderen dat papa of mama komt als ze huilen want dat gebeurde ook al toen ze nog in het ledikantje lagen.
Gast- Gast
Gaat de discussie over het haakje hier nu verder?
Ik ben idd geen moeder, heb wel al vele vrouwen moeten begeleiden met bevallingen en kraambedden.
Ik spreek dus niet vanuit mijn eigen ervaring, maar vanuit mijn werkervaring.
Snap best dat mensen dat niet altijd aan willen nemen, hoewel mensen in mijn werk het juist wel van me aannemen en niet van familie/vrienden. Vind ik altijd wel mooi om te zien
Ik ben idd geen moeder, heb wel al vele vrouwen moeten begeleiden met bevallingen en kraambedden.
Ik spreek dus niet vanuit mijn eigen ervaring, maar vanuit mijn werkervaring.
Snap best dat mensen dat niet altijd aan willen nemen, hoewel mensen in mijn werk het juist wel van me aannemen en niet van familie/vrienden. Vind ik altijd wel mooi om te zien
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Die kinderen zul je er vast bijhebben inderdaad, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Hier raken ze niet zo snel in paniek gelukkig. Als het goed is weten kinderen dat papa of mama komt als ze huilen want dat gebeurde ook al toen ze nog in het ledikantje lagen.
Daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk Het ligt ook maar net aan het kind natuurlijk, de ene zou er wel door in paniek raken, de andere niet.
TukTuk- Ratel
Ik geef nooit advies volgens mij.. En als ik het doe dan is het onbewust, en meer omdat de moeder in kwestie er zo 'slecht' uitziet dat ik nog maar was opties op tafel gooi (die ze waarschijnlijk al lang geprobeerd heeft..) Waarschijnlijk bedoel ik mijn advies op zo'n moment ook alleen maar goed, en dat ik wil dat het beter met haar gaat.
En als moeders dingen doen die ik nooit zou doen bij mijn kinderen (banaan geven als ze 7 weken zijn.. ik noem maar iets haha) dan hou ik daar gewoon mijn mond over dicht. Het is haar kind, dat moet zij lekker zelf weten.
En als moeders dingen doen die ik nooit zou doen bij mijn kinderen (banaan geven als ze 7 weken zijn.. ik noem maar iets haha) dan hou ik daar gewoon mijn mond over dicht. Het is haar kind, dat moet zij lekker zelf weten.
Gast- Gast
Het ligt er inderdaad aan hoe je het brengt, maar dat heb ik in dat andere topic ook al gezegd. Ik vind moeders die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en dat alles wat hun kind goed doet in feite hun verdienste is minstens net zo irritant.
Bij een gynaecoloog of verloskundige vind ik zelf ervaring hebben met bevallen sowieso niks uitmaken. Een huisarts hoeft ook niet alle kwaaltjes van zijn patiënten zelf te hebben gehad. Bovendien is de ene bevalling de andere niet en een verloskundige werkt met een heleboel zwangere vrouwen waarvan de een een supermakkelijke bevalling heeft, de ander een heel gecompliceerde en alles er tussenin, plus dat je dat soort dingen toch op je eigen manier ervaart. Die verloskundige kan dus evengoed onmogelijk weten hoe bevallingen van andere vrouwen voelen en zij hoort haar ervaring ook niet op hen te projecteren.
Bij een gynaecoloog of verloskundige vind ik zelf ervaring hebben met bevallen sowieso niks uitmaken. Een huisarts hoeft ook niet alle kwaaltjes van zijn patiënten zelf te hebben gehad. Bovendien is de ene bevalling de andere niet en een verloskundige werkt met een heleboel zwangere vrouwen waarvan de een een supermakkelijke bevalling heeft, de ander een heel gecompliceerde en alles er tussenin, plus dat je dat soort dingen toch op je eigen manier ervaart. Die verloskundige kan dus evengoed onmogelijk weten hoe bevallingen van andere vrouwen voelen en zij hoort haar ervaring ook niet op hen te projecteren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Wat ik bijvoorbeeld zoiets vind is een mannelijke gynaecoloog die zegt dat ie weet dat een bevalling zeer doet.. Ja, hij weet wel dat het zeer doet en heeft er vanalles over geleerd, maar echt zelf ervaren zal hij het nooit. Toch heeft hij er veel verstand van. Ligt er maar net aan op welke kant je de nadruk wil leggen, ligt ook zeker aan de situatie!
En hoe vind je het dan als een vrouwelijke gynaecoloog dat zegt, die zelf nog nooit zwanger is geweest?
Nog even een reactie hierop: het was maar even een voorbeeld en met een man is het net wat duidelijker vond ik. Maar dat geldt voor een vrouwelijke gynaecoloog die nog nooit zwanger is geweest net zo goed in mijn voorbeeld, dat ben ik met je eens.
En ik vind ook dat gynaecologen, huisartsen, etc. je best prima kunnen begeleiden als ze zelf geen persoonlijke ervaring hebben met iets hoor. Ik wilde alleen even aangeven dat ze zich nooit 100% in jouw situatie kunnen verplaatsen omdat ze niet zelf ervaren hebben hoe het is. En dus kan jij soms een andere mening hebben omdat jij degene bent die het voelt (als je iets hebt wat je niet meer uithoudt en de huisarts zegt bijvoorbeeld: kijk het nog een weekje aan).
Zo ook met moeders, ik vind dat niet-moeders best verstand van kinderen kunnen hebben en goede adviezen kunnen geven, maar dat je in sommige situaties gewoon minder goed kunt oordelen als je geen kinderen hebt. Ik ben het er trouwens ook mee eens dat moeders ook adviezen kunnen geven die een andere moeder weer nergens op vindt slaan. Gewoon kijken wat er voor je bij zit en als je een advies niks vind, in overweging nemen en naast je neerleggen.
Iedereen heeft zo zijn eigen mening en aanpak, maar adviezen zijn altijd welkom en heb je er niks aan dan doe je er niks mee toch?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Het gaat vooral om de manier waarop. Zoals al eerder gezegd: als er door een vrouw zonder kinderen gezegd wordt: 'dat gebeurd mij niet', over bijvoorbeeld nergens aan toe komen met een pasgeboren baby, dan kan ik dat niet serieus nemen. DAn denk ik wel: wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Sommige adviezen zijn waardevol, ook van niet-moeders, maar het gaat om de manier waarop en de stelligheid waarmee die gebracht wordt.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Het gaat vooral om de manier waarop. Zoals al eerder gezegd: als er door een vrouw zonder kinderen gezegd wordt: 'dat gebeurd mij niet', over bijvoorbeeld nergens aan toe komen met een pasgeboren baby, dan kan ik dat niet serieus nemen. DAn denk ik wel: wacht maar tot je zelf kinderen hebt. Sommige adviezen zijn waardevol, ook van niet-moeders, maar het gaat om de manier waarop en de stelligheid waarmee die gebracht wordt.
Dat inderdaad, of mensen die ervan overtuigd zijn dat een dag thuis zijn met kleine kinderen hetzelfde is als een vrije dag hebben en dat je dus de hele dag kunt zitten niksen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ooooooow die zijn echt vreselijk! Dan denk ik ook vaak: wacht jij maar! Je komt er nog wel van terug. En dat is vaak ook zo hahah.Susan schreef:
Dat inderdaad, of mensen die ervan overtuigd zijn dat een dag thuis zijn met kleine kinderen hetzelfde is als een vrije dag hebben en dat je dus de hele dag kunt zitten niksen.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Ooooooow die zijn echt vreselijk! Dan denk ik ook vaak: wacht jij maar! Je komt er nog wel van terug. En dat is vaak ook zo hahah.Susan schreef:
Ik weet ook wel zeker dat moeders (of vaders uiteraard) die fulltime thuis zijn, gemiddeld een zwaardere dag hebben dan mensen die 40 uur per week werken, of dat het in ieder geval gelijk aan elkaar staat.
(Natuurlijk even uitzonderingen daar gelaten )
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Lieskuh schreef:Ooooooow die zijn echt vreselijk! Dan denk ik ook vaak: wacht jij maar! Je komt er nog wel van terug. En dat is vaak ook zo hahah.Susan schreef:
Ik weet ook wel zeker dat moeders (of vaders uiteraard) die fulltime thuis zijn, gemiddeld een zwaardere dag hebben dan mensen die 40 uur per week werken, of dat het in ieder geval gelijk aan elkaar staat.
(Natuurlijk even uitzonderingen daar gelaten )
Dat vind ik ook! Was zelf ook iemand die dacht dat het wel mee zou vallen met een kleintje thuis, vergeleken met een volle werkweek. Ik vind het ook wel beter te doen dan een volle werkweek, maar dat komt vooral omdat ik lekker thuis ben en heel erg kan genieten van mijn dochtertje. Maar dat neemt niet weg dat het veel werk kan zijn, meer dan ik had gedacht voordat ik zwanger werd.
En dan hoorde ik van de week iemand van de studie tegen me zeggen dat ik vast wel weer zin had om te beginnen, na al die weken 'nietsdoen'. Het was goedbedoeld en ik weet dat sommige mensen er geen idee van hebben, maar ik vraag me echt af wat ze dan denken wat moeders thuis de hele dag doen Theeleuten en tv kijken ofzo
PapillonRose- Ratel
In de periode dat ik helemaal niet werkte en fulltime voor Ezra zorgde heb ik in een ruzie wel eens van iemand naar mijn hoofd gekregen dat ik niet teveel babbels moest hebben en meer bescheidenheid moest tonen aangezien ik toch helemaal niets presteerde.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vond thuis de eerste maanden zwaar omdat je niet veel kunt doen en dat de muren op je af komen. Maar als ik nu fulltime thuis zijn met een zoon van bijna 2, zou ik dat veel minder zwaar vinden dan werken hoor. Ik zou het niet willen omdat ik niet zo krap wil leven, plus dat ik er een beetje claustrofobisch gevoel bij kreeg. Maar voor mij persoonlijk vind ik thuis zijn niet zwaarder dan werken.
Gast- Gast
Susan schreef:In de periode dat ik helemaal niet werkte en fulltime voor Ezra zorgde heb ik in een ruzie wel eens van iemand naar mijn hoofd gekregen dat ik niet teveel babbels moest hebben en meer bescheidenheid moest tonen aangezien ik toch helemaal niets presteerde.
Zo... Die is lomp.. Was het een bekende van je?
Gast- Gast
Liva schreef:
Zo... Die is lomp.. Was het een bekende van je?
Ja.
Susan- Lady Post-a-lot
ik ben het er mee eens dat ik een moeder serieuzer neem als een niet moeder. ondanks dat ik zelf natuurlijk nog geen moeder ben!
daarnaast hangt het er wel heel erg van af hoe iets onderbouwt is, als die persoon een voorstel/ tip geeft met hele goede argumenten waarom dat zou kunnen werken o.i.d. dan zal ik dat wel aannemen ja!
daarnaast hangt het er wel heel erg van af hoe iets onderbouwt is, als die persoon een voorstel/ tip geeft met hele goede argumenten waarom dat zou kunnen werken o.i.d. dan zal ik dat wel aannemen ja!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Susan schreef:In de periode dat ik helemaal niet werkte en fulltime voor Ezra zorgde heb ik in een ruzie wel eens van iemand naar mijn hoofd gekregen dat ik niet teveel babbels moest hebben en meer bescheidenheid moest tonen aangezien ik toch helemaal niets presteerde.
Dat vind ik echt niet kunnen, om zoiets tegen iemand te zeggen! Alsof je niet meer meetelt als fulltime moeder.. Sommige mensen vinden dat echt, ik kan dat niet begrijpen.
PapillonRose- Ratel
Susan schreef:
Of dat je de hele dag tijd hebt om te sms-en, msn-en, pingen, bellen etc.
Gast- Gast
Als ik even puur naar mezelf kijk...
Ik werk in de kinderopvang en voordat ik zelf mama was, gaf ik ook adviezen ect maar ik kan niet zeggen dat ik toen ook ECHT begreep wat ouders doormaakten.
Nu kan ik me echt in de situatie verplaatsen en is het herkenbaar op sommige vlakken. Dus ik denk zelf dat iemand met kinderen een net beter advies zou kunnen geven dan iemand zonder kinderen.
Maar dat wilt niet zeggen dat iemand zonder kinderen nooit goede adviezen kunnen geven, want er kunnen soms ook hele goede dingen tussen zitten.
Ik zelf luister er altijd naar en haal er dan voor mezelf wel uit waar ik denk iets aan te hebben. De rest neem ik dan met een korrel zout !
Ik werk in de kinderopvang en voordat ik zelf mama was, gaf ik ook adviezen ect maar ik kan niet zeggen dat ik toen ook ECHT begreep wat ouders doormaakten.
Nu kan ik me echt in de situatie verplaatsen en is het herkenbaar op sommige vlakken. Dus ik denk zelf dat iemand met kinderen een net beter advies zou kunnen geven dan iemand zonder kinderen.
Maar dat wilt niet zeggen dat iemand zonder kinderen nooit goede adviezen kunnen geven, want er kunnen soms ook hele goede dingen tussen zitten.
Ik zelf luister er altijd naar en haal er dan voor mezelf wel uit waar ik denk iets aan te hebben. De rest neem ik dan met een korrel zout !
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Of te forummen!
Ik heb nooit tijd om te forummen hoor overdag
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Oh en het thuis zitten...
Pff met mijn dreumes NU op dit moment ??? Nee liever niet laat mij dan maar werken want dat is stukken minder zwaar dan een hele dag achter mijn zoon aan rennen en vermaken (na 10 minuten vind hij het niet meer interessant)
Dit zal weliswaar veranderen hahaha
Pff met mijn dreumes NU op dit moment ??? Nee liever niet laat mij dan maar werken want dat is stukken minder zwaar dan een hele dag achter mijn zoon aan rennen en vermaken (na 10 minuten vind hij het niet meer interessant)
Dit zal weliswaar veranderen hahaha
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantie zonder kinderen
» Op vakantie zonder kinderen
» bruiloft: met of zonder kinderen erbij?
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
» Op vakantie zonder kinderen
» bruiloft: met of zonder kinderen erbij?
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: