Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

+14
Sarah1985
Inge
Niekske
slaatje
Mizz_S
Lenthe
Siem
Fearie
Tazz
kajaka88
silly-one
Lavendel
rapa nui
Lejow
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Lejow di 6 maa 2012 - 7:38

Nee, ik ben niet gevraagd, maar ik zat zo eens te bedenken welke mensen we als daggasten uit zouden willen nodigen..
Hoe hebben jullie dat gedaan met gezinnen met (jonge) kinderen? Mochten die ook mee komen, of vroegen jullie alleen de ouders?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  rapa nui di 6 maa 2012 - 7:42

Zelf geen ervaring mee maar het is hier gebruikelijk dat de kinderen van je broers en zussen wel als daggast mee gaan. Vrienden etc nemen hun kinderen niet mee behalve als ze bv nog borstvoeding geven. Of je moet speciaal een hele familie uitnodigen inclusief de kinderen omdat je echt een speciale band met ze hebt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 7:45

De kinderen van mijn broer en zus waren er bij. Verder zijn er nog geen kinderen binnen onze gezinnen.

We hadden onze vrienden niet als daggasten, maar wanneer we dat wel zouden doen, zouden we ook de kinderen laten meenemen.

Sterker nog... Ik had een kinderreceptie voor mijn groep 3! Hartstikke leuk! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Lejow di 6 maa 2012 - 7:46

Ja, voor mijn werk wil ik het sowieso gaan doen, kan het niet maken om daar niet langs te gaan.. (vind ik zelf dan)

Ik denk dat ik inderdaad voor kinderen van broers en zussen zou gaan, en de rest zonder.
Anders zijn het behoorlijk wat kids al namelijk..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Lavendel di 6 maa 2012 - 7:47

Als ik zou trouwen zou ik het liever niet willen. Niet omdat ik kinderen niet leuk vind maar ik zou het denk ik gezelliger vinden als het echt een 'volwassen' feestje is waar iedereen een drankje drinkt en niet op de klok kijkt om naar huis te gaan omdat de kinderen naar bed moeten. Dat zou ik erg jammer vinden. Het is met kinderen toch vaak zo dat er onbedoelt veel aandacht naartoe gaat en denk dat ik dat gewoon iets minder leuk zou vinden. Overdag zouden kinderen er eventueel wel bij mogen zijn.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  silly-one di 6 maa 2012 - 7:51

Bij mij zal het met kinderen worden. Aangezien mijn oudste zus al twee super kerels heeft en mijn andere zus hopelijk in september mag bevallen van een gezond kind. Wat ze wel zullen doen is een oppas regelen voor de avond en de dag en dat is bij hun eigen huwelijke ook goed gegaan, dus dat zal bij mij dan ook wel goed gaan.
Maar ja eerst een vent tegen komen eer ik eens aan trouwen kan gaan denken haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 7:54

Lejow schreef:Ja, voor mijn werk wil ik het sowieso gaan doen, kan het niet maken om daar niet langs te gaan.. (vind ik zelf dan)

Ik denk dat ik inderdaad voor kinderen van broers en zussen zou gaan, en de rest zonder.
Anders zijn het behoorlijk wat kids al namelijk..

Ik heb mijn groep uitgenodigd in het theehuis, waar wij met de daggasten gingen borrelen en taart eten. De kinderen kregen een dik halfuur (net na de trouwplechtigheid) de volle aandacht en vervolgens hebben we met de daggasten en de kinderen getoast. Dat was echt heel leuk Very Happy Daarna hebben we afscheid van ze genomen en konden mijn man en ik ons weer richten op onze daggasten, die zich ondertussen ook prima vermaakt hadden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  kajaka88 di 6 maa 2012 - 7:58

De kinderen van de zus van mijn vriend(omdat ze familie zijn) en van zijn neef(omdat wij altijd op die jongens passen) zijn welkom op onze bruiloft. Voor de rest vind ik het niet nodig dat er kinderen bij zijn.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Tazz di 6 maa 2012 - 8:05

Ik zou het raar vinden als ik mijn kinderen overdag naar een bruiloft niet zou mogen meenemen en zou dan waarschijnlijk ook niet gaan. 'S avonds feesten zonder kleine kinderen vind ik dan juist weer erg logisch, de kindjes moeten gewoon op tijd naar bed en ik wil dan ook wel kunnen feesten natuurlijk!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 8:10

Tazz schreef:Ik zou het raar vinden als ik mijn kinderen overdag naar een bruiloft niet zou mogen meenemen en zou dan waarschijnlijk ook niet gaan. 'S avonds feesten zonder kleine kinderen vind ik dan juist weer erg logisch, de kindjes moeten gewoon op tijd naar bed en ik wil dan ook wel kunnen feesten natuurlijk!

Ja, maar dat is toch de keuze van het bruidspaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Fearie di 6 maa 2012 - 8:20

Ons zoontje is erbij natuurlijk en wij hebben het er over gehad, vinden het wel leuk als ook de kindjes van onze vrienden erbij zijn. Dan heeft D. wat te spelen en ze zijn allemaal van dezelfde leeftijd. Bij ons zijn ze dus welkom smile
Maar we houden het ook klein en casual, dus het past wat ons betreft bij het idee wat we hebben bij onze bruiloft.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Lavendel di 6 maa 2012 - 8:23

Youandi schreef:
Tazz schreef:Ik zou het raar vinden als ik mijn kinderen overdag naar een bruiloft niet zou mogen meenemen en zou dan waarschijnlijk ook niet gaan. 'S avonds feesten zonder kleine kinderen vind ik dan juist weer erg logisch, de kindjes moeten gewoon op tijd naar bed en ik wil dan ook wel kunnen feesten natuurlijk!

Ja, maar dat is toch de keuze van het bruidspaar?

Ik vind het ook niet heel erg raar, feestjes of dingen zijn toch wel vaker alleen gericht aan dhr/mevr ipv familie?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Siem di 6 maa 2012 - 8:25

Youandi schreef:
Tazz schreef:Ik zou het raar vinden als ik mijn kinderen overdag naar een bruiloft niet zou mogen meenemen en zou dan waarschijnlijk ook niet gaan. 'S avonds feesten zonder kleine kinderen vind ik dan juist weer erg logisch, de kindjes moeten gewoon op tijd naar bed en ik wil dan ook wel kunnen feesten natuurlijk!

Ja, maar dat is toch de keuze van het bruidspaar?

+1

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Lenthe di 6 maa 2012 - 8:25

Ik zou geen kinderen op mijn bruiloft willen. Ik vind kinderen hartstikke leuk, maar niet op mijn trouwdag. Ze eisen gewoon veel aandacht op en ik vind dat een bruiloft in het teken moet staan van het bruidspaar en niet van de kinderen die zich bijv. vervelen tijdens de plechtigheid. Ook 's avonds zou ik er geen kinderen bij willen, omdat ik graag wil dat iedereen lekker een drankje kan drinken en kan feesten en daarbij niet op de klok hoeft te kijken hoe laat ze weg moeten.
Ik vind dat ieder bruidspaar zelf moet bepalen of ze kinderen uitnodigen


(maar dan moet ik eerst maar eens een geschikt exemplaar vinden om mee te trouwen, maar dat terzijde Wink)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 8:31

Bij ons is het gebruikelijk om kaarten aan "familie......" Te richten. Ouders kiezen er dan zelf voor hun kinderen wel of niet mee te nemen.
Wij hebben binnenkort een bruiloft en nemen de kinderen niet mee.
Tijdens de plechtigheid vind ik het niet handig en tijdens het feest ook niet.
Als mijn broer of zwager zou trouwen, zou ik ze weer wel meenemen. Daar horen ze gewoon bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 8:33

Dat is bij ons in de familie gewoon aan de ouders zelf. Iedereen is verder gewoon welkom. Ik vind het juist leuk als er kinderen bij zijn. Ik vond als kind bruiloften ook helemaal geweldig, had er elk jaar wel eentje Very Happy. En als ik moe werd viel ik vanzelf wel ergens onder een tafel in slaap haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Mizz_S di 6 maa 2012 - 11:18

Bij ons waren geen kinderen op de bruiloft. Overdag waren er geen daggasten die kinderen hebben dus dat was simpel. 's Avonds waren er geen kinderen uitgenodigd.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 17:37

Wij gaan voorlopig nog niet trouwen, maar ik zou overdag de kinderen erbij willen hebben en in de avond niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 19:10

Wij hadden een grote bruiloft inclusief alle ooms en tantes van beide kanten, en dus inclusief hun kinderen. Broers en zussen en vrienden van ons hadden toen nog geen kinderen.

Uiteindelijk hadden we 35 kinderen. De kinderen vanaf de middelbare school hadden we dan juist voor de avond uitgenodigd. Die waren ook van harte welkom. De jongere kinderen mochten de hele dag mee.

Hier is dat eigenlijk wel heel gebruikelijk. Ik ken het niet eens anders. Wij hadden in totaal ruim 100 daggasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  slaatje di 6 maa 2012 - 21:39

Bij ons was dat dilemma ook aan de orde. Wij hebben zo ontzettend veel vrienden met kinderen onder de tien jaar. Voor die kinderen moet we het volle pond betalen, daar is geen speciale prijs voor. Wij hebben dus besloten om alleen de kinderen van mijn broer uit te nodigen en de rest niet. Zo heb je inderdaad 's avond bij het feest ook niet het probleem dat mensen om tien uur al weer weggaan omdat de kinderen naar bed moeten.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 22:34


Ik heb wel eens bruiloften mee gemaakt dat kinderen door de hele ceremonie heen hebben lopen kletsen/rennen/spelen, en als het niet je eigen kinderen zijn zou ik zelf echt not amused zijn nerd
Maar kinderen vanaf een bepaalde leeftijd snappen wel wanneer je stil moet zijn en hebben meer geduld. Als gast zou ik geen kleine kinderen mee nemen tenzij het bruidspaar dit heeft gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 22:50

Vrienden van ons hebben wel kinderen, jonge kinderen. Wij nodigen het hele gezin uit. Dus als zij de kinderen meenemen nemen zij ze mee. Wij willen het wel graag van te voren weten. Als het goed is gaan wij een scoutinggebouw afhuren. Een collega van mij verhuurd allemaal speelgoed en ik hoop daar dan wat van te kunnen huren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Niekske wo 7 maa 2012 - 2:00

Zero schreef:
Ik heb wel eens bruiloften mee gemaakt dat kinderen door de hele ceremonie heen hebben lopen kletsen/rennen/spelen, en als het niet je eigen kinderen zijn zou ik zelf echt not amused zijn nerd
Maar kinderen vanaf een bepaalde leeftijd snappen wel wanneer je stil moet zijn en hebben meer geduld. Als gast zou ik geen kleine kinderen mee nemen tenzij het bruidspaar dit heeft gevraagd.

+1 ik zou me ook doodschamen als het mijn kind zou zijn die de ceremonie verstoord. Op mijn bruiloft zou ik dan ook liever geen kleine kinderen hebben. En de extra kosten had ik nog geen eens aan gedacht, dat zou voor mij ook al een reden zijn. Ik zou geen vrienden of familie willen schrappen omdat anderen de kids mee willen nemen.

Er is toch iets dat je op de uitnodiging kan zetten waarmee bedoeld wordt dat kinderen niet welkom zijn? Een hele rare zin geloof ik, maar ik kom er niet op...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 2:18

Dat extra betalen is niet overal zo hoor, wij hoefde niks extra`s te betalen. Hangt ook van de leeftijd af.
En wij hadden op de enveloppen dhr en mevr gezet dus dat ook alleen de ouders waren uitgenodigd. `s avonds waren er dus ook geen kinderen meer. Maar ik vind wel als je kleine kinderen als daggast uitnodigd dat je dan moet weten dat de kans bestaat dat er kinderen door de ceremonie gaan lopen of gaan praten/gillen. Als je dit absoluut niet wilt nodig dan ook geen kleine kinderen uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Inge wo 7 maa 2012 - 2:42

De enige van onze daggasten die een kindje heeft is mijn beste vriendin en haar man. Ik heb het voorgelegd hoe ze er zelf over dachten en beide gaven aan hun zoontje liever niet mee te willen nemen. Zelf had dit ook onze voorkeur niet, mede omdat zij mijn getuige is en ze niet in de buurt wonen dus '''s avonds ook met het jochie zitten en dan op tijd weer weg moeten waarschijnlijk. Als ze hem wel hadden willen meenemen hadden we dat prima gevonden.

De rest van de kinderen (neefjes en nichtjes vriend) zijn allemaal tussen de 10 en 21 :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruiloft: met of zonder kinderen erbij? Empty Re: bruiloft: met of zonder kinderen erbij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum