Vrouwen zonder kinderen
+9
smooch
Fiwen
juffie001
TukTuk
maiadebij
Gizmo
PapillonRose
Mamsie
Sneeuwwitje
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Vrouwen zonder kinderen
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:21; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Vrouwen zonder kinderen
Ik neem wel sneller iets aan van vrouwen met kinderen als vrouwen zonder kinderen.
Vaak als het om opvoeding gaat.
Mijn beide zussen hebben geen kinderen en willen mij soms vertellen hoe ik iets aan moet pakken.
Terwijl dat zo bij mijn dochter helemaal niet werkt of wat ons totaal niet aanstaat.
Ik denk dat het er met name vanaf hangt HOE iemand iets brengt.
En dat maakt bij mij dan niet uit of iemand wel off geen kinderen heeft want iemand die wel kinderen heeft en mij de les probeert te lezen neem i kook niet serieus. Je mag mij best tips geven, maar doe niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt.
Vaak als het om opvoeding gaat.
Mijn beide zussen hebben geen kinderen en willen mij soms vertellen hoe ik iets aan moet pakken.
Terwijl dat zo bij mijn dochter helemaal niet werkt of wat ons totaal niet aanstaat.
Ik denk dat het er met name vanaf hangt HOE iemand iets brengt.
En dat maakt bij mij dan niet uit of iemand wel off geen kinderen heeft want iemand die wel kinderen heeft en mij de les probeert te lezen neem i kook niet serieus. Je mag mij best tips geven, maar doe niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt.
Gast- Gast
Nou je zegt het antwoord zelf al.
Daarbij ligt het ook erg aan de persoon en ik denk stiekem ook wel is aan de mening van de moeder.
Daarbij ligt het ook erg aan de persoon en ik denk stiekem ook wel is aan de mening van de moeder.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Wat ik bijvoorbeeld zoiets vind is een mannelijke gynaecoloog die zegt dat ie weet dat een bevalling zeer doet.. Ja, hij weet wel dat het zeer doet en heeft er vanalles over geleerd, maar echt zelf ervaren zal hij het nooit. Toch heeft hij er veel verstand van. Ligt er maar net aan op welke kant je de nadruk wil leggen, ligt ook zeker aan de situatie!
Wat ik bijvoorbeeld zoiets vind is een mannelijke gynaecoloog die zegt dat ie weet dat een bevalling zeer doet.. Ja, hij weet wel dat het zeer doet en heeft er vanalles over geleerd, maar echt zelf ervaren zal hij het nooit. Toch heeft hij er veel verstand van. Ligt er maar net aan op welke kant je de nadruk wil leggen, ligt ook zeker aan de situatie!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Het kan twee kanten hebben.
Ik heb zelf geen kinderen. Mijn zus 1.
Maar als ik zo af en toe eens lees op facebook zoals zij denkt de wijsheid in pacht te hebben over alles omtrend kinderen tegenover nieuwe mama's....Pfff.....
Terwijl kind bijna 3 is, en zij nog steeds leeft naar het ritme van het kind, in plaats van andersom. Alles wordt gegooid op; dat hoort erbij.....
Maar als ik zo af en toe eens lees op facebook zoals zij denkt de wijsheid in pacht te hebben over alles omtrend kinderen tegenover nieuwe mama's....Pfff.....
Terwijl kind bijna 3 is, en zij nog steeds leeft naar het ritme van het kind, in plaats van andersom. Alles wordt gegooid op; dat hoort erbij.....
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Gizmo schreef:Het kan twee kanten hebben.
en dat moet je zus natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat moet je dan niet van alle andere moeders verwachten. Haar manier van opvoeden zal bij een ander weer totaal niet werken.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ow nee, ik bedoel niet te zeggen dat alle moeders zo zijn hoor!
Maar er zijn dus wel moeders die denken dat ze alles weten, en alles op de beste manier doen....
Maar er zijn dus wel moeders die denken dat ze alles weten, en alles op de beste manier doen....
Gizmo- Prater
Gizmo schreef:Ow nee, ik bedoel niet te zeggen dat alle moeders zo zijn hoor!
Ow sorry ik heb het een beetje krom opgschreven. Ik bedoelde te zeggen dat je zus dan niet moet verwachten dat alle moeders het zoals haar doen, dus ik was het met je vorige post eens
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
En hoe vind je het dan als een vrouwelijke gynaecoloog dat zegt, die zelf nog nooit zwanger is geweest?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
maiadebij schreef:Gizmo schreef:Ow nee, ik bedoel niet te zeggen dat alle moeders zo zijn hoor!
Ow sorry ik heb het een beetje krom opgschreven. Ik bedoelde te zeggen dat je zus dan niet moet verwachten dat alle moeders het zoals haar doen, dus ik was het met je vorige post eens
Haha! Verkeerd begrepen.
Ik vrees dus ook dat als ik kinderen krijg, af en toe met haar in de clinch zal liggen.... Ik wil toch proberen sommige dingen anders aan te pakken dan zij heeft gedaan.
Gizmo- Prater
Nou ja, niet serieus nemen wil ik niet zeggen maar minder serieus.. Tja..ik denk dat je met heel veel dingen pas echt weet hoe het is als je zelf moeder bent. Dat heb ik
zelf ook nog steeds. Dingen waarvan ik dacht hoe ze zouden gaan
bleken toch wat anders uit te pakken
toen ik moeder werd
zelf ook nog steeds. Dingen waarvan ik dacht hoe ze zouden gaan
bleken toch wat anders uit te pakken
toen ik moeder werd
Gast- Gast
ik vind het altijd bijzonder dat vriendinnen van mij (zonder kinderen) precies weten hoe ik mijn zoontje aan moet pakken. Eentje is zelfs de discussie met me aangegaan dat ik hem op de gang moest zetten omdat hij niet luisterde. Even ter verduidelijking, daar vind ik hem echt nog veel te jong voor. hij was toen 13,5 maand.
Inderdaad dat kan ik dan niet serieus nemen.
Andere mensen wel, maar ik merk toch dat ik meer met de adviezen van "wel-moeders" dan "niet-moeders" doe.
Inderdaad dat kan ik dan niet serieus nemen.
Andere mensen wel, maar ik merk toch dat ik meer met de adviezen van "wel-moeders" dan "niet-moeders" doe.
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Dat is toch hetzelfde?? Alleen zij zal het misschien wel eens ervaren..AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
En hoe vind je het dan als een vrouwelijke gynaecoloog dat zegt, die zelf nog nooit zwanger is geweest?
Gast- Gast
AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Ik heb tijdens bevallingen regelmatig te horen gekregen van barende vrouwen 'je hebt zeker zelf geen kinderen'... Ik snap die reactie wel, maar het wil niet zeggen dat ik ze toen minder goed kon begeleiden dan nu ik wel een zwangerschap en bevalling heb meegemaakt.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
_Donnaa schreef:Dat is toch hetzelfde?? Alleen zij zal het misschien wel eens ervaren..AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Ja dat bedoel ik dus ook Alleen wordt er op dit moment alleen over mannen gesproken. Dus vandaar dat ik vroeg hoe ze daar over dacht. Ik vind het dus beide onder dezelfde categorie vallen. Misschien kan een vrouw zich iets meer er over inleven, maar in dit geval, waar het dus echt over die pijn gaat, dát is nou echt een onderwerp waar je pas over mee kan praten als je het mee gemaakt hebt.
TukTuk- Ratel
Fiwen schreef:AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Ik heb tijdens bevallingen regelmatig te horen gekregen van barende vrouwen 'je hebt zeker zelf geen kinderen'... Ik snap die reactie wel, maar het wil niet zeggen dat ik ze toen minder goed kon begeleiden dan nu ik wel een zwangerschap en bevalling heb meegemaakt.
Ohnee ik zeg ook nergens dat je ze minder goed kan begeleiden hoor, juist niet! Iedere vrouw is toch anders, en iedere bevalling is anders. Iedereen ervaart het weer op een andere manier, dus ik denk inderdaad dat het niet veel anders zou zijn. Wat jij prettig vond tijdens je bevalling, hoeft een andere vrouw niet prettig te vinden. Denk dat een opleiding meer waard is dan een eigen bevalling, als het om begeleiden van bevallende vrouwen gaat
TukTuk- Ratel
Ik denk dat als je geen kinderen hebt je gewoon geen uitspraken moet maken als 'dat zou mij niet gebeuren'. Ik denk dat zoiets op ieder vlak verkeerd valt als je niet in de situatie zelf zit. Je kunt nu eenmaal pas echt zelf oordelen als je het meemaakt. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand zonder kinderen geen heldere blik op een situatie kan geven maar dat vind ik dus weer iets anders. Het hangt dus een beetje van de reactie af, als je het mij vraagt.
Gast- Gast
Ik zal iedere reactie lezen maar wel mijn eigen conclusie trekken. Zo heb je moeders die serieus denken dat zij god op aarde zijn en dat alleen hoe zij hun kinderen opvoeden dè juiste manier is. Staat er iets bij waar ik iets aan denk te hebben dan neem ik het mee. Zo ook bij vrouwen die geen kinderen hebben en met adviezen komen.
Máár ik zeg er wel eerlijk bij dat ik toch meer waarde hecht aan adviezen van moeders. Jij kunt nog zo veel opgepast hebben of oppaskindjes hebben, het is anders als je zelf een kind hebt 24/7 en alle fijne fases/sprongetjes van dien. Je kunt oppassen gewoon niet vergelijken met zelf kinderen hebben, dat is gewoon onmogelijk. Zelfs als je op een kdv werkt weet je nog niet hoe het is. Maar adviezen geven kan gerust wie weet heb je er wel wat aan, want dat kan net zo goed natuurlijk.
Máár ik zeg er wel eerlijk bij dat ik toch meer waarde hecht aan adviezen van moeders. Jij kunt nog zo veel opgepast hebben of oppaskindjes hebben, het is anders als je zelf een kind hebt 24/7 en alle fijne fases/sprongetjes van dien. Je kunt oppassen gewoon niet vergelijken met zelf kinderen hebben, dat is gewoon onmogelijk. Zelfs als je op een kdv werkt weet je nog niet hoe het is. Maar adviezen geven kan gerust wie weet heb je er wel wat aan, want dat kan net zo goed natuurlijk.
Gast- Gast
Hahaha, kan me wel voorstellen dat je zulke reacties krijgt.. Wat zeg je dan 'joh, ik heb er 6! 'Fiwen schreef:AngelNyn schreef:PapillonRose schreef:Ik denk dat het inderdaad twee kanten op kan.. Sommige dingen kun je gewoon moeilijk over oordelen als je er geen ervaring mee hebt, maar aan de andere kant kan een buitenstaander juist een heldere kijk hebben op sommige dingen (zoals je ook zegt).
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ik denk dat als je geen kinderen hebt je gewoon geen uitspraken moet maken als 'dat zou mij niet gebeuren'. Ik denk dat zoiets op ieder vlak verkeerd valt als je niet in de situatie zelf zit. Je kunt nu eenmaal pas echt zelf oordelen als je het meemaakt. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand zonder kinderen geen heldere blik op een situatie kan geven maar dat vind ik dus weer iets anders. Het hangt dus een beetje van de reactie af, als je het mij vraagt.
Eens.
Ik ben het ook niet altijd eens hoe mijn nicht haar dochter aanpakt, maar zeg er niks over.
Maar als ze zelf om advies vraagt dan geef ik wel mijn mening.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
smooch schreef:Zusje van Bert schreef:Ik denk dat als je geen kinderen hebt je gewoon geen uitspraken moet maken als 'dat zou mij niet gebeuren'. Ik denk dat zoiets op ieder vlak verkeerd valt als je niet in de situatie zelf zit. Je kunt nu eenmaal pas echt zelf oordelen als je het meemaakt. Wil natuurlijk niet zeggen dat iemand zonder kinderen geen heldere blik op een situatie kan geven maar dat vind ik dus weer iets anders. Het hangt dus een beetje van de reactie af, als je het mij vraagt.
Eens.
Ik ben het ook niet altijd eens hoe mijn nicht haar dochter aanpakt, maar zeg er niks over.
Maar als ze zelf om advies vraagt dan geef ik wel mijn mening.
Idd. Kijk, zoals in een ander topic gaat het om een haakje. Ik kan daar echt wel over zeggen dat ik dat nooit zal doen. Stel dat er brand uitbreekt en ik niet daarbij kan komen ofzo. Zit hij opgesloten in zijn kamer. Maar als het gaat om troosten of van bed halen enzo. Ja, daar kan ik niet echt een oordeel in geven. Natuurlijk kan ik wel bedenken hoe ik het zou willen maar niet hoe het uiteindelijk zal zijn.
Gast- Gast
Een vriendin van mij, die geen kinderen heeft, heeft er ook een handje van om commentaar (zo zie ik het) te geven op de manier waarop ik dingen doe. Zo zei ze een keer dat ze het belachelijk vond dat ik mijn zoontje een fietshelm op wilde doen als we gaan fietsen en dat ik mijn zoon gewoon moest laten huilen (hij was toen 1,5 maand). Ze noemde me overbezorgd en claimend. Ik zit echt niet te wachten op dat soort commentaar en zeker niet als diegene zelf geen kinderen heeft. Ze ging elke keer gewoon vol de discussie met mij aan en dat vond ik heel irritant.
Gast- Gast
Ik snap best hoe je dit bedoelt. Maar wat is er anders dan de eerste 2 jaar als je kindje in een dicht ledikantje slaapt? Dan kan hij er ook niet zelf uitkomen natuurlijk, zit hij ook 'opgesloten' in zijn bedje.Zusje van Bert schreef:
Idd. Kijk, zoals in een ander topic gaat het om een haakje. Ik kan daar echt wel over zeggen dat ik dat nooit zal doen. Stel dat er brand uitbreekt en ik niet daarbij kan komen ofzo. Zit hij opgesloten in zijn kamer. Maar als het gaat om troosten of van bed halen enzo. Ja, daar kan ik niet echt een oordeel in geven. Natuurlijk kan ik wel bedenken hoe ik het zou willen maar niet hoe het uiteindelijk zal zijn.
Gast- Gast
Dan is hij dat gewend, als hij al vanaf de geboorte in een ledikantje met spijlen slaapt dan is dat heel anders dan ineens een haakje op de deur zetten, natuurlijk.Lieskuh schreef:Ik snap best hoe je dit bedoelt. Maar wat is er anders dan de eerste 2 jaar als je kindje in een dicht ledikantje slaapt? Dan kan hij er ook niet zelf uitkomen natuurlijk, zit hij ook 'opgesloten' in zijn bedje.Zusje van Bert schreef:
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Ik snap best hoe je dit bedoelt. Maar wat is er anders dan de eerste 2 jaar als je kindje in een dicht ledikantje slaapt? Dan kan hij er ook niet zelf uitkomen natuurlijk, zit hij ook 'opgesloten' in zijn bedje.Zusje van Bert schreef:
Ja maar dan kan hij ook nog niet lopen. Als hij gewoon in een groot bed slaapt toch wel? Ik had vroeger een vriendinnetje die opgesloten werd als ze straf had. Moeder ging dan ook gewoon van huis enzo. Ik vind het gewoon een eng idee en wil dus absoluut geen sloten op die manier.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantie zonder kinderen
» Op vakantie zonder kinderen
» bruiloft: met of zonder kinderen erbij?
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
» Op vakantie zonder kinderen
» bruiloft: met of zonder kinderen erbij?
» 'kloof' tussen/met vriendinnen zonder kinderen
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: