Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder woedend op facebook

+22
xxDila
juffie001
Tania
Rovine
Ella
Liz
_Nina
Alex
Mamsie
TwistedAngel
silly-one
Discordia
SuperGrover
Ibbeltje
marjoleinnn
Tinus
Lejow
Monte
May
mzcharlotte
Antibes
smurfie
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Moeder woedend op facebook - Pagina 2 Empty Re: Moeder woedend op facebook

Bericht  silly-one za 19 mei 2012 - 6:49

Ik kan mij op zich wel vinden in jou mening Antibes, maar het is geen gemakkelijke keuze die de ouders met 16 of 20 weken moeten maken. Bij dit kind was het heel duidelijk dat het geen kans had op een 'normaal' leven. Ik weet ook uit eigen ervaring van heel dicht bij dat het verdriet wat er is met 20 weken, net zo groot is als bij 9 maanden zwangerschap je kind te verliezen.

Ik zie nu nog dagelijks het verdriet in de ogen van mijn zus als we het over mijn 'niet wettelijk' nichtje hebben. Terwijl wij thuis allemaal praten alsof ze er echt is geweest, toch is ze er nooit geweest. Mijn zus had dezelfde keuze als deze mensen, zwangerschap afdragen en dan het kind verliezen of afbreken. Hun hebben gekozen voor afbreken, maar het is echt nog steeds een groot verdriet. Plus dan nog alle emoties die komen door het verlies van het vertrouwen in je eigen lichaam.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TwistedAngel za 19 mei 2012 - 6:49

ik vind het, al zijn sommige best heftig, prachtige foto's.
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:50

Discordia schreef:Als het plaatsen van foto's overleden mensen niet mag op Facebook, dan is dit toch gewoon het gevolg van het negeren van die regels?

Ja dat lijkt me eigenlijk ook. Ik vind dat Facebook wel in zijn recht staat, hoe ontroerend en onschuldig de situatie ook is.
Natuurlijk hoop je dat er op zo'n moment even de andere kant opgekeken word, maar ja...

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 6:55

Zero schreef:
Discordia schreef:Als het plaatsen van foto's overleden mensen niet mag op Facebook, dan is dit toch gewoon het gevolg van het negeren van die regels?

Ja dat lijkt me eigenlijk ook. Ik vind dat Facebook wel in zijn recht staat, hoe ontroerend en onschuldig de situatie ook is.
Natuurlijk hoop je dat er op zo'n moment even de andere kant opgekeken word, maar ja...

Vind je? Ik vind Facebook ook niet de plaats voor foto's van overledenen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:59

SuperGrover schreef:
Zero schreef:

Ik vind ook niet alle foto's geschikt voor Facebook.

Overigens vind ik sommige foto's om een beetje vreemd. Zoals die met die bijbel.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 7:07

silly-one schreef:Ik kan mij op zich wel vinden in jou mening Antibes, maar het is geen gemakkelijke keuze die de ouders met 16 of 20 weken moeten maken. Bij dit kind was het heel duidelijk dat het geen kans had op een 'normaal' leven. Ik weet ook uit eigen ervaring van heel dicht bij dat het verdriet wat er is met 20 weken, net zo groot is als bij 9 maanden zwangerschap je kind te verliezen.

Ik zie nu nog dagelijks het verdriet in de ogen van mijn zus als we het over mijn 'niet wettelijk' nichtje hebben. Terwijl wij thuis allemaal praten alsof ze er echt is geweest, toch is ze er nooit geweest. Mijn zus had dezelfde keuze als deze mensen, zwangerschap afdragen en dan het kind verliezen of afbreken. Hun hebben gekozen voor afbreken, maar het is echt nog steeds een groot verdriet. Plus dan nog alle emoties die komen door het verlies van het vertrouwen in je eigen lichaam.

Ik zeg ook echt niet dat het een makkelijke keuze is, het blijft een verlies van een kind natuurlijk en dat naast de schok die deze aandoening al met zich meebrengt. En ik geef zelf ook al aan dat ik van mezelf weet dat ik wat dit soort dingen heel nuchter en medisch ingesteld ben. Maar ik vind het wel heel lastig om dit soort keuzes te respecteren, omdat het voor mij een erg emotionele keuze is (en ik ben iemand die meer naar ratio handelt) en eigenlijk komt het daardoor op mij ook een beetje egoïstisch over, omdat je het kindje er uiteindelijk niet mee helpt. Wordt er niet voorbijgegaan aan het belang van het kind?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Lejow za 19 mei 2012 - 7:08

Een kennis van mij heeft haar zwangerschap ook af laten breken na 20 weken, toen bij de echo bleek dat het kindje niet levensvatbaar was.
Zij heeft een foto van haar, haar vriend en het overleden kindje als profielfoto.
Mag dat dan ook niet?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Mamsie za 19 mei 2012 - 7:15

Ik vind het niet schokkend.

Er staat zoveel vies/schokkends op internet.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 7:15

Lejow schreef:Een kennis van mij heeft haar zwangerschap ook af laten breken na 20 weken, toen bij de echo bleek dat het kindje niet levensvatbaar was.
Zij heeft een foto van haar, haar vriend en het overleden kindje als profielfoto.
Mag dat dan ook niet?
|
Ligt eraan wat er te zien is denk ik...

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 19 mei 2012 - 7:16

Zelda schreef:
Lejow schreef:Een kennis van mij heeft haar zwangerschap ook af laten breken na 20 weken, toen bij de echo bleek dat het kindje niet levensvatbaar was.
Mag dat dan ook niet?
|
Ligt eraan wat er te zien is denk ik...

Het gezichtje van het kindje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 7:23

Op zich snap ik wel dat Facebook de foto's heeft verwijderd. Er zitten best schokkende bij, en dat vind ik persoonlijk niet geschikt voor een social network zoals Facebook. Maar, ik vind dat er ook hele mooie foto's bij zitten waarop er bijna niets te zien is. Daarom snap ik niet dat Facebook álle foto's heeft verwijderd. Maar ja, waar trek je de grens?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 7:35

SuperGrover schreef:
Zero schreef:

Als moeder zijnde bedoel ik dan he. Ik zou ook niet echt blij zijn als iemand op mijn facebook dat plaatst, maar ja...ik kan niet uit ervaring spreken gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Alex za 19 mei 2012 - 8:26

Ik vind dat je best foto's van een, in dit geval, overleden kindje op je FB kan zetten, mits deze foto niet te schokkend is. Een kennis van mij heeft een foto van haar doodgeboren dochtertje op haar FB, in haar kistje. Ik kan me best voorstellen dat ze die foto heeft geplaatst, ze heeft bewust de mooiste foto uitgezocht en geplaatst. De foto die Antibes in de spoiler plaatst vind ik bijvoorbeeld best schokkend. Niet omdat het nou zo vreselijk luguber is, maar meer omdat het confronterend is/kan zijn. Niettemin vind ik het respectloos van FB om de foto's zonder pardon te verwijderen, er kan op z'n minst een waarschuwing aan vooraf om de foto's te verwijderen/vervangen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  _Nina za 19 mei 2012 - 8:48

Antibes schreef:
Tinus schreef:Ieder heeft z'n eigen manier om zoiets te verwerken. Je kunt er wel of niet naar kijken. Ik vind het filmpje getuigen van enorm veel liefde voor hun kindje. Dat FB ervoor kiest om zoiets te verwijderen, en tenslotte haar eigen account te verwijderen vind ik wel wat overdreven en ver gaan eigenlijk. Wie beslist op welke manier je wilt rouwen om je kindje.

Er zitten ook kinderen op facebook natuurlijk en ik weet niet of je bepaalde schokkende foto's per ongeluk tegen wilt komen. Verder denk ik dat facebook gewoon een beleid heeft omtrent schokkend beeldmateriaal en eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als zij het graag wil verwerken, denk ik dat ze wel ook de richtlijnen van facebook heeft te accepteren en anders beter zo'n site kan gebruiken als ik hier wel eens over hoor (voor doodgeboren/snel overleden kindjes ofzo? wie weet wat ik bedoel?)
mijn collega heeft een zoontje met een ernstige gezichtsafwijking. Foto's van dat kindje kunnen voor een buitenstaander schokkend zijn. Zou wat zijn dat zij niet met haar kindje mocht pronken alleen omdat facebook een beleid heeft voor dergelijke foto's. In dat opzicht vind ik dat facebook wel erg ver gaat.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Liz za 19 mei 2012 - 9:05

Statler schreef:
Antibes schreef:
Tinus schreef:Ieder heeft z'n eigen manier om zoiets te verwerken. Je kunt er wel of niet naar kijken. Ik vind het filmpje getuigen van enorm veel liefde voor hun kindje. Dat FB ervoor kiest om zoiets te verwijderen, en tenslotte haar eigen account te verwijderen vind ik wel wat overdreven en ver gaan eigenlijk. Wie beslist op welke manier je wilt rouwen om je kindje.

Er zitten ook kinderen op facebook natuurlijk en ik weet niet of je bepaalde schokkende foto's per ongeluk tegen wilt komen. Verder denk ik dat facebook gewoon een beleid heeft omtrent schokkend beeldmateriaal en eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als zij het graag wil verwerken, denk ik dat ze wel ook de richtlijnen van facebook heeft te accepteren en anders beter zo'n site kan gebruiken als ik hier wel eens over hoor (voor doodgeboren/snel overleden kindjes ofzo? wie weet wat ik bedoel?)
mijn collega heeft een zoontje met een ernstige gezichtsafwijking. Foto's van dat kindje kunnen voor een buitenstaander schokkend zijn. Zou wat zijn dat zij niet met haar kindje mocht pronken alleen omdat facebook een beleid heeft voor dergelijke foto's. In dat opzicht vind ik dat facebook wel erg ver gaat.

Precies, waar ligt die grens?
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 9:09

Liz schreef:
Statler schreef:
Antibes schreef:

Precies, waar ligt die grens?

Ik denk dat het aan facebook is om die grens te bepalen. Het is natuurlijk lullig als je dan van zo'n kindje geen foto's mag plaatsen, maar facebook is ook weer geen grondrecht ofzo..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 10:09

Maar, als ze haar profiel heeft afgeschermd voor echt alleen vrienden, dan is er toch niks aan de hand? Ik vind het wel bijzondere foto's om te zien, maar niet enorm schokkend eerlijk gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 10:15

Ik ben in staat hierom mijn eigen account op fb op te zeggen. Wat een kutbeleid.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 10:31

En kinderen? Je mag als kind niet op fb, dat accepteren ze niet met aanmelden... Het is dus vette bullshut. Dit is een kindje dat welkom was en waar net zo goed van gehouden wordt. Oh echt, ik word hier zo boos en verdrietig van...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 10:35

TiramisuSweet schreef:Op een andere website zag ik een foto waar je het hele hoofdje en gezichtje kan zien en helaas schrok ik wel van die foto, omdat het kindje volgens mij enorm veel pijn lijdt. Toch ben ik het er niet mee eens dat facebook de foto's heeft verwijderd en haar account heeft geblokkeerd. facebook is inderdaad bedoeld om je lief en leed te delen met vrienden en familie, en als dit de manier van de ouders is om hun verdriet en leed te verwerken, vind ik dat facebook dat moet accepteren.

Dat kindje heeft geen pijn, voelt eigenlijk niks zelfs.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 10:38

Ibbeltje schreef:
Antibes schreef:Ik vind deze foto bijvoorbeeld (en zo zijn er meer) wel net te ver gaan:

Spoiler:

Ja dat vind ik ook. De rest vind ik nog wel gaan Maar idd deze vind ik vrij heftig.
Een moeder die vol liefde naar haar kindje kijkt. Schokkend ja...

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 10:57

Zusje schreef:
TiramisuSweet schreef:Op een andere website zag ik een foto waar je het hele hoofdje en gezichtje kan zien en helaas schrok ik wel van die foto, omdat het kindje volgens mij enorm veel pijn lijdt. Toch ben ik het er niet mee eens dat facebook de foto's heeft verwijderd en haar account heeft geblokkeerd. facebook is inderdaad bedoeld om je lief en leed te delen met vrienden en familie, en als dit de manier van de ouders is om hun verdriet en leed te verwerken, vind ik dat facebook dat moet accepteren.

Dat kindje heeft geen pijn, voelt eigenlijk niks zelfs.

Hoe weet je dat? Mijn neuroscience boek gaat pagina's door over anencephalie, maar durft daar zelfs niets over te zeggen..

Ik snap dat een gezin zoiets op zijn eigen manier verwerkt, maar ik vind dat dat niet per se via facebook hoeft en dat facebook zijn eigen beleid mag hebben wat dat betreft. Er zijn ook andere sites om over zoiets te kunnen schrijven, foto's te plaatsen en om je leed te delen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Alex za 19 mei 2012 - 11:07

Ik moest gelijk aan jou denken, Zus. Zal best confronterend zijn ... hug
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 11:07

Mijn neefje had het ook. Hij heeft 4 uur bij ons mogen zijn. En hij was prachtig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 11:10

Heb je gevoel als je alleen een hersenstam hebt?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: