Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder woedend op facebook

+22
xxDila
juffie001
Tania
Rovine
Ella
Liz
_Nina
Alex
Mamsie
TwistedAngel
silly-one
Discordia
SuperGrover
Ibbeltje
marjoleinnn
Tinus
Lejow
Monte
May
mzcharlotte
Antibes
smurfie
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Moeder woedend op facebook Empty Moeder woedend op facebook

Bericht  smurfie za 19 mei 2012 - 5:54

Ik zat net even op telegraaf.nl te kijken en vond dit bericht.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/12166955/__Woedend_op_Facebook__.html

Wat vinden jullie ervan?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder woedend op facebook Empty Re: Moeder woedend op facebook

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:03

Eigenlijk kan ik het me heel goed voorstellen van Facebook. Ik weet niet hoe de foto's eruit zagen, maar ik ken de aandoening en dat is waarschijnlijk bijzonder schokkend beeldmateriaal. Ik vind het niet echt geschikt voor facebook.

Edit: ik bedoel dus meer welke foto's er geplaatst waren, sommigen vind ik prima kunnen, andere toch niet..

Laatst aangepast door Antibes op za 19 mei 2012 - 6:07; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  mzcharlotte za 19 mei 2012 - 6:06

Ik kan niet verder lezen, mijn laptop flipt 'm door de telegraaf site.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  May za 19 mei 2012 - 6:08

Ik weet niet welke van de foto's ze geplaatst heeft. Maar er zitten echt wel een paar hele mooie tussen die absoluut niet schokkend zijn. Dus als het één van die is dan snap ik dat ze boos is, want dan moet facebook eigenlijk gewoon alle foto's van baby's verwijderen.
Maar ik weet niet welke foto geplaatst is, dus ik weet niet of het terecht is of niet.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Monte za 19 mei 2012 - 6:10

Ik snap het niet helemaal, op alle foto's(die te zien zijn in het filmpje op de telegraaf) heeft het kindje netjes een mutsje op. Alleen op moment 6:17 min. zie je dat het kindje een heel groot oog heeft aan de ene kant, maar echt schokkend vind ik dat niet. Een facebook pagina is toch juist voor vrienden en familie.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Lejow za 19 mei 2012 - 6:10

May schreef:Ik weet niet welke van de foto's ze geplaatst heeft. Maar er zitten echt wel een paar hele mooie tussen die absoluut niet schokkend zijn. Dus als het één van die is dan snap ik dat ze boos is, want dan moet facebook eigenlijk gewoon alle foto's van baby's verwijderen.
Maar ik weet niet welke foto geplaatst is, dus ik weet niet of het terecht is of niet.

Ja hier ben ik het wel mee eens!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Tinus za 19 mei 2012 - 6:12

Ieder heeft z'n eigen manier om zoiets te verwerken. Je kunt er wel of niet naar kijken. Ik vind het filmpje getuigen van enorm veel liefde voor hun kindje. Dat FB ervoor kiest om zoiets te verwijderen, en tenslotte haar eigen account te verwijderen vind ik wel wat overdreven en ver gaan eigenlijk. Wie beslist op welke manier je wilt rouwen om je kindje.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:13

Monte schreef:Ik snap het niet helemaal, op alle foto's(die te zien zijn in het filmpje op de telegraaf) heeft het kindje netjes een mutsje op. Alleen op moment 6:17 min. zie je dat het kindje een heel groot oog heeft aan de ene kant, maar echt schokkend vind ik dat niet. Een facebook pagina is toch juist voor vrienden en familie.

Ik heb wel een paar foto's gezien waar echt duidelijk het bovenste deel van het hoofdje ontbreekt hoor.. (onderste filmpje 7:44 bijvoorbeeld)

Laatst aangepast door Antibes op za 19 mei 2012 - 6:19; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:17

Tinus schreef:Ieder heeft z'n eigen manier om zoiets te verwerken. Je kunt er wel of niet naar kijken. Ik vind het filmpje getuigen van enorm veel liefde voor hun kindje. Dat FB ervoor kiest om zoiets te verwijderen, en tenslotte haar eigen account te verwijderen vind ik wel wat overdreven en ver gaan eigenlijk. Wie beslist op welke manier je wilt rouwen om je kindje.

Er zitten ook kinderen op facebook natuurlijk en ik weet niet of je bepaalde schokkende foto's per ongeluk tegen wilt komen. Verder denk ik dat facebook gewoon een beleid heeft omtrent schokkend beeldmateriaal en eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als zij het graag wil verwerken, denk ik dat ze wel ook de richtlijnen van facebook heeft te accepteren en anders beter zo'n site kan gebruiken als ik hier wel eens over hoor (voor doodgeboren/snel overleden kindjes ofzo? wie weet wat ik bedoel?)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  marjoleinnn za 19 mei 2012 - 6:19

Ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat er zo omgegaan wordt met die moeder en de foto's van het kind.
Oke het kan misschien voor mensen schokkend zijn.
Maar wat nou als zij het zo wil delen met familie en vrienden.

Ik zou er dan eerder als facebook zijnde voor kiezen om haar account zo te zetten dat alleen de mensen die ze als 'vriend' heeft op facebook het kunnen zien.

Laatst aangepast door marjoleinnn op za 19 mei 2012 - 6:22; in totaal 1 keer bewerkt
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte za 19 mei 2012 - 6:19

Antibes schreef:
Monte schreef:Ik snap het niet helemaal, op alle foto's(die te zien zijn in het filmpje op de telegraaf) heeft het kindje netjes een mutsje op. Alleen op moment 6:17 min. zie je dat het kindje een heel groot oog heeft aan de ene kant, maar echt schokkend vind ik dat niet. Een facebook pagina is toch juist voor vrienden en familie.

Ik heb wel een paar foto's gezien waar echt duidelijk het bovenste deel van het hoofdje ontbreekt hoor.. (onderste filmpje 7:44 bijvoorbeeld)
Oh ok, in dat geval snap ik het wel
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus za 19 mei 2012 - 6:22

Antibes schreef:
Tinus schreef:Ieder heeft z'n eigen manier om zoiets te verwerken. Je kunt er wel of niet naar kijken. Ik vind het filmpje getuigen van enorm veel liefde voor hun kindje. Dat FB ervoor kiest om zoiets te verwijderen, en tenslotte haar eigen account te verwijderen vind ik wel wat overdreven en ver gaan eigenlijk. Wie beslist op welke manier je wilt rouwen om je kindje.

Er zitten ook kinderen op facebook natuurlijk en ik weet niet of je bepaalde schokkende foto's per ongeluk tegen wilt komen. Verder denk ik dat facebook gewoon een beleid heeft omtrent schokkend beeldmateriaal en eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als zij het graag wil verwerken, denk ik dat ze wel ook de richtlijnen van facebook heeft te accepteren en anders beter zo'n site kan gebruiken als ik hier wel eens over hoor (voor doodgeboren/snel overleden kindjes ofzo? wie weet wat ik bedoel?)

Ja, over per ongeluk tegenkomen zit ook weer wat in. Dat wil je denk ik ook niet voor je kind.
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat het haar manier is om het te verwerken...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:25

Haha, zó irritant als mensen hun post veranderd hebben op het moment dat je reageert:

@Marjoleinn: over "dat er dan wel meer foto's van facebook verwijderd mogen worden", ik denk dat facebook daar ook wel actief mee bezig is. Maar dit kan natuurlijk gewoon "makkelijker" worden aangepakt, doordat het één profiel is en maar één gebruiker die die foto's plaatst. Dat maakt handhaven makkelijker dan van die schokkende filmpjes/foto's die af en toe langskomen en honderden keren gedeeld worden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:26

Op een andere website zag ik een foto waar je het hele hoofdje en gezichtje kan zien en helaas schrok ik wel van die foto, omdat het kindje volgens mij enorm veel pijn lijdt. Toch ben ik het er niet mee eens dat facebook de foto's heeft verwijderd en haar account heeft geblokkeerd. facebook is inderdaad bedoeld om je lief en leed te delen met vrienden en familie, en als dit de manier van de ouders is om hun verdriet en leed te verwerken, vind ik dat facebook dat moet accepteren.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:26

Ik vind deze foto bijvoorbeeld (en zo zijn er meer) wel net te ver gaan:

Spoiler:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje za 19 mei 2012 - 6:27

Antibes schreef:Ik vind deze foto bijvoorbeeld (en zo zijn er meer) wel net te ver gaan:

Spoiler:

Ja dat vind ik ook. De rest vind ik nog wel gaan. Maar idd deze vind ik vrij heftig.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:27

Vind de foto's niet heel schokkend eerder verdrietig maar ook heel mooi, de liefde straalt er af, maar zit hier wel te janken.. haha

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 19 mei 2012 - 6:27

Ook al zie je maar een half hoofdje, je ziet niets open of bloederigs of weet ik het wat. Ik plaats dat echt niet onder de noemer schokkend. Volgens mij is er aan kinderen heel goed uit te leggen wat er met dat kindje is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:29

Snoepy87 schreef:Vind de foto's niet heel schokkend eerder verdrietig maar ook heel mooi, de liefde straalt er af, maar zit hier wel te janken.. haha

Het is ook triest.. Hoewel ik er wel een stuk nuchterder in sta en het eigenlijk moeilijker vind dat de ouders zo ver doorgegaan zijn met de zwangerschap, bevalling en de uren erna.. Ik vind dat geen verstandige aanpak, maar goed, gelukkig beslis ik niet over andermans situatie. Ik mag slechts een mening hebben, maar in mijn optiek is dit onnodig leed geweest. Zowel voor het kindje zelf, als voor de rest van het gezin.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Monte za 19 mei 2012 - 6:37

Antibes schreef:
Snoepy87 schreef:Vind de foto's niet heel schokkend eerder verdrietig maar ook heel mooi, de liefde straalt er af, maar zit hier wel te janken.. haha

Het is ook triest.. Hoewel ik er wel een stuk nuchterder in sta en het eigenlijk moeilijker vind dat de ouders zo ver doorgegaan zijn met de zwangerschap, bevalling en de uren erna.. Ik vind dat geen verstandige aanpak, maar goed, gelukkig beslis ik niet over andermans situatie. Ik mag slechts een mening hebben, maar in mijn optiek is dit onnodig leed geweest zowel voor het kindje zelf als de rest van het gezin.
Maar dat leed van hunzelf zien ze niet zo. Ze zijn ontzettend gelukkig dat hun kindje nog een paar uur heeft geleefd en hoewel hij het niet zal halen en zijn hoofdje niet perfect is, is de rest het wel. Er zijn genoeg mensen die tegen abortus zijn, of het kindje het nou haalt of niet. Jij vind het zielig, ik vind het eerder dapper en liefdevol en ik sta dan ook recht tegenover jou. Deze mensen zullen heus de pijn wel gaan voelen en verdrietig zijn, maar ze zijn ook dankbaar voor het kindje en de tijd die ze met hem gehad hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 6:37

Ik kan me wel voorstellen dat ze zo lang mogelijk van hem wouden genieten, maar blijft natuurlijk verschrikkelijk.

Gast
Gast

Bericht  Tinus za 19 mei 2012 - 6:38

Eens met Monte.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Antibes za 19 mei 2012 - 6:40

Daarom zeg ik ook, dat het maar goed is dat iedereen in een dergelijke situatie zijn/haar eigen beslissing kan en mag maken. Ik vind persoonlijk bij een dermate ernstige aandoening (met zo ongeveer de garantie dat het kindje het niet gaat halen, zeker in deze mate) die enkele uren samen zijn niet opwegen tegen het leed dat het kindje zelf doormaakt en ik vind het persoonlijk voor de andere kinderen in het gezin ook niet gezond. Maar goed, dat is hoe ik er mee om zou gaan en ik respecteer het echt wel dat anderen dat niet zo zien, ik kan het alleen niet begrijpen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 6:44

Eens met Antibes
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Discordia za 19 mei 2012 - 6:45

Als het plaatsen van foto's overleden mensen niet mag op Facebook, dan is dit toch gewoon het gevolg van het negeren van die regels?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud