Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis

+18
Parisienne
Bolleke
Shisha
Pompoen
Prosecco
GeKKiE
Mamsie
Coccinelle
Caroow
Oasis
rapa nui
Highway
Thunder
Tania
Rush
TukTuk
Marin
SuzieQ
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis - Pagina 2 Empty Re: Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis

Bericht  GeKKiE do 17 mei 2012 - 9:36

Mijn ouderlijk huis is toch wel een stuk groter dan het huis waar ik nu woon en ons nieuwbouwhuis wat nog gaat komen.

Maar er is ook zoveel veranderd... Mijn ouders kochten het voor 180.000 gulden en nu is precies hetzelfde huis van de overburen te koop voor 350.000 euro (en dat is niet zo mooi als van mijn ouders).
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis - Pagina 2 Empty Re: Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis

Bericht  Mamsie do 17 mei 2012 - 9:38

Marin schreef:
Mamsie schreef:Veel ouders met vrijstaande huizen hier.

Ja maar was vroeger de huizenmarkt niet ook stukken goedkoper? Mijn ouders hebben hun huis (twee onder een kap, maar groot, zie foto) voor 3 ton gekocht, in gulden nog. Dat huis is nu zo'n 7 ton in euro waard. Echt wel totaal anders.

Klopt dat is ook zo. Als ik van mijn opa en oma de prijzen van vroeger hoor dan valt je mond echt open. Terwijl dat toen ook veel was voor hun.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Prosecco do 17 mei 2012 - 19:48

Mamsie schreef:
Marin schreef:
Mamsie schreef:Veel ouders met vrijstaande huizen hier.

Ja maar was vroeger de huizenmarkt niet ook stukken goedkoper? Mijn ouders hebben hun huis (twee onder een kap, maar groot, zie foto) voor 3 ton gekocht, in gulden nog. Dat huis is nu zo'n 7 ton in euro waard. Echt wel totaal anders.

Klopt dat is ook zo. Als ik van mijn opa en oma de prijzen van vroeger hoor dan valt je mond echt open. Terwijl dat toen ook veel was voor hun.

Alleen betaalden zij wel 12% hypotheek rente en wij rond de 5%
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Pompoen do 17 mei 2012 - 20:55

*

Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:29; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Shisha do 17 mei 2012 - 21:02

Ik heb tot mijn 8e in een kleine hoekwoning gewoond met 3 slaapkamers. Toen mijn moeder zwanger was van mijn broertje zijn we verhuist naar een grotere nieuwbouwwoning.
Toen ik 17 was ben ik op kamers gegaan dus dat was een stuk kleiner. Inmiddels woon ik in een hoekhuis en die is qua groote vergelijkbaar met het huis van mijn ouders.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 21:15

Mijn ouders hebben hun grote huis zo goed als zelf gebouwd. Mijn vader is enorm handig, en klussen is zijn hobby. Samen met mijn oom heeft hij úren op de bouwput doorgebracht en zo dat huis kunnen bouwen. Dat scheelt ook veel geld. Ik ben namelijk geboren in een soort van hippie-commune. Daar tot mijn 6e gewoond. Toen naar een 2 onder 1 kap en toen in het grote huis. Mijn ouders zijn self-made mensen, hebben het nu heel erg goed maar die ontwikkeling heb ik heel bewust ook doorgemaakt. Voordeel is dat ik alle woonomstandigheden wel ken.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke vr 18 mei 2012 - 1:55

Ik vind het niet een groot verschil. Mijn ouders wonen in een jaren ' 30 huis, maar wel een rijtjes huis met niet zo' n grote tuin. Denk dat het qua vierkante meters wel scheelt maar gevoelsmaig niet zo.
Mijn ouders hebben een oud rijtjes huis met een vaste trap naar de zolder, waar ook nog 2 grote kamers liggen, in totaal 5 slaapkamers, en ik heb een hoekhuis met 2 verdiepingen en 4 slaapkamers.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk vr 18 mei 2012 - 2:08

Oasis schreef:Ik heb wel geluk gehad. Het huis waar ik nu met mijn vriend in woon, is groter dan mijn ouderlijk huis.
Hiervoor heb ik wel in studentenkamers gewoond, maar dat vond ik helemaal niet erg.

Binnenkort emigreren we en dan is het nog wel spannend waar we terecht zullen komen.

@Angelnyn: Ik vind het altijd leuk om te lezen over jouw leven verdeeld over een studentenleven in BE en het 'gewone' leven in NL.
Ik heb zelf ook even voor die keuze gestaan, maar het wordt waarschijnlijk dus gewoon een emigratie.

Spannend dat je gaat emigreren! Waarheen?
Waar wilde je gaat studeren en welke opleiding? Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 3:08

Mijn ouders wonen in een twee-onder-een-kap en ik woon ook in een twee-onder-een-kap, dus wat dat betreft is er weinig verschil. Het enige verschil is dat mijn ouders geen vaste trap naar zolder hebben, mijn huis iets groter is en zij hebben een kleinere tuin. Voor de rest komt het aardig over een.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 18 mei 2012 - 3:28

Ik ging vanuit een vrij groot rijtjeshuis/eengezinswoning naar een appartementje van +/- 65 vierkante meter. Mijn vriend en ik hopen er snel een beetje op vooruit te gaan en uiteindelijk ook in een leuk huis met genoeg kamers en met een tuin te wonen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Roxi3 vr 18 mei 2012 - 3:48

Bij mij verschilt dat niet zo heel veel. Mijn ouders woonde in een twee-onder-een-kapwoning en ik ben vanuit huis in een hoekhuis gaan wonen. Mijn ouderlijk huis had wel iets meer ruimte maar ik heb er geen last van gehad. Nadat ik ging samenwonen hebben mijn ouders een nieuw huis laten bouwen, een groot vrijstaand huis in een andere provicie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk wel lekker vind, als ik een weekendje daarheen ga voelt het echt als een weekendje weg.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Oasis vr 18 mei 2012 - 8:04

AngelNyn schreef:
Oasis schreef:Ik heb wel geluk gehad. Het huis waar ik nu met mijn vriend in woon, is groter dan mijn ouderlijk huis.
Hiervoor heb ik wel in studentenkamers gewoond, maar dat vond ik helemaal niet erg.

Binnenkort emigreren we en dan is het nog wel spannend waar we terecht zullen komen.

@Angelnyn: Ik vind het altijd leuk om te lezen over jouw leven verdeeld over een studentenleven in BE en het 'gewone' leven in NL.
Ik heb zelf ook even voor die keuze gestaan, maar het wordt waarschijnlijk dus gewoon een emigratie.

Spannend dat je gaat emigreren! Waarheen?
Waar wilde je gaat studeren en welke opleiding? Very Happy

Ik stuur je even een PB smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 7:10

Dat is een enorm verschil!

Mijn ouders wonen in een groot vrijstaand huis met zo'n 185 m2, en ik woon in een appartement op de 1e verdieping met zo'n 75 m2 Laughing

Ik heb niet hoeven wennen eigenlijk, ging vanzelf. Wel mis ik soms de opbergruimte van ál mijn spullen haha.

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 za 19 mei 2012 - 21:27

Ik ben net een week uit mijn ouderlijk huis. Dat was een vrijstaand huis met vrij uitzicht over boerenland en achter het huis een grote tuin. Nu woon ik in een nieuwbouwhuis(gebouwd in 2008). Twee onder een kap. Huizen voor het huis, huizen achter het huis.. Maar ik vind dit veel mooier dan hoe het bij mijn ouderlijk huis was. Oke het is wel even uitkijken als je je omkleed op je kamer enz. Maar verder heb alles lekker dichtbij. Kan even op de fiets een boodschap doen. Als ik een stuk wil lopen kan ik heel veel kanten op. Ik vind dit echt heel fijn!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Zininzon ma 21 mei 2012 - 0:32

Ik ben geboren en opgegroeid in een ruim vrijstaand huis op een kavel van ruim 600 m2. De tuin was echt erg fijn, veel privacy ook.
Nu woon ik zelf in een tussenwoning met tuin voor en achter. De buren kijken vanaf boven zo mijn achtertuin in, dat ben ik helemaal niet gewend. Ook de geluiden van 'de andere kant van de muur' ben ik niet gewend. Toch vind ik mijn huis heerlijk en ben er trots op!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Lavendel ma 21 mei 2012 - 2:12

Een enorm verschil is het bij mij. Mijn ouders wonen in een vrijstaand huis van zeker 200 m2 en een tuin van meer dan 1000 m2. Ik woon in een appartementje van 55m2 met een balkon voor meer huur dan mijn ouders aan hypotheek betalen Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis - Pagina 2 394967
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: