Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis

+4
Angela_1986
Starla
Marin
Zwoesj
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis Empty Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis

Bericht  Zwoesj di 30 aug 2011 - 9:19

Ik heb vandaag met ontzettend veel moeite en emoties mijn laatste spullen uit mijn ouderlijk huis weggehaald. Dit omdat mijn vader hertrouwd is, en zij binnen niet al te lange tijd in NL komt te wonen, in mijn ouderlijk huis. Het doet me veel pijn om te weten dat, na bijna 20 jaar met mijn beide ouders daar te hebben gewoond (en dus vol herinneringen), er een nieuwe vrouw komt te wonen. En dan ook een waar ik zelf niet achtersta.
Ik denk niet dat ik ooit nog eens in dat huis wil komen, ik kan het denk ik niet eens.

Heeft iemand ervaring hiermee? Kon je wel terugkeren naar het huis, en hoe ben je hiermee omgegaan?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis Empty Re: Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 9:27

Ik ken het niet, maar wil je wel sterkte wensen.

Als ik naar mezelf kijk, zou ik dat ook echt niet trekken!
hug

Gast
Gast

Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis Empty Re: Hertrouwen ouder + wonen ouderlijk huis

Bericht  Marin di 30 aug 2011 - 9:28

Mijn stiefvader is komen wonen in het huis van m'n vader en moeder, waar ik ben opgegroeid dus. Het staat nu ook op zijn naam. Ik heb daar echt nooit moeite mee gehad. Wat wel scheelt is dat we het verbouwd hebben, waardoor de hele woonkamer heel anders er uit ziet en we hebben allemaal andere slaapkamers gekregen. Maar dit is intussen al 10 jaar zo, en ik weet niet beter.

Ik vond het alleen maar fijn! Zo blijft m'n ouderlijk huis toch m'n ouderlijk huis, en hoeven we niet ergens anders te gaan wonen! Zo kan je het ook proberen te zien, al zal het misschien wel even wennen zijn. Sterkte!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Zwoesj di 30 aug 2011 - 9:34

Joy, hoe oud was je toen, en kon jij goed met je stiefvader opschieten?

Ik heb het huis verlaten in de scheidingsperiode, misschien dat dat het ook alweer iets anders maakt.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 30 aug 2011 - 9:36

Ik was 17 toen m'n ouders gingen scheiden, en ik ben op m'n 17e ook het huis uit gegaan naar Amerika. Vlak voor vertrek heeft m'n moeder met m'n stiefvader een relatie gekregen. Toen ik thuis kwam uit Amerika woonden ze samen, en daarna zijn ze getrouwd en echt het huis verbouwd. Ik weet niet, ik heb er gewoon echt nooit moeite mee gehad. Misschien ben ik daar een uitzondering in. Ik vond het alleen maar fijn dat m'n ouders beide weer gelukkig waren, dat heb ik liever dan in een huwelijk wat niet werkt.
M'n stiefvader en ik kunnen heel goed met elkaar opschieten. Niet dat we echte vrienden zijn ofzo, maar het is een hele vriendelijke man, die ik intussen goed ken en hij mij ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Starla di 30 aug 2011 - 9:44

Ligt denk ik ook aan de situatie, mijn vader heeft een poosje met zijn nieuwe vriendin in mijn ouderlijk huis gewoond (ik was toen al weg en 1 van mijn broers ook), dat vond ik juist fijn voor hem, omdat hij erg gehecht was aan dat huis, en blij was dat hij een leuke nieuwe vrouw gevonden had.
Mijn moeder was er vandoor gegaan met een andere vent, als zij met die vent in het huis zou gaan wonen zou ik dat ook niet leuk vinden, gezien de situatie en omdat ik die man erg fout vond. Ik was trouwens een jaar of 19.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Angela_1986 di 30 aug 2011 - 10:42

Mijn situatie is iets anders omdat mijn ouders niet gescheiden zijn maar mijn moeder is overleden. Ik vond het in het begin héél erg vreemd om 'n andere vrouw in huis te zien dan mijn moeder, daar heb ik het heel erg moeilijk mee gehad, net zoals met de verbouwing, verandering van meubels, enzovoorts. Eigenlijk is er weinig meer over van hoe 't was toen mijn moeder nog leefde.
Ik ben er nu wel aan gewend maar nog steeds vind ik het wel eens vreemd hoor en vooral ook confronterend.

Mijn vader heeft het ook wel eens over verhuizen gehad, dat vond ik helemaal geen goed idee! Dan is je ouderlijk huis écht helemaal weg. Dan heb ik het liever zoals het nu is!

hug
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884

Bericht  bolus26 di 30 aug 2011 - 22:03

mijn moeder heeft en nieuwe vriend (mijn vader is bij ee nandere vrouw gaan wonen) en ik vind heem heel aardig.Toch heb ik met feestdagen e.d. er wel es ff moeilijk mee. Voel me soms een beetje een buitenstaander dan,een beetje ontheemd (dramatiscg gezegd dan). Maar over het algemeen ben ik blij dat mn moeder weer gelukkig is.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:42

In deze situatie kom ik ws. ook binnenkort, mijn vader heeft ook weer een relatie. En ik zie er ook wel een beetje tegenop. Het is een hele leuke vrouw verder, maar het blijft moeilijk, zeker omdat mijn moeder niet meer leeft.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje wo 31 aug 2011 - 1:09

Mijn moeder woont met haar man in ons ouderlijk huis. Mijn vader is overleden.
Toch heb ik er niet heel veel moeite mee gehad. Ze hebben eerst 4 jaar een LAT-relatie gehad, en
toen broer en ik het huis uit waren zijn ze daar samen gaan wonen, en inmiddels getrouwd.
Ik kom er nog steeds veel, en kan het goed met de man van mijn moeder vinden.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Marin wo 31 aug 2011 - 1:10

Wel fijn dat je vader weer een nieuwe relatie heeft gekregen, MamaRosa. Dat is fijn voor hem en voor de kinderen neem ik aan ook! Maar ook lastig, dat begrijp ik ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 1:26

Joy_ schreef:Wel fijn dat je vader weer een nieuwe relatie heeft gekregen, MamaRosa. Dat is fijn voor hem en voor de kinderen neem ik aan ook! Maar ook lastig, dat begrijp ik ook.

Ja, ik ben heel blij voor hem, hij is er helemaal door veranderd, en voelt zich ook heel goed momenteel, dus dat is wel erg fijn. Alleen loop je toch tegen bepaalde dingen aan die minder leuk zijn, maar dat komt wel goed! Het is voor iedereen wennen. De kinderen die nog thuis wonen vinden het heel fijn, en dat is toch het belangrijkste! Voor hen, zeker voor mijn jongste zusje die mijn moeder nooit heel bewust gezond heeft meegemaakt, vind ik het prettig. Zij is ook al heel aanhankelijk naar haar toe. Dan merk je echt hoe erg zij een moeder missen.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 31 aug 2011 - 1:28

Ja voor hen is een moederfiguur toch wel heel prettig. Heeft zij zelf ook kinderen of niet?

De moeder van mijn stiefbroertje en -zusje is ook overleden, en mijn moeder heeft die moederrol dus op zich genomen, intussen al tien jaar. Heel lastig af en toe, want het zijn toch niet haar eigen kinderen, maar ook heel prettig dat die kinderen binnen een volledig gezin hebben kunnen opgroeien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 1:34

Joy_ schreef:Ja voor hen is een moederfiguur toch wel heel prettig. Heeft zij zelf ook kinderen of niet?

De moeder van mijn stiefbroertje en -zusje is ook overleden, en mijn moeder heeft die moederrol dus op zich genomen, intussen al tien jaar. Heel lastig af en toe, want het zijn toch niet haar eigen kinderen, maar ook heel prettig dat die kinderen binnen een volledig gezin hebben kunnen opgroeien.

Zij heeft geen kinderen nee, ze is weduwe, maar ze hebben nooit kinderen gekregen, wat ze heel jammer vond, maar nu dus heel blij is om in een gezin te komen met kinderen en zelfs kleinkinderen. Vind ze heel bijzonder.

Als ik eerlijk ben, ben ik er wel blij van dat ze geen kinderen heeft, dat maakt het voor mij toch iets makkelijker, waarom weet ik zelf ook niet goed.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 31 aug 2011 - 1:37

Ja kan ik me ook wel goed voorstellen hoor. Het is ook al zo'n drukke boel bij jullie, en nu blijft de aandacht volledig naar je broertjes en zusjes gaan. Wij zijn ook echt zo'n mengelmoesgezin geworden met vijf kinderen, drie van m'n moeder en twee van m'n stiefvader. Super gezellig, maar het is ook heel moeilijk af en toe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 1:39

Joy_ schreef:Ja kan ik me ook wel goed voorstellen hoor. Het is ook al zo'n drukke boel bij jullie, en nu blijft de aandacht volledig naar je broertjes en zusjes gaan. Wij zijn ook echt zo'n mengelmoesgezin geworden met vijf kinderen, drie van m'n moeder en twee van m'n stiefvader. Super gezellig, maar het is ook heel moeilijk af en toe.

Dat kan ik me wel een beetje voorstellen ja, dat het soms best moeilijk kan zijn. ik vind het zo soms al moelijk genoeg..

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 31 aug 2011 - 1:43

Ja precies. Maar al met al vind ik het met name heel erg gezellig. Dat herken jij vast ook wel, zo'n groot gezin vol warmte en gezelligheid. Maar heel veel sterkte joh, met het wennen van je vader's nieuwe relatie. Hopelijk kan je het met name als iets positiefs zien, maar wennen is het zeker!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 1:55

Ja, dat herken ik zeker, ik vind het heerlijk hoor, zoveel zusjes en een broertje.

Dank je! Het zal vast goedkomen!

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 31 aug 2011 - 4:50

Ik heb hier wel ervaring mee..
Mijn ouders woonden in een heel mooi groot huis met alles erop en eraan. De tuin is een soort van park, inclusief vijvers, grote mooie bomen enz. Ik woonde er sinds mijn 8ste en ik heb me er altijd helemaal thuis gevoeld. Ik heb er ook hele mooie herinneringen aan. Het is een oud huis maar mijn ouders hebben het zelf helemaal verbouwd. Je kan de oude elementen er nog wel inzien, het is een heel bijzonder huis.
Ons gezin heeft daar echt hele gelukkige jaren beleefd. Helaas zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Ze hebben geen ruzie o.i.d.

Mijn vader bleef er wonen, hij kreeg een nieuwe vriendin die absoluut niet mijn type is. Ik vind haar a-sociaal, écht niet leuk genoeg voor mijn vader (en fijn dat iedereen die mijn vader kent die ook tegen mij zegt.. Wat moet ik met die info.. Ik zie dat zelf ook echt wel..) en het allerergst vind ik dat zij het huis opnieuw is gaan inrichten. Naast die wansmaak van haar kleding heeft ze die ook overgebracht in het huis. In ons huis horen mooie stijlvolle meubels en accesoires waar over na gedacht is, waar een mooie gedachte achterzit. Geen nepbloemen van de action en houten pinguins en plastic rommel. Geen pratende nepkerstbomen met kerst. Mijn moeder zette altijd 2 mooie blauwsparren weg en was 3 maanden van te voren al bezig met het bedenken hoe ze het het mooist kon aankleden. Zijn vriendin spuit liters nepsneeuw op de ramen.

Mijn slaapkamer is verbouwd. Het is nu haar nagelstudio met MDF meubels. De kamer van mijn zusje is nu een inloopkast.

Als ik er nu kom zit ze met haar dikke kont in de sauna of ligt ze weer aan het zwembad. Ze mag heel blij zijn met mijn vader, want deze golddigger had niet eens geld om de huur op te brengen van haar mini appartementje toen mijn vader iets met haar kreeg. Als ze nou een mooi mens was, dan was het allemaal heel fijn geweest. Helaas is dat niet en dat doet echt heel erg pijn.

'Gelukkig' wordt het huis verkocht.

Quote het maar niet.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815

Bericht  Zwoesj wo 31 aug 2011 - 8:01

Dat klinkt zo ontzettend bekend Sogood! Ik zie zijn nieuwe vrouw ook als een golddigger, en met mij nog meer mensen. En inderdaad, je hebt een bepaald beeld en gevoel bij het huis, hoe het hoort te zijn, dat moet niet veranderen.

Jij en zij kunnen ook niet door 1 deur?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood wo 31 aug 2011 - 8:09

Zwoesj schreef:Dat klinkt zo ontzettend bekend Sogood! Ik zie zijn nieuwe vrouw ook als een golddigger, en met mij nog meer mensen. En inderdaad, je hebt een bepaald beeld en gevoel bij het huis, hoe het hoort te zijn, dat moet niet veranderen.

Jij en zij kunnen ook niet door 1 deur?

Jawel, omdat ik verstandig ben en altijd maar mijn mond hou maar meestal kom ik chagrijnig thuis.

Ik vind het heel verdrietig voor je Zwoesj. Ik weet hoe je je voelt.. Je kan er helaas niet zoveel mee. Veel sterkte gewenst, ik hoop dat je er het beste van kan maken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815

Bericht  Angela_1986 wo 31 aug 2011 - 11:03

_MamaRosa_ schreef:
Joy_ schreef:Ja voor hen is een moederfiguur toch wel heel prettig. Heeft zij zelf ook kinderen of niet?

Zij heeft geen kinderen nee, ze is weduwe, maar ze hebben nooit kinderen gekregen, wat ze heel jammer vond, maar nu dus heel blij is om in een gezin te komen met kinderen en zelfs kleinkinderen. Vind ze heel bijzonder.

Als ik eerlijk ben, ben ik er wel blij van dat ze geen kinderen heeft, dat maakt het voor mij toch iets makkelijker, waarom weet ik zelf ook niet goed.

De vriendin van mijn vader heeft ook geen kinderen en daar was ik om de een of andere manier ook wel blij om! Het lijkt me inderdaad makkelijker; je hoeft maar aan één persoon te wennen, dat vond ik al lastig genoeg.

Wij, mijn broertje en ik, waren allebei al volwassen dus zij heeft niet de rol van 'stiefmoeder'/'opvoeder' op zich hoeven nemen. En dat wilde ze, godzijdank, ook absoluut niet.
Mijn broertje woonde nog wel thuis en ik merkte dat hij ook eerder aan de nieuwe situatie gewend was dan ik.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884

Bericht  Alias wo 31 aug 2011 - 11:14

Mijn moeder is niet opnieuw getrouwd maar haar toenmalige vriend is wel bij ons in huis komen wonen. Ik woonde toen ook nog thuis en mijn broer ook. Ik heb er veel moeite mee gehad, te meer omdat mijn vader toen regelmatig opmerkingen er over maakte, wat mij nog meer het gevoel gaf dat er een indringer in huis was gekomen. Mijn moeders toenmalige vriend bemoeide zich achteraf gezien niet eens zo veel met ons, maar destijds voelde dat wel zo. Ik kon niks van hem hebben, werd om het minste geringste kwaad en dan vooral om hoe mijn moeder toen weleens reageerde als er een discussie was, dan had ik het gevoel dat ze zijn kant koos en voelde me mede daardoor helemaal niet meer thuis. Ik heb me toen al snel ingeschreven bij een woningstichting, maar zat nog op school dus kon op dat moment ook geen andere kant op. Achteraf ben ik wel heel blij dat ik me al vroeg had ingeschreven, waardoor ik toen ik de kans had wel weg kon thuis. In het begin ben ik ook niet vaak daar op bezoek geweest, eigenlijk pas sinds de relatie over is weer wat vaker.

Sterkte ermee in elk geval, dit kunnen echt lastige situaties zijn!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 19:06

Angela_1986 schreef:
Mijn broertje woonde nog wel thuis en ik merkte dat hij ook eerder aan de nieuwe situatie gewend was dan ik.

Dat merk ik dus ook heel goed bij mijn jongere zusjes en broertje, die vinden het allemaal maar leuk enz. Die zijn dan ook wel een heel stuk jonger, dus dat is ook heel anders natuurlijk. (jongste is nu net 11, zij was 5 toe mn moeder ziek werd en 7 toen ze overleed, dus heel bewust heeft ze haar niet meegemaakt helaas)

Wij als volwassen dochters en op onszelf wonend zien veel meer dingen waar we toch wel tegen aan lopen, maar dat komt allemaal wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: