Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afscheid van het ouderlijk huis.

+4
Susan
Ibbeltje
_Jet
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Afscheid van het ouderlijk huis. Empty Afscheid van het ouderlijk huis.

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:52

Het is zover, mijn broer gaat verhuizen en het huis waarin wij zijn grootgebracht, zal verhuurd worden aan andere mensen.
Het huis waar ik in de wieg heb gelegen, waar mijn broer en ik samen in bad hebben gezeten en hebben gespeeld.
Het huis wat thuis was en waar we nog een gezin waren.
Het huis waar ik altijd veilig was een wat de boze buitenwereld me niet leek te kunnen raken.
Het huis waar Sinterklaas op de deur bonste en waar de ontbijttafel zo mooi gedekt was met de kerst.
Het huis dat mijn vader verliet en waar mijn stiefvader binnenkwam.
Het huis waar mijn nichtjes en ik onze eerste stapjes hebben gezet.

Vandaag was het leeg en toch kon ik het allemaal nog zo helder voor me zien.
Mijn broer en ik hebben verrukt ons speelgoed in handen gehad en voelde ons weer even klein.
Ik heb tranen gelaten vandaag maar het ook goed zo, hoe moeilijk ik het ook vind.

C.iske is in ieder geval erg blij met een deel van ons speelgoed en mijn nichtjes ook.
Zij zullen er weer nieuwe herinneringen mee maken.
Maar wel in een ander huis.......

Laatst aangepast door Sunprincess op za 31 maa 2012 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afscheid van het ouderlijk huis. Empty Re: Afscheid van het ouderlijk huis.

Bericht  Tania za 31 maa 2012 - 8:53

Dat lijkt me echt zo raar. Vooral het idee dat er andere mensen in dat huis gaan wonen. Ik denk dat ik ook wel even zou moeten slikken als mijn ouders gaan verhuizen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Jet za 31 maa 2012 - 8:55

Tania schreef:Dat lijkt me echt zo raar. Vooral het idee dat er andere mensen in dat huis gaan wonen. Ik denk dat ik ook wel even zou moeten slikken als mijn ouders gaan verhuizen.

+1
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Ibbeltje za 31 maa 2012 - 8:55

Moeilijk lijkt mij dat. Hier is het voorlopig niet aan de orde. Maar ik zou het graag overnemen als mijn ouders er weg zouden gaan. Zodat het toch nog een langere tijd bij ons mag zijn.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 9:00

Ik snap je heel erg goed!
Dat is zo ontzettend raar.

Wij gingen verhuizen toen ik 18 was en toen kon het me niet zoveel schelen.
(We gingen ernaast wonen Afscheid van het ouderlijk huis. 394967 ) Maar als ik er nu aan terug denk vind ik het helemaal niet leuk.
Ik voelde me daar altijd zo veilig en geborgen.
Een tijd terug stond het andere huis ernaast te koop en het is dat we die hypotheek niet aan konden anders had ik er zo willen wonen. Puur vanwege de straat en het gevoel.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 9:39

Ik mis mijn ouderlijk huis ook nog steeds. Ben op mijn 15e verhuisd. Een kennis van mij woont nu toevallig in het huis, dus ben er wel weer eens geweest en heb toen ook weer een rondleiding gehad. Voelde heel raar en zelfs een beetje pijnlijk. Het was het huis waarin alles nog goed was, waar ik ben geboren en ik blijf er altijd een beetje heimwee naar houden gek genoeg. Het is voor mijn gevoel nog steeds mijn 'thuis'.Dus ik snap je wel! hug

Gast
Gast

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 9:40

Mijn ouderlijk huis (waar ik vanaf mijn elfde heb gewoond) is nu het huis van mijn nichtje, toen mijn ouders gingen verhuizen heeft zij het gekocht. In het begin was dat ook wel heel raar, dat ik op bezoek was in mijn eigen huis, maar nu zie ik het wel gewoon als haar huis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 9:43

Ik snap het helemaal, als ik aan mijn ouderlijk huis denk en er rondloop schieten me allemaal mooie momenten te binnen: dingen waar we ontzettend om gelachen hebben, dat ik ooit precies met mijn hoofd onder de vensterbank paste, alle plekken in het plafond van toen de ketel voor de miljoenste keer begon te lekken, gezellig met zijn allen op de bank hangen.

Ben echt heel blij dat mijn broer er gaat wonen en ik er nog vaak heen zal kunnen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 9:46

Het huis waar mijn ouders nu wonen, daar kom ik helemaal niet zo vaak, het vakantiehuisje van mijn ouders is eigenlijk nu mijn ouderlijk huis. Daar kom ik iedere week. Dit huisje voelt echt als tweede thuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lima za 31 maa 2012 - 13:44

Dat gevoel herken ik. Ik heb het vooral met het vorige huis waar ik heb gewoond, woon nu alleen in app. Hiervoor woonde ik in een slecht onderhouden "studentenhuis" maar dat hebben we toen helemaal (met hulp van fam) opgeknapt en eigen gemaakt. Ik heb daar met 3 andere, 5 jaar gewoond, en er is zoveel in dat huis gebeurd. Op 1 iemand na zijn we inmiddels allemaal verhuisd. Laatst waren we er weer met z'n allen. Herinneringen ophalen, wijntje doen op het balkon. Ik mis dat huis en mijn huisgenoten nog steeds...

Met mijn ouderlijk huis heb ik niet zo heel veel, nooit ook echt wat mee gehad.
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Bericht  snoezel za 31 maa 2012 - 18:50

Oew, heeelll herkenbaar. Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden verhuisd en hebben toen het huis waarin ik ben geboren verkocht. Inderdaad al die herinneringen van plekken waar ik met mijn zus had gespeeld, de geur van de houten vloer, het gevoel dat de ruimtes me gaven...
Ik kom nu nog regelmatig bij mijn oude overbuurvrouw over de grond (die is kapster) en elke keer als ik dan door die straat rijd en naar binnen kijk steekt het even. Andere plafonds erin, andere kleuren... Zie het nog steeds een beetje als "mijn huis".
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Suus za 31 maa 2012 - 20:50

Ik herken het gevoel niet, maar mijn vriend denk ik wel. Zijn ouders wonen ook nog in het huis waar hij geboren is, maar ze denken erover om het te verkopen. Ik heb zelf nooit ergens langer gewoond dan 5,5 jaar, dus bij mijn ouderlijk huis denk ik aan mijn ouders, broertjes en zusje, niet aan een huis.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: