Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
+12
Luna
Supertalentje
Tiara
PiP
Happydobby
Susan
Coco
MissD
Rush
Darius
Twellie
Chelle
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Stoppen met werken.. welke tegemoetkomingen?
Bedankt voor de reacties.
Wat de meeste zeggen dat je niet uit moet gaan van de belastingvoordeeltjes want dat zal inderdaad vast wel minder worden.
Ik heb berekend dat kindgebondenbudget ongeveer 50,- zal zijn.
@ darius, mijn baas doet mijn belastingaangifte altijd wel heel goed maar denk gewoon dat hij zijn best zal doen om mij niet de keuze te laten maken om te stoppen met werken.
Gastouder heb ik al eens over nagedacht maar ze heeft het nu zo naar haar zin op het kdv. Zou het vervelend vinden als ze weer ergens anders moet wennen..
Ik werk trouwens in de financiële branche (verzekeringsadviseur op een assurantiekantoor)
Mijn man begon er vandaag nog over dat het fijn zou zijn als ik gewoon kon stoppen maar denk gewoon dat het er niet in zit.
Wat de meeste zeggen dat je niet uit moet gaan van de belastingvoordeeltjes want dat zal inderdaad vast wel minder worden.
@ darius, mijn baas doet mijn belastingaangifte altijd wel heel goed maar denk gewoon dat hij zijn best zal doen om mij niet de keuze te laten maken om te stoppen met werken.
Gastouder heb ik al eens over nagedacht maar ze heeft het nu zo naar haar zin op het kdv. Zou het vervelend vinden als ze weer ergens anders moet wennen..
Ik werk trouwens in de financiële branche (verzekeringsadviseur op een assurantiekantoor)
Mijn man begon er vandaag nog over dat het fijn zou zijn als ik gewoon kon stoppen maar denk gewoon dat het er niet in zit.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Chelle schreef:Bedankt voor de reacties.
Als je de algemene heffingskorting maandelijks ontvangt is dat nu rond de 145 euro geloof ik. De komende jaren gaat het zo'n 10-20 euro per maand per jaar naar beneden. Als je 50 euro kindgebonden budget krijgt, krijg je dan niet ook nog een paar tientjes zorgtoeslag? Iig zit je dan nu met kindgebonden budget en teruggave op een kleine 200 per maand. Hou je nu van je loon veel meer over? Je hoeft natuurlijk ook niet meteen de komende 5 jaar thuis te blijven.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Luna schreef:Chelle schreef:
Oh, en ik wil ook graag weten of jullie (hypotheek)renteteruggaaf minder of meer is geworden zodra je bent gestopt met werken. Ik heb namelijk van mijn baas eerder begrepen dat dit ook lager kan worden als er maar 1 inkomen is...
Dit wordt niet minder zolang de regels niet veranderen. Hypotheekrente aftrek is niet afhankelijk van je inkomen voor zover ik weet.
Als je wilt weten of en hoeveel toeslagen je ongeveer krijgt als je stopt, kun je het inkomen van je partner invoeren op toeslagen.nl
Persoonlijk zou ik, als je eigenlijk wel wilt blijven werken, blijven waar je bent en ondertussen rondkijken naar een andere baan. Het is niet makkelijk nu om een andere baan te vinden, er worden bijna geen vaste contracten gegeven en er worden zoveel bezuinigingen gedaan, dat je nu niet weet wat je volgend jaar krijgt.
De hypotheekrente aftrek is wel degelijk afhankelijk van het inkomen. Vergis je daar niet in, als je in de hoogste belastingschaal zit betaal je 52% belasting over je inkomen maar je krijgt ook 52% over je hypotheekrenteaftrek. Dan heb je een gezinsinkomen van meer dan 56.000 euro. Heb je een gezinsinkomen van 33.836 - 56.491 euro betaal je 42% etc. ( Even googlen op belastingschijven) Als je dus van schaal 52% zakt naar schaal 42% dan verandert het bedrag aan hypotheekrenteaftrek wel degelijk. Mijn vader heeft een hypotheek die net zo hoog is als die van ons, veel meer dingen die niet meer aftrekbaar zijn maar hij krijgt maandelijks wel meer renteteruggaaf omdat hij in de 52% schaal zit en wij in de 42%. Iets om rekening mee te houden... Er is namelijk ook een 33% schijf, maar dan heb je wel een bijzonder laag inkomen.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Algemene heffingskorting kun je jaarlijks (via de aangifte) of maandelijks ontvangen. Maandelijks kun je aanvragen via de voorlopige aanslag.
Klopt wel dat deze wordt afgebouwd, hij is nu al maximaal 1584 (helemaal exacte bedrag weet ik niet maar hier zit het in de buurt) geloof ik, als je na 1972 bent geboren. Maar voor nu is het nog wel een leuk extraatje. Hij wordt trouwens afgebouwd met 6,67 % per jaar.
Voorwaarde is wel dat je zelf minder dan 6000 euro inkomen hebt op jaarbasis, als je dus de eerste maanden hier al boven zit dan zou je er voor dit jaar geen recht op hebben (maar misschien in 2013 wel). Je partner moet op jaarbasis minimaal 14000 verdienen, en je moet minimaal 6 maanden in het kalenderjaar fiscaal partners zijn.
Bij de algemene heffingskorting is trouwens niet van belang of je een kind hebt en hoe oud dat kind dan is. Dit is wel het geval bij kortingen zoals alleenstaande ouderkorting.
Klopt wel dat deze wordt afgebouwd, hij is nu al maximaal 1584 (helemaal exacte bedrag weet ik niet maar hier zit het in de buurt) geloof ik, als je na 1972 bent geboren. Maar voor nu is het nog wel een leuk extraatje. Hij wordt trouwens afgebouwd met 6,67 % per jaar.
Voorwaarde is wel dat je zelf minder dan 6000 euro inkomen hebt op jaarbasis, als je dus de eerste maanden hier al boven zit dan zou je er voor dit jaar geen recht op hebben (maar misschien in 2013 wel). Je partner moet op jaarbasis minimaal 14000 verdienen, en je moet minimaal 6 maanden in het kalenderjaar fiscaal partners zijn.
Bij de algemene heffingskorting is trouwens niet van belang of je een kind hebt en hoe oud dat kind dan is. Dit is wel het geval bij kortingen zoals alleenstaande ouderkorting.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Maar toch loont werken wel, bijv je pensioen wordt zo opgebouwd.
Het is gewoon de kunst om parttime te gaan werken, zo min mogelijk opvang en toch recht op toeslagen. Als je echt werkt voor alleen de kinderopvang, dan zou ik voor een gastouder gaan kijken.
Het is gewoon de kunst om parttime te gaan werken, zo min mogelijk opvang en toch recht op toeslagen. Als je echt werkt voor alleen de kinderopvang, dan zou ik voor een gastouder gaan kijken.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij stoppen met werken als..
» Stoppen met werken?
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
» Stoppen met werken?
» Stoppen met werken, hoe dit aanpakken?
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Stoppen met werken...wat zijn de voordelen financieel?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: