Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

+20
Winegum
Jerry
Marin
Atelier Madame
Stuiterbal
_Nina
Coco
Rush
Kerel
Lejow
Printje
Kqip
RYW
Didi
Tania
Susan
Fearie
Bazinga
Puggle
Caribbeanlover
24 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen? - Pagina 4 Empty Re: Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

Bericht  Coco zo 13 mei 2012 - 21:18

Klopt, het is ook eigenlijk belachelijk hoor. Zit gewoon in mijn hoofd. Maar het is niet dat ik dan niets kan kopen want ik heb wel geld op mijn spaarrekeningen en er makkelijk aan kan komen. Dus als ik nu iets wil kopen ga ik eerst met dat doel pokeren en het daarna kopen. Is wel goed voor mij want ik kocht altijd alles wat ik zag en wilde en nu leef ik bewuster.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen? - Pagina 4 Empty Re: Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

Bericht  Atelier Madame zo 13 mei 2012 - 21:43

over de juistheid van dit voordeel valt imo Nog wel te discussiëren. Bedoel Hoe je hetook went of keert het is natuurlijk wel een apart idee dat ze enerzijds vrouwen aan het werk wil hebben maar aan de andere kant met een drempel dit wel moeilijker te motIveren maakt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:45

Atelier Madame schreef:Bedoel Hoe je hetook went of keert het is natuurlijk wel een apart idee dat ze enerzijds vrouwen aan het werk wil hebben maar aan de andere kant met een drempel dit wel moeilijker te motIveren maakt.
Ja dat vind ik dus ook.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 21:48

Ja, maar dit voordeel heeft ook helemaal niks te maken met bepaalde keuzes motiveren, het heeft inhoudelijk geen enkele betekenis. Door het belastingstelsel en het bestaan van de algemene heffingskorting is dit gewoon mogelijk. Het is niet in het leven geroepen om thuisblijfmoeders te ondersteunen of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco zo 13 mei 2012 - 21:49

Alsof het zo'n hoog bedrag is dat werken niet meer de moeite waard is. Je kunt er net je zorgverzekering mee betalen als je het maandelijks ontvangt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 21:49

Nois schreef:Alsof het zo'n hoog bedrag is dat werken niet meer de moeite waard is. Je kunt er net je zorgverzekering mee betalen als je het maandelijks ontvangt.

Inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marin zo 13 mei 2012 - 21:52

Susan schreef:
Nois schreef:Alsof het zo'n hoog bedrag is dat werken niet meer de moeite waard is. Je kunt er net je zorgverzekering mee betalen als je het maandelijks ontvangt.

Inderdaad.

Ik denk inderdaad niet dat 2000 euro per jaar (minder nog zelfs) gelijk staat aan een maandelijks salaris, en het ook wel mee zal vallen met dat het huisvrouwen weerhoudt ervan een baan te zoeken. Denk dat het eerder andersom is, dat veel huisvrouwen juist moeite hebben met een baan vinden, en dat dit een extraatje is zoals we allemaal prettig vinden. Of je nou werkt of niet, een extraatje voelt altijd welkom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 21:59

In Duitsland gaat nu worden ingevoerd dat vrouwen die hun kinderen thuishouden, ipv naar een KDV brengen, een toeslag krijgen. Dit geldt alléén voor families die NIET in de bijstand of ww zitten en dus niet sowieso de hele dag al thuis zijn.

Wat vinden jullie daar dan van?

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 13 mei 2012 - 22:06

:dance:
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lejow zo 13 mei 2012 - 23:44

Charlie schreef:In Duitsland gaat nu worden ingevoerd dat vrouwen die hun kinderen thuishouden, ipv naar een KDV brengen, een toeslag krijgen. Dit geldt alléén voor families die NIET in de bijstand of ww zitten en dus niet sowieso de hele dag al thuis zijn.

Wat vinden jullie daar dan van?

Ligt eraan hoeveel de toeslag is denk ik...
Alleen denk ik zo dat de KDV's leeglopen en daar dus weer ontslagen zullen vallen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Winegum ma 14 mei 2012 - 4:23

Grappig trouwens om te zien dat er diverse mensen zijn die aangeven dat het om heffingskorting minstverdienende partner gaat maar dat CBL daar geen woord over rept. Dat was toch de vraag? :nopompom:

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 5:00

Winegum schreef:Grappig trouwens om te zien dat er diverse mensen zijn die aangeven dat het om heffingskorting minstverdienende partner gaat maar dat CBL daar geen woord over rept. Dat was toch de vraag? :nopompom:
Wat CBL bedoelt bestaat al eeuwen niet meer. Je hebt nu alleen die heffingskorting nog.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 15 mei 2012 - 3:25

Jolicious schreef:Jij zal het vast ook wel redden op alleen het salaris van je man. Kan je wellicht niet meer op vakantie naar de Dominicaanse, maar ach.

Anders gezegd: oordeel niet zo over de situatie van een ander.

Nee we kunnen het niet redden met 1 salaris. Wat begrijp je daar niet aan? Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

RYW, ik bedoelde een stel in het algemeen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 15 mei 2012 - 3:29

Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.

Inderdaad. Ik stoor me ook altijd wel een beetje aan die discussies waarop wordt afgegeven op vrouwen die niet werken en die allerlei toeslagen zouden ontvangen, alsof je geen toeslagen ontvangt als je wel werkt. Als ik de berichten mag geloven is het niet zo weinig ook. Prima, goed dat het er is, maar ga dan niet wijzen naar anderen die zogenaamd hun handje op zouden houden.

Het is toch logischer en dus ook terecht dat als je wel werkt dat je toeslagen krijgt. Dan heb je het verdiend, anders niet!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:30

Ja ja ....
Dan heb jij wel een dikke bonus verdiend zeker? king

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:32

maar hoezo zouden mensen die niet werken geen recht hebben op toeslagen voor jou? Alsof die mensen maar de hele dag op hun luie gat op de bank hangen (hoewel die er ook vast wel tussen zitten)

Maar denk dat een groot deel ook huismoeders zijn en die zijn toch echt full-time bezig met de opvoeding van hun kinderen, het huishouden e.d.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 mei 2012 - 3:32

Birgit schreef:Ja ja ....
Ik wel, om eerlijk te zijn! bounce
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Kqip di 15 mei 2012 - 3:32

Hoe denk je dan over zorgtoeslag..?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:34

Rush schreef:

Ik ook, ik krijg het alleen niet Laughing

Gast
Gast

Bericht  Rush di 15 mei 2012 - 3:35

Birgit schreef:
Rush schreef:

Ik ook, ik krijg het alleen niet Laughing
Nee de belastingdirecteur gaat er van op vakantie. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:36

Ik zie een nieuwe politieke partij... "Als je niks verdient, verdien je niks" by CBL

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:43

Ik snap niets van die heffingskorting..

Stel nou dat je fiscaal partner werkt en jij als vrouw studeert (zoals bij mijn vriend en ik) dan zou ik dus recht hebben op die korting.. ik werk niet..

Of klopt dat niet haha.. Anders vraagt toch iedere student dat aan.. Tenmiste de studenten die niet veel werken?

Ach johh ik begrijp helemaal niets van belastingen. Ik laat mijn vader dat altijd invullen :P

Gast
Gast

Bericht  Kqip di 15 mei 2012 - 3:46

Ik heb geen idee, als je getrouwd bent of een partnerschap hebt kun je het aanvragen.. maar hoe het zit met studenten die getrouwd zijn of een partnerschap hebben weet ik niet
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Atelier Madame di 15 mei 2012 - 3:53

Caribbeanlover schreef:
Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.

Inderdaad. Ik stoor me ook altijd wel een beetje aan die discussies waarop wordt afgegeven op vrouwen die niet werken en die allerlei toeslagen zouden ontvangen, alsof je geen toeslagen ontvangt als je wel werkt. Als ik de berichten mag geloven is het niet zo weinig ook. Prima, goed dat het er is, maar ga dan niet wijzen naar anderen die zogenaamd hun handje op zouden houden.

Het is toch logischer en dus ook terecht dat als je wel werkt dat je toeslagen krijgt. Dan heb je het verdiend, anders niet!

De discussie is niet of je het verdiend of wel.. neem nou een situatie waarbij een kind een beperking heeft en daardoor moeilijk naar de opvang kan. Dan kan het een keuze zijn om als moeder thuis te blijven. Het scheelt sowieso dus kinderopvangtoeslag voor de overheid en dat is echt wel meer dan die 2000 euro per jaar. Waar het hier om gaat is wanneer je er recht op hebt.

Blijf erbij dat het gek is om een toeslag te geven voor mensen die thuis blijven en vervolgens wel te willen dat de arbeidsparticipatie omhoog gaat. Ik denk dat vooral aan vrouwen met kinderen die al de deur uit zijn. Natuurlijk is 150 euro per maand niet zoveel. Maar als je toch al rond kunt komen met het salaris van de man. En jij wil eigenlijk alleen zelf wat om handen hebben. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder vrijwilligerswerk gaat doen of op gaat passen op je kleinkinderen, dan bijvorbeeld 1 dagdeel in de week te gaan werken. Want als jij eerst 15 uur in de maand moet werken en je werkt maar 1 dag in de week, dan werk je eigenlijk de helft voor niets. Daarin stimuleert het dan niet.

Overigens verwacht ik dat deze toeslag nog wel een keertje wordt afgeschaft.. makkelijke besparing voor het kabinet.. hoewel er natuurlijk steeds minder mensen zijn die er gebruik van maken.

Weet je wat ik trouwens ook niet snap van CBL he. Zij heeft ook een hele tijd thuis gezeten tijdens al dat baantjeshoppen. Als je dan dit topic nog opent met de vraag: 'goh als ik straks weer thuis zit heb ik hier dan ook recht op?' Maar nee mevrouw wijst gelijk weer en roept alleen maar
LEZEN!!!!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 4:13

Ik weet niet of het er al staat (zo te zien aan de laatste berichten niet), maar de algemene heffingskorting WORDT al geleidelijk aan afgeschaft. Dus helaas, in 2024 moet je iets anders vinden om je druk over te maken CBL. Maar dat komt vast wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: