Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

+20
Winegum
Jerry
Marin
Atelier Madame
Stuiterbal
_Nina
Coco
Rush
Kerel
Lejow
Printje
Kqip
RYW
Didi
Tania
Susan
Fearie
Bazinga
Puggle
Caribbeanlover
24 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen? - Pagina 5 Empty Re: Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 4:30

Caribbeanlover schreef:
Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.

Inderdaad. Ik stoor me ook altijd wel een beetje aan die discussies waarop wordt afgegeven op vrouwen die niet werken en die allerlei toeslagen zouden ontvangen, alsof je geen toeslagen ontvangt als je wel werkt. Als ik de berichten mag geloven is het niet zo weinig ook. Prima, goed dat het er is, maar ga dan niet wijzen naar anderen die zogenaamd hun handje op zouden houden.

Het is toch logischer en dus ook terecht dat als je wel werkt dat je toeslagen krijgt. Dan heb je het verdiend, anders niet!

Nederland laat zich kenmerken als verzorgingsstaat. Check de gehele Grondwet en dan was deze non-discussie onnodig geweest, CBL. Ik vind je doorgaans een schat van een meid, maar alle belastingvoordelen (en tevens heffingen), zijn gebaseerd op hiervoor genoemde principe. Was handig geweest als je man dat ook even erbij had vermeld. smile Jij verkondigt nu een mening, maar de feiten spreken anders.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen? - Pagina 5 Empty Re: Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 4:42

Caribbeanlover schreef:
Susan schreef:
Atelier Madame schreef:Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.

Inderdaad. Ik stoor me ook altijd wel een beetje aan die discussies waarop wordt afgegeven op vrouwen die niet werken en die allerlei toeslagen zouden ontvangen, alsof je geen toeslagen ontvangt als je wel werkt. Als ik de berichten mag geloven is het niet zo weinig ook. Prima, goed dat het er is, maar ga dan niet wijzen naar anderen die zogenaamd hun handje op zouden houden.

Het is toch logischer en dus ook terecht dat als je wel werkt dat je toeslagen krijgt. Dan heb je het verdiend, anders niet!

scratch waarom zou je toeslagen moeten verdienen?

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Susan di 15 mei 2012 - 4:53

Inderdaad, toeslagen hoef je niet te verdienen. Daar is een salaris voor bedoeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui di 15 mei 2012 - 4:59

Ik ben het er mee eens dat je toeslagen niet hoeft te verdienen omdat je daar je salaris voor hebt. Maar het is soms voor een middeninkomen wel wat sneu en scheef dat je overal net buiten valt, geen toeslagen krijgt en uiteindelijk minder over houdt dan mensen die minder verdienen maar wel recht hebben op diverse toeslagen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 5:02

rapa nui schreef:Ik ben het er mee eens dat je toeslagen niet hoeft te verdienen omdat je daar je salaris voor hebt. Maar het is soms voor een middeninkomen wel wat sneu en scheef dat je overal net buiten valt, geen toeslagen krijgt en uiteindelijk minder over houdt dan mensen die minder verdienen maar wel recht hebben op diverse toeslagen.

Dit ben ik volledig met je eens.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:05

rapa nui schreef:Ik ben het er mee eens dat je toeslagen niet hoeft te verdienen omdat je daar je salaris voor hebt. Maar het is soms voor een middeninkomen wel wat sneu en scheef dat je overal net buiten valt, geen toeslagen krijgt en uiteindelijk minder over houdt dan mensen die minder verdienen maar wel recht hebben op diverse toeslagen.

+1, soms is het echt demotiverend om weinig te verdienen, je helemaal de pleuris te werken en een ander doet 'niks' en krijgt allerlei toeslagen. Maar goed, ik probeer me er niet al te druk om te maken. Later als ik rijk ben heb ik er geen last meer van :P.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal di 15 mei 2012 - 5:44

Het is idd krom.

Mijn situatie b.v. Ik ben alleenstaande mama en werkte vorig jaar nog 36 uur.
Ik betaalde veel aan de kinderopvang en had ook veel dagen nodig.
Toen ben ik gaan kijken wat ik zou krijgen als ik partime zou werken en dan 2 dagen mijn zoon thuis kon houden.

En het klinkt belachelijk maar ik kreeg meer inkomen van toeslagen wanneer ik partime werkte dan fulltime.
In dat geval was mijn keuze erg snel gemaakt.

Maar ik blijf het krom vinden.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Atelier Madame di 15 mei 2012 - 5:46

Stella_ schreef:Het is idd krom.

Toen ben ik gaan kijken wat ik zou krijgen als ik partime zou werken en dan 2 dagen mijn zoon thuis kon houden.

En het klinkt belachelijk maar ik kreeg meer inkomen van toeslagen wanneer ik partime werkte dan fulltime.

Zal nog wel wennen zin als je straks aan je verpleegkunde begint. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 dagen in de week als alleenstaande moeder ook meer dan genoeg vind hoor..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Stuiterbal di 15 mei 2012 - 5:47

Punk'd schreef:Ik snap niets van die heffingskorting..

Stel nou dat je fiscaal partner werkt en jij als vrouw studeert (zoals bij mijn vriend en ik) dan zou ik dus recht hebben op die korting.. ik werk niet..

Of klopt dat niet haha.. Anders vraagt toch iedere student dat aan.. Tenmiste de studenten die niet veel werken?

Ach johh ik begrijp helemaal niets van belastingen. Ik laat mijn vader dat altijd invullen :P

Ja klopt jij hebt als studen dan recht op een kortig per jaar.
Toen mijn ex en ik nog samen waren werkte ik en hij studeerde. Hij kreeg daarvoor 1800 euro terug aan heffings korting. We waren wel fiscaal partner.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:47

wij hebben inderdaad ook een tijdje gehad dat we bijna net zo veel te besteden hadden als onze onderburen die in de bijstand zaten en de volle mep aan toeslagen kreeg, mijn man werkte toen alleen en zat toen net rond een inkomen dat je bijna geen toeslagen meer krijgt, maar geen riant inkomen hebt. Dat wekt een hoop irritatie op.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal di 15 mei 2012 - 5:48

Atelier Madame schreef:
Stella_ schreef:Het is idd krom.

Zal nog wel wennen zin als je straks aan je verpleegkunde begint. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 dagen in de week als alleenstaande moeder ook meer dan genoeg vind hoor..

Ja klopt dan moet ik 5 dagen naar school. Ik ben ook wel blij met mijn 3 dagen maar als ik mijn inkomen dan maast die van mijn vriendin leg die fulltime werkt, dan schrik je echt wat daar dan voor een verschil in zit.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan di 15 mei 2012 - 5:49

Hoezo wekt dat irritatie op? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je het krom vindt, maar ik vind het al wonderlijk dat je weet wat voor inkomen je buren hebben, dat gaat je toch helemaal niks aan? En voel je die irritatie dan jegens je buren?

Laatst aangepast door Susan op di 15 mei 2012 - 5:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:49

Rejoy. schreef:wij hebben inderdaad ook een tijdje gehad dat we bijna net zo veel te besteden hadden als onze onderburen die in de bijstand zaten en de volle mep aan toeslagen kreeg, mijn man werkte toen alleen en zat toen net rond een inkomen dat je bijna geen toeslagen meer krijgt, maar geen riant inkomen hebt. Dat wekt een hoop irritatie op.
Hebben ze jou verteld hoeveel ze verdienden dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:49

Susan schreef:Hoezo wekt dat irritatie op? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je het krom vindt, maar ik vind het al wonderlijk dat je weet wat voor inkomen je buren hebben, dat gaat je toch helemaal niks aan? En voel je die irritatie dan jegens je buren?
Haha ja wij waren gelijk met onze reactie.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:55

Zelda schreef:
Rejoy. schreef:wij hebben inderdaad ook een tijdje gehad dat we bijna net zo veel te besteden hadden als onze onderburen die in de bijstand zaten en de volle mep aan toeslagen kreeg, mijn man werkte toen alleen en zat toen net rond een inkomen dat je bijna geen toeslagen meer krijgt, maar geen riant inkomen hebt. Dat wekt een hoop irritatie op.
Hebben ze jou verteld hoeveel ze verdienden dan?

nouja, als je weet wat de bijstand is en ik wist dat ze de volle mep aan huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindertoeslag en alles kregen, dus dan kun je wel uitrekenen wat ze zo ongeveer binnen kregen.

die irritatie komt dat je zelf in een situatie zit waar je ontzettend hard werkt, tegen een relatief sneu loon en de buren die thuis zitten en niks doen (ben niet zo heel positief over de buren nerd ) zo ongeveer het zelfde inkomen hebben, dan voelt dat oneerlijk geregeld. Dat je met 'niks' doen 'zomaar' hetzelfde binnen krijgt als iemand die zo'n 50 uur per week werkt, z'n lichaam naar de kloten helpt, de kinderopvangtoeslag net naar beneden is gegooid en je je best doet om wat te bereiken, tsja, dan kan ik er niks aan doen dat het oneerlijk voelt.
Inmiddels verdien ik ook en zitten wij nu wel boven hun inkomen. Nu voelt het goed dat wij iets bereiken in het leven, maar op het moment dat je alle centen bij elkaar moet schrapen om fatsoenlijk rond te kunnen komen, is het wel een vervelende situatie.

Gast
Gast

Bericht  Jade di 15 mei 2012 - 6:10

Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe dat allemaal werkt Embarassed. Hoe kun je dat aanvragen?

Ik ben al ruim een jaar bezig met een Wajong, hier zit nog geen schot in door allerlei onderzoeken etc. Op dit moment kan ik niet werken en heb ik geen inkomen.

Mijn vriend werkt wel, we zijn fiscaal partner.

Heb ik nu recht op dit belastingvoordeel? Of is dit alleen wanneer wij samen kinderen hebben? Als ik recht heb op het belastingvoordeel, hoe kan je dit dan aanvragen?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Melis_je di 15 mei 2012 - 8:58

Rejoy. schreef: Dat je met 'niks' doen 'zomaar' hetzelfde binnen krijgt als iemand die zo'n 50 uur per week werkt, z'n lichaam naar de kloten helpt, de kinderopvangtoeslag net naar beneden is gegooid en je je best doet om wat te bereiken, tsja, dan kan ik er niks aan doen dat het oneerlijk voelt.

In de bijstand zitten lijkt mij zo deprimerend. Ik snap de irritatie naar het systeem toe wel, maar ik wens ook niemand de bijstand toe (hoewel niet iedereen het erg lijkt te vinden, wat wel weer irritant is).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 8:59

Melis_je schreef:
Rejoy. schreef: Dat je met 'niks' doen 'zomaar' hetzelfde binnen krijgt als iemand die zo'n 50 uur per week werkt, z'n lichaam naar de kloten helpt, de kinderopvangtoeslag net naar beneden is gegooid en je je best doet om wat te bereiken, tsja, dan kan ik er niks aan doen dat het oneerlijk voelt.

In de bijstand zitten lijkt mij zo deprimerend. Ik snap de irritatie naar het systeem toe wel, maar ik wens ook niemand de bijstand toe (hoewel niet iedereen het erg lijkt te vinden, wat wel weer irritant is).

mwoah, ik schat zo in dat de buurvrouw het wel lekker vindt zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 9:03

Gelukkig heeft werken nog veel meer voordelen dan alleen het geld dat je ervoor krijgt. Laten we dat niet uit het oog verliezen en bijstand idealiseren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 9:37

Oh ik idealiseer niets hoor. Negen van de tien keer zit er toch heus wel een verhaal achter. Net als Stella haar voorbeeld. Ik vind het in haar geval juist fijn dat zij minder kan werken en meer tijd voor haar zoontje heeft. In een enkel geval krijg je weleens iets onder je neus gewreven, zonder dat je om dergelijke informatie vraagt. Daar heb ik het meer over. Maar goed, zoiets komt zelden voor en ook daar zie ik ook heus nog wel een achtergrond. In mijn geval hoef je irritatie in ieder geval niet al te hoog op te nemen. Ik lig er verder weinig wakker van al zou ik best ook minder willen werken. Helaas is dat met mijn werk niet eens mogelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: