Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?
+20
Winegum
Jerry
Marin
Atelier Madame
Stuiterbal
_Nina
Coco
Rush
Kerel
Lejow
Printje
Kqip
RYW
Didi
Tania
Susan
Fearie
Bazinga
Puggle
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Klopt het dat huisvrouwen per maand geld krijgen?
Stofzuiger schreef:
Heb even een toevoeging gedaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Jolicious schreef:Jij zal het vast ook wel redden op alleen het salaris van je man. Kan je wellicht niet meer op vakantie naar de Dominicaanse, maar ach.
Anders gezegd: oordeel niet zo over de situatie van een ander.
Jij zegt het wat botter dan ik, maar daar doelde ik ook een beetje op
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Gast- Gast
Tania schreef:Jop schreef:Charlie heeft wel gelijk. Wanneer een gezin rond kan komen van één inkomen, vind ik dat 't ww ingehouden kan worden of op z'n minst verminderd, gehalveerd. Waarom niet? Je kan toch rondkomen van één inkomen?
Ik denk dat de meeste mensen die twee inkomens hebben ook vaste lasten (vooral hypotheek) hebben die daarop gabasseerd zijn dus de meeste zullen niet rond kunnen komen van een inkomen. Bovendien zou ik het ook nogal raar vinden dat je dan wel net zoveel moet afstaan van je loon voor wwpremie en je het dan niet krijgt omdat je toevallig een partner hebt. Dan moet die premie ook gehalveerd worden als je maar de helft krijgt.
Je betaalt anders al jaren geen WW-premie meer? De fondsen zaten vol?
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
De meeste huisvrouwen krijgen toch logisch gezien ook geld van hun man? Anders heet het bijstandsvrouw. Ik heet dan weer golddigger aangezien ik gespaard heb en geen bijstand krijg. Zonder vent overigens.Pippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:De meeste huisvrouwen krijgen toch logisch gezien ook geld van hun man? Anders heet het bijstandsvrouw. Ik heet dan weer golddigger aangezien ik gespaard heb en geen bijstand krijg. Zonder vent overigens.Pippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Het was ook sarcastisch
Gast- Gast
Snap ik. Was een hersenspinsel op hoe je vrouwen moet noemen die geld van hun man krijgen.Pippa schreef:Lorna mercedez schreef:De meeste huisvrouwen krijgen toch logisch gezien ook geld van hun man? Anders heet het bijstandsvrouw. Ik heet dan weer golddigger aangezien ik gespaard heb en geen bijstand krijg. Zonder vent overigens.Pippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Het was ook sarcastisch
Gast- Gast
Over het algemeen zijn de salarissen hier in Friesland een stuk lager.Printje schreef:
Ja maar het ene salaris is het andere niet en bovendien maakt het enorm veel verschil waar je woont. Een vriendin van mij woont bijv. in Friesland daar zijn de huizen veel goedkoper als ik het even vergelijk met onze hypotheek bijv. We zouden daar, van de hypotheek die we hier hebben, een kast van een huis kunnen kopen. Maar misschien is het overige levensonderhoud daar weer duurder geen idee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Anyway, dat aanrecht zakcentje bestaat idd echt, mijn moeder krijgt het ook, rond de €100 per maand.
Rush- Lady Post-a-lot
Didi schreef:Het klopt idd. Er zitten wel een aantal voorwaarden aanvast maar het kan idd zijn dat een huisvrouw de algemene heffingskorting uitbetaald krijgt. ( als haar man voldoende belasting betaald ) Dit kan een bedrag zijn van maximaal
1987,- ( was het bedrag voor 2011 )
Klopt, ik krijg het ook. Maar mijn man draagt ook een groot deel 52% belasting af. Dus ondanks dat wij het zonder prima redden, vind ik er niets vreemds aan. Ik krijg het trouwens niet maandelijks maar per jaar. En ze willen er wel mee stoppen. Ze gaan het nu afbouwen. 2009,2010, 2011 was het nog €1987. Maar dit jaar is het al gekelderd tot een bedrag in de € 1700 euro. En dat zal nu elk jaar wel wat minder worden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ow ik wel! Yeah geld vangen, veel kinderen uitpoepen en dan word ik octomama Cimic krijg ik kinderbijslag en daarvan laat ik mijn tieten liften en vet wegzuigenPippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Gast- Gast
En uiteindelijk ga je failliet!Cimic schreef:Ow ik wel! Yeah geld vangen, veel kinderen uitpoepen en dan word ik octomama Cimic krijg ik kinderbijslag en daarvan laat ik mijn tieten liften en vet wegzuigenPippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Rush- Lady Post-a-lot
natuurlijk niet, met mijn nieuwe fantastische uiterlijk vind ik vast een oude Rijke man die voor suikeropa wil spelen.Rush schreef:En uiteindelijk ga je failliet!Cimic schreef:Ow ik wel! Yeah geld vangen, veel kinderen uitpoepen en dan word ik octomama Cimic krijg ik kinderbijslag en daarvan laat ik mijn tieten liften en vet wegzuigenPippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
Gast- Gast
Dat heet huisvrouw met voetbalvrouw-ambities...Cimic schreef:Ow ik wel! Yeah geld vangen, veel kinderen uitpoepen en dan word ik octomama Cimic krijg ik kinderbijslag en daarvan laat ik mijn tieten liften en vet wegzuigenPippa schreef:Wat als trouwens het antwoord JA was op jouw topictitel, zou je dan stoppen en huisvrouw worden?
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Tsjaa die gezinnen gebruiken weer 0.00 euro kinderopvang toeslag. Scheelt belastIngtechnisch misschien wel meer.
Inderdaad. Ik stoor me ook altijd wel een beetje aan die discussies waarop wordt afgegeven op vrouwen die niet werken en die allerlei toeslagen zouden ontvangen, alsof je geen toeslagen ontvangt als je wel werkt. Als ik de berichten mag geloven is het niet zo weinig ook. Prima, goed dat het er is, maar ga dan niet wijzen naar anderen die zogenaamd hun handje op zouden houden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn moeder heeft het laatst ook ontvangen (per jaar dus, net als Nois).
En ze is er maar wat blij mee! Ziet het echt als een extraatje speciaal voor haar, eens niet geld via haar man (wat gewoon hun geld samen is, maar toch, dit heeft zij nou eens even gekregen). Ze probeert al jaren weer een baan te vinden, maar omdat ze zo lang uit de running is geweest is dat moeilijk. Dus dan is zo'n toeslag alleen maar welkom.
En ze is er maar wat blij mee! Ziet het echt als een extraatje speciaal voor haar, eens niet geld via haar man (wat gewoon hun geld samen is, maar toch, dit heeft zij nou eens even gekregen). Ze probeert al jaren weer een baan te vinden, maar omdat ze zo lang uit de running is geweest is dat moeilijk. Dus dan is zo'n toeslag alleen maar welkom.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Mijn moeder heeft het laatst ook ontvangen (per jaar dus, net als Nois).
Dit dus. Ik wil ook niet winkelen op kosten van mijn man bijv. Ik krijg van hem een aardig bedrag iedere maand, maar dat geef ik alleen uit aan de kinderen, troep voor in huis en boodschappen (waar ik veel te veel aan uitgeef). Ik zou mijn man ook nooit vragen om schoenen of iets te kopen voor mij, of een uitje waar hij niet mee is. Scheelt wel, want mijn kast puilt niet meer uit en ik koop niet meer zoveel kleding wat ik toch niet draag. Maar dit bedrag geef ik dus wel echt uit aan mijzelf, lunchen, dure schoenen, geurtjes etc.
Edit: En de cadeautjes voor mijn man natuurlijk. Die betaal ik niet van zijn salaris.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Oh, daar ben ik niet zo mee bezig. Nou verdien ik zelf ook wel wat geld met schrijven, maar als dat op is gebruik ik ook wel zijn pinpas, daar ben ik niet zo principieel in. Nou is het niet zo dat ik het er flink van neem, sowieso winkel ik niet echt veel voor mezelf, maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik op zijn kosten leef.
Susan- Lady Post-a-lot
Nee, maar goed, als je een gezin hebt is dat ook wel wat moeilijker te scheiden lijkt mij?Susan schreef:Oh, daar ben ik niet zo mee bezig. Nou verdien ik zelf ook wel wat geld met schrijven, maar als dat op is gebruik ik ook wel zijn pinpas, daar ben ik niet zo principieel in. Nou is het niet zo dat ik het er flink van neem, sowieso winkel ik niet echt veel voor mezelf, maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik op zijn kosten leef.
Gast- Gast
Zelda schreef:Nee, maar goed, als je een gezin hebt is dat ook wel wat moeilijker te scheiden lijkt mij?Susan schreef:Oh, daar ben ik niet zo mee bezig. Nou verdien ik zelf ook wel wat geld met schrijven, maar als dat op is gebruik ik ook wel zijn pinpas, daar ben ik niet zo principieel in. Nou is het niet zo dat ik het er flink van neem, sowieso winkel ik niet echt veel voor mezelf, maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik op zijn kosten leef.
Ja, maar Nois heeft toch ook een gezin.
Susan- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:Maura schreef:Dat was wel altijd zo, via de Belastingdienst. Weet niet hoe het tegenwoordig zit?
Oh oke. Sinds wanneer niet meer? Ik vind dat als een vrouw thuis kan blijven en een stel het dus kan redden met 1 salaris het niet nodig dat zij ook nog eens geld letterlijk in haar schoot krijgt geworpen door er niks voor te doen.
Snap ook niet dat dat bestaat of bestaan heeft.
Waarom is dit toch altijd zo'n gevoelig punt bij jou? Ben je jaloers op mensen die niet hoeven te werken om rond te komen? Heeft het weer iets met je schoonmoeder te maken?
Gast- Gast
Ja, ik reageerde op jullie beiden.Susan schreef:Zelda schreef:Nee, maar goed, als je een gezin hebt is dat ook wel wat moeilijker te scheiden lijkt mij?Susan schreef:Oh, daar ben ik niet zo mee bezig. Nou verdien ik zelf ook wel wat geld met schrijven, maar als dat op is gebruik ik ook wel zijn pinpas, daar ben ik niet zo principieel in. Nou is het niet zo dat ik het er flink van neem, sowieso winkel ik niet echt veel voor mezelf, maar het is niet zo dat ik bang ben dat ik op zijn kosten leef.
Ja, maar Nois heeft toch ook een gezin.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» geld terug krijgen van ex.. help!
» Dat klopt toch niet?
» Hier klopt toch niets van?
» Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand
» geld terug krijgen van ex.. help!
» Dat klopt toch niet?
» Hier klopt toch niets van?
» Rood staan / weinig geld hebben voor de rest van de maand
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: