Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

+18
LMCurious
Slakje
Darius
PapillonRose
Bolleke
Fearie
juffie001
Twellie
SarahKey
Teddyaapje
Filoria
studiebol
Pandora
Mamsie
Roodkapje
Dolphinne
Parisienne
RYW
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:37

Susan schreef:
Elodie schreef:

Maar waarom zou je dat altijd van te voren moeten bepalen?

Ik denk omdat je er wat minder helder over na kan denken als je er eenmaal een paar op hebt, en je dan sneller laat meeslepen.

het lijkt mij al niet fijn bij te moeten houden hoeveel je er drinkt. En het is toch niet erg om soms wat meer te drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:39

Ik kwam op mijn 16de niet stomdronken thuis, en ik zou het vervelend vinden als C. telkens wel zoveel drinkt dat hij stomdronken is. Dus vooraf bepalen hoeveel je drinkt vind ik geen slecht idee, als je er dan 1 of 2 drankjes van afwijkt is dat ook niet zo erg.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 7:41

Ik denk dat het meer is dan alleen informatie over alcohol, ik denk dat het ook belangrijk is dat je kind in het algemeen sterk in zijn of haar schoenen staat en weerstand kan bieden aan groepsdruk, vast kan houden aan de eigen grenzen. Als je dat in andere situaties niet kan dan kan ik me voorstellen dat je dat met alcohol ook niet zo makkelijk lukt, hoe je ouders daar ook mee omgaan. Dus het is een onderdeel van het grotere geheel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:42

Ja dat klopt, daarom is dat ok iets wat je niet zo makkeijk nu al kan bepalen. Ik weet alleen dat ik liever niet heel strikt zeg totaal geen alcohol, want dan is het natuurlijk extra een verleiding.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 7:45

Bij mij persoonlijk heeft alcohol geen leuk effect meer als ik me mee laat slepen en geen idee meer heb hoeveel ik op heb. Maar ik weet niet hoe dat bij Tomas zal zijn natuurlijk.

Ik zou hem nooit iets willen opleggen hoor, maar misschien merkt hij zelf ook dat hij - bijvoorbeeld - vanaf zes biertjes een nare kater krijgt en dat hij het dus beter bij zes kan houden. Ik help hem daar dan graag bij. Maar meer door vragen te stellen dan door keiharde afspraken te maken ofzo. Dat helpt toch niet denk ik.

Dat van die groepsdruk is ook zeker een ding ja. Ik heb zelf een hekel aan mensen die zonder te vragen rondjes geven, dan voel je je echt verplicht om een drankje aan te nemen. Geen idee hoe ik Tomas tips zou kunnen geven om daarmee om te gaan.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 7:47

Ja, of van die mensen die je saai/flauw/kinderachtig vinden als je niet (meer) drinkt. Ik heb me daar zelf gelukkig nooit iets van aangetrokken, niet dat ik voor de rest nou zo assertief ben, maar met alcohol raakte het mij nou toevallig helemaal niet hoe anderen daarover dachten. Daar hebben mijn ouders verder weinig invloed op gehad, van hen mocht ik best iets drinken, maar ik wilde zelf niet of nauwelijks, dus grenzen stellen was niet echt nodig.

Daarom denk ik dat het ook pas zin heeft om echt regels te bedenken als je weet hoe je kind daarin is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:48

Ik voel me niet verplicht als mensen een rondje geven, als ik niets meer hoef sla ik het gewoon af. Dus ik ben daar dan minder bang voor. Ik denk dat je persoonlijke ervaring ook mee speelt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 7:50

Ik bedoel als ze echt al aan komen lopen met het bier he. 8 bier voor 8 man zeg maar. Dan blijft er eentje over als je afslaat. Dat vind ik toch altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal is er wel een flinke drinker die zegt: ik neem die tweede wel. Maar ik kan me voorstellen dat je het biertje als onzekere puber altijd aanpakt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 7:51

Filoria schreef:Ik bedoel als ze echt al aan komen lopen met het bier he. 8 bier voor 8 man zeg maar. Dan blijft er eentje over als je afslaat. Dat vind ik toch altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal is er wel een flinke drinker die zegt: ik neem die tweede wel. Maar ik kan me voorstellen dat je het biertje als onzekere puber altijd aanpakt.

Dan negeerde ik dat ene biertje gewoon, maar eigenlijk is dat me niet zo vaak overkomen, ik was meestal wel met mensen die gewoon vroegen wat je wilde drinken. Ik vind het zelf ook altijd een beetje stom als mensen er blindelings vanuit gaan dat je bier wil, dan voel ik me er ook niet lullig over als ze met dat biertje blijven zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 7:52

Ik vind iemand niet saai als die even niet wil drinken. Maar bij rondjes ga je echt niet telkens aan iedereen vragen of ze weer een drankje willen.. dan is het best normaal toch om gewoon te geven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:54

Ja meestal merk je het ook wel, en ik zeg meestal ook dat ik na die ene niets meer hoef, en dan houden ze daar rekening mee met het bestellen of vragen van te voren of ik echt niets hoef. Ik heb het nooit als vervelend ervaren.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Filoria zo 13 mei 2012 - 7:56

Misschien scheelt het dat ik meestal uitging met groepen lompe mannen (metalfans Twisted Evil en scouts Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 827601). Das toch anders dan als je met een gemengde groep of met vooral meiden gaat drinken denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 7:58

Ik denk dat het aan de groep ligt idd, ik drink meestal met mannen na de fanfare repetiite, en dan word er wel gewoon rekening gehouden met of iemand nog wil ja of nee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  RYW zo 13 mei 2012 - 8:03

Ik heb ook altijd gewoon nee kunnen zeggen en ben daar nooit echt op aangekeken eigenlijk.... Maar dan heb je het over peer pressure in het algemeen. Kan je kind ook nee zeggen als al zijn vriendjes iets stelen bij de winkel of als al zijn vriendjes strijkers willen gaan afsteken? Dat is voor mij niet alleen alcoholgerelateerd maar breder dan dat.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Bolleke zo 13 mei 2012 - 8:06

Ja dat ligt straks aan de algemene ontwikkeling, en zo zijn er inderdaad veel meer dilemma' s in de toekomst.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done? - Pagina 3 Empty Re: Alcohol waar de kinderen bij zijn. Done, of not done?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum